Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

România a depășit Ungaria și Polonia la producția auto. Cum stăm în UE și către ce piețe merg cele mai multe mașini produse în Uniune

​România a fost anul trecut pe locul opt la producția de mașini în UE, depășind Polonia și Ungaria, însă țara noastră este foarte departe de Slovacia și Cehia. Raportul ACEA pentru industria auto europeană arată că Japonia și Turcia sunt piețele de unde vin cele mai multe autoturisme importate de UE, în timp ce SUA și China sunt principalele destinații de export. La autobuze și vehicule comerciale, Turcia este principala țară care exportă în UE. Raportul ACEA pe 2018 arată că în UE s-au produs anul trecut 16,1 milioane de mașini, iar România este pe locul opt, cu 471.000 unități (creștere de 30% față de 2017 datorată primului an de producție a lui EcoSport la Craiova, dar și cererii mari pentru Duster).



Hotnews

AlexxC

Arata bine acest top, dar din nefericire conteaza si valoarea produselor exportate

elphax

normal ca conteaza valoarea, ar fi altceva sa producem masini germane care valoreaza 30-50k euro, nu masinute de 10-20k
pe de alta parte , comparand cu cat e PIB si salariul mediu in RO, e relativ OK. sa nu uitam si productia serioasa de piese si componente

ceea ce stim cu totii - daca am avea autostrazi am avea mai multe investitii, am produce mai mult. expertiza avem, forta de munca mai gasim cat de cat
si daca e sa ne luam dupa guvernanti, asta ar fi rau , pentru ca ar creste salariile si investitorii ar pleca din tara ...
:)

Ionut

Christophe Dridi, directorul general al Dacia: Faptul că la Mioveni nu producem motoare diesel e un avantaj

Dacia va miza în continuare pe motoarele pe benzină şi pe GPL, pe măsură ce şi cererea pentru acestea este în creştere, spune Christophe Dridi, directorul general al Automo­bile Dacia şi Group Renault România. ,,La Mioveni producem acum un nou motor de 1 litru pe benzi­nă. Aici, grupul Re­nault nu pro­duce motoare diesel, iar acum acest lucru repre­zintă un avantaj, în condiţiile în care până de curând acest lu­cru era un incon­ve­nient sub aspec­tul cererii", a spus Christophe Dridi.

Un al doilea pas îl reprezintă creşterea producţiei de versiuni ale modelelor Dacia cu instalaţie GPL din fabrică. Momentan principala piaţă pe care sunt livrate acestea este cea din Italia. Motoarele pe benzină atunci când funcţionează pe GPL emit mai puţin dioxid de carbon şi mai puţine noxe. ,,Avem tot mai mulţi clienţi care întreabă de GPL, dar avem o capacitate limitată de a instala pe maşini în uzină şi implicit acest lucru limitează oferta. Din acest motiv vom investi şi vom creşte anul acesta capacitatea de producţie. Vrem să răspundem cererii clienţilor pe fondul cererii mari de GPL."

Dacia este cea mai mare companie din România după cifra de afaceri din 2017 şi cel mai mare exportator din economie.

ZF

Ionut

Duster, ,,starul" vânzărilor în România: SUV-ul Dacia a fost cel mai bine vândut automobil şi ia faţa Loganului, care a dominat prima poziţie încă de la lansare. Vânzările de maşini 4x4 au urcat mai încet decât piaţa în ianuarie

Maşinile cu tracţiune integrală, atât SUV-uri, cât şi din celelalte clase ale pieţei auto, au înregistrat o creştere de 13% a vânzărilor, la 2.031 de maşini în ianuarie, ritm mai lent decât cel al pieţei totale, de 23%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Pe de altă parte, în ianuarie, lună în care 65% din vânzări au fost susţinute de firme, cel mai bine vândut model din România a fost SUV-ul Duster, cu 904 maşini livrate, în creştere cu 113% faţă de ianuarie 2018, depăşind vânzările modelului Logan, care domină prima poziţie de la lansarea sa din 2004. Mai mult, şi în cazul 4x4, la Duster s-a înregistrat o creştrere de 87% la un total de 625 de maşini. În ianuarie Dacia a demarat comercializarea şi în România a noului Duster cu motorul pe benzină de 1,3 litri, motor care se regăseşte şi în oferta mărcilor Renault, Nissan şi Mercedes-Benz. De altfel, Dacia are şi cea mai mare cotă, de aproape 31%, din vânzările de maşini 4x4, urmată de Mercedes-Benz, Hyundai, Ford şi BMW.

