Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

perfidus

@voicul:
La EcoSport motorizarea diesel este 1.5L 100CP (FWD) si 125CP (varianta AWD), depinde cu ce compari - preferabil faci calculul la motoare cu performante egale.  Doar ca nu prea ai cum in acest caz, la 125CP diesel in pret este si sistemul 4x4.

Preturi din brosura producatorului:
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Bosch: Noi am putea angaja mai mulţi oameni, însă suntem limitaţi de formarea angajaţilor

Grupul german Bosch, unul dintre cei mai mari jucători din industria europeană, va crea o nouă divizie de servicii de mobilitate conectată, unde vor lucra peste 600 de angajaţi, o parte din tehnologiile necesare serviciilor de mobilitate urmând să fie realizate şi în România, în centrul de inginerie de la Cluj. Piaţa serviciilor de mobilitate şi a serviciilor digitale asistate este estimată astăzi la circa 47 de miliarde de euro, iar în patru ani va ajunge la 140 de miliarde de euro, conform unor studii ale companiei de audit PwC.

,,Conectivitatea va schimba fundamental modul în care ne vom deplasa din punctul A în punctul B şi între timp va ajuta la rezolvarea problemelor actuale de trafic. O folosim pentru a ne îndeplini viziunea unei mobilităţi fără emisii, fără stres şi fără accidente", a spun Volkmar Denner, CEO al Grupului Bosch, la conferinţa IoT din cadrul Bosch ConnectedWorld 2018 din Berlin. De asemenea, el a mai specificat faptul că grupul Bosch aşteaptă creşteri de două cifre ale afacerilor.

ZF

TibiV

Quote from: cezar-mario2012 on February 21, 2018, 11:55:05 AM
La consum niciodată nu ajungi la cel specificat în fișa tehnică.

Quote from: voicul on February 21, 2018, 12:04:59 PM
@cezar-mario2012 stiu ca difera consumul declarat cu cel real, dar si cel real difera intre soferi (in functie de stilul de sofat).

https://www.theguardian.com/environment/2013/mar/14/car-manufacturers-manipulating-fuel-efficiency-tests

Quote
The tricks of the trade are listed in a report by the Transport & Environment campaign group (T&E), which suggests the official fuel consumption cited by car manufacturers is on average almost 25% lower than that achieved in reality, and in some cases 50% lower.

Among the 20 creative but legal ways European carmakers exploit loopholes and boost official performances are: taping over cracks around doors and grills to minimise air resistance, using special super-lubricants, stopping the car's battery recharging, adjusting the wheel alignment and brakes, and testing at unrealistically high temperatures and on super-slick test-tracks.


In alt articol pe aceeasi tema tot din vremea aia (din pacate nu mai gasesc articolul...) se spunea ca alta smecherie la consumul urban era ca testele se faceau "running engines hot".
Adica constructorii simuleaza "traseul urban" dupa ciclul definit de reglementari, dar fac asta cand motorul este deja la temperatura optima. Adica testele "uita" ca dimineata cand pleci de acasa (mai ales iarna) temperatura motorului este alta, jocurile dintre piston-cilindru si scaparile sunt altele...
Dar majoritatea "ciclurilor urbane" reale se fac plecand cu un motor rece. Daca traseul la/de la job este sub 10 km, probabil doar o jumatate din distanta se face in conditii optime...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

"adjusting the wheel alignment and brakes"

Oare ce este/cum se face asta?

yetiman

#1459
Pentru ca rotile trebuie sa se comporte in conditii optime atat la drum drept cat si in viraje, atat la gol cat si la sarcina maxima, ele au cateva reglaje in ceea ce priveste unghiul in care stau fata de drum si fata de directia de deplasare. Gasesti mai multe explicatii mai jos.

Daca "te joci" cu unghiul de cadere, vei obtine o suprafata de contact mai mica cu solul, deci o rezistenta la inaintare mai redusa, si, in final, un consum mai mic. Evident ca nu vei face asta la masina cu care circuli pe strada, pentru ca se uzeaza cauciucurile foarte rapid. Dar pentru teste de consum carburant in laborator/pe stand - pe cine intereseaza anvelopele?

Si presiunea din anvelope este un factor. O presiune mult mai mare decat cea normala reduce si ea rezistenta la inaintare. Dar, la fel, uzeaza neuniform anvelopele si nu asigura aderenta necesara.

