Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rota

Maşinile ,,made in Romania" cresc puternic la nivel european

Dacia a vândut în 2018 pentru pri­ma dată peste 500.000 de maşini la nivel european, urcând pe locul 14 în to­pul celor mai bine vândute branduri, po­trivit datelor Jato Dynamics. În plus, da­to­rită avan­su­lui de 12% la 530.000 de uni­tăţi, Dacia a depăşit în pre­mieră vânzările Nissan, devenind astfel al doilea mare brand al Alianţei, după Renault şi înaintea japonezilor.

În topul celor mai bine vândute maşini la nivel european Româ­nia este prezentă cu San­dero pe locul 11 şi Duster pe locul 17.

Tot printre ,,câştigătorii" din 2018 se află şi Ford EcoSport, cu o creştrere puternică a cotei de piaţă, în condiţiile în care vânzările aproape s-au dublat.

Dintre cele patru modele princi­pa­le produse în România, doar EcoSport şi Duster sunt produse exclusiv local. Atât modelul Logan, inclusiv în versiunea break MCV, cât şi Sandero sunt produse şi în Maroc, la Tanger şi Casablanca.





ZF

voicul

Dacia lansează un nou model în 2019. Director: Acum este în procedură de omologare

Dacia va lansa în acest an o versiune oficială Duster Pick-Up și cel puțin trei ediții speciale pentru modelele pe care le are în gamă, potrivit lui Hakim Boutehra, directorul general Renault Commercial Roumanie, scrie Automarket.ro.

Producătorul de la Mioveni pregătește deja o serie de noutăți atractive, iar cea mai importantă dintre ele va fi lansarea lui Duster Pick-Up.

,,Acum este în procedură de omologare spre a putea fi vândută. [...] Va fi o mașină orientată spre muncă", a declarat Hakim Boutehra.

Pe lângă Duster Pick-Up, Dacia pregătește cel puțin 3 ediții speciale pentru modelele pe care le are în gamă. ,,În 2019 vom avea ediții limitate și line-up animations, inclusiv pentru Duster. Vom avea cel puțin trei astfel de noutăți în gama Dacia, în acest an", a adăugat Boutehra.


https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/dacia-lanseaza-un-nou-model-in-2019-director-acum-este-in-procedura-de-omologare-1078939

Ionut

O nouă companie în industria auto: Elba Timişoara şi americanii de la Varroc Lighting Systems au creat primul lor joint venture

Producătorul de faruri Elba Timişoara şi furnizorul american de faruri auto Varroc Lighting Systems, divizie a grupului Varroc, au pus 1,8 mil. lei în crearea companiei Varroc-Elba Electronics, aceasta fiind cea mai mare firmă din producţie înregistrată în luna ianuarie din 2019, arată datele de la Registrul Comerţului. Decizia de a crea acest business a fost anunţată în septembrie 2018, când reprezentanţii Elba menţionau că asocierea reprezintă un pas important ,,pentru accelerarea creşterii pe piaţa europeană". Grupul Varroc este deţinut de miliardarul indian Tarang Jain şi se numără printre cei mai mari furnizori de faruri pentru vehicule pe patru şi două roţi la nivel global.

ZF

Ionut

Producţia Dacia a crescut cu cu 14% în ianuarie 2019, ajungând la 32.807 maşini: Duster, 25.000 de maşini

Uzina Dacia Mioveni a produs în luna ianuarie 32.807 vehicule, în creştere cu 14,3% comparativ cu ianuarie 2018, informează Asociaţia Constructorilor de Automobile din România. Pe modele, s-au produs circa 25.000 de Dacia Duster, peste 3.100 de Dacia Logan, mai bine de 2.600 de modele Dacia Sandero şi circa 1.550 de Dacia Logan MCV. La cele de mai sus, se adaugă caroserii vopsite cu destinaţia Algeria în volum de 2.688 unităţi.

