Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Grupul turc Üstünberk extinde fabrica Martur din România pentru scaune destinate Logan și Sandero

Compania Martur Automotive Seating and Interiors, parte a grupului turc Üstünberk, cu afaceri de peste 273 milioane lei în 2017, ultimul an raportat, și 132 de angajați, a început lucrările pentru extinderea fabricii din România de componente auto și scaune auto asamblate, o investiție calculată la 82,8 milioane lei, din care jumătate reprezintă ajutor de stat. Fabrica pregătită spre extindere este comuna Oarja, județul Argeș.

Profit.ro

Ionut

Cum arată piaţa auto în 2019, după al şaselea an consecutiv de creştere: În primele patru luni ale anului, piaţa auto a crescut cu 12,4%

Piaţa auto şi-a consolidat aşteptările pentru un al şaselea an consecutiv de creştere, cu un rezultat foarte bun din luna aprilie (+35,5% comparativ cu luna martie a acestui an), evoluţia la 4 luni consemnând o creştere de 12,4%, informează APIA. În continuare, în România, vânzările sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice care acoperă 62% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele patru luni ale lui 2019. Este însă de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în aceste prime patru luni (18.177 unităţi) este cu 18,1% superior celui din perioada similară a anului trecut (15.395 unităţi), chiar dacă, în 2018, Programul Rabla a demarat cu 1 lună mai devreme; ca urmare, şi ponderea persoanelor fizice a crescut de la 36% în 2018 la 38% în 2019.

Producţia Ford România după primele 4 luni din 2019 (46.736 unităţi), este cu 3,1% mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior. În ceea ce priveşte exportul de autoturisme Ford realizat în primele 4 luni din 2019, respectiv 46.500 unităţi, şi acesta înregistrează volume superioare anului anterior (+ 1,5%). Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu15.404 unităţi, urmată de către Volkswagen, cu 5.221 unităţi şi Renault 5.010 unităţi, Dacia conducând topul la categoria autoturisme, iar Ford la cea de vehicule comerciale uşoare.

La autoturisme, topul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 14.466 unităţi (29,8% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 10,8% faţă de 2018), urmată de Volkswagen cu 4.564 unităţi (9,4% cotă de piaţă, volume în scădere cu 0,2% faţă de 2018); Renault 4.521unităţi (9,3% din total piaţă, volume în creştere cu 41,7%), Skoda 3.884 unităţi (8,0% cotă de piaţă, volume mai mici cu 3,1%) şi Ford 3.360 unităţi (6,9% cotă de piaţă, volume mai mari cu 11,2%).

Pe modele, cu cele 5.324 unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele patru luni din 2019, urmat de Dacia Sandero cu 3.411 unităţi, Dacia Duster 3.410 unităţi, Renault Clio 2.430 unităţi şi Skoda Octavia 1.489 unităţi.

Alte cifre pe ZF

Ionut

Salariul crește la uzina Dacia. Muncitorii de la Mioveni au dus șefilor tăvile cu mâncare, acuzând că este proastă

Angajații de la Dacia au reușit să obțină o mărire de salariu de aproximativ 100 de euro, în două tranșe, respectiv, 400 lei acum și 80 de lei în luna octombrie. Angajații vor mai încasa o primă de rezultat de 1.600 de lei, în timp ce operatorii din fabrică vor avea o primă de 800 de lei și o primă excepțională de 400 de lei în luna septembrie. Negocierile au vizat și 150 de contracte pe perioadă determinată, care vor fi transformate în contracte pe perioadă nedeterminată. Angajații Dacia vor avea și un discount de 9% la cumpărarea unui autoturism Dacia. În baza noului contract colectiv de muncă, salariul minim la Dacia va fi de 2.550 lei.

Sindicatele au mai avut un punct de nemulțumire în timpul negocierilor, legat de calitatea mâncării de la cantină. Sindicaliștii au dus tăvile cu mâncare conducerii uzinei, pentru a demonstra acuzațiile aduse, potrivit unui film publicat de e-pitești.ro.

Profit.ro

Ionut

Spaniolii au testat noua Dacia Duster la o viteza de 200 km/h: Concluzia jurnalistilor si consumul real obtinut

Jurnalistii spanioli au testat cea mai noua motorizare disponibila pe Dacia Duster. Constructorul de la Mioveni a lansat recent o versiune de Duster cu motor pe benzina de 1,3 litri, capabil sa dezvolte 150 de cai putere. Astfel, jurnalistii spanioli de la Auto Moto au testat cel mai puternic Duster disponibil si au incercat sa vada daca Dacia are si calitati sportive.

"Am transpirat la viteza mare. Din pacate, natura atragatoare a cutiei cu 6 viteze elimina practic orice pretentie sportiva, dar trebuie sa mentionam si un sentiment plutitor inconfortabil al directiei si ruliu la viteze mari. Autostrada este cel mai bun mediu de joaca al acestei masini, dar nu s-a ridicat la nivelul sedanurilor germane", a scris sursa citata. "Pentru restul, Dacia Duster este mereu un camarad excelent recomandat oamenilor care nu vor sa plateasca sume exorbitante pentru o masina noua. Chiar daca interiorul de pe Duster nu este luxos, are o calitate a constructiei serioase si certificata in timp", a mai scris sursa citata.

