Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#1950
ARO a fost minunat, nu se rasturna nicicum, dar au venit strainii si l-au falimentat. Pe bune? Prost e cine da, nu cine cere...

https://www.digi24.ro/special/campanii-digi24/raport-de-tara-2019/raport-de-tara-ce-a-ramas-din-campulung-casa-singurei-masini-100-romanesti-dupa-ce-uzina-aro-a-fost-vanduta-pe-nimic-1118885

As vrea sa vad si o versiune mai critica a povestii ARO, care poate ne-ar da o explicatie mai rationala a esecului.

- pe partea pozitiva, caracteristicile de teren banuiesc ca erau bune, altfel nu il alegea nimeni ca platforma in Paris-Dakar?
- au fost dezvoltate doar 3 modele (IMS, Aro 24x si ARO 10) intre 1953 si 2002. Ma gandesc cum se simtea un sofer in anul 2000 intr-un ARO 24 dezvoltat in 1972. Bine, si la Dacia a fost ceva similar, dar eterna berlina a tot primit re-styling, apoi (de la Renault) alimentare cu injectie ceea ce a permis continuarea productiei cativa ani
- pe wikipedia franceza scrie ca nu a mai putut fi importat in Franta pt ca nu mai indeplinea cerintele de siguranta...
- mi se pare ca motoarele ARO au fost mereu o problema. Daca ne uitam pe o lista de motoare, raportul putere/cilindree era prost. Apoi s-a incercat motorizare... Dacia (ARO10) si motorizare din import
- dar realist mai avea ARO vreo sansa cand toti producatorii s-au apucat de SUVuri? Poate pe post de "Logan al SUVurilor", loc pe care l-a ocupat Dacia Duster (care apropo a fost numele comercial al ARO 10 pe unele piete)
- de management nu stiu ce sa zic, nu inteleg cum managementul dinainte de 89 a reusit sa exporte in atatea tari iar managementul "capitalist" a bagat fabrica-n gard

tom_sawyer

^ aceleasi brasoave rasuflate despre ARO, din pacate inca mai prind la nostalgici/neinformati, auzi masina 100% romaneasca :lol:

Vedeti si paginile 13-14 de pe topic pentru alte pareri.

kitsune

ARO au fost chiar ok ca mașini off-road (pentru vremea lor). Dar lipsa de investiții în tehnologie a fost decisivă. La fel că la Dacia, ARO era depășit complet, tehnic și moral la sfârșitul anilor '90. Cu toate încercările de a adapta motoare străine, de la VW, Ford și ce a mai fost. Și să nu uităm că începând cu 1990 practic fiecare al doilea butic din Câmpulung și împrejurimi vindea piese de ARO, majoritatea scoase din fabrică pe usa din spate. La fel că la Dacia, unde (până în '98 când au venit francezii) se fura la greu, aproape 400 de mașini complete pe an puteai construi din piesele furate, O MAȘINĂ pe zi!
Deci un model la nivelul anului 1970, un management prost, mult furt și firme căpușă. Rețeta succesului. Până când nici armata nu a mai putut comanda, că ne făceam de cacao prin Afganistan, ne-au dat aliații mașini moca.
Nu zic că nu erau capabile off road, dar să te dai jos în noroi ca să cuplezi manual transmisia la roțile din față....
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


cristi5

#1954
Mesajul lui frunzaverde din 2012 spune esentialul: fabrica era prea mica si organizata pe principii vechi. Asta afecta si calitatea ARO, si (in)capacitatea de a introduce noi modele, si atractivitata la cumparare a fabricii si marcii. Foarte simplu.
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=14.msg11102#msg11102

Adica Oltcit, cu toate ca producea masini prea proaste ca sa le mai vedem azi pe strazi (la fel cu Aro si spre deosebire de Dacia berlina, pe care o mai intalnim ici-colo), avea fabrica moderna si de mare capacitate, si asta a contat pt Daewoo si apoi Ford, indiferent cat de prost/sensibil era produsul original.

Atitudinea dramatic-lacrimogena-nationalista a presei romanesti (de la ProTV la Digi24) este rusinoasa in cazul asta. De fapt ei spun ce vor spectatorii (multi dintre ei pensionari nostalgici) sa auda: in loc sa intelegem de ce sunt altii mai buni ca noi, stam si plangem ca ne-au oropsit capitalistii. Dar lipsa din emisiuni a unei voci economic obiective, gen "sentimentalismele nu au loc in business" este complet neprofesionista. Sunt convins ca avem profesionisti media pe aici, pot sa confirme sau sa infirme.

Iar modelul ala de Aro renascut-din-propria-cenusa cu numele "Gerula" spune totul: nostalgia Aro e sora cu dacopatia.

https://www.facebook.com/masiniromanesti/posts/cfm-gerula-un-proiect-aro/167233493486738/

tom_sawyer

Quote90% din producţia de maşini mergea la export. Cam 15.000 pe an, în peste 100 de ţări. Până în 1989, peste 50.000 de maşini au ajuns în China. Dar intrarea pe piaţa Statelor Unite ale Americii a fost apogeul.

