Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Dacia, creștere uriașă pe piața din Germania. Tesla a pierdut 30% din clienți

Creștere uriașă pentru Dacia în luna iunie, pe piața din Germania, și un volum record după prima jumătate a anului. Piața germană și-a revenit după reculul cauzat de scandalul diesel și încheie primul semestru al anului cu aproape 3% în creștere. Dacia a înregistrat un volum de 7.957 autoturisme înmatriculate în Germania în luna iunie, cu aproape 50% mai multe decât anul trecut, reușind din nou să-i depășească pe japonezii de la Toyota, dar și celelalte mărci japoneze, precum și mărcile franceze (cu excepția Renault). La finalul celor șase luni din 2018, Dacia a încheiat cu un volum vândut de 39.193 de autoturisme, cu 24,6% mai multe decât în perioada similară din 2017, având o cotă de piață bună, de 2,1%.

Profit.ro

Ionut

Marca Dacia pierde teren pe piața auto din Italia, într-un context nefavorabil

Vânzările Dacia în Italia au scăzut abrupt, pe o piață care a intrat în declin, fiind a doua lună în care vânzările de automobile din Italia pierd teren. Marca românească s-a situat în jumătatea de piață afectată, alături de Renault. Vânzările de autovehicule din Italia, una dintre cele 5 mari piețe auto ale Europei, au scăzut pentru a doua lună consecutiv, afectând o bună parte dintre mărci. În luna iunie, au fost înmatriculate cu 7,3% mai puține mașini, adică 174.702 vehicule, după ce în mai scăderea fusese de 2,8%. Dacia se numără printre mărcile care au pierdut clienți, având un volum înmatriculat în iunie de 5.701 autoturisme, cu 15,65% mai puține decât în iunie 2017, când erau înamtriculate 6.759 unități. Cota de piață a Dacia a scăzut de la 3,59%, la 3,26%. Pierderea de cotă de piață este cauzată de faptul că o bună parte din mărci au reușit să facă față declinului general, înregistrând creșteri.

Profit.ro

tom_sawyer

#1562
Lovitură de teatru: Francezii renunţă să mai producă Duster cu transmisie automată la Mioveni, adică 5% din producţia totală. Motivul: Consumul de motorină este prea mare şi maşina devine neperformantă din punct de vedere al costului

Grupul Renault a decis să oprească producţia SUV-ului Duster echipat cu transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC, în contextul în care de la 1 septembrie va intra în vigoare o nouă procedură de testare a vehiculelor cu privire la consumul de combustibil şi emisiilor de noxe şi dioxid de carbon.

,,Incepand din luna septembrie 2018, Dacia se va conforma noului protocol de omologare WLTP (Worldwide harmonized light vehicles test procedure), iar oferta comerciala va fi adaptata noii proceduri mondiale. Pentru moment, versiunile Duster EDC nu sunt prevazute pentru a fi comercializate, tinand cont de aceasta noua reglementare", au spus reprezentantii Dacia.

WLTP, noua normă care dă emoţii industriei auto, este noua procedură de testare a vehiculelor la nivel mondial. Rolul acesteia este de a asigura informaţii mai apropiate de realitate cu privire la consum, făcând uz de parametri mult mai dinamici.

Cutia EDC poate fi echipată numai pe modelele 1,5 dCi 110 CP cu transmisie faţă, cutia nefiind proiectată pentru transmisie integrală. Pentru o cutie automată pe un motor diesel mic, grupul Renault are în ofertă motorul diesel 1,6 dCi cuplat la o cutie CVT, ansamblu prezent pe Nissan Qashqai şi Renault Kadjar.

În contextul în care principala întrebare cu privire la noul Duster era ,,când va fi lansat Duster automat 4x4", grupul francez a eliminat complet cutia automată din oferta Dacia. Mai mult, de câteva săptămâni a dispărut din configuratorul online al Dacia şi motorizarea 1,2 TCe.

ZF

stent76

In legatura cu ultimele doua post-uri: oferta Duster EDC in Italia a disparut de pe configuratorul online de vreo luna. Multi users de pe forumurile Dacia italiane deplang acest fapt. Posibil ca scaderea vanzarilor sa fie intr-o oarecare masura legate si de acest aspect., tinand cont de faptul ca tot mai multi clienti din Peninsula se orienteaza spre cutii automate.

Ionut

Ford România a pornit producţia SUV-ului EcoSport 4x4 la Craiova

Dacă ritmul de producţie se va menţine până la finalul anului, uzina de la Craiova ar putea livra cel puţin 140.000 de maşini în 2018. Ford România, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală, a demarat luna trecută producţia versiunii cu tracţiune integrală a SUV-ului EcoSport şi odată cu acesta, cadenţa zilnică a uzinei a urcat spre 700 de maşini pe zi, potrivit datelor din piaţă.