QuoteUnghiul de cadere si unghiul de convergenta

Unghiul de cadere este unghiul format de roata atunci cand privim vehiculul din fata. Uzura neuniforma a anvelopei apare atunci cand acest unghi este prea mare. Unghiul de cadere poate fi pozitiv sau negativ. Unghiul de cadere trebuie sa fie verificat si reglat pentru fiecare autovehicul in parte, deoarece este important ca anvelopa sa fie cat mai mult in contact cu solul in timpul virajelor. Daca diferenta unghiurilor de cadere este prea mare intre rotile din fata, vehiculul se va deplasa in mod clar spre lateral.

Unghiul de cadere este pozitiv atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre exteriorul vehiculului. Un unghi de cadere pozitiv prea mare uzeaza partile exterioare ale anvelopelor dumneavoastra. Unghiul de cadere este negativ atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre interiorul vehiculului. Un unghi de cadere negativ prea mare uzeaza partile interioare ale anvelopelor.



Unghiul de convergenta este unghiul format de diferenta distantei dintre partea anterioara si cea posterioara a doua roti de pe aceeasi osie, atunci cand vehiculul este privit de sus. Unghiul de convergenta influenteaza comportamentul autovehiculului in viraje. Uzurile provocate de unghiul de convergenta pozitiv sau negativ sunt tipice, cauzand o deformare in forma de zimti de fierastrau pe latimea profilului, care poate fi simtita la trecerea mainii peste banda de rulare.

Unghiul de convergenta este pozitiv atunci cand partile anterioare ale anvelopelor sunt mai apropiate. Unghiul de convergenta pozitiv duce la subvirare in curbe. Daca unghiul pozitiv este prea mare, banda de rulare se uzeaza incepand din partile exterioare. Unghiul de convergenta este negativ atunci cand partile posterioare ale rotilor sunt mai apropiate. Unghiul de convergenta negativ duce la supravirare in curbe, dand senzatia unei abordari brutale a virajului. Daca unghiul negativ este prea mare, uzura cauciucului va incepe din partea interioara.



In ce priveste franele - cand apesi pedala de frana, un piston apasa placutele pe disc. Cand lasi frana, discul impinge placutele iar aceastea imping pistonul inapoi in cilindru. Evident ca ramane o mica frecare intre discuri si placute, chiar daca nu mai apesi frana. Cat ar fi de mica aceasta frecare, influenteaza consumul. Asa cum e specificat si in desen, pentru teste se imping placutele in etrier in asa fel incat sa nu existe nici un fel de contact intre ele si disc.

Sper ca explicatia a fost destul de nestiintifica, ca sa poata fi inteleasa usor si de cei care nu sunt familiari cu termenii tehnici.





,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

Destul cat sa iei +1 de la mine. :)
Mersi.

TibiV

#1461
yetiman,
excelent !
+1

Iar pentru nespecialisti, as inisista pe doua amanunte:

1. "taping over cracks around doors and grills to minimise air resistance"... In celalalt articol (cel pe care nu l-am mai gasit) erau fotografii cu masini in timpul testelor...
Era de ras.
Lipisera "scotch" (nu din ala de baut, ci din ala de lipit) peste toate imbinarile "usa-caroserie"...
Acele mici spatii de 2-3 mm dintre usa si caroserie sunt, evident, "rezistente aerodinamice". Au lipt banda adeziva peste ele, avident ca razistenta aerodinamica scade cu 1%-2%...
In "manualul" primei mele masini (Dacia Berlina, 1997) scria undeva la "sfaturi pentru reducerea consumului" ca la viteze peste 70 km/h sa nu circuli cu geamurile coborate, deoarece asta creste rezistenta la inaintare si consumul... :D

2. Presiunea din anvelope. Cruciala !!!
Daca aveti la indemana o carte de fizica din liceu, aruncati o privire la "frecarea de rostogolire".
Frecarea de rostogolire tine cont strict de duritatea suprafetelor...
Frecarea de rostogolire este de fapt lucrul mecanic pentru a "deforma" cele doua suprafete in contact (roata si calea de rulare).
Asta este motivul pentru care transportul pe CF este cel mai economic (din punct de vedere tehnic). Atat roata din otel cat si sina pe care aceasta ruleaza se deformeaza infim...
(Acelasi motiv sta la baza faptului ca biliardul se joaca cu bile din fildes. Sunt foarte dure...)

