Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Dacia va avea stand propriu la Salonul Auto de la Geneva, dar fără nicio noutate. Renault va prezenta un concept-car destinat "mobilității partajate"

Dacia mizează pe Duster și la Geneva, mai ales că Salonul elvețian a fost locul de lansare a primei generații a SUV-ului produs la Mioveni, și va mai expune o ediție specială a subcompactei Sandero, în versiunea Stepway, după cum anunță Renault Group. Vizitatorii salonului din Geneva vor vedea întreaga gamă Dacia, inclusiv familia completă Stepway. Dacia a lansat tot la Geneva, anul trecut, Logan MCV Stepway, împreună cu ediția limitată Explorer, ieșită între timp din oferta mărcii.

Profit.ro

Ionut

Dacia Duster, cel mai vândut SUV de clasă B din Europa, în luna ianuarie

Dacia Duster a devenit cel mai vândut SUV de clasă B din Europa, în luna ianuarie, lansarea noii generații fiind de bun augur pentru marca românească. Duster a depășit Opel Mokka, cel mai apropiat rival, dar și Renault Captur, liderul segmentului. Dacia Duster a înmatriculat peste 15.000 de unități în luna ianuarie, în Europa, în prima lună a sa de prezență pe piață de la intrarea în producție, potrivit datelor Jato Dynamics.

Modelul fabricat la Mioveni a reușit să crească cu 45% față de anul trecut, una dintre cele mai mari creșteri de pe piața europeană de automobile. Duster a urcat pe locul 17 în clasamentul celor mai vândute mașini în UE, în timp ce Sandero se află pe 13, cu 16.400 unități, cu 10% mai multe decât anul trecut. În clasamentul SUV-urilor subcompacte, Dacia Duster s-a aflat în ianuarie pe primul loc, înaintea Renault Captur, crossoverul care a condus anul trecut nestingherit acest clasament și care se află în preferințele publicului european de mai mult timp. Captur a înmatriculat 14.333 unități, cu 9% mai multe.

Profit.ro

voicul

Nu e neaparat o surpriza:
1. E nou si tot ce e nou ... e nou :)
2. Arata bine si are o gramada de optiuni.
3. Pretul - e chilipir fata de restul, dar calitatea si optiunile sunt cam la acelasi nivel.

Ionut

Ford România începe anul 2018 cu cea mai mare producţie înregistrată vreodată la Craiova

Ford Craiova a produs în ianuarie 2018 peste 11.000 de maşini în uzina din România, marcând astfel cel mai ridicat volum înregistrat vreodată la Craiova într-o singură lună. Peste 11.000 de automobile Ford Eco­sport au ieşit pe poarta uzinei din Craiova în ianuarie, în cea mai bună lună înregistrată vreodată până acum, depăşind cu mult pro­duc­ţia din erele Oltcit şi Daewoo. Potrivit da­telor Asociaţiei Producătorilor şi Importa­to­ri­lor de Automobile (APIA), în prima lună din an creşterea a fost de peste 200% faţă de pe­rioa­da similară a anului trecut, când în pro­ducţie era vechiul B-Max.

Dacă Ford va menţine cadenţa de pro­duc­ţie până la sfârşitul anului, la Craiova se vor pro­duce în acest an cel puţin 130.000 de maşini, în valoare de 2 miliarde de euro. Dacă la aceas­tă valoare se adaugă şi motoarele produse, Ford ar putea încheia anul ca cel de-al doilea mare exportator al României după Dacia.

În total, cei doi, Dacia şi Ford, cu cele cinci mo­dele, au posibilitatea ca în 2018 să se apro­pie de pragul de 500.000 de maşini asamblate, din­tre care 350.000 să fie asamblate la Mioveni, iar 130.000 la Craiova. Cu acest volum România ar putea depăşi ţări precum Ungaria sau Malaiezia şi s-ar apro­pia de Polonia, însă ar rămăne în continuare în ur­ma Cehiei sau Slovaciei care datorită infra­struc­turii, puterii logistice, amplasării în Euro­pa Centrală nu numai că au atins pragul de un milion de maşini asamblate anual, ci l-au şi de­pă­şit cu mult. În plus, în timp ce Ford Ecosport este în prezent cel mai complex automobil asam­blat local, Slovacia se poate lăuda cu Porsche Cayenne, unul dintre cele mai perfor­man­te şi sofisticate automobile produse vre­oda­­tă şi unul care trebuie să respecte şi chiar să de­păşească standardele germane de calitate.

