News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elphax

pai cand a fost vorba sa faca BMW fabrica in RO ?

adiarc

Nu a fost,dar constructorii vin in fct de competitivitatea unei tari...iar daca ai autostrazi esti din start mult mai competitiv....

oricum decizia e mult mai complexa...la noi deja( in zonele mai industrializate ),este deficit mare de forta de munca si Ungaria e mult mai aproape de Vestul Europei

cu putin noroc,isi mai extind productia producatorii de componente de la noi
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nicolaem

va amintiti ca acum 2 ani vice PM Borc spunea ca suntem in discutii cu un mare contructor. Presupun ca eram pe lista aia  ( scurta sau lunga, dar eram).
De 2 ani guv Romaniei umbla dupa oameni sa le ia numaru de inmatriculare si sa inbunatateasca situatia grea din penitentiare. Asta e prioritar, asta au reusit.
Nu am auzit pe nimeni de 2 ani sa mai zica ceva despre vreo investitie majora sau cum o va fi sustinuta de guvern. Pt ca nici nu si-au propus sa faca asta.
Nu zic ca aveam sanse mari la BMW, dar daca iti faci o prioritate din atragerea marilor investitori din 4 cu care discutii poate unu vine.
Si numerele alea de inmatriculare tot dupa 4 incercari au reusit sa le confiste.

voicul

Gresit: chiar acu ... pana intr-un an, se lauda unu ca vine un mare, mare, mare investitor auto.

Probabil a fost atat de mare ca nu a reusit sa incapa in RO si a plecat in ... Ungaria sa zicem.

voicul

Mai de saptamana trecuta:

Continental cumpără o fostă platformă industrială din Timişoara pentru extindere

Continental Automotive Pro­ducts, compania producătoare a an­ve­lopelor Continental la Timişoara, a cumpărat fosta platformă industrială UMT din Timişoara pentru a optimiza costurile cu logistica şi depozitarea produselor finite.

Grupul Continental a achi­zi­ţionat 32 de hectare de teren de la grupurile de firme UMT şi Prompt, teren care reprezintă ma­joritatea fostei platforme in­dustriale UMT din Timişoara.

Potrivit estimărilor ZF, valoa­rea tranzacţiei se ridică la peste 40 mil. euro, având în ve­dere un preţurile la terenuri în zona respectivă. Această achiziţie de teren va ajuta com­pania să îşi extindă capacitatea de de­pozitare a produsului finit şi să îşi optimizeze costurile generale de logistică. 

De cele mai multe ori vechile plat­forme industriale au fost achiziţionate de dezvoltatori imobiliari care au dez­voltat în locul lor proiecte comerciale, de birouri sau rezidenţiale.

În cei 18 ani de activitate la Timi­şoara, Continental a investit peste 460 mil. euro în fabrica sa de anvelope şi a creat peste 2.500 de locuri de muncă. Continental Anvelope Timi­şoa­ra a produs şi livrat, până în prezent, 200 de milioane de anvelope clienţilor din Europa şi din întreaga lume.

Cel mai mare producător de com­po­nente auto din România s-a apropiat de un total de 20.000 de angajaţi şi a în­registrat în 2017 o creştere a busi­nes­sului de cel puţin 15%, depăşind 3 mi­liarde de euro.

http://www.zf.ro/auto/continental-cumpara-o-fosta-platforma-industriala-din-timisoara-pentru-extindere-17369948

voicul

Af fi bine sa fie bine, dar probabil nu o sa se gaseasca oameni sa lucreze in fabrica. Asa pana i-ar da drumu ar fi autostrada pana la Sibiu (-15km)

Atenție, guvernanți! Volkswagen caută loc pentru o nouă uzină în Europa
Dacă tot am pierdut lupta cu Ungaria pentru uzinele Daimler și BMW, este bine de știut că și grupul Volkswagen are în plan construirea unei noi uzine în Europa. Deși infrastructura ne va fi din nou piatra de moară, modul în care vom ști să ne prezentăm atuurile poate fi hotărâtor.

Grupul Volkswagen are în plan construirea unei noi uzine în care să producă ,,in house" baterii pentru modelele electrificate pe care le vor asambla în viitor mărcile Audi, Porsche, SEAT, Skoda şi Volkswagen. ,,Astfel, pe termen lung, nu vom mai fi dependenţi de puţinii producători asiatici", a declarat CEO-ul grupului german, Herbert Diess, referindu-se la producţia de baterii pentru automobile.

Conform oficialului, avansul tehnologic în domeniul separatoarelor ceramice au ridicat viabilitatea bateriilor sollide, iar producţia lor în masă pare urmarea logică. Uzina care va produce pentru noi astfel de baterii poate fi amplasată în Reuropa sau chiar în Germania, dacă sunt întrunite condiţiile optime, a menţionat Dies.

