Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

CLASAMENT Dacia Duster - în Top 10 SUV-uri pe cea mai mare piață auto din Europa, depășind Nissan Qashqai, Audi Q5 și BMW X3

Dacia Duster a fost în 2018 unul dintre cele mai vândute SUV-uri din Germania, cea mai mare piață auto din Europa, unde a depășit inclusiv Nissan Qashqai, cel mai vândut SUV din Europa în 2017 și în mare parte din 2018. La finalul celor 12 luni, Duster a înmatriculat 22.664 unități pe piața din Germania, în creștere cu 43,8% față de anul trecut, având o cotă de piață de 3,6% în segmentul SUV-urilor.



Detalii pe Profit.ro

voicul

Eu cred ca daca nu retrageau cutia automata de pe Duster nu se prindeau "ca clientii" "clienţii doresc şi o cutie automată."
Parerea mea.

Ionut

Joac-o pe-asta. Acum sa va aud. :lol:




Dacia to launch 'shockingly affordable' electric car - When will it be released?

DACIA is set to launch a 'shockingly affordable' electric car in the future which could occupy the 'budget' space of the EV market, much in the same way the Sandero and Duster do in the petrol and diesel markets. However, electric cars are still not cheap and there aren't many 'budget' electric cars. This space is something that budget car making pioneers Dacia are hoping to occupy when it launches its first electric car.

Dacia makes the cheapest car and cheapest SUV on the road in the UK with the Sandero and the Duster respectively. Dacia's European chairman Jean Christophe Kugler told Auto Express in 2017 that the EV will remain true to the Dacia brand's ethos. "We will remain shockingly affordable. We won't change our brand territory," he said. Dacia is likely to borrow heavily from electric cars manufactured by parent company Renault which produces EVs such as the Zoe. The Zoe has been an immensely successful electric car for the firm and has been updated for the 2019 market.

At the time the boss didn't specify any particular timeline but indicated it would be in three or four years away, indicating a 2020/2021 launch. The car would likely need to be built on an all-new platform which would suggest that the electric car wouldn't launch anytime before 2020. To allow Dacia to remain affordable in their creation the technology will unlikely be the cutting edge and the range will probably sit around the 100-mile mark. Priced cheaply it could be an ideal city car or those who only use it for social or domestic purposes.

Express.co.uk

Ionut

Ford anunţă planul de a reforma divizia Europeană. România nu este afectată de reduceri, la Craiova continuă recrutările şi la toamnă ar putea veni un model "electrificat"

Ford a demarat planul alături de sindicate şi acţionari-cheie pentru a implementa o nouă strategie ce va întări divizia europeană. "Vom lua măsuri pentru a transforma businessul Ford în Europa", a spus Steven Armstrong, vicepreşedintele grupului şi preşedinte Ford Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. "Vom investi în noi automobile, servicii, segmente şi pieţe care susţin cel mai bine sustenabilitatea afacerii noastre", a subliniat acesta. Planul companiei este de a ajunge aproape de profitabilitate şi de a reduce costurile în 2019 şi 2020. Pentru a face acest lucru, Ford va optimiza întreg portofoliul pe care îl are în Europa, va reduce complexitatea şi va optimiza cele mai profitabile versiuni, crescând astfel volumele acestora.

Spre exemplu, printre cele mai profitabile modele sunt SUV-urile, iar în România Ford produce modelul său cu cea mai mare creştere în 2018, EcoSport. De asemenea, Ford are în plan să reducă şi costurile cu forţa de muncă prin plecări voluntare ale angajaţilor. În acest caz, cel mai probabil, vor fi în discuţie pachete compensatorii. Ford va avea în Europa trei grupuri de interes – vehicule comerciale, autoturisme şi importuri, fiecare cu propriul său plan.

Mai mult, fiecare nou model al Ford, lansat după noul Focus, va include o opţiune electrificată. Mai mult, asta include atât modele complet noi cât şi versiuni ale modelelor existente. De la Fiesta la Transit, fie un mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid sau full electric va fi disponibil. Acest lucru înseamnă că şi viitorul model pe care Ford îl va lansa în producţie la Craiova, va avea în gamă şi o versiune cu un motor electric.

În România Ford a majorat anul trecut planul de recrutări pentru Craiova, de la 1.500 la 1.700 de noi angajaţi, în condiţiile în care anul acesta va mai lansa în producţie un al doilea model. Anul trecut, Craiova a atins o producţie record, de peste 140.000 de maşini EcoSport.

ZF

Ionut

Dacia confirmă că Duster va primi o versiune cu tracțiune integrală și cutie automată: "Nu putem spune exact când"

Dacia a anunțat că Duster va fi disponibil în viitor și într-o versiune cu tracțiune integrală și cutie de viteze automată, însă oficialii constructorului nu au precizat când va fi lansată. "Cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj de tip EDC va reveni, dar nu putem spune când. Atunci când s-a făcut trecerea la standardele WLTP am prioritizat şi ne-am concentrat întâi pe cutia manuală, care reprezenta 85% din vânzări. De asemenea, Duster va avea în viitor o versiune 4x4 cu transmisie automată, însă nu putem spune când", a declarat Dridi pentru publicația Ziarul Financiar. În plus, Dridi a confirmat că Dacia a început deja și producția lui Duster cu motor pe benzină TCe de 1.3 litri.

