Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

^Pai e normal sa se vanda 4*4, pentru ca la campie craterele pot sa fie ca pe off-road.

Nu stiu altii cum sunt, dar eu pe traseele cunoscute am GPS intern: acu banda 1, schimba pe 2, frana - groapa, in nici un caz pe banda 3 aici, treci cu jumatate de masina intre benzi sa eviti canalul, schimbarea beznii o faci incet sa iei groapa sub pe sub masina, mai in parapete sa nu te scapi in groapa, schimba banda ... ETC.
(e ETC, nu gata am ajuns la destinatie!).

Ionut

Brent Valmar, Porsche Romania: Piata auto ar putea atinge nivelul de 165.000 masini noi in 2019

"Piata va continua sa creasca si in anul 2019, cand estimam ca va atinge nivelul de circa 165.000 de masini noi vandute", a declarat Brent Valmar. "Pe segmentul masinilor personale vom continua sa vedem o accentuare a preferintei clientilor pentru masini de dimensiuni mari si credem ca mai mult de una din trei masini noi vandute vor fi din categoria SUV", a mai spus Valmar. Masinile electrice si hibride inregistreaza o crestere puternica in Romania, desi volumele sunt inca mici. Aceasta tendinta va continua si in 2019. Anul 2018 a fost cel mai bun an de pana acum pentru masinile electrice, atat in tara, cat si in Europa. Pe primele unsprezece luni din 2018, volumul autoturismelor noi inmatriculate a atins 121.634 unitati, in crestere cu 24% fata de perioada similara din 2017.

Wall-Street.ro

Ionut

250 milioane lei pentru proiect greenfield, consistent!




Un furnizor italian al Ford şi Renault va investi 255 mil. lei într-o fabrică de la zero la Oradea

Sogefi Suspensions Eastern Europe, o companie din grupul Sogefi, parte a holdingului industrial CIR, cu afaceri de 2,8 mld. euro şi peste 15.000 de angajaţi, va construi o fabrică de componente pentru sistemul de suspensii auto la Oradea, o investiţie totală de 255 de milioane de lei. Compania a primit acordul pentru a beneficia de un ajutor de stat de 104 mil. lei pentru noua fabrică.

Grupul italian şi-a securizat deja terenul pentru noua fabrică în parcul industrial Eurobusiness I din Oradea. În luna august din 2018 italienii au depus o scrisoare de intenţie în care solicită administratorului parcului industrial concesionarea unui teren în vederea construirii unei hale de  producţie în domeniul automotive, având o suprafaţă de aproximativ 30.000 mp.  În urma discuţiilor cu reprezentanţii Sogefi Suspensions Eastern Europe, Primăria Oradea a decis să pună la dispoziţia investitorului un teren de 95.000 de metri pătraţi, decizie care a fost anunţată în 7 septembrie.

În 2017, grupul italian a deschis o fabrică în Mexic, iar în vara lui 2018 a devenit operaţional un centru de producţie în Maroc. Într-un interviu acordat Reuters în martie 2018, oficialii grupului italian arătau că analizează mai multe pieţe din Europa pentru o nouă fabrică de la zero, în final alegând Oradea pentru acest proiect greenfield.

Cei mai importanţi clienţi ai companiei italiene sunt Ford, Renault, grupul PSA (Peugeot-Citroen) şi grupul Fiat Chrysler, potrivit Reuters. Italienii, prezenţi în 23 de ţări mai au o companie în România, Sogefi Air Cooling din Argeş cu activităţi de fabricare a plăcilor, tuburilor şi profilelor din material Plastic. Compania a avut în 2017 o cifră de afaceri de 115 mil. lei, în creştere cu 22% faţă de 2016, un profit net de 5,2 mil. lei cu un număr mediu de 64 de angajaţi.

