Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Mie imi pare ca Puma arata la faruri, capota si spate ca si Porsche Macan.

Cu alte cuvinte arata foarte bine si daca EcoSport se vinde bine, stai sa inceapa productia de Puma.  :D

adymartianul

#1801
Cica n-ar fi asta. Cel putin asta zice sursa mea.

Acum bagai si putin google translate. Daca nu da chix, cica asa si-ar imagina designerul lor ca arata.

perfidus

#1802
Din ce inteleg eu fara Google Translate mai aveti rabdare pana in luna aprilie cand va fi prezentata oficial (la Amsterdam).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Mi se pare interesanta investitia, in conditiile in care anul trecut au produs cu 15.000 mai putin decat capacitatea maxima. Deci acum extind capacitatea maxima cu 50.000 ca sa poata sa produca sub media anterioara?
Dar daca ei zic, eu sunt multumit.

Dacia a demarat la uzina de la Mioveni cea mai mare extindere din ultimii 15 ani. Capacitatea anuală va depăși 400.000 de mașini

Automobile Dacia a demarat la Mioveni un amplu program de extindere ce va duce capacitatea la 406.000 de mașini/an și va necesita construcția de noi clădiri, a spus noul director al companiei, Christophe Dridi. Extinderea vine după ce un deceniu capacitatea de producție a fost de 350.000 de unități, în timp ce în Maroc producția a crescut de la 50.000, la 400.000.


Print YM E-mail Mai mare|Mai mic Comentarii
Dacia a demarat la uzina de la Mioveni cea mai mare extindere din ultimii 15 ani. Capacitatea anuală va depăși 400.000 de mașini
de Vlad Barza       HotNews.ro
Miercuri, 16 ianuarie 2019, 13:41 Economie | Auto

FacebookTwitterEmailMai multe...

In uzina Dacia
In uzina Dacia
Foto: HotNews.ro
​Automobile Dacia a demarat la Mioveni un amplu program de extindere ce va duce capacitatea la 406.000 de mașini/an și va necesita construcția de noi clădiri, a spus noul director al companiei, Christophe Dridi. Extinderea vine după ce un deceniu capacitatea de producție a fost de 350.000 de unități, în timp ce în Maroc producția a crescut de la 50.000, la 400.000.

Dacia va investi 100 milioane euro în doi ani în acest program de extindere, începând deja cu investiții la Presaj și Vopsitorie, dar și la Montaj și Caroserii se vor face extinderi, pentru ca producția să crească în medie cu 15 mașini/oră. Acum, la Mioveni se produc 1.400 de mașini/zi, dintre care 1.100 sunt Duster, însă fără această extindere nu mai poate fi crescută producția Duster care este un model cerut pe piețele din UE.

Spre comparație, Uzina de la Pitești producea 680 de vehicule Logan pe zi la început de 2016 și cadența a fost majorată până la 800 spre finalul acelui an.

Dridi spune și că numărul de angajați va crește cu 300, ca parte a acestui program. Și gradul de robotizare va crește, pentru a ajunge la aproximativ 20% în 2020. În 2016 gradul era de 5%, acum este undeva pe la 10-12% și vor fi vizate în special muncile mai grele. Oficialul Dacia spune că, fără un grad mare de automatizare, nu poate fi atins nivelul omogen de calitate cerut de clienți.

În plus, este de așteptat să vină noi furnizori pe platformă. Este de așteptat ca la final de 2020 și început de 2021 capacitatea de producție să ajungă la 406.000 mașini/an. Dacă ponderea Duster se va păstra, producția Duster poate trece de 260.000 mașini an.

Șeful companiei spune că uzina Dacia nu trebuie să piardă în cursa cu Marocul unde producția era de 6-7 ori mai mică acum zece ani, era la jumătate acum 4 ani, dar anul trecut a fost mai mare ca la Mioveni.

Întrebat despre cum vede problema autostrăzii Sibiu - Pitești, atât de des invocată de Dacia, Dridi a spus că rămân valabile cele spuse de Nicolas Maure acum câțiva ani.

Maure spunea atunci așa: După 2020 nimeni de la Renault-Nissan nu va înțelege cum de nu există un sistem minim de autostrăzi în România. Dacă Sibiu-Pitești nu e gata până atunci, va trebui să luăm decizii importante

2020 este foarte aproape, iar cu autostrada nu s-au făcut progrese mari și lucrările NU au început. În cel mai optimist caz ne putem gândi că o bucată ar putea fi gata în 2023 și totul în 2027...