ZF

Ionut

Românii se îndepărtează de piaţa second-hand? Înmatriculările auto noi au crescut în semestrul I cu 33,46%, la peste 60.000 de unităţi

În primele şase luni din 2018, numărul autoturismelor noi înmatriculate a atins 60.068 de unităţi, în creştere cu 33,46% faţă de perioada similară din 2017, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor de Autoturisme din România - ACAROM. Înmatriculările de autoturisme noi în România, în luna iunie 2018, au crescut cu 52,44% faţă de iunie 2017, atingând un volum de 12.241 de unităţi. Iar înmatriculările de maşini second-hand au însumat, în iunie, 37.784 de unităţi, o scădere de 3,09% faţă de iunie 2017.

Potrivit ACAROM, clasamentul pe mărci de autoturisme noi înmatriculate în primul semestru din acest an arată astfel:
1. DACIA - 16.405 unităţi (+47,37% faţă de semestrul I 2017)
2. SKODA - 5.408 unităţi (+40,69%)
3. VOLKSWAGEN - 5.323 de unităţi (+17,51%)
4. FORD - 4.709 unităţi (+14,91%)
5. RENAULT - 3.759 fr unităţi (+17,87%).

ZF

Ionut

SUV-ul Ford EcoSport ,,de Craiova" a depăşit vânzările Fiesta în trimestrul doi al acestui an şi a urcat pe locul trei în topul constructorului american pe piaţa locală

Înmatriculările SUV-ului Ford EcoSport, produs de americani în uzina de la Craiova, au ajuns la un volum de 380 de unităţi în al doilea trimestru al acestui an, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Cu acest volum, EcoSport se clasează pe locul trei în topul celor mai bine vândute modele Ford pe piaţa locală, după Focus şi Kuga. Noul EcoSport a reuşit astfel să depăşească la vânzări modelul Fiesta în trimestrul al doilea, în condiţiile în care Fiesta a înregistrat 374 de unităţi înmatriculate. Arhiva DPRCIV nu include datele din primul trimestru al acestui an şi nici pe cele din 2017.

Ford România a demarat luna trecută producţia versiunii cu tracţiune integrală a SUV-ului EcoSport şi odată cu acesta, cadenţa zilnică a uzinei a urcat spre 700 de maşini pe zi, potrivit datelor din piaţă. Versiunea 4x4 a lui EcoSport va reprezenta aproximativ 20% din producţia şi vânzările modelului la nivel european, conform sursei citate. Dacă ritmul de producţie se va menţine până la finalul anului, spre 700 de maşini pe zi, atunci Ford va ajunge la o medie lunară de cel puţin 14.000 de unităţi, iar în total uzina să livreze cel puţin 140.000 de maşini în acest an.

Americanii au asamblat în mai, potrivit celor mai recente date, 13.451 de SUV-uri Ecosport în Bănie, în cel mai ridicat volum realizat vreodată în uzină. Mai mult, Ford deja a produs în primele cinci luni aproape 60.000 de unităţi. Spre comparaţie, în 2013, cel mai bun an de până acum în istoria uzinei sub emblema Ford, compania producea 68.000 de maşini. în cazul în care Ford va menţine ritmul până la finalul anului, Ecosport va ajunge spre 130.000 de maşini.

Ford România a anunţat oficial în luna mai faptul că va lansa în producţie un al doilea model în uzina auto de la Craiova, proces în care va investi încă 200 mil. euro şi va recruta încă 1.500 de oameni, majorând astfel investiţia totală la peste 1,5 miliarde de euro şi numărul angajaţilor la 5.900. Potrivit calculelor ZF, dacă în prezent sunt asam­blate 600 de maşini pe zi, cu noul model şi încă un schimb introdus pe lângă cele două deja existente s-ar putea ajunge la 900 de maşini pe zi, adică o producţie anuală cuprinsă între 218.000 şi 260.000 de unităţi, în funcţie de numărul de zile lucrătoare. în prezent circa o treime din compo­nentele dintr-un EcoSport sunt produse în România, însă acest procent va creş­te pe măsură ce uzina va urca spre capacitate maximă.

ZF

voicul

#1567
Sa le explice cineva ca asta nu e Dacie! Arata mult, mult prea bine pentru o Dacie.  :lol:
O cumparati de prin toamna anului 2019.





Powered by API/PUM imgur uploader

elphax

asta pare a fi varianta stepway dupa praguri, dar e cam joasa
imi plac formele, pare mai solida, mai serioasa fata de cea de acum

au nevoie sa relanseze vanzarile , Dusterul merge prea bine


Ionut

Record de vânzări pentru grupul Renault și marca Dacia în primul semestru al anului

Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a anunţat luni că în primul semestru a vândut un număr record de 2,067 milioane vehicule la nivel mondial, în creştere cu 9,8% în ritm anual, graţie revenirii pieţelor din Rusia şi America Latină, precum şi unei cereri solide în Europa, informează Reuters, citată de Agerpres. Grupul a precizat că mărcile Renault şi Dacia au stabilit fiecare un record de vânzări semestrial, 1,378 milioane pentru marca Renault şi 378.095 vehicule vândute la nivel global pentru marca Dacia.

