News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Steve Armstrong, şeful Ford Europa: Infrastructura de la Craiova trebuie îmbunătăţită urgent. Noi vrem să atragem noi furnizori, care însă ezită

♦ Modelul Ford Puma, care ar urma să fie produs la Craiova, ar putea depăşi vânzările modelului EcoSport, estimate de ZF la peste 2 mld. euro în 2018 ♦ ,,Vom utiliza întreaga capacitate de la Craiova." ,,Cea mai mare provocare la Craiova o reprezintă logistica, să livrezi componente spre uzină şi maşini de la uzină. Infra­struc­tura rutieră nu este cea mai bună, avem infra­structură feroviară, dar şi aceasta tre­buie îmbunătăţită. Dialogăm cu autorităţile cu privire la dezvoltarea infrastructurii în acea zonă. Ne va ajuta pe noi, dar şi pe furni­zori care vor putea veni acolo şi care momen­tan ezită", a subliniat Steve Armstrong, pre­şedintele consiliului de administraţie al Ford Europa.

ZF

Ionut

O mare companie caută 1.500 de noi angajaţi pe piaţa muncii din România. 400 de posturi, deschise în acest an

O mare companie care are deja 4.000 de angajaţi în România caută 400 de noi angajaţi, în acest an, urmând ca în următorii cinci să angajeze peste 1.500 de persoane. Michelin România, parte a Grupului Michelin, lider mondial în domeniul anvelopelor, va angaja anul acesta 400 de specialişti şi operatori, atât în Bucureşti, cât şi în cele trei fabrici pe care compania le deţine în Floreşti (Prahova) şi Zalău (Salaj).

Detalii in Adevarul

Ionut

Vânzările Dacia din Marea Britanie au crescut cu peste 85% în martie

Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au înregistrat un declin de 3,4% în martie, din cauza incertitudinilor cu privire la Brexit și a reducerii cererii pentru autoturismele cu motor diesel, transmite Reuters. În martie, Dacia a vândut 7.443 vehicule pe piața britanică, în creștere cu 85,47% față de perioada similară din 2018, când a înmatriculat 4.013 unități.

Profit.ro

Ionut

Dacia Sandero a depășit Peugeot 2008, în Franța. Marca Dacia, creștere cu două cifre în Hexagon, pe o piață în scădere

Piața auto din Franța ascăzut în luna martie cu 2,3 procente, însă Dacia s-a numărat printre mărcile străine cu o creștere mare, în timp ce mărcile franceze au scăzut odată cu piața. Vânzările de autoturisme din Franța au totalizat 273.695 autovehicule în luna martie, din care 225.818 autoturisme, Dacia reușind să își adjudece 15.992 vehciule, din care 15.838 autoturisme înmatriculate, cu 13,8% mai multe decât cu un an înainte. După o lună ianuarie cu scădere, Dacia a revenit pe creștere și are un avans de 5,34% față de primul treimestru de anul trecut, cu 36.056 vehicule înmatriculate în Franța (35/616 autoturisme).

Modelele Dacia se află în continuare în topul vânzărilor din Franța, după trei luni, cu Dacia Sandero pe locul șase, 17.100 de unități vândute și o cotă de piață de 3,1%, depășind un rival mult mai specializat de la Peugeot, 2008, care a avut 16.592 unități înmatriculate și o cotă de 3%. Dacia Duster se situează pe locul 9, cu 13.777 unități înmatriculate, cu o cotă de 2,5%.

Profit.ro

cezar-mario2012

 Cine scrie aceste articole sunt idioți.  Rivalul lui Sandero este Peugeot 208, nu 2008, acesta fiind rivalul pentru Duster.

voicul

Quote from: adymartianul on April 04, 2019, 10:16:33 AM
Cine ar cumpara o masina proiectata in 2012-2013 in locul uneia proiectate in 2017-2018?

Stie cineva care ar putea fi aceste diferente de proiectare?

Multe din optiunile care nu existau la un moment dat se pot pune after market: senzori presiune, parcare, camera fata spate, navigatie, scaune incalzite chiar si HUD pentru telefon. Bani sa fie, ca restul se rezolva.

Ionut

Producătorul de componente auto Preh România şi-a bugetat afaceri de 270 mil. euro în 2019, plus 22%. ,,Avem lansări în serie pentru piese noi de Audi, Volkswagen şi Porsche, cu un grad foarte ridicat de inovaţie tehnologică."