ZF

Ionut

Dacia recheamă în service câteva sute de automobile pentru posibile defecţiuni la baterie. Care sunt modelele vizate

Câteva sute de automobile Dacia sunt rechemate pentru posibile defecţiuni la baterie, afectate fiind modele Dacia Logan II, Sandero II, Logan II MCV, Noul Duster. Compania a identificat un posibil defect al bateriei de 12V, ce poate crea probleme la pornire. Clienţii trebuie să se adreseze reţelei de reparatori autorizaţi Dacia. În cazul în care după verificare bateria trebuie înlocuită, durata acţiunii va fi ce cel mult o oră şi 10 minute. Costurile sunt acoperite integral de companie. Sunt afectate 323 de vehicule.

ZF

Ionut

,,România este pe lista Daimler pentru viitoare investiţii, dar avem nevoie de infrastructură feroviară"

,,Întotdeauna luăm în calcul România pentru noi investiţii, dar momentan nu sunt luate decizii. De asemenea, nu excludem ca pe viitor să producem şi altceva aici. În România avem suport din partea autorităţilor şi vedem asta de 15 ani. Desigur, avem nevoie de o infrastructură mai bună, de mai bune conexiuni şi de o mai bună infrastructură feroviară", a spus Frank Deiss, director de pro­ducţie în cadrul Power­train Mercedes-Benz Cars. Spre exemplu, Sebeş deja are co­nexiune pe autostradă cu Sibiu, iar cel mai probabil din 2020 de la fabrica Daimler va exista drum rapid până în Germania, în condiţiile în care cel mai probabil până anul viitor va fi gata şi lotul Lugoj-Deva din A1.

ZF

Ionut

Daimler, proprietarul Mercedes-Benz, apasă pedala de acceleraţie şi inaugurează producţia cutiilor de viteze automate cu opt trepte cu dublu ambreiaj în România



Subsidiara Daimler în România, Star Assembly, a început oficial producţia cutiei de viteze automate cu dublu ambreiaj cu opt trepte. Pentru integrarea acestui nou produs în portofoliul de transmisii, Daimler a construit la Sebeş două noi hale de producţie, cu o suprafaţă de aproximativ 54.000 de metri pătraţi.

"Extinderea producţiei de cutii de viteze la Sebeş subliniază importanţa, flexibilitatea şi performanţa ridicată a centrelor de producţie din România în cadrul reţelei globale powertrain Mercedes-Benz Cars. Unitatea din Sebeş joacă un rol cheie în strategia de furnizare a transmisiilor de ultimă generaţie către fabricile de autoturisme Mercedes-Benz din toată lumea, într-un mod flexibil şi eficient", spune Frank Deiss, Director Producţie Powertrain Mercedes-Benz Cars. Noua transmisie automată cu dublu ambreiaj a fost prezentată pentru prima dată în conexiune cu motoarele diesel care echipează noul model al clasei B, care este livrat clienţilor începând cu februarie 2019. Şi alte modele din noua familie de autoturisme compacte vor fi echipate cu 8G-DCT.

"Suntem prima şi singura locaţie din reţeaua de producţie powertrain Mercedes-Benz Cars care produce noua transmisie în opt trepte cu dublu ambreiaj. Pentru această responsabilitate, ne-am pregătit intens şi am făcut toate demersurile necesare pentru a livra cutii de viteze Mercedes-Benz de cea mai înaltă calitate. Angajamentul şi investiţiile grupului Daimler în ceea ce priveşte dezvoltarea locaţiilor din România, de la Sebeş şi Cugir, reprezintă o puternică declaraţie de încredere în echipa noastră extrem de bine pregătită şi devotată, precum şi o recunoaştere a muncii remarcabile", spune Klaus Eichhorn, Director General Star Transmission şi Star Assembly.

