Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

GPF - filtru de particule pentru benzina - pam, pam
---

Cel mai puternic motor Dacia din istorie, dezvoltat împreună cu Mercedes, disponibil din februarie

Gama Duster se îmbogățește din 30 ianuarie cu o nouă versiune de motorizare pe benzină, performantă și economică. Este vorba de propulsorul 1.3 TCe, disponibil în două variante de putere, de 130 CP și 150 CP.

Rezultat al colaborării dintre Alianța Renault Nissan Mitsubishi și Daimler, acest motor a fost prezentat în premieră pe gama Duster în Octombrie 2018, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Noul propulsor turbo cu injecție directă integrează un filtru de particule (GPF) care asigură reducerea semnificativă a emisiilor poluante.

Beneficiind de un bloc motor din aluminiu și de o tehnologie inovatoare pentru tratamentul de suprafață al interiorului cilindrilor, motorul 1.3 TCe oferă performanțe superioare în materie de putere și cuplu, asigurând astfel un plus de confort în exploatare.

Noua motorizare este disponibilă în România, începând din data de 30 ianuarie 2019, pe versiunile de echipare Comfort și Prestige, exclusiv în configurația de tracțiune 4x2. Prețurile variază între 15.250 de Euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort, cu motorul 1.3 TCe de 130 CP și 17.500 de Euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige cu jante din aluminiu de 17" echipată cu motorul 1.3 TCe de 150 CP.

Deschiderea comenzilor pentru varianta Duster 4x4 echipată cu acest motor va avea loc în a doua jumătate a anului 2019.


https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/cel-mai-puternic-motor-dacia-din-istorie-dezvoltat-impreuna-cu-mercedes-disponibil-pe-duster-1073877

Ionut

Piaţa auto premium din România a crescut cu 9% în 2018, la jumătate faţă de ritmul total al pieţei auto

Cel mai bine vândute mărci au fost Jeep, MINI, Volvo, Jaguar şi Audi. Înmatriculările de maşini premium noi au urcat cu 9% în 2018 faţă de anul anterior, la aproape 12.400 de unităţi, potrivit unor calcule făcute de ZF pe baza informaţiilor de la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

ZF

Ionut

Vânzările de automobile din România sunt în floare: Piaţa auto locală a înregistrat în 2018 al cincilea an consecutiv de creştere, cu un salt de peste 19% decât în anul 2017

Anul 2018 consemnează un volum total al livrărilor de autovehicule de 187.276 unităţi, cu 19,6% mai mult decât în anul 2017, acesta fiind şi cel mai mare volum anual al vânzărilor de automobile din ultimii 10 ani, dar mult sub volumul întregistrat înainte de criza economică din anul 2009. În continuare, în România, achiziţiile de autovehicule sunt realizate, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 60% din totalul achiziţiilor de autoturisme înregistrate în anul 2018. Este, însă, de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în 2018 (63.378 unităţi), este cu cca. 44,4% mai mare decât cel aferent anului anterior (43.884 unităţi în 2017).

Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 54.593 unităţi, urmată de către Volkswagen cu 16.459 unităţi, Renault 14.853 unităţi, Ford 13.957 unităţi (care ocupă prima poziţie pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare) şi Skoda 13.185 unităţi. La autoturisme, topul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 51.242 unităţi (32,4% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 29,4% faţă de anul 2017), urmată de Volkswagen cu 14.601 unităţi (9,2% cotă de piaţă, volume în creştere cu 4,5% faţă de 2017); Skoda 13.185 unităţi (8,3% din total piaţă, volume în creştere cu 13,4%); Renault 12.523 unităţi (7,9% din total piaţă, volume în creştere cu 20,5%) şi Ford 9.503 unităţi (6,0% cotă de piaţă, volume mai mari cu 17,0%).

Pe modele, la finalul anului 2018, Dacia Logan continuă să înregistreze cel mai mare volum de vânzări, respectiv 21.154 unităţi, fiind urmată de Dacia Duster cu 12.938 unităţi, Dacia Sandero 10.218 unităţi, Skoda Octavia 5.466 unităţi şi Renault Clio 5.394 unităţi.