Producătorul de componente auto Preh România, furnizor pentru Porsche, Mercedes, Audi sau BMW, şi-a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri de 270 mil. euro, mai mult cu 22% faţă de anul 2018, po­trivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor trans­mise de companie. Preh România a rea­lizat în 2018 afaceri totale de 221 mil. euro. La fabrica Preh din localitatea Ghimbav, judeţul Braşov, sunt produse comutatoare multifuncţionale pentru volan, comutatoare bloc lumini, sisteme de control al climei şi elemente de comandă din consola centrală a automobilelor pentru BMW, Volkswagen, Porsche, Skoda, Seat, Audi şi Mercedes. În primul trimestru din 2017, Preh România a deschis un centru de servicii software şi hardware la Iaşi, unde pro­duce ,,compo­nente elec­tro­nice inovatoare pentru siste­me­le de operare din interiorul autovehiculelor".

ZF

Ionut

Românii au înmatriculat în primele trei luni 35.836 de autoturisme noi, în creştere cu 25%, şi circa 110.300 maşini second-hand, în scădere cu 8,5%

Numărul de autoturisme noi înmatriculate în primele trei luni ale anului a crescut cu 25% faţă de perioada similară din 2018, la 35.836 unităţi, în acelaşi intervalul fiind înmatriculate 110.308 autoturisme second-hand, în scădere cu 8,5%, arată datele ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România). Pe primul loc în topul mărcilor se află Dacia, cu 12.079 unităţi, cu 56% mai multe decât în ianuarie-martie 2018, urmată de Renault, cu 3.034 unităţi  (+76%), şi Ford, cu 2.830 unităţi (+25%). Clasamentul este completat de Skoda (2.540 unităţi) şi Volkswagen (2.229 unităţi).

ZF

Ionut

Dacia a lansat în România seria limitată Techroad pentru toată gama. Care sunt prețurile

Clienții din România pot comanda de acum și seria limitată Techroad, care a avut premiera în martie, la Geneva, sub numele de Ultimate, ce va fi disponibilă pe modelele Sandero, Logan, Logan MCV, Duster, Lodgy și Dokker. Techroad se remarcă prin elemente noi de design și o serie de dotări suplimentare față de modelele existente. Seria limitată Techroad a fost creată pornind de la cele mai avansate versiuni de serie ale modelelor Dacia (Stepway pentru Dokker și Lodgy, Stepway Prestige pentru Sandero și Logan MCV, respectiv Prestige Plus pentru modelul Logan), și are ca principală trăsătură noile culori Rouge Fusion și Gris Highland, dar și prin noile modele de jante, din oțel sau aluminiu, în funcție de model. În plus, carcasele oglinzilor retrovizoare sunt de culoare negru lucios, cu o dungă roșie.

Prețurile pentru modelele serie Techroad sunt:
Dacia Duster Techroad - 16.850 euro - 1.5 dCi, 115 CP
Dacia Logan Techroad - 12.500 euro - 1.5 dCi , 95 CP
Dacia Sandero Stepway Techroad - 14.000 euro - 1.5 dCi, 95 CP
Dacia Logan MCV Stepway Techroad - 14.850 de euro - 1.5 dCi, 95 CP
Dacia Dokker Techroad, 15.300 euro - 1.5 dCi, 95 CP
Dacia Lodgy Techroad - 15.950 euro - 1.5 dCi, 95 CP

Profit.ro

Ionut

Piața auto din Germania scade din nou în martie, dar Dacia rămâne pe plus, după primul trimestru

Dacia a reușit să înmatriculeze 6.487 de autoturisme în Germania, în luna martie, cu 3,5% mai multe decât în martie 2018, astfel că numărul total la care se ridică vânzările mărcii în această țară, în primele trei luni ale anului, este de 18.939 de unități, cu 11 procente mai multe decât anul trecut. Dacia a ajuns în acest moment la o cotă de piață de 2,2%, depășind Peugeot și apropiindu-se foarte mult de Toyota.

Profit.ro

kumar

Aproape 100.000 de maşini Dacia, produse la Uzina de la Mioveni, în primul trimestru din 2019. Creştere de 14%

În luna martie 2019, producţia a fost de 32.403 vehicule, creştere de 12,9%, comparativ cu martie 2018.