ZF

Ionut

Dacia, o mașină de succes în Germania. A depășit mărci importante

Dacia a ajuns să deţină în Germania 2% din piaţa auto. E drept, sunt clasamente făcute după doar două luni de vânzări, dar Dacia își poate consolida poziția. Este o creştere cu 30 de procente faţă de aceleaşi luni ale anului trecut. Dacia a depăşit, astfel, la început de an, mărci precum Fiat, Kia, Nissan sau Citroen. În ianuarie şi februarie au fost vândute în Germania aproape 11 mii de autovehicule ale constructorului de la Mioveni, potrivit calculelor făcute de Profit.ro. În prezent, Dacia se află în prima jumătate a clasamentului mărcilor preferate de germani, pe locul 14 dintr-un total de 34 de poziţii. Dar multe din brandurile care au luat faţa Dacia sunt mărci germane.

Digi24




Ionut

Dacia, locul 60 în topul mondial al celor mai valoroase branduri auto, evaluat la aproape 1,5 mld.dolari

Brandul Dacia a fost evaluat la 1,46 miliarde de dolari, de la 1,36 miliarde dolari în 2017, şi ocupă locul 60 la nivel mondial în clasamentul mărcilor auto realizat de Brand Finance Auto, valoarea producătorului de la Mioveni crescând constant în ultimii ani, de la 858 milioane dolari în 2012. Dacia a ocupat anul trecut primul loc în rândul brandurilor româneşti evaluate de Brand Finance Romania 50.

ZF

voicul

Renault pregăteşte un SUPER DUSTER!

Grupul Renault va prezenta, la finele lunii august, la salonul auto de la Moscova, un SUV Dacia Duster 'premium', o versiune mai scumpă şi mai rafinată, care ar putea fi lansat pe piaţa din Europa Occidentală în jurul anului 2020, urmând ca între timp o versiune diferită să fie lansată în Asia la finele lui 2019, informează săptămânalul francez Challenges.

'Vom propune un nou SUV compact bazat pe platforma Dacia Duster, de aceeaşi talie dar poziţionat diferit', a explicat Bruno Ancelin, vice-preşedinte Renault responsabil de planificare produs. Acest Duster 'premium' ar urma să fie mai rafinat şi puţin mai scump, urmând a fi dezvăluit la salonul auto de la Moscova, la finele lunii august. Noul SUV va fi pus în vânzare la începutul lui 2019 în Rusia, unde va fi şi produs acest model 'premium'. Grupul Renault-Nissan-Mitsubishi deţine mai multe uzine în Rusia iar alianţa este de asemenea acţionar majoritar la grupul Avtovaz ( producătorul Lada) din 2014.

O premieră pentru Dacia, ale cărui modele sunt vândute sub sigla Renault în afara Europei dar şi în Rusia, este că acest Duster 'premium' va fi comercializat şi în China şi în Coreea de Sud undeva între finalul lui 2019 şi începutul lui 2020. Însă nu va fi vorba de exact acelaşi vehicul. Chiar dacă modelele asiatice vor avea exact aceiaşi caroserie, ele vor fi bazate totuşi pe o platformă mai modernă şi mai elaborată. Bruno Ancelin susţine că modelele asiatice nu vor fi bazate pe platforma Logan din 2004, la fel ca toate modelele Dacia, ci pe cea a viitorului Renault Clio, care va fi prezentat la salonul auto de la Paris din luna septembrie.

Dacă acest vehicul va fi lansat vreodată în Europa va fi sub marca Dacia şi nu înainte de 2020, a indicat un responsabil de la Renault. Ideea este să nu concureze cu modelele SUV marca Renault precum Kadjar.