În Europa, marca Dacia a înregistrat un record semestrial de vânzări, cu 281.225 vehicule înmatriculate (în creştere cu 14,6%) şi o cotă de piaţă record de 2,9% (în creştere cu 0,3 puncte). Această creştere se datorează performanţelor înregistrate de Sandero 2 şi noului Duster, care a înregistrat 63.900 de înmatriculări în şase luni. Pe regiuni, vânzările din Europa au crescut cu 4,4% până la 1,07 milioane de unităţi în prima jumătate a anului, depăşind creşterea de 2,8% înregistrată la nivelul întregii pieţe auto. Ritmul de creştere a vânzărilor a depăşit 15% în regiunea Eurasia, care include Rusia, şi 18% în America Latină.

"Pentru al treilea an consecutiv, am stabilit un nou record de vânzări cu aproape 2,1 milioane vehicule vândute în primul semestru. În Europa, grupul continuă să câştige cote de piaţă iar la nivel internaţional înregistrăm performanţe foarte bune", a declarat directorul comercial de la grupul Renault, Thierry Koskas.

De asemenea, Renault şi-a îmbunătăţit previziunile pentru anul 2018, când piaţa auto mondială ar urma să înregistreze o creştere de 3%, faţă de un avans de 2,5% cât estima anterior. Piaţa europeană ar urma să crească cu 1,5%, faţă de 1% anterior. În acest context, grupul intenţionează să profite în 2018 de gama sa reînnoită recent, cu modele precum noul Duster, pentru a continua să-şi crească vânzările în toate regiunile.

Hotnews

Ionut

Yazaki România, noua companie din industria componentelor auto care trece de 10.000 de angajaţi

Yazaki România a creat în ultimul an 3.100 de noi locuri de muncă, în timp ce vânzările s-au majorat cu 42% în 2017. Producătorul de componente auto Yazaki România, care are cinci fabrici în România, a ajuns anul trecut la 10.052 de angajaţi pe piaţa locală, intrând astfel într-un club extrem de restrâns de numai 12 firme care au 10.000 de angajaţi sau mai mult în România, pe o singură entitate fiscală.

ZF

Ionut

Dacia Duster a susţinut creşterea marjei operaţionale a Renault în primul semestru din 2018

Constructorul francez Renault, care în România deţine Automobile Dacia, a înregistrat în primul semestru o marjă operaţională de 6,4% după ce anul acesta a lansat mai multe modele, inclusiv noul Duster. Astfel, marja operaţională a constructorului a atins 1,91 miliarde de euro, faţă de 1,8 miliarde de euro în perioada similară a anului trecut, rezultatelor semestriale, scrie Les Echos, care citează AFP.

,,Aceste rezultate recompensează strategia noastră de diversificare geografică, succesul planurilor noastre şi mobilizarea tuturor colaboratorilor noştri", a spus Carlos Ghosn, preşedintele-director executiv, conform Les Echos. Tot el a subliniat că rezultatele vin în contextul economiei fragile şi că, datorită acestor rezultate, el crede că vor fi atinse obiectivele din acest an. De altfel, el a precizat că datorită lansării Daciei Duster în Europa şi Kwid în America Latină, Renault se bucură de aceste rezultate. ,,Aceste două modele au depăşit aşteptările noastre", a spus Thierry Bolloré, directorul general adjunct al Renault.

În timpul primului semestru şi RCI Banque, structura financiară a grupului, a avut un rezultat operaţional în creştere cu 13%.

Totuşi, constructorul de automobile a înregistrat un venit net în scădere cu 16,3%, până la 2 miliarde de euro în primul semestru, declin venit ca urmare a rezultatelor mai slabe a Nissan, unde Renault deţine 43,4% din acţiuni.

Însă, cifra de afaceri a grupului francez (Renault, Dacia, Lada, Samsung, Alpine) a atins un nou record din ianuarie până în iunie, în creştere cu 1,4% faţă de anul trecut, în valoare de 29,96 miliarde de euro, conform Les Echos.

Deşi puteau obţine venituri şi din Iran, Thierry Bolloré a afirmat pentru Reuters că a tras o linie momentan şi a suspendat dezvoltarea activitatăţii grupului acolo.

În prezent, Renault are operaţiuni în 134 de ţări, iar în România deţine Automobile Dacia, cea mai mare companie de pe plan local. Fabrica Dacia de la Mioveni este cel mai mare exportator local. De asemenea, Renault  deţine în România singurul centru de inginerie auto din Europa de Est şi zona mediteraneană şi cel mai mare centru de inginerie Renault din afara Franţei, cu peste 2.500 de ingineri.

ZF

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

mirceaVRo

Cum s-ar zice atat de aproape de noi dar in acelasi timp la o distanta uriașă de a alege Romania ...

voicul

In cazul BMW este klar vina conducatorilor actuali - 100%
De ce?  Pentru ca si-au incalcat propriile reguli:
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova: "Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari și vor pleca multinaționalele către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici"

Au deschis A10? DA!!!

A plecat BMW a 2-a zi?!
DAAAAAAAA! Pentru ca a avut pe unde!  :lol:

CIUDAT totusi: Unagria are si autostrazi si salarii mai mari!