Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Fabricile de componente auto dau primele semne de slăbiciune: restructurări şi angajări mai puţine

Situaţia dificilă a marilor constructori auto din Germania, clienţii nr. 1 ai fabricilor de componente auto din România, se resimte în industria de componente auto: SEWS (cablaje) a închis fabrica de la Orăştie, Joyson (centuri de siguranţă şi airbaguri) se pregăteşte să închidă fabrica din Curtici, iar Yazaki (cablaje) îşi restrânge activitatea la Urlaţi.

Detalii in ZF

adiarc

da...si Krombert&Schubert in Medias a redus simtitor ritmul...de la un vf de aprox 5000 de angajati acum 1,5-2 ani ( toate pensiunile din Medias si de pe o raza de 20-30 km erau full cu concetateni sau cetateni din Rep.Md si Ucraina ),acum nu au mai mult de 3000-3500...totusi sper sa nu fie un trend,atata timp cat per total ,inmatricularile in Europa nu scad ( scaderi consecutive pe parcursul a 3-4 luni )

per total totusi masinile electrice au mult mai putine componente
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Pe piața UE, Dacia a depășit la vânzări Nissan, Kia şi Seat

Dacia avansează pe piaţa auto din Uniunea Europeană - la 11 luni a reuşit un salt de 13,5% şi le-a luat faţa unor constructori precum Nissan, Kia şi Seat. Şi e o creştere extrem de importantă, pentru că vine pe o stagnare a pieţei. Sunt norme mai dure privind poluarea și vanzarile tuturor producătorilor au frânat brusc pe sfârșitul trimestrului 3, începutul trimestrului 4. Dacia rămâne atractivă pentru că este extrem de competitivă ca preț. Costurile de producție sunt mici la ambele uzine - și la Mioveni și în Maroc. Rămâne o mașină la mare căutare și un important pilon de creștere în Eruopa pentru francezii de la Renault.

Înmatriculările Dacia au crescut în blocul comunitar între ianuarie şi noiembrie până la aproape 480 de mii de autoturisme. A reuşit astfel să ia faţa colegului de alianţă Nissan, dar şi celor de la Kia şi Seat. Faţă de 2017, Dacia a înregistrat o creştere a înmatriculărilor cu 13,5%. Iar cota de piaţă în Uniunea Europeana a urcat de la 3 % la 3,4%. Dacia a devenit un brand puternic al grupului Renault pe piaţa europeană şi este responsabil de 32% din vânzările grupului mamă în Uniunea Europeana după primele 11 luni.

Majoritatea maşinilor sunt vândute în Europa, dar modelul de la Mioveni ajunge, sub sigla Renault, şi în America Latină, Rusia, Africa şi Orientul Mijlociu.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/companii/pe-piata-ue-dacia-a-depasit-la-vanzari-nissan-kia-si-seat-1049282

Ionut

Schimbare esenţială la absolut toate modelele Dacia! Anunţul oficial făcut de Renault: "Acesta e scopul nostru!"

Şeful de design de la Renault, Laurens van den Acker, a anunţat că modelele Dacia nu vor mai fi vândute având asupra lor emblena Renault, în afara Europei şi în Rusia. În prezent, celebrele modele Duster, Sandero sau Logan sunt vândute având în bot rombul Renault şi nu sigla Dacia. Asta se întâmplă doar în afara Europei, dar şi în Rusia. "Scopul meu este să producem un catalog unic al Renault, la nivel global. Maşinile Renault sunt considerate prea scumpe în anumite locuri, în timp ce modelele Dacia sunt văzute drept moderne şi accesibile. Acum am început să vindem mai multe maşini în diferite zone, cum ar fi Rusia, motiv pentru care trebuie să diferenţiem modelele", a spus Van den Acker

ZF

kitsune

Era și normal, având în vedere modul în care e văzut brandul Dacia, trăgea în jos ideea de premium a Renault. Acum o să fie Renault mașina bună, Dacia mașina ieftină (shockingly affordable). Cu excepția pieței ex-sovietice (actualmente CSI), unde rolul Daciei e luat de Lada, care e văzută că fiind "cazan pe roți" cum se exprimă colegii mei ruși. Și asta indiferent de ce Ladă e vorba. Inclusiv Largus, care e de fapt Dacia MCV prima versiune. Renault se va duce în sus iar Dacia va deveni opțiunea mai bună decât Lada. Fie ea Granta, Kalina, Vesta sau Xray.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Înmatriculările de autoturisme: scăderi pentru mai multe mărci, inclusiv Dacia. VW a pierdut masiv cotă de piață

Înmatriculările de autoturisme din România vor încheia anul, aproape cu certitudine, cu o creștere de cel puțin 20%, dat fiind faptul că până în luna noiembrie piața și-a păstrat un ritm de creștere de 24% față de anul trecut, cu un volum total de 121.634 unități. Turbulențele provocate de WLTP, noile standarde care au dat peste cap industria auto, au generat, însă, unele scăderi, care se regăsesc și în statisticile pe noiembrie. Totalul înmatriculărilor în penultima lună din an a scăzut cu 10,83%, cu 8.303 autoturisme față de 9.311 înmatriculate anul trecut.