Cu un număr de aproximativ 300.000 de unităţi pe an, această versiune 'premium' a SUV-ului Duster ar urma să permită mărcii low-cost să îşi atingă obiectivul de a vinde două milioane de unităţi pe an în 2022, cu 500.000 de unităţi mai mult decât în 2017.

https://www.money.ro/renault-pregateste-un-super-duster/

Ionut

Programul rabla 2018 începe cu 19.000 de tichete

Ministerul Mediului lansează Rabla cu 19.000 de tichete şi posibilitatea de a casa microbuze şi Rabla Plus pentru 2.000 de maşini electrice şi hibride plug-in. Ministerul Mediului de­marează de la mijlocul acestei luni programul Rabla, cu aproape două luni mai devreme decât în 2017 şi vizează prin Rabla Plus vânzarea a 2.000 de maşini electrice şi plug-in, de aproape patru ori mai multe decât anul trecut.

ZF

Ionut

Dacia a depășit în premieră vânzările Nissan în Europa

Piața auto europeană și-a continuat creșterea și în luna februarie, cu un nivel record pentru ultimul deceniu. România nu s-a mai aflat în Top-ul creșterilor, dar cele 5 procente avans o mențin peste media pieței. Pe primele două luni, creșterea a fost de 5,8% pe întreg teritoriul UE, cu 2,37 milioane de autoturisme.

Din punct de vedere al constructorilor, putem spune că marile grupuri au început anul pe plus, cu VW Group +9,4% în februarie, cu ajutorul SEAT, care a adus un avans de 20%, dar și a mărcii fanion, care a crescut cu 9,1%, apoi PSA, care are o creștere foarte mare prin adăugarea avânzărilor Opel, și Renault Group, cu 6,8% în februarie. Grupul francez a beneficiat din nou de creșterea înregistrată de Dacia (+24,3%), a doua ca mărime, după Jeep, în luna februarie. În acest fel, scăderea de 0,4% a Renault este compensată de cele 40.229 autoturisme înmatriculate de Dacia în Europa. Pe cele două luni care au trecut, Dacia a urcat la 79.203 autoturisme vândute, o creștere de 20,8%, și o cotă de 3,6% la nivelul pieței europene. Este pentru prima dată când Dacia depășește volumul de mașini și cota de piață înregistrate de partenerii din Alianță, Nissan, în Europa.

Profit.ro

Balto

Producția uzinei Dacia, în ușoară scădere față de ianuarie și în creștere față de anul trecut. Modelul Logan - cel mai puțin fabricat în acest moment

Producția de automobile Dacia se menține la un ritm de aproximativ 28.000 de vehicule lunar, cu o scădere ușoară în februarie, față de ianuarie, dar în creștere față de februarie anul trecut. Uzina Dacia din județul Argeș a anunțat, prin intermediul ACAROM, volumul producției pentru luna februarie, care a fost mai mic cu 738 automobile față de luna ianuarie, respectiv 27.984 vehicule. Reducerea a fost în special la modelul Duster (17.356 unități, cu 534 mai puține), care este produs în acest moment într-un ritm de aproximativ 17.000 de automobile lunar. În comparație cu februarie anul trecut, producția a crescut cu 7,11%. Ponderea SUV-ului Duster în mixul de producție a fost menținută la 62%, de la vârful de 85% înregistrat în luna decembrie 2017, respectiv 79% în luna noiembrie, în luna în care a demarat fabricarea noii generații Duster. Dacia Sandero, aflat într-o creștere spectaculoasă pe piețele europene, a rămas la o pondere de 16 procente în totalul producției Dacia. Modelul Logan este cel mai puțin fabricat în acest moment, lăsând loc lui Logan MCV.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Primele două luni din 2018 aduc o creştere cu 20%, cel mai ridicat volum al pieţei auto locale din ultimii zece ani

Topul pe mărci (autoturisme plus auto­vehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 4.943 unităţi, urmată de Volkswagen, cu 1.933 unităţi, şi Ford cu 1.910 unităţi. Începutul lui 2018 consemnează cel mai mare volum de vânzări înregistrat în primele două luni din ultimii 10 ani, în creştere cu 20% faţă de aceea şi perioadă a anului trecut, la un volum de aproape 20.600 de autovehicule.

