News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Eu as zice ca sunt sanse, dar foarte mici.

Culmea forta de munca o vad ca principala problema.

adymartianul

Quote from: TibiV on November 17, 2018, 03:10:40 AM
Quote from: adymartianul on November 15, 2018, 11:34:16 AM
Vor sa produca aproximativ 700/zi din noul model, iar Ecosport sa scada la 300/zi.

O mica contradictie...
Se lauda ca Ecosport are super-vanzari...
Atunci de ce vor sa reduca productia?!...

Am aflat.
Ei cred ca noul model va avea vanzari mai mari decat Ecosport (Ecosport e proiect din 2013, modelul nou e proiectat in 2017), asa ca vor muta din productia de Ecosport in Rusia.

Harry

 :o :o :o

Compania BMC Truck & Bus, cu sediul în Ciorogârla, a încheiat o înţelegere cu o firmă care prestează servicii de transport public de persoane în Dubai (Emiratele Arabe Unite), pentru livrarea a 60-120 de autobuze Euro Bus Diamond, pe motorină, cu lungimea de 12 metri, spune acţionarul majoritar al BMC, Sinan Kilic, citat de România Liberă.

Potrivit acestuia, contractul va fi semnat în februarie-martie, însă înţelegerea dintre părţi este ,,fermă", având în vedere că autobuzul pentru probe a fost deja cumpărat de arabi. ,,Preţul este de 204.000 de euro pe unitate. Partenerii din Dubai ne-au transmis că sunt foarte mulţumiţi de autobuz şi că ar vrea circa 120 de bucăţi până la sfârşitul lui 2020", precizează Kilic.

https://www.capital.ro/lovitura-data-de-o-firma-romaneasca-in-dubai-este-aproape-incred.html

tom_sawyer

^ Interesant, numai sa se confirme, ca si aia de la Roman Brasov ziceau mai demult ca sunt in discutii sa livreze camioane in Taiwan si Pakistan, dar nu s-a mai auzit nimic.

In articol vad ca zice ca au castigat o licitatie pentru livrearea a 25 de autobuze pentru Jandarmerie, autobuze de 12 m facute la Ciorogarla.

In tara au castigat recent la Sibiu - 10 autobuze, probabil vor castiga la Braila, tot 10, si la Arad - 5.

Si Galatiul vrea sa lanseze o licitatie pentru 30 de autobuze diesel, probabil vor castiga si aici daca vin cu aceleasi preturi mici.

adymartianul

Si Craiova va lansa curand o licitatie pentru 30-35 de autobuze diesel.


dr4qul4

Sudura manuala? pai nu e de mirare ca au fost eliminati din licitatia pt cele 400 de autobuze pt Bucuresti. Le-ar fi luat 5-6 ani sa le produca doar pe astea.
Plus ca nu ai cum sa le faci perfect. Chiar nu-si permiteau un robot de sudura?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

La ei in video pare (sau impresia mea) ca e motiv de lauda sudura manuala.

7 zile (aproximativ - conform video) *400= 2800 zile/365 zile = 7 ani si jumatate (rotund).

Ionut

Nu stiu daca e ceva nou, dar nu am urmarit super atent subiectul, asa ca pun ca sa fiu sigur.




România "în cursă" pentru o nouă uzină Skoda în Europa de Est: În joc este o investiţie de peste 1 miliard de euro şi cel puţin 4.000 – 5.000 de noi locuri de muncă bine plătite

România concurează cu Bulgaria şi Ungaria pentru o nouă uzina Skoda, potrivit Automotive News Europe. Miza o reprezintă o investiţie de tip "greenfield" de peste 1 miliard de euro şi cel puţin 4.000 – 5.000 de noi locuri de muncă bine plătite. Anterior, presa din Bulgaria scria de faptul că VW ia în calcul ţara de la sud de Dunăre şi Turcia. Însă climatul politic din Turcia nu este unul favorabil iar Bulgaria nu are nici tradiţie şi nici o reţea de furnizori la fel de mare precum România. Pe plan local sunt peste 230.000 de oameni care lucrează în industria auto, dintre care aproape 19.000 pentru Dacia şi Ford. De asemenea, şi când vine vorba de infrastructură, în 2022 când uzina ar trebui să fie gata, în România se va putea circula de la Sibiu şi de la Cluj spre Vest numai pe autostradă. [nu chiar, va mai fi o gaura LD2-Sectiunea E]

CEO-ul VW Group, Herbert Diess, declara pe 18 noiembrie faptul că grupul caută o nouă locaţie în Europa de Est pentru o fabrică Skoda pentru a demara producţia după 2022. Nevoia de o nouă uzină apare deoaerce VW va converti uzina din Emden, Germania în uzină de maşini electrice şi va muta producţia lui Passat în actuala uzina Skoda din Kvasiny, care în prezent produce Skoda Superb. În viitoarea uzină se vor produce SUV-urile Skoda Karoq şi Seat Ateca, asamblate în prezent în Kvasiny. România are deja o tradiţie în producţia de SUV-uri. La Dacia aproape 70% din producţie o reprezintă SUV-ul Duster, iar la Ford, pe lângă EcoSport, din 2019 este aşteptat un al doilea model, cel mai probabil tot un SUV.

