Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Vânzările de maşini sunt pe plus în primul trimestru, dar martie a adus prima scădere din 2019

Vânzările de autoturisme au scăzut în martie cu 8,1% faţă de aceeaşi lună din 2018. Piaţa autovehiculelor a înregistrat o creştere de 6,3% în primele trei luni din 2019, faţă de perioada similară a anului trecut, la 38.253 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producă­to­rilor şi Importato­rilor de Auto­mobile (APIA). Raportat la vânzările de autoturisme, acestea s-au apreciat în primele trei luni cu 5,6%, la aproape 31.200 de unităţi. Încetinirea vânzărilor vine în contextul în care în martie vânzările au scăzut cu 8,1% faţă de perioada similară a anului trecut, însă în 2018 Rabla demara încă din martie.

ZF

Ionut

Ford, avertisment dur pentru Guvern: Să vedem ce fac cu infrastructura. Apoi vom decide unde ne investim banii

"Am investit 1,5 miliarde de euro în fabrica de la Craiova. Vom analiza exact ceea ce fac autorităţile române în materie de infrastructură, după care vom decide cum şi unde ne vom investi banii", avertizează britanicul Ian Pearson, CEO-ul Ford România, într-un interviu acordat RFI.

,,Cu toate că am crescut numărul componentelor pe care le luăm de la furnizori români, tot aducem o cantitate semnificativă de componente din Europa şi mai ales din Europa de Nord şi de Vest. Vă dau un exemplu simplu: Dacă mergi din nordul Germaniei până la graniţa cu Ungaria, estimăm că un camion va circula cu o viteză de 75 km pe oră. Odată ajuns la graniţa României, până în Craiova acelaşi camion va avea o viteză medie de 45 km pe oră. Asta reprezintă patru ore în plus de condus. Iar 4 ore de condus înseamnă patru ore de costuri suplimentare. Şi nu ne priveşte doar pe noi, ci şi pe ceilalţi producători auto şi producători din România. Infrastructura, aşa cum e acum, este un dezavantaj competitiv.

Adevarul

Ionut

Consiliul Concurenței verifică sediile unor companii din sectorul auto, inclusiv Dacia și Renault, și ale unor mari societăți de asigurare

Inspectiile au fost efectuate ca urmare a extinderii investigației, declanșate în anul 2017, pe piața serviciilor de întreținere și reparare a autovehiculelor din România. Investigația, care va fi finalizată în acest an, se referă la o posibilă participare a companiilor în discuțiile/negocierile derulate de Asociația Concesionarilor Dacia, Renault și Nissan-ACODAREN și membrii acesteia, privind o posibilă coordonarea pentru stabilirea tarifelor, discounturilor și a altor condiții de tranzacționare.

Profit.ro


Ionut

Cristian Prichea preia conducerea Companiei Naţionale de Vânzări a Ford în România

Ford România anunţă astăzi că domnul Cristian Prichea este noul director general al Companiei Naţionale de Vânzări, înlocuindu-l astfel pe Attila Szabo, care la rândul său este numit Director General al Ford Ungaria şi Ford Cehia. Szabo a condus operaţiunile de vânzări şi marketing ale mărcii Ford în România începând cu 2016, iar din ianuarie anul curent el supervizează şi Republica Cehă. "Mă bucur foarte mult să fiu din nou alături de echipa noastră din Bucureşti şi să reiau colaborarea cu întreaga reţea de distribuitori autorizaţi din ţară. Vom începe această călătorie împreună într-o perioadă dinamică, marcată totodată de numeroasele produse noi pe care le vom lansa. Am toată determinarea şi energia de a lucra cu echipa noastră, angajaţi şi dealeri, pentru a menţine marca Ford în topul vânzărilor de maşini noi din România", a declarat Prichea.

ZF

Ionut

Economist bulgar: Concurăm cu România și alte state din zonă pentru o fabrică Volkswagen

"În mod evident suntem concurenţi, atât în ceea ce priveşte celelalte state din UE, cum e România, cât şi state din afara UE, cum este Serbia", a spus, în cadrul emisiunii "Faţă în faţă" de pe postul bTv, economistul Gheorghi Anghelov, legat de şansele Bulgariei de a fi aleasă de compania Volkswagen pentru noua sa uzină auto. "Bulgaria face parte din UE, suntem candidaţi pentru anticamera zonei euro şi pentru Schengen, am asigurat Preşedinţia Consiliului UE", a menţionat ca priorităţi economistul scrie, 24chasa, citat de Rador.