Star Assembly şi Star Transmission, subsidiarele Daimler de la Sebeş şi Cugir, sunt piloni cheie în reţeaua globală de producţie powertrain Mercedes-Benz Cars şi numără în prezent peste 3000 de angajaţi. În cadrul Star Assembly sunt asamblate cutii de viteze automate cu dublu ambreiaj în şapte şi opt trepte, precum şi transmisii cu nouă trepte de viteză pentru Mercedes-Benz. La sediul Star Transmission sunt produse roţi dinţate, componente prelucrate mecanic pentru motoare, transmisii, ţevi de înaltă presiune şi sisteme de direcţie. În plus, aici funcţionează Centrul de Tehnologii, precum şi un spaţiu de instruire. Subsidiara Star Assembly a fost înfiinţată în anul 2013 la Sebeş, iar lansarea producţiei cutiei de viteze automate cu cinci trepte s-a realizat în acelaşi an.

ZF

Ionut

Si tractoarele intra tot la industria de autovehicule, nu? :)




IRUM a bugetat investiţii de peste 6 mil. euro pentru dezvoltarea fabricii de tractoare din Reghin

În România se vând anual în jur de 2.500 de tractoare noi. Producătorul de utilaje agricole şi forestiere IRUM, controlat de familia Oltean din Reghin, a bugetat pentru acest an investiţii de peste 6 mil. euro, axate în principal pe înlocuirea treptată a maşinilor-unelte convenţionale cu maşini unelte cu comandă numerică, reutilarea laboratoa­re­lor de încercări, dezvoltarea unor produse noi, construcţia de spaţii de producţie şi optimizarea proceselor.

ZF

Ionut

Daimler construieşte un centru logistic de 20 mil. euro lângă Bucureşti

Gigantul german Daimler, care deţine marca Mercedes-Benz şi fabrica de cutii de viteze de la Sebeş, are în plan dezvoltarea unei platforme logistice în zona Chitila din nord-vestul Bucureştiului, potrivit datelor din piaţă. Oficialii Mercedes-Benz România nu au oferit niciun comentariu pe această temă. Potrivit datelor citate, Daimler va investi 20 mil. euro în viitorul centru logistic, care va funcţiona drept centru regional, de aici urmând a fi livrate piese auto în regiune. În prezent grupul german este în faza de pregătire.

Dincolo de marii dezvoltatori precum CTP, WDP sau P3, şi companiile din România încep să-şi dezvolte propriile platforme, de exemplu retailerii, cum sunt noul centru logistic al eMag sau viitorul centru al Altex din Dragomireşti Vale. Chitila devine un nou pol logistic al Capitalei, în condiţiile în care se află atât pe DN7, cât şi pe sectorul cu două benzi pe sens al Centurii Capitalei, cu acces rapid spre DN1, DN1A, A1 spre Piteşti şi A3 spre Ploieşti. Dezvoltatorul Global Vision a securizat acolo un teren de 140.000 mp anul trecut şi urmează să dezvolte acolo un nou parc logistic. Tot acolo, în Chitila Element Industrial, companie de dezvoltare imobiliară axată pe proiecte logistice fondată de omul de afaceri Ionuţ Dumitrescu, a început construcţia proiectului logistic Eli Park 1, o investiţie de 25 milioane euro în zona Chitila din nord-vestul Bucureştiului.

ZF

Ionut

FOTO Renault Logan facelift - surprins în probe, cu noile blocuri optice, pe străzile din România





Dacia a introdus un face-lift pentru modelele sale, iar modificările sunt introduse și pe versiunile sub brandul Renault. O serie de fotografii prezentate acum de Profit.ro surprind noile modificări ale unui Logan, cu faruri care poartă semnătura luminoasă a mărcii Renault și stopuri cu un nou design ce pare că utilizează, de asemenea, lumini LED. Noile farurile pot fi regăsite deja pe noile versiuni ale gamei Logan/Sandero pe piețele europene, însă stopurile sunt noi și ne duc cu gândul la versiuni revizuite ale Logan și Sandero. O variantă ar fi piața din Rusia, unde sunt lansate noile Sandero și Logan Stepway, sub brandul Renault, altă variantă ar fi nordul Africii și Africa de Sud, unde de asemenea modelele Dacia sunt vândute cu sigla Renault. Și într-un caz, și în celălalt, o mare parte din mașini sunt produse tot la uzina din Mioveni, Argeș, dar reprezintă doar un mic procent din totalul producției românești.

