Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Producătorul german de cablaje auto Leoni recrutează 100 de oameni pentru fabrica din Beiuş, judeţul Bihor

Fabrica de cabluri pentru industria auto Leoni din localitatea Beiuş, judeţul Bihor, controlată de grupul german Leoni cu vânzâri globale de peste 5 mld. euro, are disponibile în prezent 100 de locuri de muncă pentru muncitori necalificaţi la asamblarea şi montarea pieselor, potrivit informaţiilor existente pe site-ul ANOFM (Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă).

Germanii oferă angajaţilor diferite trai­ninguri de formare profesională pen­tru toate poziţiile din cadrul com­pa­niei, cum ar fi soft skills şi cursuri de limbi străine, conform informaţiilor de pe site-ul Leoni. Compania Leoni Wiring Systems Arad, care adminis­trea­ză fabrica de cablaje din Beiuş, a avut în 2017 o cifră de afaceri de peste 792 mil. lei (173,3 mil. euro), mai mult cu 7,5% faţă de anul precedent, un profit net de 6,8 mil. lei (1,5 mil. euro) şi un număr mediu de 3.788 de angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

ZF

Ionut

Dacia, campioană la vânzări în Europa la persoane private. Companiile continuă să prefere mărci premium



Dacia a fost în 2018 compania cu cea mai mare priză la cumpărătorii privați, iar Sandero și Duster, modelele cu cea mai mare pondere din Europa, analiștii fiind de părere că rezultatul denotă o încredere foarte mare a consumatorilor privați în marcă. Ce este cert este faptul că Dacia este campioană în Europa la cumpărători privați, având cea mai mare pondere în totalul vânzărilor. Astfel, 79% din achizițiile de modele Dacia sunt făcute de persoane particulare. Modelul Dacia Sandero este cel mai popular în rândul cumpărătorilor privați din toată Europa, având o pondere de 86% din totalul achizițiilor acestui model. Dacia Duster s-a situat pe locul al doilea în acest clasament.

Profit.ro

Ionut

Ce scrie presa britanică: Când am putea vedea prima maşină electrică de la Dacia

Jurnaliştii de la Carkeys.co.uk scriu că prima maşină Dacia ar avea în spate tehnologia Renault e care francezii o utilizează deja cu modelul Zoe – unul dintre cele mai populare modele de vehicule electrice comerciale din Europa. Francezii ar putea folosi modelele pe care le are deja, iar potrivit sursei citate, Sandero, Logan sau Duster ar putea să vină într-o variantă electrică în viitorul apropiat. ,,Vom rămâne şocant de accesibili. Nu vom schimba teritoriul brandului nostru", a declarat Jean Christophe Kugler, preşedintele european al brandului Dacia, în 2017.

Articolul notează că în linie cu această idee, preţul de pornire pentru prima maşină Dacia ar putea fi aproape de 10.000 de lire sterline (circa 11.500 euro). Dacia ar putea folosi bateria Z.E.40, care poate asigura o autonomie de până la 290 km pentru care timpul de încărcare este de o oră şi 40 de minute. Compania nu a declarat niciodată oficial când va lansa primul vehicul electronic, dar sursa citată menţionează că am putea aştepta primul model în 2020.

ZF

Ionut

#1863
Pirelli îşi va extinde capacitatea de producţie de la Slatina într-o nouă hală care va fi construită de WDP, investiţie de 40 mil.euro

WDP, dezvoltator de spaţii logistice şi industriale cu capital belgian, va investi 40 milioane de euro pentru construcţia unei hale de producţie pentru Pirelli la Slatina, producătorul de anvelope urmând să îşi extindă unitatea de producţie pe care o deţine deja în zonă.

ZF

"Noua hală va fi construită chiar lângă locaţia Pirelli existentă din Slatina, în continuarea acesteia. Investiţiile pe care Pirelli le-a făcut în ultimii ani au crescut volumul activităţilor la această locaţie, astfel că extinderea a devenit o necesitate. Logistica de intrare şi ieşire urmează să fie amplasată în secţiunea nouă, unde se va amenaja şi un spaţiu pentru activităţi de producţie", se arată în comunicat. Unitatea Pirelli din Slatina este situată pe autostrada Craiova-Piteşti. Finalizarea construcţiei este estimată pentru cel de-al treilea trimestru al anului 2020, reprezentanţii companiei luând în calcul completarea necesarului de personal. După finalizarea construcţiei, Pirelli va închiria noua clădire logistică pe o perioadă de cincisprezece ani. WDP a anunţat că porneşte de la un buget de investiţii de aproximativ 40 de milioane de euro, pe baza unui randament aliniat cerinţelor pieţei.