Hotnews

voicul

Mai vedem cu fabrica Volkswagen in Romania. Pana acum am reusit sa o pierdem de 2 ori.  :lol:

cezar-mario2012

 Articolul este aiurea, surse din cadrul Volkswagen au spus că opțiunile finale sunt doar Bulgaria sau Turcia, eu pariez pe Turcia.

tom_sawyer

Din partea mea, mai bine sa fie in Bulgaria, si asa au economia cam varza, n-au nicio fabrica de automobile. Turcii au o multime de fabrici, chiar germane.
Daca ar fi in Bulgaria, ar profita si firmele de componente din Romania.

pasadia

Firmele de componente din Ro livreaza peste tot. Stiu cazuri in care sunt livrari constante (fie intra-grup, fier catre Tier 1, fie catre OEM) spre Asia de Sud-Est (Vietnam), America de Sud sau Mexic.
Depinde insa evident de valoarea pieselei si disponibilitatea acesteia pe piata mondiala.

In ceea ce priveste chestiunea Bulgaria vs Turcia, nu va fi nici o diferenta. Europa, sau cel putin CEE, functioneaza ca o singura piata. Da, exista diferente date de costuri logistice, dar tot e o singura piata si se livreaza peste tot in interiorul ei).

cezar-mario2012

 Au și bulgarii destule fabrici de componente auto, economia lor nu este chiar varză, stau destul de bine. Zonele industrializate sunt în marea majoritate pa traseul A1 (Plovdiv, Stara Zagora, Burgas), Sofia, Varna. Au agricultură destul de dezvoltată, industrie alimentară și turism. Problema lor este scăderea natalități, la ora actuală mai sunt circa 7 milioane de bulgari în țară, din care circa 2 milioane trăiesc în capitală și împrejurimi.

raresu

#1946
Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au crescut cu aproape 22% în martie

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în martie un avans de 21,6% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,4%, de la 2,7% în perioada similară din 2018, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) publicate miercuri.

https://www.economica.net/vanzarile-de-autoturisme-dacia-in-europa-au-crescut-cu-aproape-22prc-in-martie_167648.html

Ionut

Ajutoare de stat pentru doua companii din industria auto

Coskunoz MA va primi o finantare de la stat de 39,2 milioane de lei pentru proiectul de investitii care vizeaza infiintarea unui nou amplasament de productie pentru fabricarea de parti pentru structura principala a autovehiculului, respectiv subansamblu sasiu, pentru industria auto de la nivel national si international. Mennekes Electric va beneficia de 17,6 milioane de lei pentru o investitie de tip greenfield pentru producerea de cabluri de incarcare pentru masinile electrice.

Wall-Street.ro

Ionut

Dacia, sursă de creștere și profit pentru Renault, în trimestrul I. SUV-ul Duster nu a fost însă cel mai vândut model al mărcii, la nivel global

În primul trimestru al anului, Dacia a vândut 184.000 de automobile, la nivel global, cel mai mare volum înregistrat de marca românească într-un trimestru, de la înființare și până astăzi. Față de 2018, Dacia are deja o creștere de 7,2% și continuă să împingă înainte Grupul Renault, atât în privința volumelor, cât și în cea a marjei de profit. Grupul francez nu a anunțat, încă, rezultatele oficiale pentru întreg trimestrul, dar statisticile din Europa arată că Dacia a depășit deja pragul de 50% din vânzările mărcii Renault, pe această piață, și are o pondere de aproape 35% din întreg grupul francez. Potrivit datelor ACEA, numai în Europa, Renault a scăzut în primele trei luni ale anului cu 5,2%, la 272.199 de mașini înmatriculate, în timp ce Dacia a înmatriculat 145.582 unități, cu 12,6% mai multe.



Detalii pe Profit.ro

Ionut

Concluziile trase de presa britanica dupa ce a testat cea mai scumpa varianta disponibila pentru Dacia Sandero Stepway

Autocar a avut in teste editia limitata Techoard, proaspat lansata de Dacia la un pret de 11.660 de lire sterline in Marea Britanie. "Totul este foarte destept, cu adevarat. Noile note de design ofera garantia ca Sandero Stepway arata destul de inteligent si este relativ confortabila in interior. Calitatea perceputa nu se poate compara cu rivalele mai costisitoare, dar habitaclul este un loc in care nu ai probleme si este confortabil. In termeni de rafinament, nu se poate lupta cu cele mai bune modele din clasa, fie ca este voba de topul pentru supermini sau al SUV-urilor compacte. Tinuta de drum si manevrabilitatea sunt decente, cu putine aspecte de care sa te plangi. Directia este ferma, virajele sunt luate cu incredere", a scris sursa citata.

Detalii pe Ziare.com