Profit.ro

voicul

Pe langa faptul ca seamana cu Octavia la stop-uri ... mie nu imi par stop-uri cu led. Imi par stopuri cu bec, cu forma care da senzatia de led.
Cumva ca la actualul Logan, dar cu alta forma data data de plasticul stop-ului.

Ionut

Achizițiile de autoturisme noi, în creștere și în 2019. Dacia, avans spectaculos în ianuarie, VW scădere abruptă

Înmatriculările de autovehicule au continuat să crească și în ianuarie, potrivit datelor DRPCIV, cu 18.111 unități înregistrate, cu 15,56% mai multe față de anul trecut. Segmentul de autoturisme, care acoperă cea mai mare parte din piață, a urcat la aproape 14.000 de unități, cu 19 procente peste nivelul din 2017. Dacia a înregistrat un salt spectaculos, de 45,78%, în comparație cu ianuarie 2018, reușind să înmatriculeze 5.267 de autoturisme în România. Cifrele adună și achizițiile făcute în luna decembrie, dar reprezintă un record pentru ultimul deceniu, pentru o singură lună.

Profit.ro

voicul

Deci vanzarile pe luna ianuarie sunt foarte mari si ca sa fie asa mari cuprind si cifrele din luna decembrie?  :shocking:

"Dacia a înregistrat un salt spectaculos, de 45,78%, în comparație cu ianuarie 2018, reușind să înmatriculeze 5.267 de autoturisme în România. Cifrele adună și achizițiile făcute în luna decembrie".

Intreb pentru ca pur si simplu NU ma asteptam la o concluzie atat de surpinzatoare:
Ianuarie (care de fapt sunt vazarile pe ianuarie si decembrie) "reprezintă un record pentru ultimul deceniu, pentru o singură lună."

Ionut

Primele imagini spion cu noua Dacia Sandero (Foto)





Jurnalistii francezi au publicat primele imagini spion cu noua Dacia Sandero, ce va fi lansata in acest an. Francezii de la L'Argus au reusit sa surprinda Dacia Sandero in timpul unor teste si scriu ca modelul constructorului de la Mioveni "va fi cosmetizat si nu va mai avea aspect de low cost".

In primul rand, este vorba despre o crestere in dimensiuni. Noul Sandero va avea in jur de 4,30 metri, fata de 4,07 metri cat are modelul actual. De altfel, Sandero va fi construit pe o noua platforma, pe care mai regasim si Renault Clio. Apoi, o alta schimbare importanta este legata de capacitatea portbagajului, ce va creste pana la 380-400 de litri. In plus, calitatea materialelor din interior se va imbunatati, iar optiunile si dotarile de siguranta vor fi variate. Presa internationala mai dezvaluie ca pe Sandero vom regasi franare automata in caz de urgenta, sistem de recunoastere a pietonilor si un sistem MediaNav Evo 2.0 compatibil cu Android Auto si Apple Car.

Ziare.com

voicul

Cea mai mare piață auto din Europa a început prost anul, dar Dacia crește

Dacia continuă să crească în Germania și în 2019, cu un volum care apropie marca românească de mărci consacrate la nivel global. Piața auto din Germania a început prost anul, cu o scădere de 1,4%. Dacia nu se lasă impresionată de scăderea de pe piața Germaniei, unde cele 265.702 autoturisme înmatriculate sunt mai puține cu 1,4% față de ianuarie anul trecut. Aproximativ jumătate dintre mărcile de pe piață au crescut, iar Dacia se numără printre ele. Volumul vândut în prima lună se ridică la 6.603 vehicule, cu 13,9% mai multe decât în ianuarie 2017 și se apropie la numai 50 de mașini de cel înregistrat de Toyota (-4,1%), cea mai vândut marcă la nivel mondial și unul dintre brandurile non-germane cu o poziție solidă pe piață. Dacia a depășit în ianuarie Peugeot (6099 unități), Mazda (5.587 unități) sau Kia (5.418 unități).

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/cea-mai-mare-piata-auto-din-europa-a-inceput-prost-anul-dar-dacia-creste-18838895