Pe de altă parte, pe lângă Bulgaria şi România, Volkwagen ar putea de asemenea să decidă "convertirea" unei uzine de motoare precum sunt cele  Polkowice, Polonia şi Gyor, Ungaria. Astfel, România ar intra din nou în concurenţă cu Polonia şi Ungaria, două ţări care au atras în ultimii ani toate investiţiile în industria auto din Europa Centrală şi de Est.

ZF

kitsune

Este exact discuția de aici, unde discutam despre eventualele atuuri ale diferitelor zone ale țării.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

thinker

#1735
despre autobuze...
Sunt inca firme in tara care sa sudeze asa ceva fara probleme, adica colaborare cu alti furnizori, sau mai faci 2, 3 sau 4 linii de asamblare...
E drept si ei au fost prea deschisi si nu au explicat ca ar putea accelera destul de lejer procesul daca e necesar... lucreaza 3-4 muncitori la debitarea materialelor pentru sasiu si caroserie...ce ar face 20 de muncitori acolo... minuni

Se vede cu ochiul liber ca ei lucreaza mult sub capacitate...de aceea fac 7-12 zile la un autobuz... prin hale bate vantul

Si chiar cu numarul actual de muncitori, lucrand intr-un flux continuu ar reduce ...la jumatate timpul de fabricatie...

motivul cu dureaza 7 ani si jumatate sa faca 400 buc parca ar fi fost inventat de Firea.... :lol: Ceva colegi ingineri TCM explicati...    Daca ai un sasiu si o caroserie rezistente motorul, transmisia si restul sunt niste piese de schimb ce se inlocuiesc in 2-3 zile maxim.




Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

tom_sawyer

#1736
Quote from: voicul on December 01, 2018, 10:12:02 PM
Apropo de autobuzele din Ciorogârla.

E un video de prezentare a procesului de productie:
https://www.libertatea.ro/ultima-ora/video-cum-arata-autobuzul-romanesc-construit-la-ciorogarla-desi-este-mai-ieftin-si-mai-rezistent-decat-majoritatea-autobuzelor-din-strainatate-nu-e-dorit-in-romania-2150950

La minutul 1:06 apare un autobuz albastru in constructie cu 2 usi de acces pentru pasageri. Banuiesc ca vor sa produca si un model scurt de 8-9-10 m, dar probabil nu l-au omologat inca.
In Brasov si Braila au vandut BMC-uri scurte importate din Turcia.
Ar fi interesant daca ar intra si pe piata de troleibuze, exista ICPE Saerp Bucuresti care produce echipamente electrice, s-ar putea asocia cu ei.

thinker

#1737
@tom_sawyer

autobuzul si ce se face acolo e un know-how... mare pentru noi acum, dar mic pentru piata globala si pentru ce a fost industria din Romania pe piata globala in trecut. profitand de atuul nostru cu manopera ieftina isi permit sa puna numai inox si aluminiu la caroserie - bravo lor, iar restul se cumpara - importa si se asambleaza aici
acum realist vorbind pentru aceasta firma ar fi un succes sa aiba omologate si articulate si modele scurte... nu e o multinationala globala cu sute de ingineri pe cercetare si dezvoltare, nici nu vreau sa aflu cati angajati are in total firma...

troleibuzul e cu totul altceva... nu are rost sa zic ca e de 3 ori mai complicat...de fapt poate fi mult mai complicat si are mult mai multe echipamente integrate care deseori nu se potrivesc de la furnizori diferiti, nu poti cumpara decat de la cativa furnizori pe care ii numeri pe degete...e mult de discutat si explicat aici, ma indoiesc ca firma amintita ar putea livra asa ceva daca acum nu o face deja pentru alti clienti, care au cerut deja exclusivitate...
iar furnizori pentru echiparea unui troleibuz probabil de x ori mai putin comparat cu un autobuz... unde x tinde spre 10 cel putin


Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

tom_sawyer

Quote from: thinker on December 02, 2018, 10:45:42 PM
ma indoiesc ca firma amintita ar putea livra asa ceva daca acum nu o face deja pentru alti clienti, care au cerut deja exclusivitate...

http://www.saerp.ro/PDF/Pliant%202011.11.18.pdf

thinker

#1739
Deci au livrat deja pentru in client ramane de vazut daca are exclusivitate..., de ce nu merg la licitatii cei de la Astra? cum stau cu fiabilitatea?

Nu e clar daca pot sa  vanda la alta firma fara nici o obligatie rezultatul acestei cercetari comune pana la urma.  Cat e Astra Bus din tot, toata electronica si auxiliarele sunt de de la Bucuresti ?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.