ZF

rota

nici nu stiu unde sa postez, ar trebui facut un topic nou: "Incapacitatea Guvernului de a atrage investitori"

România pierde investiția Volkswagen de 1,4 miliarde de euro. Compania a ales Serbia

Noua uzină auto pe care Volkswagen o va construi în Europa de Est,  ar urma să fie amplasată în Serbia, potrivit presei locale. Grupul german ar fi ales astfel Serbia pentru noua sa investiție de 1,4 miliarde de euro, în detrimentul României, Bulgariei, Turciei sau al Macedoniei, state indicate anterior drept potențiale gazde pentru viitoarea fabrică.

Profit

sa nu uitam ca in august 2018 BMW a ales Ungaria

elphax

oau !
asta e chiar o lovitura, adica au ales un stat non-ue pentru o fabrica
ceea ce arata ca toate avantajele aduse de faptul ca suntem in UE sunt anulate de lipsa infrastructurii, de conditiile legislative, politice etc - lipsa fortei de munca avand aceleasi cauze

Ionut

România a depăşit Ungaria şi Polonia la producţia de automobile în 2018: Cu peste 470.000 de maşini asamblate de Dacia şi Ford în 2018, România a urcat cu 30% punctând cea mai mare creştere din Uniunea Europeană la producţia de maşini

Saltul vine în condiţiile în care Ford a produs în premieră peste 140.000 de SUV-uri EcoSport la Craiova, de trei ori mai multe maşini decât în 2017 când în producţie era B-Max, iar Duster a adus la Mioveni o creştere de 7%.

,,În 2021 România va ajunge la 650.000 - 670.000 de maşini produse anual, datorită creşterii capacităţii de producţie la Dacia şi pe creşterea cadenţei de la Ford odată cu intrarea în producţie a celui de-al doilea model. Chiar şi cu un al treilea constructor, producţia nu va fi influenţată în următorii 2-3 ani", a declarat Gabriel Sicoe. El spune că în ceea ce priveşte Polonia producţia va rămâne până în 2021 la un nivel similar cu cel din prezent, cu fluctuaţii re­duse la cele patru uzine de asamblare. Pe de altă parte, Polonia produce multe vehicule co­merciale şi componente. În România singurele comerciale produse sunt versiunile modificate ale lui Duster şi camioanele Roman. În ceea ce priveşte Ungaria, preşedintele ACAROM spune că ,,producţia la uzinele Daimler şi Grupului Volkswagen va creşte notabil, în timp ce producţia Suzuki va rămâne aproxi­mativ aceeaşi, conform datelor PwC. Producţia din Ungaria o va depăşi probabil încă din 2019 pe cea a României, iar decalajul va creşte în următorii ani. În 2021 producţia maghiară va ajunge la 800.000 de autoturisme".

ZF

yetiman

Deocamdata! Deocamdata nu este stat UE.
Dar are statut de stat candidat la UE.

Si are autostrada continua de la (aproape) limita sudica pana la granita nordica cu Ungaria si pana la granita vestica cu Croatia.

Iar noi avem bucati si bucatele, pe care cine stie cand le vom lega intre ele? La (ne)seriozitatea din CNAIR si MT, nu poate nimeni prevedea.





QuoteSerbia
Membership status

Candidate country

Serbia – along with 5 other Western Balkans countries – was identified as a potential candidate for EU membership during the Thessaloniki European Council summit in 2003. In 2008, a European partnership for Serbia was adopted, setting out priorities for the country's membership application, and in 2009 Serbia formally applied. In March 2012 Serbia was granted EU candidate status. In September 2013 a Stabilization and Association Agreement Search for available translations of the preceding link••• between the EU and Serbia entered into force.

In line with the decision of the European Council in June 2013 to open accession negotiations with Serbia, the Council adopted in December 2013 the negotiating framework and agreed to hold the 1st Intergovernmental Conference with Serbia in January 2014.

On 21 January 2014, the 1st Intergovernmental Conference Search for available translations of the preceding link••• took place, signaling the formal start of Serbia's accession negotiations.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adymartianul

Cel mai bine ar fi sa asteptam. Asa si presa de la noi zice anual ca se face cate o fabrica.

voicul

#1885
Articolul de aici zice ca VW inca se mai gandeste, dar cel putin in Romania lucrurile sunt "klare":
Pentru ca economia a crescut prea mult si infrastructura nu a mai tinut pasul ... cum sa mai facem fata si la o astfel de crestere?!