Ziare.com

kumar

În primele patru luni ale anului, în România au fost înmatriculate 9.118 vehicule comerciale noi

În primele patru luni ale anului, în România au fost înmatriculate 9.118 vehicule comerciale noi, reprezentând o creştere de 9,6% faţă de primele patru luni din 2018, informează ACAROM.

Înmatriculările de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană au crescut în aprilie 2019 cu 7,8% faţă de aprilie 2018, ajungând la un volum total de 215.497 unităţi.

În primele patru luni din 2019, înmatriculările de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană au atins un nivel de 871.100 unităţi, cu 5,8% mai mult decât în perioadă similară din 2018.

https://www.zf.ro/auto/in-primele-patru-luni-ale-anului-in-romania-au-fost-inmatriculate-9-118-vehicule-comerciale-noi-18140053

TibiV

QuoteAutostrada este cel mai bun mediu de joaca al acestei masini, dar nu s-a ridicat la nivelul sedanurilor germane
Mi se pare un caz tipic de comparatie mere cu pere...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Valentin

Exact la asta mă gândeam si eu. Sa nu mai zic că inafara de Germania (cel putin știu doar de ea), nu mai ai unde sa ii dai 200 km/h pe autostradă..

voicul

Se poate 200 si in D, dar mai greu ca sunt masini peste tot.

adymartianul

In cateva zile Puma va iesi la teste si pe strazile din Oltenia, dar tot camuflata  :D

Ionut

Porsche Engineering vrea să ajungă la 200 de angajaţi în birourile Vivido din Cluj

La jumătatea lui 2018, Porsche Engineering s-a mutat într-un sediu nou  în proiectul de birouri Vivido. Porsche Engineering România, subsidiară a gigantului german Porsche Engineering Group, vrea să continue extinderea pe piaţa locală şi să crească numărul de angajaţi de la Cluj de la 120 la 200 în 2019.

"Ne aflăm într-un moment decisiv în istoria industriei de automobile, unde tehnologiile avansate, software-ul şi experienţa utilizatorilor joacă un rol important. Ne bucurăm să jucăm un rol major în dezvoltarea acestor tehnologii şi să contribuim cu experienţa noastră la crearea automobilului sport al viitorului. În 2018, am lucrat la câteva proiecte care pot fi văzute deja în mai multe lansări de produse în cursul acestui an. Lucrurile care vor veni în 2019 sunt şi mai interesante şi mai provocatoare, cu schimbări majore în industrie, de exemplu electrificarea extinsă a vehiculelor şi aplicarea inteligenţei artificiale", spune Marius Mihailovici, Director General Porsche Engineering România.

ZF

Ionut

Mihai Boldijar, Bosch: ,,România dezvoltă intensiv proiecte în direcţia electrificării industriei auto"

Inginerii români lucrează la viitoarele automobile electrice şi autonome care vor fi lansate pe piaţa auto eu­ro­peană şi internaţională în următorii ani, iar învăţă­mântul universitar şi preuniversitar trebuie adaptat noilor ten­dinţe, este de părere Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL şi reprezentantul Grupului Bosch în România. ,,Noi avem în Cluj proiecte în ceea ce priveşte elec­trificarea la centrul de inginerie. Se observă o acce­lerare şi o diversificare a lor. Electrificarea este un pilon pe care şi noi mizăm. Avem deja echipamentele electrice power­train pe 50 de platforme, avem la ora actuală un milion de autovehicule care preiau sistemele electrice de la noi şi până în 2022 vom avea 14 mil. de vehi­cule care vor avea componente Bosch. Electrificarea este pe un trend ascendent", a spus Mihai Boldijar.

ZF

kitsune

Cu toate că titlul articolului spune că "oficial" România nu mai este în cursă, eu nu am găsit decât speculații. Nu am speranțe, dar totuși, unde e declarația aia oficială?

https://incont.stirileprotv.ro/auto/romania-exclusa-oficial-din-cursa-pentru-fabrica-volkswagen-din-estul-europei-turcii-si-bulgarii-se-bat.html
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Dacia a avut în 2018 cifră de afaceri de 5,3 miliarde de euro și cel mai ridicat profit din istorie

Automobile Dacia a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 5,3 miliarde de euro, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, iar profitul a crescut cu 40%, la 162 milioane de euro, cel mai ridicat nivel din istoria companiei, relatează Mediafax.

Numărul mediu al angajaţilor uzinei a scăzut cu 43 de persoane, la 14.723.

Producţia uzinei a crescut cu 7% în 2018 faţă de anul anterior, la 335.000 de maşini, din care 237.000 de unități Duster, în creştere cu 15% faţă de 2017.

hotnews.ro

TibiV

Cred ca din 14.766 de angajati, 43 si-au meritat dreptul la pensie...
:cheers:

(Oricum, doar 43 din aproape 15 mii?... 0,3%? Foarte putini "retired"...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adymartianul

43 care nu au fost inlocuiti