În prezent, furnizorul principal de astfel de baterii pentru industria auto este compania chineză CATL. Susţinută puternic de BMW, aceasta a anunţat că va demara construcţia primei sale zuine de baterii din Europa în Germania. Conform publicaţiei americane Wall Street Journal, şi Tesla discută cu mai multe guverne din Europa despre amplasarea unei uzine care va produce, sub acelaşi acoperiş, baterii şi automobile electrice, însă discuţiile sunt departe de a fi finalizate.

https://www.capital.ro/atentie-guvernanti-volkswagen-cauta-loc-pentru-o-noua-uzina-in-1.html

tom_sawyer

Antoine Doucerain, şeful Automobile Dacia: Creştem producţia Duster cu 10%

Francezii de la Renault cresc, începând cu luna aceasta, cu 10% producţia de Duster la fabrica de la Mioveni, acesta fiind cel mai de succes model local al constructorului auto. Mişcarea va duce la creşterea perfomanţei financiare a portofoliului auto în contextul în care capacitatea totală de producţie rămâne neschimbată.

,,Începând cu luna septembrie, vom majora producţia zilnică de Duster de la 1.000 de unităţi la 1.100 de unităţi pe zi, o creştere de 10% a producţiei. Producţia uzinei va fi în continuare de circa 1.400 de maşini pe zi, dar îmbunătăţim organizarea, astfel încât să putem produce mai multe automobile Duster. Capacitatea uzinei va rămâne în continuare la circa 350.000 de unităţi", a spus Antoine Doucerain, directorul general al Automobile Dacia şi şeful Grupului Renault în România.

ZF

Ionut

Automobile Dacia a produs 212.000 de unităţi în primele opt luni din an, plus 4%, după un ,,raliu" în august

Producţia de autoturisme din fabrica Dacia de la Mioveni a înregistrat o creştere de 4% în primele opt luni ale anului curent, la 211.962 unităţi comparativ cu perioada simi­lară din 2017, arată o statistică publicată miercuri de Aso­cia­ţia Constructorilor de Automobile din România - ACAROM. Avansul a fost susţinut de o creştere puternică în august - de peste 27% comparativ cu aceeaşi lună din 2017. Apetitul europenilor pentru SUV-uri a făcut ca în totalul producţiei cea mai mare pondere să o aibă SUV-ul Duster, vârful de lance al fabricii, cu aproape 144.000 de unităţi produse, urmat de Dacia Sandero (31.632), Dacia Logan (22.211) şi Dacia Logan MCV (14.329). Acestora li se mai adaugă 22.992 de unităţi de caroserii vopsite cu destinaţia Algeria, potrivit datelor ACAROM.

ZF

Ionut

Dacia se pregătește să intre în Top 10 mărci înmatriculate în Germania. Creștere de peste 50%, pe fondul discounturilor generate de testele WLTP, în timp ce vânzările Tesla s-au prăbușit

Dacia continuă să accelereze pe piața din Germania, fiind, după Seat, marca cu cea mai mare creștere în luna august, cele două mărci fiind, de altfel, singurele care au depășit 30 de procente avans în 2018.  Dacia se pregătește să intre în Top 10 mărci înmatriculate în Germania, având o creștere foarte mare, 52%, în luna august, a doua creștere după SEAT. După 8 luni, doar SEAT și Dacia au vânzări ce depășesc 30 de procente pe piața germană de autovehicule. În august, Dacia a înregistrat 9.838 de autoturisme, urcând la o cotă de 3,1% din piață, iar pe intervalul ianuarie - august a înregistrat 56.676 autoturisme, cu o cotă de 2,3% și o creștere de 30,4%.

Profit.ro

Ionut

#1584
Antoine Doucerain pleacă de la conducerea Automobile Dacia după nici şase luni de mandat

Interimatul va fi asigurat de Jérome Olive, cel care a mai condus Automobile Dacia între 2010 şi 2013, perioadă în care constructorul a lansat modelele Duster, Lodgy şi Dokker. Antoine Doucerain pleacă de la conducerea Automobile Dacia după doar şase luni, iar interimatul funcţiei de director general va fi preluat de Jérome Olive, care a mai ocupat în trecut poziţia de director al companiei.

ZF

Mai multe detalii tot in ZF.

