News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Tranzacție: Germanii de la ZF Friedrichshafen preiau divizia auto a furnizorului de servicii de inginerie BeeSpeed, din Timișoara

Tranzacția prin care producătorul german de echipamente auto ZF Friedrichshafen, prezent în România prin companiile TRW Automotive Safety Systems (Timișoara) și TRW Airbag Systems (Roman), preia divizia auto a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed Automatizări, din Timișoara, cu care colaborează de 11 ani, anunțată de Profit.ro în primăvara anului 2017, a fost finalizată. Cele două subsidiare locale ale TRW, din Timișoara și Roman, au împreună 4.000 de angajați și sunt specializate în producția de volane și, respectiv, airbag-uri.

Profit.ro

Ionut

GRAFIC Piața globală a SUV-urilor: 30 de milioane de exemplare în 2018. Dacia - parte din creștere pe un segment tânăr

Piața globală a SUV-urilor s-a ridicat anul trecut la aproape 30 de milioane de unități, iar creșterea pare să continue și în acest an, în pofida dificultăților de pe cele mai mari trei piețe. Dacia a fost parte din această creștere, cu SUV-ul Duster, aflat pe locul 20 la nivel global. Modelul Dacia Duster a reușit să se claseze pe locul 20 în lume, după o creștere de 12 procente, numrându-se printre cele mai vândute SUV-uri ale lumii, asta și cu ajutorul exemplarelor vândute sub marca Renault. Duster a înregistrat un număr de 318.248 exemplare vândute, însă numai 236.921 unități Duster au fost fabricate în România, cu logo-ul Dacia pe caroserie.



Detalii pe Profit.ro

Ionut

CEO-ul Skoda susține în continuare că mai sunt 4 țări în calcul pentru viitoarea fabrică din Europa de Est

Deși au existat speculații ale presei locale privind alegerea Serbiei pentru viitoarea uzină Skoda, după cele anterioare privind alegerea Turciei, care ar elimina România și Bulgaria din ecuație, CEO-ul Skoda, Bernhard Maier, susține în continuare că decizia nu a fost luată: ,,mai sunt patru țări în calcul". ,,Suntem în faza de analiză. Nu este o decizie ușoară", a declarat șeful Skoda, spunând că mai sunt patru țări candidate, fără a preciza care sunt acestea. În acest punct, nu este clar dacă România se mai află pe lista scurtă, dat fiind faptul că atât Turcia, cât și Bulgaria, Serbia, Macedonia și Ungaria au fost în atenția companiei cehe. Skoda a primit misiunea de a construi uzina și de a coordona producția atât a modelelor mărcii, cât și a celor Volkswagen și altor mărci din grup.

Profit.ro

Ionut

România devine tot mai dependentă de industria auto: Pentru prima dată în istorie, cei mai mari trei exportatori reprezintă exclusiv industria auto, respectiv Dacia, Ford şi Daimler. Din top 10 numai două companii sunt din altă industrie

Pentru prima dată în istorie, cei mai mari trei exportatori ai României reprezintă exclusiv industria auto, pe măsură ce Ford a accelerat producţia de EcoSport la Craiova, Daimler pe cea de cutii de viteze la Sebeş, iar Dacia cu SUV-ul Duster la Mioveni. Automobile Dacia şi-a păstrat locul întâi în topul exporta­torilor, Ford România intrat în top trei direct pe locul al doilea, odată cu triplarea producţiei de la Craiova şi a depăşit inclusiv Star Assembly, divizia locală a Daimler care produce cutii de viteze la Sebeş, clasată pe locul al treilea în clasament. Creşterea puternică a producţiei de maşini şi componente auto a adus un avans puternic al exporturilor României, pe măsură ce opt din cei zece cei mai mari exportatori vin din automo­tive, potrivit datelor de la Statistică.

Institutul de Statistică nu oferă date cu privire la valoarea totală a exporturilor sau va­loa­rea pe fiecare companie, însă menţio­nează că ponderea valorii totale a top zece din total exporturi de bunuri a fost de 20,2% în 2018. Luând în calcul faptul că anul trecut exporturile totale de bunuri s-au ridicat la 67,7 mld. euro, acest lucru indică faptul că top zece a ajuns al 13,6 mld. euro, în creştere cu 1,9 mld. euro sau 16,2% faţă de anul anterior. 