ZF

Ionut

Constructorii de automobile, afectați de criza din Turcia. Dacia, scădere la jumătate a vânzărilor

Marii producători de automobile, Ford, Toyota, dar și Renault și Dacia, sunt puternic afectați de ultimele evoluții economice din Turcia, după ce lira turcească a întregistrat un declin serios, vânzările de vehicule comerciale ușoare fiind cele mai afectate. Renault și Dacia sunt de asemenea afectate, atât prin prisma producției locale, Renault fiind unul dintre jucătorii importanți de pe piață, în special cu modelul Clio, dar și din perspectiva vânzărilor. Marca feranceză a avut o scădere de 34% în 2018. Renault vinde foarte bine modelul Clio Symbol, versiunea cu logo propriu a lui Logan. Dacia este și ea prezentă cu modelele Duster, Sandero și vanurile Lodgy și Dokker, dar și Logan MCV, având vânzări mai bune decât Renault. Marca românească a înmatriculat în primele 11 luni în Turcia doar 23.220 autoturisme, aproape jumătate din cele 42.000 înmatriculate în 2017. Și pe segmentul de vehicule comerciale ușoare Dacia a pierdut aproape jumătate din clienți în 2018, cu 3.470 unități după 11 luni, față de 6.456 unități în 2017.

Profit.ro

Ionut

Piața auto din Franța, inclusiv Dacia, afectată de mișcările de stradă din decembrie. În 2018, clienții au renunțat la Renault și au ales Dacia

Primele rezultate de pe piețele auto europene vin din Franța, unde revoltele vestelor galbene au dus la vânzări slabe în decembrie, inclusiv Dacia, marca vedetă a pieței, fiind afectată. Marca Dacia, una dintre cele mai populare din Franța în ultimii ani, a înregistrat la rândul său un declin de 12,4% în decembrie, cu 9.603 autoturisme înmatriculate, față de 10.960 în ultima lună din 2017. Citroen, Skoda și SEAT au fost singurele mărci importante care au avut înmatriculări mai mari ca în anul anterior.

Pe întreg anul, piața auto din Franța a rămas pe creștere, cu 2,1 milioane de autoturisme, cu 3% mai multe ca în 2017. Dacia se numără printre mărcile cu cea mai mare creștere, cu 19,1%, corespunzător unui număr de 140.326 de autoturisme înmatriculate, cu peste 30.000 mai multe decât în anul anterior, în condițiile în care Renault a încheiat anul în declin, respectiv -2,5% față de 2017. Dacia a câștigat aproape un punct procentual în ultimul an, ajungând la 6,46% cotă de piață, una dintre cele mai bune valori după cea din România.



Profit.ro

Ionut

Attila Szabo, directorul general Ford România, preia şi conducerea Ford Cehia

Attila Szabo, directorul general al Ford România, responsabil direct de Compania Naţională de Vânzări, are de la 1 ianuarie 2019 în subordine atât operaţiunile de pe piaţa locală, cât şi pe cele din Cehia, tot din funcţia de director general. "Sunt încântat că voi conduce activitatea celor două companii naţionale de vânzări din România şi Republica Cehă. Aştept cu nerăbdare să colaborez cu echipa noastră cehă, precum şi cu reţeaua de distribuitori autorizaţi. Sunt încrezător că vom continua să consolidăm poziţia Ford pe ambele pieţe. 2019 va fi un an dinamic pentru operaţiunile noastre şi împreună cu ambele echipe vom depune toate eforturile pentru a obţine rezultate excepţionale atât în Cehia, cât şi în România", a spus Szabo.

ZF

Ionut

Surpriză-şoc de la Dacia: Grupul Renault a demarat producţia motorului 1.0 IG-T100 la Mioveni, primul motor complet nou din ultimii 7 ani produs în România

Grupul Renault, care deţine uzina Dacia de la Mioveni, a demarat în uzina de motoare de pe platforma industrială producţia unui nou motor pe benzină, de 1,0 litri cu numele de cod IG-T100 şi este un motor complet nou. În prezent motorul IG-T 100 de 1,0 litri şi 100 CP se regăseşte pe modelul Nissan Micra. "Producţia noului motor a demarat în decembrie. Vorbim despre un motor nou pentru Alianţa Renault-Nissan. Acesta foloseşte o tehnologie nouă prin care ,,cămaşa" pistonului este pulverizată, astfel încât este mai uşoară şi uniformă şi permite obţinerea unui grad de fricţiune mai mic şi o răcire mai eficientă", a spus Christophe Dridi, directorul general Automobile Dacia şi director general Group Renault România.