Ma intreb daca exporturile astea chiar aduceau profit sau le vindeau sub costul de productie pentru a aduce valuta in tara.

adiarc

daca nu tii pasul cu vremurile...

daca acum 35-40 de ani se scotea un model nou odata la 10-15 ani acum marii producatori vin cu modele noi practic anual iar modelele odata scoase,la max 5 ani sunt schimbate....daca nu investesti sa tii pasul cu asta pa.....si nici marii constuctori nu mai pot face asta singuri...drept dovadă aliante de genul Renault/Nissan/Mitsubishi/Dacia sau colaborari intre giganți gen Renault/Daimler pt motorizari mici....

din pacate in epoca ilesciana se prefera sa se tina in viata giganti monoindustriali pt voturi fara investitii masive care sa le aduca din preistorie in prezent
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

tom_sawyer este singurul care pune punctul pe i...
:)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaVRo

Sunt curios daca au fost si companii serioase interesate de fosta fabrica sau doar capusari, poate cineva va fi tras la raspundere intr-un final.

ghrt

Ce s-a întâmplat în RO (jefuirea unei proprietăţi nepăzite) este normalul în lumea asta largă iar posibilitatea de a impune legea când aşa ceva se întâmplă la scară naţională tinde spre zero.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Producţia auto din România a atins în T1/2019 un nou record: 132.000 de maşini. Dacia a majorat producţia Duster, iar Ford a ţinut ocupată fabrica de la Craiova

Apetitul europenilor pentru SUV-uri a majorat producţia modelului Duster şi a ţinut ocupată uzina Ford de la Craiova, astfel încât Dacia şi constructorul american au asamblat în primele trei luni ale anului aproape 132.000 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) şi Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Volumul a crescut cu 8% comparativ cu primul trimestru din 2018, avansul fiind susţinut de această dată de SUV-ul Duster, după ce anul trecut producţia din primul trimestru a fost puternic susţinută de uzina Ford de la Craiova, unde americanii au lansat în producţie noul SUV EcoSport în octombrie 2017.

Ford EcoSport şi Dacia Duster au reprezentat împreună 83% din totalul producţiei de maşini, în timp ce Logan, Logan MCV şi Sandero au împărţit restul de 17%. Modelul cu cea mai ridicată producţie este în continuare Duster, cu un total de 75.321 de unităţi în primele trei luni din 2019, în creştere cu 40% faţă de perioada similară a anului 2018.

Producţia Dacia a crescut cu 14% în T1/2019 faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), la 97.231 de autovehicule. Este pentru prima dată când uzina trece pragul de 90.000 de maşini asamblate în primul trimestru.

ZF

Ionut

Continental Romania va dezvolta la Iasi un sistem de franare pentru masini hibride

Continental Romania va dezvolta la Iasi sistemul de franare hidraulica MK C1, care reduce emisiile de CO2 ale masinilor hibride cu aproximativ 5 g/km. In timpul fiecareia dintre cele trei runde de testare, masina echipata cu sistemul cu MK C1 a recuperat, in medie, 160 Wh de energie electrica suplimentara in fazele de decelerare ale ciclului individual - cu aproximativ 32% mai mult decat sistemul cu care s-a facut comparatia. MK C1 face acest lucru posibil, permitand o utilizare consistenta a motorului electric ca generator in timpul franarii. Vehiculul hibrid poate apoi sa utilizeze energia electrica suplimentara generata in acest mod pentru o conducere eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil, reducand astfel si emisiile de CO2.

Wall-Street.ro

Ionut

Producătorul de cablaje auto Leoni recrutează peste 160 de oameni pentru fabrica din Beiuş, judeţul Bihor

Fabrica de cabluri pentru industria auto Leoni din localitatea Beiuş, judeţul Bihor, controlată de grupul german Leoni cu vânzări globale de peste 5 mld. euro, are disponibile în prezent 162 de locuri de muncă pentru muncitori necalificaţi la asamblarea şi montarea pieselor, potrivit informaţiilor existente pe site-ul AJOFM (Agenţia Jude­ţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă) Bihor. Germanii oferă angajaţilor diferite traininguri de formare profesională pentru toate poziţiile din cadrul companiei, cum ar fi soft skills şi cursuri de limbi străine, conform infor­maţiilor de pe site-ul Leoni.

ZF

Ionut

Două treimi din maşinile vândute în T1 2019 sunt cu motoare pe benzină

Creşterea ofertei de motoare pe benzină şi lansarea de noi modele ce promit o eficienţă mai mare au susţinut puternic avansul înregistrat de motorizările pe benzină în primul trimestru al acestui an. Mai mult, în cazul Duster spre exemplu, vânzările pe benzină au urcat în T1 cu 150% faţă de perioada similară a anului trecut odată cu lansarea motorului de 1,33 litri TCe de 130, respectiv 150 CP.

ZF

Ionut

Cum se clasează în Europa maşinile produse în România EcoSport a urcat aproape 50 de locuri, Duster este numărul unu în clasa sa

Dacia Sandero rămâne modelul produs şi în România care a înregistrat cele mai ri­di­ca­te vânzări la nivel european în primele două luni ale anului, clasându-se pe locul al 15-lea, în scădere cu două poziţii, urmat de Duster pe locul 17, de asemenea în scădere cu două po­ziţii, şi Ford EcoSport, care a urcat de pe lo­cul 77 în ianuarie-februarie 2018 pe locul 31 în acest an, potrivit datelor Car­Sales­Base.com, pe baza informaţiilor Jato Dynamics.

Din top, pentru piaţa europeană, doar Duster şi EcoSport sunt asamblate exclusiv în Ro­mânia, în timp ce Sandero şi Logan sunt pro­duse şi în Maroc, tot pentru piaţa euro­peană. În continuare cel mai bine vândut model la nivel european este VW Golf, cu aproape 65.000 de maşini livrate, dar în scădere cu 18% faţă de perioada similară a anului trecut, urmat de Renault Clio cu 48.000 de maşini, în scădere cu trei procente.

ZF