Cea mai importantă scădere, ca număr total de vehicule, este cea a mărcii Dacia, care a pierdut, în comparație cu noiembrie 2017, aproape 450 de clienți.

Profit.ro

Ionut

Brandul autohton Dacia, temelia celei mai mari companii din România, obţine 90% din cifra de afaceri din exporturi

♦ Producţia de la Mioveni merge pe pieţele externe atât din Europa, cât şi de pe alte continente ♦ Dacia are aproximativ 18.000 de angajaţi pe platforma de la Mioveni. Cea mai mare companie din România, Dacia Automobile, cu afaceri de 5,1 miliarde de euro în 2017, îşi datorează mare parte din dezvoltare pie­ţe­lor externe, în condiţiile în care apro­xi­ma­tiv 93% din producţia uzinei de la Mioveni au mers anul trecut la export.

Datele din 2017 arată că Franţa este cea mai mare piaţă de export pentru Dacia, urmată în top zece de Germania, Italia, Spania, Turcia, Maroc, Algeria, Marea Britanie, Polonia. România se situează pe locul 6 în topul ţărilor cumpărătoare de Dacia.

Gasiti si istoria Dacia pe ZF.ro

Ionut

Este oficial: În 2018 piaţa auto românească depăşeşte volumele din 2009

Vânzările de autovehicule au urcat în noiembrie la un total de 18.240 unităţi, fiind cea mai bună lună noiembrie din ultimii 10 ani, cu 23,3% mai mult decât în luna similară a anului anterior, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Ca urmare, după 11 luni din acest an, volumul total al livrărilor de autovehicule ajunge la 171.345 unităţi, cu 20,4% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, acesta fiind şi cel mai mare volum al vânzărilor de automobile înregistrat în primele 11 luni în ultimii 10 ani - în 2009, primul an al recesiunii economice, se înregistrau în aceasta perioadă doar 138.104 unităţi. La acea vreme vânzările scadeau cu peste 50% iar dealerii vindeau chiar şi în pierdere maşinile aflate pe stoc pentru a-şi putea susţine businessul.

In continuare, în România, achiziţiile de autovehicule sunt realizate, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 60% din totalul achiziţiilor de autoturisme înregistrate în primele 11 luni ale acestui an. Este, însă, de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în aceste prime 11 luni din 2018 (58.107 unităţi), este cu 41,1% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut - 41.184 unităţi.

Top-ul pe mărci este condus de către Dacia, cu 49.986 unităţi, urmată de către Volkswagen cu 15.219 unităţi, Renault 13.439 unităţi, Ford 12.616 unităţi (care ocupă detaşat prima poziţie pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare) şi Skoda 12.425 unităţi. Pe modele, după 11 luni din 2018, Dacia Logan continuă să înregistreze cel mai mare volum de vânzări, respectiv 19.558 unităţi, fiind urmată de Dacia Duster cu 12.029 unităţi, Dacia Sandero 9.440 unităţi, Renault Clio 5.210 unităţi şi Skoda Octavia 5.049 unităţi.

ZF

tom_sawyer

#1763
Unul din cele 25 de autobuze EuroBus Diamond (BMC) pentru Jandarmerie:
QuoteÎn altă ordine de idei, de curând, BMC a mai câștigat un contract pentru 25 de autobuze cu Jandarmeria Română. Este vorba de un contract care a fost câștigat în urma unei invitații de participare făcută acum două luni și care are un termen de livrare extrem de scurt. ,,Până pe 10 decembrie trebuie să le livrăm pe toate", spune Kilic, adăugând că autobuzele vor fi folosite pentru transportul jandarmilor.
RL



https://www.facebook.com/EuroBusDiamond/?ref=page_internal


Ionut

Dieselul "câştigă" teren pe final de an dar maşinile "verzi" sunt tot mai atractive

Motoarele diesel au urcat în topul preferinţelor clienţilor de pe piaţa auto locală în luna noiembrie, la o pondere de 31,7%, faţă de 28,4% în octombrie, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Pe de altă parte, autoturismele echipate cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, însă, pe ansamblul celor 11 luni din 2018, ajung la o pondere de 61,9% din total, cu 10,4 puncte procentuale mai mult comparativ cu ponderea pe care o aveau după aceeaşi perioadă din 2017 – de 51,5%. Dintre primele cele mai vândute 10 mărci / modele, 6 mărci şi respectiv 8 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină egală sau peste această medie (61,9%).

Pe de altă parte, autoturismele "verzi" (electrice şi hibride) continuă tendinţa începută în urma cu 2 ani, prezentând un interes tot mai ridicat, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru cele juridice, aceasta şi datorită stimulentelor acordate prin Programele "Rabla" (hibride) şi "Rabla Plus" (electrice şi hibride plug-in). Ca urmare, după primele 11 luni din 2018, această categorie de autoturisme are o pondere de 2,8% din total, superioară celei de anul trecut (doar 2,0%).