Anunțul Volkswagen despre FABRICA din estul Europei. Pe listă se află și România

Volkswagen încă explorează opţiunile privind o investiţie într-o fabrică din Europa de Est şi încă nu a fost luată o decizie, a afirmat Mark Langendorf, de la Departamentul de Comunicare al grupului german, într-un interviu acordat publicaţiei sârbe Blic, transmite Tanjug.


https://www.money.ro/anuntul-volkswagen-despre-fabrica-din-estul-europei-pe-lista-se-afla-si-romania/


Ionut

Dacia crește cu 17% pe cea mai mare piață auto din Europa

Dacia nu dă nici cel mai mic semn că se oprește din creștere pe piața din Germania, cea mai mare din Europa. În luna februarie, marca românească a înmatriculat aproape 6.000 de autoturisme, iar pe primele două luni din acest an a depășit 12.000 unități. Piața de autoturisme din Germania și-a revenit rapid, după ce în ianuarie înregistra un ușor declin, însă nu toate mărcile au revenit pe plus în februarie. Dacia se numără printre brandurile cu creștere, având un plus de 17 procente în a doua lună din an, cu un total de 5.849 unități înmatriculate. Pe cele două luni care au trecut, Dacia a însumat 12.452 de unități, consolidându-și poziția în top 20 al pieței germane de automobile, cu o cotă de piață de 2,3%, în urma unei creșteri de peste 15 procente.

Profit.ro

Ionut

Duster, cel mai profitabil model, a ajuns la 80% din producţia Automobile Dacia, care în primele două luni a produs maşini de 1 miliard de euro

Dacia a produs maşini de 1 mld. euro în primele două luni din 2019. Patru din cinci maşini produse la Mioveni în primele două luni au fost Duster, pe măsură ce producţia celui de-al doilea cel mai bine vândut SUV mic de pe piaţa europeană a crescut constant. Din total, SUV-ul Duster a ajuns să reprezinte aproape 80% din total producţie, cel mai ridicat procent atins până acum. Mai mult, procentul ridicat vine în contextul în care în ianuarie Duster a fost cel mai bine vândut autoturism pe piaţa locală, dominată de firme, iar Logan se vinde cel mai bine prin programul Rabla. Producţia SUV-ului Duster a urcat în primele două luni cu peste 40% faţă de perioada similară a anului trecut, la peste 50.000 de unităţi.

Pe locul doi în topul producţiei este Sandero, cu aproape 6.200 de maşini, în scădere cu o treime, urmat de Logan cu 5.400 de maşini, valoare similară cu cea din 2018 şi Logan MCV, cu 3.000 de maşini, sub jumătate din volumele din 2018. Producţia uzinei Dacia de la Mioveni a urcat în pri­me­le două luni ale acestui an cu 14,4%  faţă de perioada simi­lară a anului trecut, la un total de aproape 65.000 de ma­şini, potrivit datelor Asociaţiei Construc­torilor de Auto­mo­bile din România (ACAROM). În acest context, luând în calcul un preţ mediu de peste 15.000 de euro cu TVA, pro­ducţia Dacia din primele două luni valorează circa 2 mld. euro.

ZF

Ionut

Producția de mașini la Dacia - spre un maxim istoric

În total, pe primele două luni ale anului, Dacia a fabricat 64.828 autovehicule, cu 14,4% mai multe decât în perioada similară din 2018. Dacă este menținut acest ritm, producția la Mioveni poate atinge un maxim istoric. Dacia a anunțat că dorește să ridice producția anuală a uzinei din Mioveni, în următorii doi ani, la 406.000 de unități, de la 350.000 cât este în prezent, cu ajutorul unei investiții de circa 100 de milioane de euro, din care 25 de milioane de euro provin de la statul român, sub forma unui ajutor de stat. Lucrările pentru noi hale sunt în desfășurare, acolo urmând să fie puse în funcțiune noi spații pentru presaj sau vopsitorie, astfel încât să poată crește ritmul de producție la circa 74 de automobile pe oră, respectiv 79 de automobile pe oră cu tot cu SKD-urile construite pentru Algeria.

Profit.ro