ZF

Ionut

Dacia recheamă în service-uri 1.826 de maşini Duster. Ce problemă a găsit producătorul

Proprietarii de maşini Dacia Duster cu numere de identificare în formula ,,UU1YYYYYXXXXXXXX" sunt invitaţi să se prezinte în service-uri pentru recalibrarea calculatorului de injecţie, arată un document postat pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (www.anpc.gov.ro). Reprezentanţii dacia estimează că ar putea fi afectate de o defecţiune a calculatorului de injecţie un număr de 1.826 de autovehicule marca Duster.

,,Dacia a identificat posibilitatea calibrării incorecte a calculatorului de injecţie. Acest lucru poate antrena pierderea funcţiei Stop&Start şi a sistemului ESM (Energy Smart Management)", se arată în documentul citat. Astfel că proprietarii de maşini Duster vizaţi sunt invitaţi să contacteze ,,în cel mai scurt timp" un reparator din reţeaua autorizată Dacia de pe teritoriul României, pentru stabilirea unei programări în vederea verificării versiunii software a calculatorului de injecţie. ,,În cazul în care se va considera necesar, se va instala o nouă versiune de softwafe", intervenţia respectivă urmând a fi ,,realizată gratuit", precizează Dacia. Durata eventualei intervenţii ar urma să fie de 35 de minute, estimează reprezentanţii Dacia, potrivit documentului citat.

ZF

Ionut

Investiţia Ford la uzina de la Craiova a ajuns la 1,2 mld.euro după zece ani pe piaţa locală; fabrica a ajuns la 4492 angajaţi

Investiţia Ford la uzina de la Craiova a ajuns la 1,2 miliarde euro după zece ani de prezenţă a companiei americane pe piaţa locală, fabrica din România devenind una dintre cele mai avansate din punct de vedere tehnologic la nivelul grupului, spun reprezentanţii companiei. "A fost nevoie nu numai de multă muncă, dar si de implicare din partea echipei Ford Craiova şi sunt foarte fericit că astăzi putem să fim martori la acest moment istoric- 10 ani de existentă Ford la Craiova. În acest deceniu nu am produs doar motoare şi maşini excelente, ci am crescut masiv numărul angajaţilor şi aproape am dublat investiţia noastră în România", spune John Oldham, directorul uzinei Ford Craiova si Presedintele Ford Romania.

Odată cu lansarea noului EcoSport la fabrica din Craiova, Ford se asteaptă ca 2018 să fie cel mai bun din ultimii zece ani în ceea ce priveşte volumele de producţie. Pentru acomodarea cerinţelor producţiei şi a cererii pentru noul EcoSport, Ford a angajat in 2017 la Craiova 1800 de persoane, totalizand  astăzi 4492 de angajaţi. În 2008, la momentul preluarii uzinei, numărul angajaţilor era de 3589.

ZF

Ionut

Ford livrează la export cu o întârziere de o zi la fiecare garnitură de tren din cauza menţinerii României în afara Schengen

Ford Craiova, uzina care trimite la export zilnic câte două garnituri de tren cu 250 de maşini fiecare, a depăşit pro­ble­ma lip­sei autostră­zi­lor din Ro­mâ­nia prin tri­miterea pe tren la export a automobilelor fa­bri­cate, dar şi aici are întârzieri între şase şi 24 de ore din cauza pro­ce­durii tre­cerii graniţei cu Ungaria. În medie, 14 trenuri pleacă săptămâ­nal de la Craiova pentru a exporta pe calea ferată 90% din pro­ducţie, în timp ce restul de 10% pleacă pe camion, atât pentru pieţele externe, cât şi pentru România.