Grupul Renault produce la Mioveni motoarele 0,9 TCe, 1,4 şi 1,6 litri benzină. În 2017 compania a produs peste 500.000 de motoare în România. La Craiova Ford produce motorul 1,0 litri EcoBoost din 2012, acesta fiind unul dintre cele mai performante din lume. Este pentru prima dată în ultimii şapte ani când Renault aduce în România producţia unui nou motor. Anterior, producţia motorului 0,9 TCe a fost lansată în toamna anului 2012.

ZF

Ionut

Vânzările Dacia în Germania au crescut cu peste 14%, anul trecut

Vânzările de autoturisme noi în Germania au scăzut cu 0,2% anul trecut, la 3,44 milioane de vehicule, în timp ce Dacia a raportat un avans de 14,5%, la 71.746 vehicule, arată datele Autorității Federale din domeniul Transporturilor (KBA).

Profit.ro

Ionut

Dacia a produs maşini de peste 5 mld. euro în 2018 la Mioveni

Producţia Automobile Dacia a urcat cu 7% în 2018 faţă de anul anterior, potrivit datelor companiei, la 335.000 de maşini. Mai mult, în condiţiile în care cea mai mare cotă din producţie a reprezentat-o Duster, de circa 70%, iar preţul mediu de piaţă estimat de ZF este de 15.000 de euro cu TVA, atunci valoarea producţiei din 2018 este de peste 5 mld. euro.

De asemenea, din cele 1.400 de maşini produse zilnic la Dacia, 1.100 reprezintă SUV-ul. ,,Maşinile Dacia au înregistrat vânzări tot mai mari, iar în 2018 am produs cu 21.000 mai multe maşini decât în 2017. Am produs mai mult, iar cererea importantă a venit dinspre Europa de Vest", a spus Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia.  Pe final de an 2018 Dacia a demarat producţie modelului Duster cu noul motor pe benzină dezvoltat de Renault în parteneriat cu Daimler, 1,3 TCe, iar anul acesta este aşteptată versiunea 4x4 a acestuia.

ZF

Ionut

Ford şi Dacia au dus producţia spre 500.000 de maşini în 2018. Se aşteaptă un nou record în 2019



♦ Producţia de maşini din România a ,,explodat" în 2018 pe măsură ce Ford cu noul EcoSport a majorat producţia uzinei de la Craiova, în timp ce noul Duster a readus creşterea la Mioveni ♦ În 2019 tendinţele indică un nou record de producţie. Anul 2018 a fost unul al recor­durilor pentru piaţa auto locală, atât din punctul de vedere al producţiei, cât şi al vânzărilor de maşini noi.

În 2019 tendinţele indică un nou record de producţie, pe măsură ce atât Ford cât şi Dacia au anunţat atât noi modele, cum ar fi cel de-al doilea SUV la Craiova, cât şi noi motorizări pentru gama produsă la Mioveni. Astfel, dacă Ford a produs peste 140.000 de maşini în 2018, la care se adaugă cele 335.000 ale Dacia, anul trecut în România s-au produs 480.000 de maşini, în creştere cu 31% faţă de anul anterior.

Americanii de la Ford au demarat la finalul anului trecut programul de recrutări pentru uzina de la Craiova, plan prin care doresc să recruteze 1.700 de noi angajaţi. Iniţial, în mai, când a fost anunţat planul, numărul posturilor anunţate era de 1.500, număr majorat ulterior. Având în vedere că în uzină deja lucrează 4.400 de oameni, în 2019 numărul total al angajaţilor va trece pentru prima dată de 6.000.

ZF

Ionut

Dacia Sandero, în Top 5 mașini vândute pe piața din Spania, peste Renault Megane și Clio

Dacia a marcat o nouă scădere pe una din piețele importante din Europa, Spania, unde efectele WLTP nu au putut fi încă oprite. Declinul general al pieței a fost în ultima lună din an de 3,5%, coborând puțin sub 100.000 de autoturisme volumul de înmatriculări. Anterior, scăderile au fost de 13% în noiembrie, 6,6% în octombrie și 17% în septembrie, după o creștere de aproape 50% în august, înainte de intrarea în vigoare a standardelor WLTP. Dacia a fost direct afectată de această conjunctură, vânzările sale fiind mai mici decât anul trecut, în totate aceste luni, decembrie aducând un minus de 13 procente pentru marca românească.