Si alte detalii in ZF

Ionut

O industrie care merge cu pedala pe acceleraţie. Dacia şi Ford au produs maşini de 7 mld. euro în 2018 datorită lansării noilor SUV-uri Duster şi EcoSport

După 2020, când Dacia şi Ford vor ajunge la o capacitate maximă de 700.000 de maşini anual, valoarea producţiei va putea urca spre 10 mld. euro. Lansarea în producţie a noilor SUV-uri Duster şi EcoSport a susţinut puternic creşterea numă­rului de maşini asamblate pe piaţa locală anul trecut, cu atât mai mult cu cât segmentul maşinilor de teren reprezintă acum cel mai dinamic segment la nivel european.

În total, în 2018, au fost asamblate aproape 477.000 de maşini, în creştere cu 31% faţă de anul precedent, potrivit datelor din piaţă şi calculelor ZF. Recordul anterior a fost înre­gis­trat în 2013, primul an întreg de producţie pen­tru Ford B-Max la Craiova. Luând în calcul un preţ mediu de piaţă estimat de ZF la 15.000 de euro cu TVA, atunci valoarea producţiei din 2018 este de peste 7 mld. euro.

Mai mult, în toamna acestui an la Craiova va intra în producţie un al doilea model, care potrivit presei internaţionale va fi Ford Puma, un crossover mai mare decât EcoSport care va permite creşterea producţiei Ford la peste 200.000 de maşini anual. La Mioveni, Grupul Renault a anunţat deja ce începând cu 2020-2021 va majora producţia uzinei de la 350.000 la 406.000 de unităţi anual, ceea ce ar face ca după 2021 în România să se poată produce peste 700.000 de maşini anual.



ZF

Ionut

Date surprinzătoare: Dacia Duster, cea mai căutată mașină în peste 200 de țări. A depășit Volvo XC60 și VW Polo

EuroNCAP a dezvăluit câteva din statisticile anului trecut, din care se desprinde o informație incredibilă legată de Dacia Duster: a fost cea mai căutată mașină de public, pe site-ul de teste de siguranță EuroNCAP, dintr-un volum de 3,5 milioane de vizitatori, din peste 200 de țări. EuroNCAP a lansat date privind accesările site-ului pe care se află rezultatele testelor de siguranță efectuate cu automobile lansate și vândute în Europa. Una dintre cele mai importante informații se referă la cele mai căutate teste ale mașinilor testate. În 2018, pe primul loc a fost Dacia Duster, generația a doua, un model care are un succes extraordinar în Europa. Pe locul al doilea a fost Volvo XC60, iar pe locul al treilea s-a situat VW Polo. Această informație arată cât de mare a fost interesul publicului pentru automobilul fabricat la Mioveni. Modelul românesc a fost vizitat de 136.445 de persoane.

Profit.ro

Ionut

Ford angajează ucenici: producătorul auto caută 145 de absolvenţi de gimnaziu pentru uzina de la Craiova

Ford România, cel de-al doilea constructor de pe piaţa auto locală, are disponibile în prezent 145 de locuri de muncă pentru ucenici, absolvenţi ai învăţământului gimnazial, potrivit ANOFM (Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă). Ford a demarat în toamna lui 2018 cel mai amplu program de recrutare pentru uzina de la Craiova, urmând ca în acest an să ajungă la peste 6.000 de angajaţi. În toamna acestui an la Craiova va intra în producţie un al doilea model, care potrivit presei internaţionale va fi Ford Puma, un crossover de clasă mică, mai mare decât EcoSport, care preia numele de la un model produs de americani în Europa în anii 1990 pentru a concura cu Opel Tigra.