Pe modele, producţia se prezintă astfel:

Dacia Duster - 75.321 unitati
Dacia Sandero - 9.024 unitati
Dacia Logan - 8.332 unitati
Dacia Logan MCV - 4.554 unitati

La cele de mai sus, se adaugă caroserii vopsite cu destinaţia Algeria în volum de 8.096 unităţi.

https://www.economica.net/dacia-2019-vanzari-inmatriculari-productie_167455.html

raresu

Zvonurile se inmultesc; Bulgaria ar fi mai nou in pole-position pt fabrica multibrand a Wolksvagen!!


Bulgaria şi Turcia au cele mai mari şanse pentru a găzdui o uzină Volkswagen. România şi Serbia sunt pe listă


https://www.economica.net/bulgaria-si-turcia-au-cele-mai-mari-sanse-pentru-a-gazdui-o-uzina-volkswagen-romania-si-serbia-sunt-pe-lista_167477.html

"Însă pentru unii analişti, vizita de săptămâna trecută a preşedintelui Germaniei, Frank-Walter Steinmeier, în Bulgaria este un semn că balanţa se înclină în favoarea ţării vecine. Steinmeier a vizitat cu această ocazie cele două oraşe din Bulgaria care ar putea găzdui viitoarea uzină: Sofia şi Plovdiv. De asemenea, DPA susţine că un reprezentant de la Volkswagen a vizitat o grădiniţă în limba germană din Sofia, aceasta fiind unul dintre elementele care sunt luate în considerare atunci când este selectată o viitoare locaţie.

voicul

Ford are la Craiova vreo 4500 angajati + 1700 noi vor veni pentru Puma.

Ce oras din Romania are 5000 de oameni disponibil in acest moment pentru angajare?
Atentie nu intreb intreb oameni specializati, ci pur si simplu 5000 de oameni fara job.

Deci ca sa faci o fabrica auto ar cam trebui sa iei din alte parti angajati (adica de alte firme auto).

Eu cred ca de asta RO nu va fi aleasa/nu era in carti. Infrastructura mai avem, dar oameni ba.


adymartianul

Nu ai nevoie de 5000 de angajati. Vezi cazul noii fabrici BMW din Ungaria. 150 de mii de masini pe an, 1000 angajati.

raresu

Corect, nu e nevoie de 5000 oameni. Depinde ce tip de investitie e si cat de robotizat e tot fluxul de asamblare. Insa daca ai avea nevoie de 3000-4000 de oameni, sa zicem, in cazul unei investitii greenfield, tot acest proces poate dura si 2 ani. Initial vin destui de multi expati ai firmei mama, concomitent cu angajarea de ingineri, manageri de proiect, care mai apoi implementeaza strict planuri de recrutare pe masura ce proiectul capata contur. Urmeaza traing-uri in afara, angajarea de noi grupe de inginerie, juniori si seniori si abia apoi se initiaza o recrutare masiva pe zona de personal mai putin calficat. Un mare concern auto are o politica de PR puternica iar investitia are o portanta nationala ca si ecou, iar la departamentul de HR vor ajunge multe solicitari, intrebari din tot domeniul automotive din toata tara. Sunt implicate firme specializate de recrutare, consultanta, project management pe toate nivelurile.
Evident asta va duce la niste fluxuri interne de migrare a fortei de munca in regiunea respectiva, dar si la nivel de tara, chiar si noi expati. Se vor crea mai multe premise de avanssare pe posturi / din toata industria conexa automotive-ului. E posibil ca o parte din posturile din zona de cablaje auto/ alte componente mai facile sa migreze catre pozitii mai bine platite la noua fabrica. E posibil ca lanturile automotive cu valoare scazuta sa-si restranga activitatea si sa se relocheze in alte tari. Asta ar putea sa insemne competitie, strategie, piata libera - competitivitate si dezvoltare pentru economia locala, etc
As pune pariu ca orase ca si Oradea, zona Arad-Timisoara, Deva-Hunedoara, Brasov, poate si altele din afara lantului Carpatic, cu sanse mai mici - evident din pricina infrastructurii, ar putea oricand gazdui toate datele unui asemenea proiect. Sunt de referinta orase mici din Slovacia si Ungaria care au primit astfel de investitii.... Interesant ar fi sa vedem orice semn al unei investitii in auto in componente pe segmentul inovator hybrid - electric... Poate vor incepe ceva Bosh sau Continental, si poate ar putea convige si vreun brand auto sa cuibareasca in viitor pe la noi..