Dacia încheie anul pe plus, cu modelul Sandero în topul celor mai vândute autoturisme, cu 31.130 unități. Practic, doar două modele SEAT, Ibiza și Leon, au fost în fața modelului românesc, alături de SUV-ul Nissan Qashqai. Sandero s-a vândut mult mai bine, pe piața spaniolă, decât modelele din grup ale Renault, Clio sau Megane, mașini populare în regat.

Profit.ro

voicul

#1781
Incep sa am tendinat de a  :puke: chiar inainte de a citi orice articol scris in limba romana.

Eu asa am citit (si nu cred ca am exagerat prea mult): vanzari groaznice in septembrie, tragedie natioanala in octombrie, praf in noiembrie, inchis business in decembrie SI totusi vanzari mai MARI in anul 2018.

Ale naibii efecte "WLTP care nu pot fi ele oprite"!
Puteau sa zica SI: in august erau aceleasi efecte, da pe invers, de probabil ziceau dealerii la clienti:
- Boss nu putem sa producem noi cat puteti sa cumparati voi!

Trebuie sa se dramatizeze cu accente apocaliptice orice informatie :puke:

Ionut

Exclusiv ZF. Care sunt priorităţile lui Christophe Dridi, noul CEO de la Dacia: Prima creştere a capacităţii de producţie din ultimul deceniu, investiţii de cel puţin 100 mil. euro, 300 noi angajaţi, lansarea unui nou motor care ar putea duce businessul la peste 6 mld. euro

Investiţii de cel puţin 100 mil. euro, prima creştere a capacităţii de producţie din ultimul deceniu, planuri pentru 300 de noi angajaţi şi lansarea unui nou motor care ar putea duce businessul Dacia la peste 6 mld. euro sunt temele de pe agenda noului director general al Dacia, Christophe Dridi. Noul director general al Auto­mo­bile Dacia spune că prin­ci­palul avantaj al României îl re­pre­zintă nivelul instruirii oa­me­nilor şi faptul că aici grupul fran­cez deţine întreg lanţul, de la pro­iec­tare la producţie şi vânzare. ,,Am lucrat în Franţa, Maroc, Mexic, Japo­nia, iar în România am întâlnit locul cu cele mai bune talente. În plus, aici avem tot lanţul, de la design, inginerie, testare, producţie de maşini şi componente, cel mai mare centru logistic şi divizie comercială", a spus Chris­tophe Dridi.

ZF

Ionut

Dacia - vedetă în Italia, pe o piață care a încheiat anul în scădere

După scăderile din lunile anterioare, piața auto din Italia a încheiat anul în creștere, cu marca Dacia având un avans de peste 30 de procente în decembrie. Sandero a urcat în Top 10 al pieței în ultima lună. Înmatriculările de autoturisme au crescut în Italia cu 2% în luna decembrie, pe fondul revenirii pieței, iar marca Dacia a fost vedeta pieței, cu o creștere de 30,5% a înmatriculărilor. Și Dacia a terminat anul pe plus, cu 61.599 unități, cu 6,19% mai multe decât în 2017 și o cotă de piață de 3 procente. Sandero, best-sellerul Dacia în Italia, a înregistrat 29.459 unități, situându-se, în 2018, pe locul 19, cu cifre aproximativ egale cu Nissan Qashqai și Renault Captur.

Profit.ro

Ionut

Dacia pregăteşte noi versiuni pentru SUV-ul Duster

Producţia Automobile Dacia a urcat cu 7% în 2018 faţă de anul anterior. SUV-ul Dacia Duster va beneficia de o extindere a gamei de motorizări în perioada următoare, pe măsură ce clienţii doresc un nou motor pe benzină de generaţie nouă, dar şi o cutie automată.

ZF