Adevarul

Ionut

Takata caută 100 de angajaţi pentru fabrica din Sibiu unde produce perne pentru airbaguri

Fabrica de perne pentru airbaguri Takata din Sibiu, preluată în 2017 de americanii de la Key Safety Systems (KSS) într-o tranzacţie la nivel global, are disponibile în prezent 100 de locuri de muncă pentru pentru muncitori necalificaţi în industria confecţiilor, potrivit informaţiilor existente pe site-ul ANOFM (Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă). Pe piaţa locală funcţionează trei fa­brici Takata, o fabrică de perne pentru airbaguri la Sibiu şi încă două unităţi la Arad, una producătoare de volane şi una de centuri de siguranţă, dar şi două puncte de lucru, la Jibou şi la Deta.

ZF

Ionut

GRAFIC Piața auto din Europa, în declin în ianuarie. Dacia își menține creșterea, la fel și piața din România



Vânzările de automobile din Europa au fost în declin în prima lună a anului, comparativ cu 2018, majoritatea piețelor importante fiind afectate, la fel și cele mai multe dintre mărcile auto. Dacia își continuă, însă, drumul de succes pe continent, cu creștere, la fel și înmatriculările din România, care își păstrează ritmul de creștere. Luna ianuarie a adus o scădere a vânzărilor de automobile în Europa, cu un declin de 4,6% a înmatriculărilor raportat la 2018. Cu toate acestea, volumul de aproape 1,2 milioane de vehicule a fost al doilea cel mai bun ianuarie din ultimul deceniu.

Profit.ro

neobluenet

Legat de graficul de mai sus, incepand cu luna septembrie se pot inmatricula masini noi care au fost omologate folosind standardul WLTP. Cum dealerii sunt "experti" la planificare le-au zis clientilor "lasa ca facem cumva sa inmatriculezi masina" si pe ultima suta de metri si-au dat seama ca nu se poate, drept urmare toate masinile livrate de la 1 iunie (3 luni sunt valabile numerele temporare) au fost inmatriculate pana la 1 septembrie. Se vede o scadere chiar si in octombrie, dar media pe iulie-octombrie e la 12.500, ca pe mai si iunie. Ca nu scrie nimic in articolul de mai sus de asta e o alta poveste, probabil ca persoana care l-a scris e jurnalist doar cu numele.

vladb

^ Eu am fost unul dintre cei de mai sus. Masina noua cumparata de la dealer in 02 august si inmatriculata (numere negre) pe "baza de repede" in 25 august in urma unui telefon de la dealer (Citroen)

Ionut

Dacia aduce la Geneva ediția specială Duster Ultimate

Renault Group a anunțat care vor fi noutățile mărcilor sale la Geneva, singurul model complet nou fiind Clio, ale cărui fotografii au fost deja publicate. Dacia vine cu o ediție specială, numită Ultimate. Dacia Duster Ultimate, dar și versiuni ale celorlalte modele care vor purta același nume, vor fi vedetele mai puțin strălucitoare ale mărcii la Geneva, singurul salon european important care are loc anual. Ediția specială Ultimate va aduce culori noi (Fusion Red și Highland Grey) și va fi disponibilă pe toate modelele Duster, Logan, Lodgy și Dokker, inclusiv pe versiunile Stepway.

Profit.ro

Ionut

Dacia a anuntat ofertele pentru Rabla 2019: Cat costa Logan, Sandero si Duster

Conform unui comunicat remis Ziare.com, pretul Dacia Logan prin programul Rabla 2019 porneste de la 6.990 de euro cu TVA inclus. La acesti bani veti primi un model cu motor pe benzina de 1 litru (SCe 73 CP), ce vine cu urmatoarele dotari: aer conditionat cu reglare manuala, proiectoare de ceata, inchidere centralizata, iluminare portbagaj, Radio 2 DIN 2x15W MP3, priza Jack, USB, Bluetooth si asistenta la plecarea din rampa.

