Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

voicul

^Mai multe detalii in romana:

Ce mai puternică Dacia din istorie, prezentată la Paris. Versiuni de 130 și 150 CP
Dacia Duster va fi disponibil cu un nou motor pe benzină. SUV-ul de la Mioveni va putea fi comandat cu propulsorul de 1.3 litri TCe în versiuni de 130 CP și 150 CP.

https://www.money.ro/ce-mai-puternica-dacia-din-istorie-prezentata-la-paris-versiuni-de-130-si-150-cp/

adiarc

#1606
Oficial Renault: Vom mări capacitatea de producţie pentru Dacia în uzinele din Mioveni şi Tanger. Cât vom creşte în fiecare uzină, depinde de Guvernul României

Guvernul României are pe masă în acest moment decizia francezilor de la Renault de a majora capacitatea de producţie a uzinei de la Mioveni de la circa 350.000 în prezent la 400.000 sau chiar 450.000 de unităţi în anii următori. Grupul Renault vrea ca Dacia să ajungă la vânzări de peste un milion de unităţi în următorii ani, odată cu reînnoirea gamei, în condiţiile în care anul acesta vor creşte la circa 720.000 de unităţi faţă de 655.000 de unităţi anul trecut.

ZF
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Probabil le dau ajutoare si oricum se deschid LD3 si 4 la anu ... si toata lumea e happy.

adiarc

Fara Sibiu-Pitesti si A0 nu e nimeni fericit
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

De la producţie la centru de cercetare. Grupul german Schaeffler va angaja 160 de ingineri într-un centru de testare la Braşov

,,Prin noul centru de testare punem o piatră de temelie foarte importantă pentru dezvoltarea continuă a Braşovului, ca locaţie de R&D în cadrul Schaeffler Automotive. Prin urmare, consolidăm amprenta globală a activităţilor noastre de dezvoltare, în care utilizăm calificările excelente ale colegilor noştri din R&D din România", a declarat Peter Pleus, CEO Schaeffler Automotive. Familia Schaeffler este, prin companiile Continental şi fabrica Schaeffler din Braşov, cel mai mare jucător din industria componentelor auto şi al doilea grup din tot sectorul auto, după Renault. Grupul german are 3,4 mld. euro afaceri în România şi aproape 25.000 de angajaţi.

ZF

Ionut

Renault pune pe Duster motorul de 150 CP, cel mai puternic produs vreodată în România

Grupul Renault extinde gama motori­ză­rilor pentru SUV-ul Duster cu noul pro­pulsor de 1,3 litri TCe disponibil în două ver­siuni de putere, de 130 CP şi 150 CP. Este pentru prima dată când în România e produs un automobil de 150 CP, iar ambele motorizări deţin acum titlul de cele mai puternice propul­soare disponibile până acum în gama Dacia. Multe detalii pe ZF.

Ionut

Renault pune pe masa României creşterea producţiei mărcii Dacia peste pragul de un milion de maşini anual

,,Ţinta noastră este să trecem de un milion de uni­tăţi în următorii ani, dar pentru a face asta, tre­buie să creştem capacitatea. Acum Piteştiul lu­crea­ză la capacitate maximă, de aproape 350.000 de unităţi, Tanger lucrează la capacitate maximă tot la circa 350.000 de unităţi, şi de asemenea uzina Somaca din Casablanca este tot la capacitate maximă, de circa 60.000, trebuie să creştem undeva capacitatea deoarece anul acesta ajungem la peste 700.000 de maşini Dacia", a declarat Marc Suss, program director global access, vicepre­şedinte în cadrul Groupe Renault. Creşterea vânzărilor de Dacia vine şi în contextul în care la finalul anului trecut marca a venit cu cea de-a doua generaţie a SUV-ului Duster, iar producţia acestuia a urcat la peste 118.000 de unităţi în primele şase luni ale acestui an, în creştere cu 11% faţă de perioada similară a anului trecut.

ZF

Ionut

Dacia se prăbușește în Germania, efect secundar la introducerea WLTP. Mai multe mărci au fost afectate serios, piața a scăzut cu 30%

Luna septembrie a adus un recul puternic pe piața auto din Germania, cu efecte negative asupra mărcii Dacia și a celorlalți jucători de pe piață. Vânzările mărcii românești s-au prăbușit cu 50% față de anul trecut, conform datelor analizate de Profit.ro, iar efectul ar mai putea fi prezent și în lunile care urmează. De ce este important: Piața de automobile din Germania este cea mai mare din Europa, fiind cea care dictează trendul de cele mai multe ori. Pentru Dacia, Germania este a doua cea mai mare piață, după cea din Franța, unde însă apartenența la Renault susține vânzări duble față de Germania. Anul trecut, Dacia a înmatriculat aproape 64.000 de autoturisme în Germania, aproximativ 10% din vânzările la nivel global ale mărcii românești.

Profit.ro

Ionut

ANALIZĂ De ce cad vânzările Dacia pe cele mai mari piețe europene

Un veritabil fenomen, care afectează destul de serios Dacia, este înregistrat în această perioadă în UE. Vânzările de mașini se prăbușesc pe cele mai mari piețe auto, iar motivele sunt destul de clare și puteau fi evitate. Dacia a înregistrat, alături de aproape toate mărcile de pe piață, o scădere considerabilă și în Italia, una dintre cele 5 mari piețe ale UE și o țară extrem de importantă pentru marca românească. Dacia a înmatriculat numai 2.333 de autoturisme în septembrie, față de 3.538 în 2017, o scădere de 34 de procente.

Profit.ro

Harry


Ionut

Cum arată cel mai nou model de Dacia Duster. "Are motor de Mercedes-Benz şi un sistem multimedia cu Android Auto şi Apple Car Play".