ZF

Ionut

Grupul german Continental a investit anul trecut 240 de milioane de euro în operaţiunile sale din România

Grupul Continental, cel mai mare producător de componente auto din România, a investit anul trecut 240 de milioane de euro în infrastructură, echipamente şi în tehnologii de vârf, în locaţiile sale din Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi, potrivit unui comunicat de presă transmis de companie.

ZF

adymartianul

Quote from: adymartianul on January 28, 2019, 11:05:07 AM
Circula niste zvonuri prin Ford. Cica ar vrea sa inchida de tot la Saarlouis. Focus ar urma sa fie produs ori la Craiova, ori la Koln si o parte din productia de Fiesta sa fie mutata aici.
Dar cum ziceam, niste zvonuri deocamdata :D

Ford anunță concedieri

QuoteFord intenționează să renunțe la peste 5.000 de angajați din Germania și își va reduce forța de muncă din Marea Britanie, în încercarea de a reveni pe profit în Europa, transmite Reuters.


Sursa
Sursa in germana

La Saarlouis cica ar fi 6000 de angajati.

Ionut

Înmatriculările din UE scad în februarie, dar România crește, iar Dacia își depășește rivalii

Înmatriculările de autoturisme au continuat să scadă în Uniunea Europeană, în luna februarie, chiar dacă ritmul declinului s-a micșorat simțitor. România face notă discordantă și își menține creștere la un nivel ridicat, la fel și Dacia, care a depășit încă un competitor, Hyundai. România s-a numărat în februarie printre țările cu avans semnificativ, având un volum de 12.071 de autoturisme înmatriculate, cu 37,5% mai multe față de anul trecut, fiind a doua cea mai mare creștere din Europa, după Lituania (+94,5%). După două luni, România are 26.023 autoturisme înmatriculate, cu 26,8% peste volumul de anul trecut, ceea ce subliniază apetitul pe care românii îl păstrează și în acest an pentru achiziția de mașini noi.

Dacia se numără printre constructorii cu performanțe, chiar dacă avansul din acest an este mai mic decât cel de anul trecut. În februarie, marca românească a reușit să vândă 41.716 autoturisme, cu 2,4% mai multe decât în 2018, ajungând la o cotă de piață de 3,6%. Pe cele două luni care au trecut, volumul total al Dacia a ajuns la 86.284 unități, după o creștere de 7,4%. Dacia a depășit astfel Hyundai, cu doar 83.000 de autoturisme, sau SEAT, cu 71.000, următorul prag fiind Fiat, care se află într-un puternic declin.

Profit.ro

rota

Ford ridică miza pe România: producţia uzinei de la Craiova va creşte la peste 250.000 de maşini

Constructorul auto american Ford, care deţine uzina de la Craiova, va investi 200 de milioane de euro în fabrica din România, ţinta companiei fiind de a produce 250.000 de maşini anual pe piaţa locală.

În 2018 Ford a produs 150.000 de maşini şi 300.000 de motoare la Craiova, rezultat cu care producătorul a urcat pe locul doi în topul celor mai mari exportatori din economie, după Automobile Dacia.

,,Ford a transformat uzina din România într-una dintre cele mai moderne din Europa. Suntem al doilea cel mai mare exportator al României, iar povestea nu se termină aici", a spus Andrew McCall, vicepreşedinte relaţii guvernamentale al Ford Europa.

ZF
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

raresu

Ford confirma ca tinteste catre 250.000 buc in 2020 :-[ O:-) Evident, orice decizie in viitor e si va fi conditionata de infrastructura auto/feroviara. Ideal ar fi sa auzim ca sunt intentii concrete de "electrificare" a uzinei. Electroputere - FORD :p
Puma va fi prezentata la Frankfurt / toamna 2019.
https://www.zf.ro/auto/ford-ridica-miza-pe-romania-productia-uzinei-de-la-craiova-va-creste-la-peste-250-000-de-masini-17929969

Mai sunt si alte articole .... D.na Dancila acopera fondul, si asa saracacios, al declaratiilor.

voicul

Eee ... sa nu se primpim cu afirmatii gen "orice decizie in viitor e si va fi conditionata de infrastructura auto/feroviara" ca CNAIR e scamatori experimentati cu prostirea si amagirea oamenilor.