Istoric al producției Dacia în perioada 2012-2018
2018: 335.262 unități
2017: 313.883 unități
2016: 320.457 unități
2015: 339.204 unități
2014: 338.593 unități
2013: 342.620 unități
2012: 307.150 unități

Pe modele, producția anului 2018 se prezintă astfel:

Dacia Duster = 236.921 unități
Dacia Sandero = 42.146 unități
Dacia Logan = 33.841 unități
Dacia Logan MCV = 22.354 unități


https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-22915753-dacia-demarat-uzina-mioveni-cea-mai-mare-extindere-din-ultimii-15-ani-capacitatea-anuala-depasi-400-000-masini.htm

kumar

Daimler ridică miza pe România şi începe să producă la Sebeş o nouă cutie de viteze pentru automobilele Mercedes-Benz

Grupul german Daimler, al doilea cel mai mare exportator din economia românească prin intermediul companiei Star Assembly din Sebeş, ridică miza de pe România, şi începe producţia unei noi cutii de viteze, în opt trepte, destinată autoturismelor Mercedes-Benz.

Reprezentanţii Star Assembly vor marca noua etapă din producţia uzinei printr-un eveniment care va avea loc în 7 februarie, la Sebeş.

"Ceremonia va marca inceputul unei noi etape a investitiei derulate de concernul Daimler in Romania, pentru extinderea productiei de cutii de viteze automate de ultima generatie destinate automobilelor Mercedes-Benz", se arată în invitaţia trimisă presei.

Star Assembly este al doilea mare exportator din România după Dacia şi în top zece companii după cifra de afaceri, de 7,3 mld. lei în 2017, ultimul an pentru care există date publice disponibile.

https://www.zf.ro/auto/daimler-ridica-miza-pe-romania-si-incepe-sa-produca-la-sebes-o-noua-cutie-de-viteze-pentru-automobilele-mercedes-benz-17841330

Ionut

Christophe Dridi, Dacia: Suntem în discuţii cu mai mulţi furnizori pentru a veni în România şi vrem să creştem gradul de integrare locală

Christophe Dridi, directorul general al Group Renault România şi al Automobile Dacia, vrea să crească gradul de integrare locală al maşinilor produse la Mioveni şi discută cu mai mulţi furnizori posibilitatea de a-i atrage pe piaţa locală. Prezenţa unui număr cât mai mare de furnizori pe piaţa locală, în proximitatea uzinei sau cel puţin în România, creşte competitivitatea zonei de producţie şi permite o reducere a costurilor. Mai mult, cu cât ,,amprenta" sectorului automotive este mai mare, cu atât industria este mai puternică şi poate atrage şi alţi investitori.

ZF

Ionut

Dacia a atins un nou record de vânzări în UE, depășind 500.000 de mașini în 2018

​Dacia a vândut în țările UE peste 519.000 de mașini anul trecut, cu 12% mai mult față de 2017, arată datele ACEA. Per total, piața mașinilor noi a rămas la nivelul din 2017, în jurul a 15,1 milioane de mașini noi. Grupul Volkswagen are 24% din piața UE, iar PSA-Opel are 16%. Dacia a terminat 2018 cu o cotă de 3,4%, în decembrie având 4%. Față de 2017 cota mărcii a crescut cu 0,3%. Renault are o cotă de 7,2%.

Germania a fost cea mai mare piață europeană, cu 3,4 milioane de mașini vândute, urmată de Marea Britanie, cu 2,36 milioane unități. În Franța s-au vândut 2,17 milioane unități, iar în România, 130.000. Piața bulgară a totalizat 34.000, iar cea din Ungaria, 136.000.

Hotnews

adiarc

mi-ar place sa avem o prioritate zero in a produce cat mai multe componente local si cat mai mult din acestea din resurse locale astfel incat cei mai mari exportatori sa nu mai fie si cei mai mari importatori
pt asta ar fii nevoie de predictibilitate ( ea lipseste total acum ) si cresterea competitivității ( de ex si printr-un ritm mult mai accelerat de constructie a autostrazilor )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Problema si mai mare este cu forta de munca.
Cu autostrazile este interesant: Dacia cere PISI de 10 - 20 de ani si TOTUSI investeste in marirea productie.
Mai mult: desi a deschis mega super fabrica la Tanger din 500.000 masini vandute, in Ro s-au produs 335.000 (deci cele mai multe).

Fortat - mort/copt deja trebuie sa auzim de fabrici si mai prin Moldova, ca Transilvania nu prea mai face fata din punct de vedere al fortei de munca.

Ionut

Cum va arăta viitorul model produs de Ford la Craiova. Americanii fac ultimele teste înainte de lansare.







Ford Europa a demarat în Germania ultimele teste cu viitorul SUV aşteptat în producţie din acest an în uzina de la Craiova. Potrivit celor de la Carscoops, viitorul SUV bazat pe Fiesta va completa gama constructorului american în segmentul mic, alături de actualul EcoSport şi Fiesta Active. Dacă EcoSport are doar puţin peste 4 metri lungime, fiind printre cele mai mici SUV-uri din Europa, viitorul model va avea o lungime mai mare, pentru a concura cu modele precum Mazda CX-3, Hyundai Kona sau Kia Stonic. Deşi puternic camuflat, modelul lasă să se înţeleagă că Ford va merge către o imagine mai dinamică şi mai sportivă.