Cel mai ieftin Sandero din programul Rabla 2019 costa 7.190 de euro si vine cu aceeasi motorizare SCe 73, dar si aceleasi dotari precum cele ale Daciei Logan. In schimb, Sandero Stepway prin programul Rabla 2019 are un pret de 9.930 de euro pentru motorizarea pe benzina TCe 90. Ca dotari, pentru Sandero Stepway regasim sistem de navigatie si multimedia cu ecran tactcil de 7'', priza USB, Bluetooth, cruise control, senzori de parcare pe spate, start&stop, functie eco-mode, oglinzi laterale electrice si incalzite plus computer de bord.

Pretul pentru Dacia Duster in programul Rabla 2019 este de 13.430 de euro, in versiunea diesel dci 115 cp 2WD. Dotarile Dacia Duster in versiunea pentru Rabla 2019 sunt urmatoarele: ESP+ASR, limitator de viteza, computer de bord, inchidere centralizata, sistem de monitorizare a presiunii in pneuri si senzor de lumina.

Dacia Logan MCV are un pret de 7.990 de euro in programul Rabla 2019, in versiunea pe benzina SCe 73. Dotarile sunt aceleasi precum cele de la Dacia Logan si Sandero: aer conditionat cu reglare manuala, proiectoare de ceata, inchidere centralizata, iluminare portbagaj, Radio 2 DIN 2x15W MP3, priza Jack, USB, Bluetooth si asistenta la plecarea din rampa. Dacia Lodgy prin programul Rabla 2019 are un pret de 12.330 de euro, in versiunea diesel dCI 95, cu 7 locuri. Dotarile sunt urmatoarele: ABS+EBD+ESP, sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, geamuri electrice fata, inchidere centralizata, radio cu MP3, priza jack, usb si Bluetooth. In schimb, Dacia Dokker prin programul Rabla 2019 costa 11.180 euro in versiunea diesel dCi 75. Dotarile sunt aceleasi precum cele de la Lodgy.

Deocamdata nu se stie cand incepe programul Rabla 2019, insa cel mai probabil va mai dura cel putin doua luni, avand in vedere ca bugetul nu a fost inca aprobat.

Ziare.com

JohannDB

Fiindcă este vorba de DACIA..... Sper să fie aici locul întrebării................................
   Oare nu ar putea regândi cei de la DACIA-RENAULT modul de afișare pe bord al kilometrajului total, al kilometrajului zilnic și-a orei (dacă nu chiar și-a temperaturii exterioare) împreună/simultam pe display-ul de bord ??
  Întreb asta, deoarece, cel puțin la Dokker, aceste afișări se fac pentru fiecare funcțiune în parte și ești nevoit să pierzi timp și atenție cu butonatul pe capul manetei pentru ștergătore pentru a vedea km-total, km-zilnic, ora și mai ales acum la vreme de iarnă temperatura exterioară....
  Sunt informații ce ar trebui să le ai sub ochi dintr-o singură privire, să nu fii nevoit să tot "clicănești" de 8 (opt) ori până revii la parametrul ce te interesează; ce este la fel de prost este că butonarea nu se poate face și invers, pentru a scurta căutarea (de la un parametru să treci la următorul și apoi să dai înapoi la cel ce l-ai avut).....
 

Ionut

Christophe Dridi, CEO Dacia, avertizează: Avem un plan de investiţii de 800 mil. euro în România, dar vrem infrastructură şi program Rabla

Grupul Renault are în plan investiţii totale de 800 mil. euro în România în următorii trei ani, însă francezii condiţionează suma totală de măsurile concrete pe care Executivul de la Bucureşti le va implementa în ceea ce priveşte infrastructura şi programul Rabla.

,,Guvernul trebuie să se concentreze pe soluţii concrete. Dincolo de autostrada Piteşti-Sibiu (care este la stadiul de proiect de cel puţin zece ani - n. red.), avem nevoie de investiţii concrete în drumurile şi podurile actuale, sunt poduri cu probleme în Argeş spre exemplu, dincolo de drumul dintre Piteşti şi Câmpulung Muscel. Avem nevoie de măsuri concrete în jurul uzinei, vorbim de eficienţa măsurilor concrete implementate rapid", a spus Christophe Dridi. ,,Condiţia ca România să rămână centru de gravitaţie al Dacia este ca Renault să realizeze această investiţie de 800 mil. euro. Renault poate decide să reducă investiţia dacă lucrările de infrastructură sau programul Rabla nu vor continua." ,,Trebuie să înţelegem importanţa programului Rabla. Anul trecut 50.000 de maşini s-au vândut prin acest program. Anul acesta, dacă vrem să urmărim estimările de volum în România, va trebui ca numărul tichetelor să crească la 60.000. Şi este şi mai important să înceapă în martie programul deoarece producţia uzinei este stabilită conform unui program."