ZF

Ionut

Continental pregăteşte investiţii de peste 180 mil. Euro în România în 2019

Grupul Continental, cel mai mare producător de componente auto din România, are în plan investiţii noi în 2019, pe măsură ce diviziile de cercetare şi dezvoltare alături de cea de componente electronice se vor extinde. "Avem în plan dezvoltarea campusurilor pentru centrele de cercetare şi dezvoltare din Timişoara, Iaşi şi Sibiu, investiţii în creşterea capacităţii de producţie în fabricile de electronice din Timişoara şi Sibiu. Valoarea acestor investiţii depăşeşte 180 de milioane de euro", au spus reprezentanţii Continental România.

Gigantul german s-a apropiat de un total de 20.000 de angajaţi şi a înregistrat în 2017 o creştere a businessului de cel puţin 15%, depăşind 3 miliarde de euro. Concernul german a ajuns la 19.700 de angajaţi în România la începutul acestui an după ce compania a recrutat 1.500 de persoane anul trecut pe diferite poziţii, atât în centrele de inginerie, cât şi în unităţile de producţie.

Alte detalii si cifre pe ZF.ro

adiarc

Quote from: tom_sawyer on December 27, 2018, 10:58:20 PM
Unul din cele 25 de autobuze EuroBus Diamond (BMC) pentru Jandarmerie:

oare au si dispozitive de gazare si/sau tunuri cu apa?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adymartianul

Arata naspa rau in culoarea asta

Ionut

Maşinile 4x4, tot mai preferate de români, peste 20% din automobilele vândute în 2018 sunt cu tracţiune integrală

Vânzările de automobile cu tracţiune integrală au continuat să se aprecieze anul trecut pe piaţa locală, pe măsură ce şi producţia locală s-a concentrat pe SUV-uri, atât la Dacia cât şi la Ford. Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), maşinile cu tracţiune integrală reprezintă 20,3% din totalul livrărilor realizate în primele 11 luni din 2018, respectiv un volum total de 29.437 unităţi, în creştere cu 16,8% faţă de 2017 (sub creşterea medie, 22,5%).

Dintre mărcile prezente pe piaţa auto locală, Dacia este de departe numărul unu când vine vorba de maşini 4x4, datorită SUV-ului Duster. În primele 11 luni ale anului, aproape 20% din vânzările Dacia au fost reprezentate de Duster 4x4, iar acesta a reprezentat aproape 30% din vânzările locale de maşini cu tracţiune integrală. SUV-ul produs la Mioveni a înregistrat anul acesta vânzări cu 50% mai mari decât în perioada similară a anului trecut. De partea cealaltă, la Ford Craiova americanii au demarat în vara acestui an producţia versiunii 4x4 a SUV-ului EcoSport.

ZF

Ionut

Anul 2018 în auto – de la producţii record la Ford şi Dacia, la ratarea a două mari investiţii – BMW care merge în Ungaria şi Volkswagen care a preferat Turcia

România a continuat să piardă investiţii noi în industria auto locală în favoarea vecinilor. Şi în 2018 piaţa locală a fost ultima pe listă şi nu a fost aleasă de nicio mare companie din auto pentru o investiţie nouă. Dacă în anii anteriori Jaguar Land Rover a preferat Slovacia, iar Daimler a mers în Polonia şi Ungaria, anul acesta Ungaria a atras şi BMW la Debrecen.

Marile companii din industria auto locală au punctat în acest an creşteri ale investiţiilor şi producţie în creştere. La Ford Craiova americanii au asamblat în acest an peste 140.000 de SUV-uri EcoSport, depăşind pentru prima dată pragul de 100.000 de unităţi. Mai mult, cu acest volum Ford trece pragul de 2 miliarde de euro afaceri în România şi urcă pe locul secund în topul exportatorilor după Dacia. La Mioveni Dacia a continuat sprintul cu noul Duster, unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri de pe plan european a ajuns sa reprezinte aproape 70% din producţia uzinei. Acest lucru înseamnă venituri mai mari pentru Automobile Dacia şi o creştere a cifrei de afaceri. De asemenea, Bosch şi Continental au continuat investiţiile în România, iar inginerii care lucrează pentru cei doi giganţi germani lucrează la viitoarele maşini autonome ce vor fi lansate pe piaţa internaţională în următorii ani.

Dacia şi Ford vor duce producţia locală de autoturisme pentru prima dată în istorie la peste 450.000 de unităţi. Odată ce americanii de la Ford au crescut cadenţa la aproape 700 de maşini pe zi la Craiova, vor duce producţia din acest an la circa 140.000 – 150.000 de SUV-uri EcoSport. Pe lângă acestea, Dacia a urcat încet dar sigur producţia la Mioveni, puternic susţinută de Duster, care a ajuns la o pondere de circa 70% din total. Dacia va produce în 2018 circa 330.000 de maşini, în uşoară creştere faţă de anul trecut.

Anul viitor va aduce al doilea salt puternic pentru industria auto, odată cu intrarea în producţie la Craiova a unui al doilea model Ford, care va duce producţia la peste 200.000 de unităţI, astfel încât, cu un volum de peste 500.000 de unităţi annual, după 2020, România va juca din nou în liga celor mari alături de Polonia şi Ungaria.

In plus despre investitiile din jurul Romaniei pe ZF.ro