În condiţiile în care maşina va intra în producţie cel mai probabil în a doua jumătate a anului, pe piaţa europeană va fi lansat la începutul anului următor.
Special pentru cel de-al doilea model, Ford România investeşte la Craiova 200 mil. euro şi recrutează 1.700 de noi angajaţi pe lângă cei 4.400 deja existenţi.

ZF

Ionut

Dacia electrică - Istoria de 10 ani a unei iluzii. De ce nu va apărea prea curând și cât costă acum cele mai ieftine mașini electrice

Acum zece ani directorul Dacia de atunci spunea că mașina electrică ar putea fi lansată peste un deceniu. Am ajuns în acel punct și Dacia electrică nu există pe stradă, ci este subiect de știri adeseori exagerate. De ce nu a apărut Dacia care se poate încărca la priză, ce au spus șefii de la Renault în toți acești ani și când ar fi o șansă ca Dacia electrică să apară? Mai jos puteți citi depsre aceste lucruri, dar și despre cât costă cele mai ieftine mașini electrice în ziua de azi. Despre mașinile electrice se scrie mult, însă au încă o cotă extrem de mică, în Europa fiind vorba de sub 1% din vânzările totale de mașini în 2018 (undeva pe la 130.000 de unități). În plus, tehnologia bateriilor nu a avansat atât de repede cum se spera acum zece ani și nimeni nu a produs o mașină electrică ieftină, deși tentative au existat și există.

Întrebat dacă sunt discuții pentru a pune tehnologie hibridă pe Duster, noul șef al Dacia a spus că nu. Trecerea la electrice este un subiect complex, Alianța are tehnologia, dar trebuie să existe și cerere de la clienți pentru o Dacie electrică și mai mulți factori trebuie să fie îndepliniți, lucru care nu se întâmplă. Dacia electrică nu este un subiect actual, spune șeful Dacia. El mai spune și că Dacia își va păstra "filosofia brand-ului". Asta înseamnă că prețurile trebuie să fie mai mici decât la concurență. Cea mai ieftină mașină electrică este un smart de 22.000 de euro, ceea ce arată că tehnoilogia este încă scumpă și doar subvențiile mai "îndulcesc" lucrurile.

Alte amanunte si analize pe Hotnews

Ionut

Uzina de la Mioveni produce mașini Renault pentru Africa de Sud, Orientul Mijlociu, Ucraina sau Rusia. Va fi una dintre cele mai mari uzine de vehicule din Europa și cea mai mare a mărcii Renault în regiune

Dacia a început construcția noilor clădiri la Mioveni, în care vor fi puse în funcțiune noi spații pentru presaj sau vopsitorie, astfel încât să poată crește ritmul de producție la circa 74 de automobile pe oră, respectiv 79 de automobile pe oră cu tot cu SKD-urile construite pentru Algeria. Compania va cheltui 25 de milioane de euro primite de la statul român sub formă de ajutor de stat, dar investiția totală se va ridica la circa 100 de milioane de euro, astfel încât la finalul anului 2020, începutul anului 2021, fabrica să poată produce 406.000 de automobile pe an.

În prezent, uzina din Mioveni produce, în cea mai mare parte a timpului, modelul Duster, care a acoperit 70% din producție, în 2018 (236.921 unități), restul modelelor fiind cele din familia Logan, plus Sandero și Sandero Stepway. Potrivit directorului Dridi, în acest moment producția Dacia de la Pitești conține 1% mașini cu logo-ul Renault, care sunt expediate în Africa de Sud, Orientul Mijlociu, Ucraina sau Rusia. De asemenea, o parte din producție este reprezentată de kiturile de caroserie semicomplete care merg în Algeria, pentru a fi asamblate sub sigla Renault.

Profit.ro

nirolf

Quote from: voicul on January 17, 2019, 03:40:03 PM

Mai mult: desi a deschis mega super fabrica la Tanger din 500.000 masini vandute, in Ro s-au produs 335.000 (deci cele mai multe).
Tanger a produs 400.000 în 2018, mai mult ca la Mioveni (dar modele mai ieftine).

voicul

Da e greseala mea:
Intradevar in Europa s-au vandut 500.000, dar Dacia a vandut 700.000 tot anul 2018.

Recunosc ca nu ma asteptam ca Dacia sa existe in afara Europei (includ si Rusia aici), mai ales ca in multe tari se vinde sub logo-ul Renault.

Ionut

Dacia rupe pragul de 700.000 de unităţi şi de apropie de giganţii Europei

Cu 700.798 unităţi vândute în total – în România, plus pieţele internaţionale (în creştere cu 7% faţă de nivelul atins în anul precedent), Dacia a înregistrat în 2018 cea mai bună performanţă comercială din istoria sa, potrivit datelor companiei. Marca românească şi-a dublat practic vânzările în decurs de numai şapte ani. Astfel, pragul de 350.000 de unităţi a fost depăşit în anul 2012, cel de 400.000 - în 2013, cel de 500.000 – în 2014, iar cel de 600.000 - în 2017.

ZF