In schimb, daca vorbim despre frecarea de rostogolire a unei anvelope pe o sosea, lucrurile se schimba radical.
Duritatea (deci rezistenta) caii de rulare (asfalt sau beton) este cvasi-constanta.
In schimb "duritatea" unei anvelope poate fi modificata odata cu presiunea din anvelopa.
(La "bunul simt", cred ca toti ati descoperit ca aveti pana atunci can "masina nu mai tragea"...)
La majoritatea masinilor, presiunea in anvelope recomandata de constructor este de 1,8-2 atmosfere.
Evident ca o suprapresiune de +3 atmosfere va face roata mult mai "dura", deci va scadea semnificativ frecarea de rostogolire (cu evidentul "revers al medaliei" - franarea se va inrautati dramatic !).

In situatia inversa, in care nu dorim o anvelopa prea dura, sa nu uitam ca toate manualele spun ca:
- pe drumuri acoperite de zapada, este bine sa scazi presiunea din pneuri (maresti frecarea dintre anvelopa si calea de rulare)
- in desert, daca te-ai impotmolit in nisip, prima solutie este sa dezumfli rotile si abia apoi incerci sa o misti...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

 În manualul de utilizare eco ce este afișat pe Medianav la Captur spune că pentru un un consum redus în oraș pe tump de vara să mergem cu geamurile deschise și ci AC oprit  :lol: , mai sunt și alte sfaturi ciudate O:-)

În altă ordine de idei am înțeles că testele de consum în oraș se fac la mersul legal 50km/h dar fără trafic și semafoare :hm:

yetiman

Sfatul in sine nu este chiar ciudat.  :D
Pur si simplu e vorba de a alege raul mai mic dintre doua rele. La vitezele din oras (in general mici) rezistenta la inaintare data de geamurle deschise are  o influenta mai mica decat rezistenta data de functionarea compresorului de AC. (partea cu geamurile, asa cum zice si TibiV, devine semnificativa la viteze mai mari, lucru stiut din "secolul trecut"  :lol: )
Dar daca vorbim de confort (la urma urmei, de aia luam AC pe masina) stau si ma intreb ce efect "de racorire" poate avea un geam deschis daca temperatura de afara este de peste 30 grade, viteza de deplasare mica si aerul abia circula? Sau mai rau, de afara vin valuri de aer foarte cald. Eu unul prefer sa-mi asum consumul mai ridicat dar confortul dat de AC.  :D

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

Am fost sa vad si eu noul Ecosport....toate ca toate,dotări ok,finisaje si calitate mai bune ca la Renault meu si probabil peste Duster.....toate pana la spațiul interior....dau cu capul in plafon pe locurile din spate ( 1,83 M înălțime ) si in fata trebuia sa stau cu picioarele apropiate ...nu am burta si am 90 kg....deci nu...pt talia mea nu....imi pare ca dimensiuni ideal pt domnișoare....no offence
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

perfidus

^Asa este. Interiorul pare mai inghesuit, de fapt e cam ca la Fiesta.
Dar ma rog, e un mini-SUV, marketingul e bine directionat catre clientii vizati.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Ministrul Mediului: Vom finanţa în continuare vechiul program "Rabla Clasic"

"Vom finanţa în continuare, după aprobarea Fondului de Mediu, programul pentru reînnoirea parcului auto naţional - vechiul "Rabla Clasic", prin care fiecare dintre noi care avem acasă o maşină mai veche de opt ani, să putem să o dăm şi să primim printr-un ecobonus de 6.500 de lei, acelaşi pe care l-am dat anul trecut, să putem cumpăra o maşină nouă. În acelaşi timp, toate valorile şi pentru hibrid, şi pentru cele care au emisii de carbon sub 130 de grame au aceleaşi sume, respectiv 1.000 şi 1.500 de lei", a declarat ministrul.

"Anul trecut, acest program a fost un succes, iar comparativ cu anul precedent 2016, numărul maşinilor electrice introduse pe piaţă, şi pe care românii au dorit să le achiziţioneze a fost de peste 1.000. În acelaşi timp, se păstrează ecobonusul de 4.500 de euro pentru maşinile hibrid plug-in", a precizat Gavrilescu.