Grupul Renault extinde gama motorizărilor pentru SUV-ul Duster cu noul propulsor de 1,3 litri TCe disponibil în două versiuni de putere, de 130 CP şi 150 CP. Este pentru prima dată când în România este produs un automobil de 150 CP, iar ambele motorizări deţin titlul acum de cele mai puternice propulsoare disponibile până acum în gama Dacia. Până acum, cel mai puternic automobil produs în România era Ford EcoSport cu motorul de 1,0 litri EcoBoost şi 140 CP. În plus, propulsorul de 1,3 litri este unul de ultimă generaţie şi vine inclusiv cu un filtru de particule. Motorul TCe 1.33 a fost dezvoltat în parteneriat de Alianţa Renault Nissan Mitsubishi şi Daimler, iar acesta se regăseşte inclusiv pe noul Mercedes-Benz A-Klasse A200, dar şi pe Renault Captur, Scenic, Kadjar, Talisman şi Espace, fiind unul dintre cele mai avansate propulsoare de pe piaţă în acest moment.

Ambele motorizări de 1,3 litri vor fi disponibile atât cu tracţiune integrală cât şi cu tracţiune faţă. Rămâne de văzut dacă francezii vor readuce cutia automată cu dublu ambreiaj EDC înapoi pe Duster, după ce 1,5 dCi EDC a fost eliminat din producţie. Versiunea cu tracţiune faţă va fi disponibilă începând cu luna octobmbrie a acestui an, iar cea 4x4 de la mijlocul anului viitor.

A doua noutate importantă pentru Duster este noul sistem multimedia Media Nav Evolution care în premieră vine cu Android Auto şi Apple Car Play. Până acum, din 2012 modelele Dacia veneau cu sistemul Media Nav – care în timp a beneficiat de îmbunătăţiri, dar fără un salt major. Sistemul multimedia va fi disponibil pe Duster până la finalul acestui an. Datorită Android Auto sistemul va putea rula Waze, Spotify şI va putea "citi" cu voce tare mesajele primite pe Whatsapp, Facebook Messenger sau SMS. Preţul acestuia rămâne neschimbat faţă de MediaNav.

ZF

Ionut

Grupul american Ford și-a anunțat angajații că va desființa locuri de muncă în cadrul unui proces de restructurare. Angajații de la Craiova ar putea fi, însă, în siguranță

Grupul auto american Ford și-a anunțat angajații că va desființa locuri de muncă în carul unui proces de restructurare cu un impact financiar de 11 miliarde de dolari. Ford nu a transmis angajaților la câte locuri de muncă vrea să renunțe, dar banca americană Morgan Stanley a speculat, anterior, că producătorul auto american ar putea desființa în jur de 20.000 de locuri de muncă dintr-un total la nivel global de 202.000. Fabrica din România ar putea fi, însă, la adăpost de acest program masiv de reducere de personal, întrucât uzina Ford de la Craiova are unele dintre cele mai bune costuri cu forța de muncă comparativ cu alte facilități din Europa ale grupului.

Profit.ro

adymartianul

Valencia si Craiova sunt la momentul asta cele mai importante fabrici din Europa. De aia din UK vor sa scape.

kumar

Uzina Dacia din Mioveni a produs peste 240.000 de vehicule în primele nouă luni ale anului, o creştere cu aproape 5% faţă de anul precedent

În primele nouă luni ale anului uzina Dacia din Mioveni a produs 242.605 vehicule, ceea ce reprezintă o creştere cu 4,6 % faţă de perioadă similară din 2017 (231.858 unităţi), informează Asociaţia Constructorilor de Automobile din România ACAROM.

În septembrie 2018 creşterea a fost de 9.5% comparativ cu septembrie 2017. Pe modele, în primele 9 luni ale anului, compania a produs Dacia Duster - 166.087 unităţi, Dacia Sandero - 35.371 unităţi, Dacia Logan - 24.314 unităţi şi Dacia Logan MCV - 16.833 unităţi.

Compania a mai produs caroserii vopsite pentru uzina din Algeria în volum de 25.648 unităţi.

https://www.zf.ro/auto/uzina-dacia-din-mioveni-a-produs-peste-240-000-de-vehicule-in-primele-noua-luni-ale-anului-o-crestere-cu-aproape-5-fata-de-anul-precedent-17547895

Ionut

Un grup american vrea să angajeze 200 de IT-işti în Bucureşti

Visteon Electronics, companie specializată în componente electronice de bord pentru automobile, a înfiinţat luna trecută o divizie locală şi caută 2.000 mp spaţii de birouri pentru a recruta 200 de angajaţi, potrivit datelor din piaţa imobiliară. Compania Visteon Electronics România a fost în­fiin­ţa­tă luna trecută la Registrul Comerţului şi are în prezent se­diul într-o clădire de birouri din Piaţa Romană. De ase­me­nea, americanii caută să în­chi­rieze începând cu anul vi­itor birouri într-o clădire din zo­na centrală a Bucu­reş­tiului.

Fondatorii Visteon Elec­tronics România sunt fir­mele Vihi LLC din Statele Unite şi Visteon Holdings Hungary. Compania are în prezent în Ungaria un centru de pro­duc­ţie şi customer cen­ter. În Euro­pa mai au cen­tre în Bul­garia, Franţa, Ger­mania, Un­garia, Portu­ga­lia, Slovacia şi Marea Brita­nie. În România Visteon are în prezent un cen­tru tehnic la Timişoara. Visteon produce sisteme de tip Head-up Display pentru maşini precum cele ale grupului Peugeot Citroën şi panouri de bord pentru Ford, Jaguar sau Range Rover

ZF