ZF

Ionut

Următoarea regiune imobiliară fierbinte a României. Viorel Opaiţ, JLL: Ford a transformat Craiova într-un ,,hotspot". Sudul ţării este foarte interesant acum

,,Este forţă multă de muncă în oraşe precum Drobeta-Turnu Severin, Târgu-Jiu, iar în Craiova, dacă mâine ar fi disponibil un teren de 20 de hectare ar fi coadă de investitori la cumpărare. Spre exemplu, este foarte interesant să produci subansamble auto în sudul ţării acum. O companie din Târgu-Jiu a scos la concurs 300 de posturi şi a primit 2.000 de oferte. Târgu-Jiu are o problemă de infrastructură, dar se poate ajunge la graniţa de vest într-un timp rezonabil", a spus Viorel Opaiţ, business development director în cadrul companiei de consultanţă imobiliară JLL.

ZF

Ionut

TOP 25 cele mai vândute mașini în Europa în 2018. Duster și Sandero, în competiție strânsă cu rivalii

Datele privind piața europeană, colectate de Jato Dynamics, arată că au fost înmatriculate 15,6 milioane de vehicule în 2018, fiind cel mai bun rezultat din 2007. Rezultatul ar fi fost și mai bun dacă nu existau WLTP și Brexit, care au influențat radical piața.

Dacia Duster se numără printre modelele cu cea mai mare creștere din Top 25, cu 22%, fiind depășită doar de Peugeot 3008, cu 26% ceștere. Modelul românesc s-a situat pe locul 17, cu 182.100 unități vândute, însă a fost pe poziția 5 la cele mai vândute SUV-uri și în Top 3 la subsegmentul B-SUV. Celălalt model românesc din top, Sandero, a reușit să depășească Captur, pe care îl concurează foarte strâns cu versiunea Stepway, și s-a poziționat pe locul 11, cu 216.306 unități înmatriculate.



Profit.ro

Ionut

Cel mai puternic sector economic din România. Industria auto a ajuns la 28 mld. euro în 2018

Cifra de afaceri a industriei auto locale, valoare care include atât businessul Dacia, cât şi cel al Ford şi al celor peste 400 de producători de componente, a urcat anul trecut cu 20%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) la 28 de miliarde de euro. Acesta este cel mai mare salt din ultimii şapte ani.

Un ritm mai accelerat a fost realizat în 2011, de 25% faţă de anul anterior, 2011 fiind primul an întreg de producţie pentru SUV-ul Duster la Mioveni. Acum, saltul de 20% vine în contextul în care la Craiova Ford a apăsat acceleraţia şi a ajuns la o producţie de aproape 142.000 de SUV-uri EcoSport, de trei ori mai mult decât în anul anterior, când era produs monovolumul B-Max. În acest context, dacă în 2017 Ford a atins o cifră de afaceri de 1 mld. euro cu vechiul model, EcoSport a dus businessul americanilor la cel puţin 2,5 mld. euro. Mai mult, companiile au continuat anul trecut re­cru­tă­rile, iar numărul salariaţilor din industria auto a urcat cu 5%, de la 222.000 de angajaţi în 2017, la 230.000 anul trecut.

,,Avem probleme tot mai mari cu asigurarea angaja­ţi­lor, chiar dacă producătorii şi componentiştii au investit în propriile programe de formare. Asigurarea forţei de muncă devine un factor decisiv", a spus Gabriel Sicoe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

ZF

voicul

#1839
"Un ritm mai accelerat a fost realizat în 2011, de 25%"
Cred ca este de fapt
"Un ritm mai accelerat (al procentelor) a fost realizat în 2011, de 25%"

Daca iti cresti vanzarile cu 100%, de la 1 model la 2 modele vandute, nu o sa ai crestere mai mare decat cel care si-a marit vanzarile doar cu 20% de la 10 la 12 modele.

Am dubii ca cei 25% de acum 7 ani sa fie mai mari ca 20% din 2018, in valoare neta.


Ionut

Producătorul de componente auto Preh România, care lucrează pentru Porsche, Mercedes, Audi sau BMW recrutează 350 de oameni şi ajunge la peste 2.000 de angajaţi

Producătorul de componente auto Preh România, furnizor pentru Porsche, Mercedes, Audi sau BMW, vrea să re­cruteze anul acesta 350 de oa­meni şi să ajungă la peste 2.000 de angajaţi în locaţiile din Braşov şi Iaşi. Compania deţine o fa­brică de componente auto în localitatea Ghimbav, judeţul Braşov, şi cen­tre de servicii software şi hardware la Iaşi şi Braşov.