,,În acest moment drumul din vama Curtici şi până la Craiova durează 11 ore, iar dacă trenul ra­tea­ză un slot, poate dura şi 24 de ore. Viteza medie în acest moment este de 15 km/h, iar în urma in­ves­ti­ţiilor în infrastructură va ajunge, aşa cum ni s-a pro­mis, la 75 km/h", a spus John Oldham, pre­şe­din­tele Ford Româ­nia, companie care anul trecut a ocu­pat poziţia a patra în to­pul ex­por­tato­rilor iar anul acesta se va bate pen­tru poziţia secundă cu Daimler şi uzina Star Assembly de la Sebeş.

Ford a pro­dus în primele două luni ale anului peste 23.000 de maşini la Craiova, în creştere cu 170% faţă de pe­rioa­da similară a anului trecut în cea mai mare ca­denţă înregistrată vreodată de uzina auto din Bănie, datorită intrării în producţie a noului SUV Ecosport. Spre comparaţie, de la Dacia sunt expediate în medie peste 8.000 de vehicule, dintre care 4.400 pleacă pe un număr de 550 de camioane, iar restul de 3.800 în 14-15 trenuri. În Ungaria şi Austria viteza medie a trenurilor de mar­fă este de peste 75 km/h, astfel încât maşinile ajung rapid spre principalele pieţe europene precum Ger­mania, Franţa sau Marea Britanie, însă cel mai mult timp este pierdut atunci când trenul de la Craio­va trece graniţa cu Ungaria şi intră în Schengen.

,,Întâi trenul este controlat la vama română, după care la cea maghiară. Pierdem între 6 şi 24 de ore numai la vamă din cauza faptului că România nu este în Schengen. Aceeaşi problemă o au toţi din industria auto locală, inclusiv atunci când pleacă la export. Din nou, ni s-a promis că acest timp se va scurta, am discutat şi cu partea română, şi cu cea maghiară şi cu alte companii din auto", a explicat John Oldham.

El a subliniat că a avut în continuare întâlniri cu reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, iar orizontul de timp oferit pentru autostrada sau drumul expres Craiova-Piteşti este 2021-2022, (vrajeala ieftina, stiti bine) alături de investiţii în infrastructura feroviară. Peste 10.000 de vizitatori în prima zi la SIAB 2018 În prima zi a Salonului Internaţional de Automobile Bucureşti (SIAB) peste 10.000 de vizitatori au trecut pragul noilor hale din cadrul Romexpo pentru a vedea cele 23 de premiere naţionale şi europene prezentate de cele 20 mărci auto în cadrul evenimentului. Cea mai importantă lansare de la SIAB a fost cea a noului Volkswagen Touareg, prezentare ce a avut loc la numai câteva ore distanţă de premiera mondială din China.

În cazul Ford, singurul producător local prezent la SIAB, americanii au adus noul Mustang facelift, celebrul GT, cel mai rapid model creat vreodată de constructor, Fiesta Active, crossoverul modelului de clasă mică, şi noul Ecosport, SUV-ul produs la Craiova.

ZF

Ionut

Cine frânează dezvoltarea industriei auto: infrastructura rutieră precară şi lipsa personalului

Cifra de afaceri a industriei auto româneşti s-a triplat în ultimul deceniu, având un aport esenţial la dezvoltarea economiei şi ajungând să reprezinte în 2017 circa 14% din PIB. Alături de cei doi producători de autovehicule, Dacia şi Ford, pe piaţa românească au intrat pe rând toţi marii producători globali de componente şi subansambluri auto, care deţin în prezent peste 600 de unităţi de producţie în toată ţara şi au mai mult de 200.000 de angajaţi.

Potenţialul de creştere a sectorului este evident, deşi se confruntă cu două neajunsuri ale României din ultimele două decenii: infrastructura rutieră precară şi lipsa personalului atât calificat, cât şi necalificat. Vedeţi ce spune Ciprian Gavriliu despre industria auto, citiţi cum au evoluat companiile din industria prelucrătoare şi cine sunt cei mai mari jucători din sector în prima ediţie a Anuarului Top 1.000 cele mai mari companii din România, un proiect realizat de ZF şi susţinut de Deloitte.

ZF