În acest sens, ministrul Mediului a afirmat că "săptămâna viitoare vom avea o întâlnire cu toţi "benzinarii", astfel încât să le aducem la cunoştinţă că ar trebui ca fiecare să poată să-şi doteze locaţiile cu astfel de staţii de reîncărcare iar dezvoltarea infrastructurii să fie făcută şi în consonanţă cu dezvoltarea infrastructurii mari din România, adică pe drumurile naţionale, pe drumurile expres sau pe lungimea autostrăzilor, astfel încât să nu pleci de acasă şi să te lase maşina în drum".

News.ro

Ionut

Fabrica Dacia de la Mioveni produce și Renault Sandero Stepway, pentru piețele africane în care marca Dacia nu există

Uzina Dacia de la Pitești produce din nou modele Renault, pentru unele piețe din regiune pe care sunt comercializate mașini Dacia cu sigla Renault, chiar dacă acestea nu apar în statisticile uzinei raportate public. Mai multe autoplatforme încărcate cu mașini Renault de la Uzina Dacia din Mioveni au fost fotografiate pe drumurile din Argeș, având cel mai probabil ca destinație portul Constanța, unde urmează să fie încărcate pentru piețe din regiunea Euroasia sau Africa.

Nu este o premieră pentru uzina românească, prima serie de mașini Renault fiind introdusă în fabricație odată cu a doua generație Logan. Începând din 2012, Renault Symbol a intrat în fabricație la Mioveni, fiind destinat piețelor din Turcia și Africa. Ulterior, o bună parte a producției a fost transferată în Algeria, în special cele pentru piața locală, mașinile fiind produse pe bază de SKD (kituri semicomplete) expediate de la Mioveni. Uzina Dacia nu a mai anunțat public că fabrică și mașini Renault, numărul modelelor Renault Symbol produse aici fiind unul redus. Acum, noile Renault Sandero Stepway, care au fost fabricate la Mioveni, cresc volumul de automobile Renault fabricate în România.

Profit.ro

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Cum se clasează la nivel european maşinile produse în România. B-Max şi-a încheiat cariera pe locul 2 înainte de a fi eliminat, Duster rămâne în afara podiumului, dar are cel mai bun an

Trei din cele patru modele de automobile produse în România la Mioveni şi Craiova au încheiat anul 2017 în top zece cel mai bine vândute pe segmentul lor, potrivit statisticilor Jato Dynamics şi ale producătorilor centralizate de left-lane.com.

În segmentul monovolumelor mici Ford B-Max a urcat anul trecut direct pe locul doi la nivel euro­pean după ce Opel Meriva a scăzut cu 45%, la mai puţin de 27.000 de maşini. De asemenea, şi producţia mo­delului Opel Meriva a fost oprită anul trecut după ce a fost înlocuit de Crossland X.  Ford B-Max a crescut cu 7% în 2017, la aproape 43.400 de maşini, însă întreg segmentul monovolumelor mici s-a prăbuşit cu 26% în 2017, la 225.000 de unităţi, pe măsură ce singurul model de volum rămas încă în producţie este Fiat 500L asamblat în Serbia.

În total, producţia lui B-Max a crescut cu 9% în primele nouă luni ale anului trecut, la aproape 40.100 de maşini, pe măsură ce americanii au produs la Craiova maşini în primele nouă luni pentru a acoperi cererea din întreg anul. Producţia lui B-Max a încetat în septembrie anul trecut, pentru ca din octombrie să intre pe linia de asamblare noul Ecosport, SUV-ul de clasă mică ce are misiunea de a duce producţia uzinei din Craiova peste pragul de 100.000 de maşini, pentru prima dată în istoria sa.

Pe segmentul maşinilor de teren de clasă mică, Dacia Duster ocupă cea mai bună clasare – locul patru în topul celor mai bine vândute modele, poziţie pe care a înregistrat-o şi în anul anterior. Mai mult, vânzările SUV-ului produs la Mioveni au urcat cu 4% anul trecut, la aproape  146.000 de maşini. Producţia sa a urcat anul trecut la aproape 205.600 de unităţi. Pentru prima dată în istoria uzinei Dacia de la Mioveni, Duster devine pri­mul model din gama mărcii autoh­tone care a înregistrat într-un singur an o producţie de peste 200.000 de unităţi, potrivit estimărilor ZF făcute pe baza datelor Asociaţiei Constructorilor de Auto­mobile din România (ACAROM).

ZF