ZF

Ionut

Performanta uriasa reusita de Dacia Duster: "Sitrea nu va trece cu siguranta neobservata"

Dacia Duster are un inceput de an excelent in Italia. Dupa un an 2018 peste asteptari, SUV-ul construit la Mioveni reuseste chiar sa scrie istorie in Peninsula in prima luna a anului 2019. Duster s-a cocotat pe prima pozitie in topul celor mai vandute vehicule din segmentul C, depasind astfel Fiat 500 X, care in ultimii ani nu a avut rival. "Anul 2019 incepe cu o stire care nu va trece cu siguranta neobservata: In prima luna a anului, Duster a fost cel mai bine vandut model din competitivul segment C in Italia. Vorbim de un segment de piata foarte important, care atrage unul din trei cumparatori auto", scrie publicatia Blasting News. Cu 3.923 de vehicule vandute, Dacia Duster a reusit performanta de a depasi la vanzari Fiat 500 X, liderul categoric din 2018.

Ziare.com

Ionut

Austriecii au testat Dacia Duster timp de un an: Concluziile trase de jurnalisti

Jurnalistii austrieci au realizat un test de anduranta cu noua Dacia Duster, ce a durat un an de zile. Pentru a fi siguri ca stiu tot ce trebuie despre Duster, austriecii de la Motor.at au decis sa-l testeze timp de un an de zile inainte sa prezinte concluziile lor. Sursa citata scrie ca Duster a trecut cu brio testele la care a fost supus si a primit "certificatul de absolvire". Austriecii amintesc ca au testat Dusterul pe autostrazile din Germania si Ungaria, pe drumurile forestiere din Slovenia si in traficul urban din Viena, iar "candidatul nu a prezentat semne serioase de uzura dupa un an" si nu a avut nicio defectiune.

Totodata, jurnalistii mentioneaza ca au fost nemultumiti de calitatea scaunelor, din cauza carora au avut dureri de spate dupa drumurile lungi. De asemenea, butoanele din interior nu sunt iluminate noaptea. In schimb, austriecii s-au declarat surprinsi de calitatea materialelor din interior, care "nu mai aminteste de plasticul trist din trecut". Manevrabilitatea este un alt plus al Dusterului, in opinia austriecilor. "Per total, Duster este o alternativa serioasa pentru modelele second hand din aceasta clasa", a comentat sursa citata.

Ziare.com

voicul

"Per total, Duster este o alternativa serioasa pentru modelele second hand din aceasta clasa".

ASTA da compliment !!!  :lol:

E atat de bun ca unul nou face fata chiar SH-urilor din Germania.  :lol:

Ionut

Dacia depășește Porsche, Volvo și Jeep în Elveția. Cel mai vândut model din Țara Cantoanelor - o mașină din Europa de Est

Dacia are o poziție destul de solidă pe piața din Elveția, și asta pentru că marca românească și-a făcut un obicei din lansarea noutăților la Geneva, singurul salon auto european important care are loc anual. Dacia se află pe locul 12 în topul mărcilor de pe piața elvețiană, cu 8.301 unități înmatriculate, având o scădere de 3% față de 2017, pe o piață care a scăzut cu aproape 5%. De altfel, Dacia depășește, la nivel de rezultate, mărci mai titrate, precum Volvo, Citroen, Jeep sau Nissan. Marca Porsche, despre care unii ar putea crede că este printre favoritele elvețienilor, a înregistrat doar 3.562 exemplare înmatriculate.

În clasamentul modelelor cumpărate de elvețieni, Sandero este pe locul 15, cu 22 de mașini mai multe decât BMW X3, iar Duster este pe locul 17, având aproape 100 de unități vândute în plus față de Volvo XC60. Audi Q5, Opel Mokka X, Ford Focus sau Renault Clio sunt cu mult în spatele celor două modele românești.

Si alte informatii pe Profit.ro