Pana acum ii vrajeste din 2007 si ei TOT au investit.

perfidus

Pai stiti teoria conspiratiei: dupa ce vom avea autostrazi (pardon, drumuri de mare viteza) va creste costul fortei de munca in regiune si atunci Ford o va lasa mai moale cu investitiile.
Serios acum, eu nu vad cum sa crezi in asa ceva. E un efect real intr-adevar dar trebuie privit la scara macro. Numai cine nu cunoaste pierderile nete in fiecare zi cu intarzierea transporturilor atat pentru materii prime cat si pentru livrari poate sa gandeasca asa minimalist. Mandachi si-a calculat exact numarul de zile pierdute pe drumuri si cati bani ar fi putut face in acest timp. Credeti ca FORD nu isi face aceleasi calcule?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

raresu


rota

Producția auto națională ar putea crește cu 30% în doi ani, la peste 650.000 de mașini

Dacă totul va merge bine, în România producția auto ar putea fi cu peste 170.000 de mașini mai mare peste doi ani față de cât este în prezent. Dacia extinde capacitatea de producție cu 50.000 de unități, iar la Ford intră în această toamnă și al doilea model, astfel că se va atinge un record și la uzina din Oltenia. De un deceniu tot sperăm să vină un al treilea constructor auto, însă pare că degeaba, fiindcă marile anunțuri de uzine noi par să ne ocolească și să vizeze Ungaria sau Slovacia.

Producția totală a fost anul trecut de 476.000 de unități, dintre care peste două treimi a fost contribuția Dacia și restul Ford (care a avut însă un an record). Practic, Dacia a produs 335.000 de mașini, iar Ford, 141.000 de mașini. Cele mai produse două modele au fost Dacia Duster (236.000) și Ford EcoSport (141.000).

De ce va crește producția la ambii producători? Automobile Dacia a demarat la Mioveni un amplu program de extindere ce va duce capacitatea la 406.000 de mașini/an și va necesita construcția de noi clădiri.

Dacia va investi 100 milioane euro în doi ani în acest program de extindere, începând deja cu investiții la Presaj și Vopsitorie, dar și la Montaj și Caroserii se vor face extinderi, pentru ca producția să crească în medie cu 15 mașini/oră. Acum, la Mioveni se produc 1.400 de mașini/zi, dintre care 1.100 sunt Duster, însă fără această extindere nu mai poate fi crescută producția Duster care este un model cerut pe piețele din UE.

Spre comparație, Uzina de la Pitești producea 680 de vehicule Logan pe zi la început de 2016 și cadența a fost majorată până la 800 spre finalul acelui an.

La Ford va începe în toamnă producția celui de-al doilea model, pe lângă EcoSport, iar oficiali ai companiei au declarat recent, citați de Ziarul Financiar, că Ford va atinge o producție de 250.000 de unități în 2020. Ford spune că a investit 1,3 miliarde euro în 11 ani de când a preluat uzina și promite că numărul de angajați va crește de la 4.600, la 6.200. Ford a produs și 300.000 de motoare anul trecut, la Craiova.

Hotnews
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Harry

In 1945 la Resita, Malaxa produce primul automobil romanesc. In jurul lui s-au creat legende care mai de care mai bizare. Ba ca s-au facut 20, ba ca undeva la 800, si apoi productia a fost mutata in URSS (undeva in Belarusul de azi), ba ca Brejnev a luat masina pentru colectia lui personala etc.

In realitate a fost facut doar un concept car. Resita nu avea nicio instalatie pentru produs autoturisme. Malaxa nu a fost proprietarul Uzinelor din Resita, el a avut 20% dina ctiuni si functia de administrator delegat, majoritari fiind austriecii. In 1944 sunt nationalizate, in aprilie 1945 statul roman ii da uzinele lui Malaxa , an in care se produce si masina. In 1946 statul confisca iar uzinele , Malaxa intra in conflict deschis cu guvernul si in 1947 pregateste plecarea din tara...

In cele peste 5.000 de pagini din arhiva CIA pe care le studiez ca lucrez la un material despre viata lui Malaxa, nu exista nicio referire care sa valideze faptul ca s-a produs mai mult de o masina.


raresu

Ford va dezvălui săptămâna viitoare SUV-ul, despre care se știe că se va numi Puma și că va fi fabricat la Craiova. Deși compania nu a anunțat nimic oficial, surse din interiorul companiei confirmă că micul SUV va fi expus la Amsterdam alături de noul Kuga.

se pare ca vom vedea "minunea" foarte curand O:-)
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/ford-va-prezenta-saptamana-viitoare-noul-suv-ce-va-fi-fabricat-la-craiova-ecosport-ar-putea-sa-dispara-anul-viitor-18955074