Ionut

Românii şi-au cumpărat mai multe maşini faţă de anul trecut: În primele 8 luni din 2018 au fost înmatriculate 103.824 de maşini noi, în creştere cu 51%

În primele 8 luni din 2018 au fost înmatriculate 103.824 de maşini noi, în creştere cu 51,9% faţă de 2017, iar în luna august au fost înmatricultate 28.546 de autoturisme noi, în creştere cu 137% faţă de august 2017, anunţă vineri Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

ZF

Ionut

Un director al Renault compară Dacia cu mărci precum Lidl, H&M și Ryanair. "Mașinile devin tot mai grele, mai puternice și mai scumpe, Dacia se opune acestor tendințe"

Automobile Dacia poate fi comparată cu brand-uri precum Lidl, H&M și Ryanair, spune Sylvain Coursimault, șef de vânzări și marketing pentru gama Global Acces la Renault, citat de Automotive News. El spune că 55% dintre cei care și-au luat o Dacie rămân clienți ai mărcii și la a doua achiziție, 10% dintre clienți vin de la Renault și o parte importantă sunt oameni care au avut mașini second-hand. Surse din piață spun că peste câțiva ani ar putea fi lansate mașini hibride Dacia. Marc Suss, șeful gamei Global Access spune că Dacia este un brand cu clienți foarte pragmatici și va lansa mașini electrice doar dacă bateriile se vor ieftini suficient de mult.

Acum aproximativ 6-7 ani directorii Renault au renunțat la formula "low cost" când se refereau la Dacia, înlocuind-o cu "smart buy" (cumpără inteligent), iar mai nou apare tot mai des sloganul "Shockingly affordable".

Automotive News scrie că în viitor va fi lansată o versiune facelift de Lodgy, un nou Sandero care va avea elemente în comun cu Clio și, probabil, o nouă variantă de Duster. deși versiunea cu șapte locuri despre care s-a vorbit pe surse a fost exclusă de cei de la Renault.

Hotnews

adiarc

Dacia trebuie sa pluseze putin la gama de motorizari pe benzina( la diesel motorizarile sunt decente cu acel 1,5 in mai multe variante de putere)...benzinarele de.1L 75 CP si 0,9 turbo 90 CP sunt chiar prea putin,pentru o masina de 5 pasageri cu Ac pornit si eventual la deal.Ar trebuii ceva in plus ,macar acel Sce de 115 CP si chiar o varianta full cu discuri de frana pe spate si acel TCe de 130 cp...totusi suntem in 2018
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Dacia, unul dintre pilonii pe care îşi bazează Renault creşterea: Deşi nu a mai scos un model nou din 2012, atinge noi recorduri de vânzări de la an la an. Vânzările Dacia aproape s-au triplat în ultimii 10 ani

Dacia, brandul românesc sub tutela Renault, nu a prezentat un model nou din 2012. Modelele Dacia nu au cele mai noi tehnologii de drive-assistance sau de siguranţă şi nici nu au apărut informaţii despre viitoare maşini Dacia electrice,
scrie site-ul autonews.com. Cu toate acestea, vânzările Dacia continuă să crească an de an, doborând recorduri. Brandul românesc low-cost a devenit un pilon de rezistenţă pentru creşterea  şi profitabilitatea Renault. Se preoconizează că Dacia va vinde anul acesta peste 700.000 de maşini la nivel mondial, dintre care 550.000 în Europa. Prin comparaţie, în 2008 s-au vândut circa 250.000 de maşini. Sute de mii de maşini Dacia se mai vând sub sigla Renault în ţări din afara Europei, inclusiv în America Latină, Africa şi Orientul Mijlociu.

Executivii Renaul spun că formula este simplă: foloseşti doar tehnologie existentă şi păstrezi lista de opţiuni destul de scurtă şi construieşti loialitatea clientului prin căi neconvenţionale, fără campanii de marketing scumpe.

Vânzările Dacia au crescut cu 16% în prima jumătate a anului, după introducerea SUV-ului Duster cu un nou design. Vânzările au mai crescut de asemenea şi la modelele Sandero hatchback şi Dokker. Explicaţia, potrivit lui Sylvain Coursimault, şeful departamentului de vânzări şi marketing al Dacia, este că o nouă generaţie de cumpărători de Dacia se ridică.

,,Începând cu 2015, am avut primele reînnoiri pentru cumpărătorii Dacia", a spus Coursimault, care se referă la faptul că o parte dintre cei care au cumpărat primele modele de Dacia sub tutela Renault, începând cu Loganul din 2004, au decis să cumpere un alt model Dacia apoi. În acelaşi timp, Dacia câştigă cumpărători şi de la cumpărătorii de maşini second-hand.

Anul    Numărul de maşini Dacia vândute
2017    610.153
2016    542.443
2015    511.459
2014    474.623
2013    399.605
2012    345.104
2011    323.145
2010    325.193
2009    291.599
2008    258.372

Potrivit lui Corsimault, 55% dintre cei care au cumpărat Dacia, când îşi cumpără o nouă maşină vor alege acelaşi brand. Aproximativ 10% sunt umpărători de Renault, iar restul fie cumpără de la alte branduri, fie din piaţa de maşini second-hand.

ZF