Dacia a produs la Mioveni peste 335.000 de mașini în 2018, în creștere cu 6.8% față de 2017, iar capacitatea de producție va crește până la 406.000 de unități în urma unor investiții de 100 de milioane de euro.

Automarket.ro

adymartianul


Ionut

Fiesta SUV de Craiova? :D
Arata misto, chiar si cu toate acele abtibilduri care protejeaza designul.

adymartianul

Asa auzii :D. Si mie mi se pare ca arata foarte bine. Da mai mult spre Focus.

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adymartianul


elphax

Pare mai interesant decât captur

Ionut

Producţia de automobile s-a triplat în ultimii 30 de ani, însă producţia de tractoare a ajuns de la 17.000 de bucăţi la 266, iar cea de camioane a scăzut de la 13.000 la 26



Producţia de automobile a crescut de trei ori din 1990 încoace, în 2018 în Ro­mânia pro­du­cându-se aproximativ 485.000 de automobile în fabricile Ford de la Craiova şi Renault de la Piteşti. Prin contrast, în 1989 România a produs 17.124 tractoare, ca în 2017 să producă 266 de bucăţi, arată volumul ,,România un secol de istorie" editat de Institutul Naţional de Statistică (INS), prima carte care pune datele esenţiale despre economia şi societatea românească la un loc în ultimii 100 de ani. În 1960, producţia de autoturisme a României se ridica la 1.000 de bucăţi anual. În anul 1989, România a produs 144.000 de automobile, iar în 2018 producţia a fost de aproximativ 485.000 de bucăţi. Înainte de Revoluţie, automobilele româneşti erau exportate în toată lumea, mai puţin în Europa de Vest.

ZF

Ionut

Piața auto - Anul trecut au fost înmatriculate 473.000 de mașini second-hand din import. Piața mașinilor noi a crescut, dar este de trei ori mai mică decât cea SH

​Anul trecut piața mașinilor noi a crescut cu 23%, până la peste 130.000 de unități, în timp ce piața mașinilor second-hand din import a scăzut cu 9%, totalizând 473.000 de mașini. Românii au înmatriculat 36.000 de mașini Dacia noi, dar și 119.000 de mașini Volkswagen second-hand. Și mărcile germane premium au fost la mare căutare, românii aducând în țară peste 110.000 de mașini BMW, Audi și Mercedes second-hand.

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 12.26% în decembrie 2018, față de decembrie 2017, atingând un volum de 9.285 unități. În 2018, volumul autoturismelor noi înmatriculate a atins 130.919 unități, în creștere cu 23.06% față de 2017.

Clasamentul pe mărci autoturisme noi 2018:
Dacia 36.873 unități (+23.02% faţă de 2017)

Skoda 11.148 unități (+ 22.32% faţă de 2017)
Renault 10.629 unități (+ 37.72% faţă de 2017)
Volkswagen 10.060 unități (+3.19% faţă de 2017),
Ford 9.681 unități (+ 18.93% faţă de 2017).

Hotnews

raresu

#1798
Salutare tuturor!!
Urmaresc de ceva vreme tot Rutierul, - faceti o treaba excelenta!
Iata o imagine/articol, care sper sa fie cat mai reala si cat mai relevanta, referitoare la noua PUMA.
https://www.autozeitung.de/ford-city-suv-2019-preis-technische-daten-2019-194625.html

Ionut

Sute de locuri de muncă în industria auto, create la Rovinari. Ce posturi sunt dispinibile

Aproximativ 800 de locuri de muncă vor fi create după deschiderea unei fabrici de sisteme de siguranţă auto, construită, de marţi, în oraşul Rovinari, judeţul Gorj, investiţia fiind de aproximativ 20 de milioane de euro, transmite corespondentul MEDIAFAX.

,,Am fost prezent la demararea investiţiei de 20 de milioane de euro care se realizează la Rovinari. Este vorba de o fabrică de sisteme de siguranţă auto, care va funcţiona într-o hală de producţie de peste 8.000 de metri pătraţi. În cadrul acestei fabrici vor lucra circa 800 de localnici. Deschiderea unei noi fabrici care presupune alte 800 de noi locuri de muncă reprezintă pentru mine, ca primar, garanţia că din ce în ce mai puţini localnici vor migra în căutare de forţă de muncă şi că tot mai mulţi rovinăreni se vor întoarce acasă", a spus primarul Filip. Potrivit acestuia, fabric ava angaja ingineri, lucrător TESA şi lucrători de linie, aici urmând să fie realizate închizătoarele pentru centurile auto. Producţia chingilor destinate centurilor de siguranţă va începe pe 24 mai.

Mediafax