Grupul Renault a lansat în producţie la Mioveni un nou motor pe benzină şi a anunţat în decembrie o investiţie de peste 100 mil. euro în extinderea capacităţii de producţie a uzinei. Noile investiţii ar putea duce businessul Automobile Dacia spre 6 miliarde de euro după 2020. Automobile Dacia este cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, de 5,1 mld. euro în 2017.

ZF

Ionut

Gigantul francez Saint-Gobain a făcut o fabrică de parbrize la Călăraşi, cu 140 de angajaţi

Francezii de la Saint-Gobain, grup producător de materiale de construcţii, au început producţia de parbrize într-o fabrică nouă, situată în Călăraşi, aproape de fabrica de sticlă a aceluiaşi grup. Unitatea de producţie poartă numele Sekurit. ,,Am început investiţia acolo anul trecut, iar primele livrări le-am făcut în ianuarie. La Sekurit lucrează, în prezent, aproximativ 140 de angajaţi. Fabrica a fost concepută pentru piaţa locală şi regională. Sunt prevăzuţi printre clienţi Dacia, Ford, Renault, dar şi alte companii care produc în ţările limitrofe", a spus Ovidiu Păscuţiu (foto), directorul general al grupului Saint-Gobain în România, pentru ZF, în primul său interviu după ce a preluat această funcţie, anterior fiind responsabil doar de câteva divizii ale grupului. Afacerile grupului francez din construcţii în România au ajuns în 2018 la 230 mil. euro, după un avans similar cu cel de anul trecut. Saint-Gobain are 13 fabrici în România.

ZF

Ionut

GRAFIC Vânzările de mașini noi au crescut în România cu valori surprinzător de mari. Producția Ford scade, Vânzări Logan în cădere, Duster urcă substanțial

Primele date privind livrările de automobile, bazate pe vânzări, nu pe înmatriculări, statistici furnizate de APIA, arată o creștere de 21,6% față de anul trecut a pieței auto, susținută în special de livrările de autoturismele de import, ca volume, și de cele autohtone, din punct de vedere al creșterii. Referitor la datele privind producția, APIA furnizează informații numai despre Ford, care în ianuarie a redus ritmul cu 9,2%, la 8.491 unități. Unul dintre motive ar putea fi raportarea la luna de lansare pentru EcoSport, care, în ianuarie 2018, intra pe toate piețele europene, iar uzina producea volumele necesare pentru stocurile dealerilor.

Cele mai vândute mărci în ianuarie au fost Dacia, urmată suprinzător de Ford, care depășește atât Volkswagen, cât și Skoda și Renault. Dacia, Ford, Opel, Hyundai, Toyota și Nissan sunt mărcile din Top 10 care au înregistrat creșteri foarte mari, celelalte având cifre mai mici sau chiar negative (Mercedes-Benz).



Profit.ro

Ionut

Ma intreb daca am avea A8 si A7... unde ar fi Moldova...




O mare companie îşi relochează o parte din producţie din Marea Britanie la Iaşi

În Iaşi, Delphi Technologies are o fabrică pentru pompe de înaltă presiune şi injectoare pentru industria auto, scrie profit.ro. ,,Producţia fabricii din Sudbury, Marea Britanie, va fi împărţită în trei părţi. O parte din ea se duce la Izmir, Turcia, o alta merge la Iaşi, România. Şi o parte din ea merge la Stonehouse, Anglia", a declarat recent directorul executive Richard F. Dauch, citat de fool.com, precizând că echipamentele vor fi mutate şi oamenii vor fi instruiţi până la jumătatea acestui an. Delphi Technologies, unul dintre liderii pieţei de furnizori pentru soluţii avansate de propulsie pentru producătorii de autovehicule, a deschis anul trecut primul centru IT, global multidisciplinar, la Bucureşti. Noua investiţie este localizată în campusul Globalworth din Pipera.

Adevarul