Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

yetiman

Nu chiar, dar pe aproape. Cred ca te-ai uitat doar la cifrele pe noiembrie. Pe tot anul sunt putin diferite:


Mokka 160.268
Tucson 140.951
Kuga 139.775
Duster 131.395
Sportage 121.696
Kadjar 103.713

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

Pai pe noiembrie ca banuiesc ca e vorba de modelul nou. Sau nu e inca livrat?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Ford a produs deja aproape 3.000 de SUV-uri Ecosport,
livrările au demarat şi primele trenuri au plecat din Craiova


Ford România, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală a produs deja în octombrie şi noiembie aproape 3.000 de maşini Ecosport, iar în decembrie cel mai probabil producţia a urcat spre 5.000 de unităţi, astfel încât per total în acest an la Craiova s-au asamblat spre 8.000 de maşini din noul model. Mai mult, astăzi este ultima zi de producţie din acest an, iar muncitorii sunt la lucru după greva spontană de ieri.

În total, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), la Craiova s-au asamblat în primele 11 luni ale anului aproape 43.800 de unităţi, în creştere cu 17% faţă de perioada similară a anului trecut când uzina producea monovolumul mic B-Max, a cărui producţie a încetat în septembrie anul acesta.

Ford EcoSport produs în Craiova a început să fie livrat clienţilor din pieţele europene, în vederea lansărilor locale din fiecare ţară, care vor avea loc în ianuarie 2018. Pe poarta fabricii Ford Craiova au ieşit deja peste 600 de unităţi Ford EcoSport la începutul lunii decembrie, ele fiind încărcate în trenuri pentru a fi exportate.

,,Primele două trenuri încărcate cu EcoSport vor merge către Marea Britanie şi Germania, lansările naţionale la nivelul întregii Europe – implicit România – urmând să aibă loc după mijlocul lunii ianuarie", a anunţat Ford. Peste 90% din producţie pleacă de la uzină pe cale ferată, în condiţiile în care infrastructura rutieră este subdimensionată din zonă iar un transport rutier ar bloca toate şoselele din jurul uzinei.

Pe piaţa locală, noul Ecosport poate fi comandat în prezent de la dealeri cu un preţ de 13.600 de euro cu TVA, valabil pentru motorizarea de 1,0 litri Ecoboost de 100 CP, produs de asemenea tot la Craiova şi echiparea Trend cu pachet Trend. Acesta include suplimentar climatizare automată, sistem multimedia Sync III cu display de 6,5 inchi, şase difuzoare, comenzi pe volan, porturi USB şi jante din aliaj de 16 inchi.

"Am înregistrat deja precomenzi pentru noul Ecosport. Această ofertă este valabilă până la finalul anului, iar de la începutul anului viitor vor demara livrările. Nu avem încă în showroom noul model, am mai avât câteva din vechea generaţie, însă interesul clienţilor este pentru cel nou", a spus Sorin Creţu, director executiv pe vânzări al dealerului Ford BDT, unul dintre cei mai mari la nivel naţional. El a subliniat că interesul pentru Ecosport în România este mult mai mare în momentul de faţă decât era în 2012 pentru B-Max, monovolumul de clasă mică al americanilor, produs până în acest an la Craiova.

Spre comparaţie, noua Dacia Duster, cea de-a doua generaţie a SUV-ului produs la Mioveni, are un preţ cuprins între 12.350 şi 18.750 de euro cu TVA, dar Duster are dimensiuni similare cu ale SUV-urilor compacte, fiind cu peste 30 cm mai lung. Ca preţ însă, Ecosport reuşeşte să vină cu un preţ pentru care la Duster primeşti versiunea Comfort, cu motor aspirat de 1,6 litri şi 115 CP, aer condiţionat manual, radio-CD, cruise control şi geamuri electrice faţă/spate, printre altele.

Germania este singura piaţă pe care Ford a anunţat preţurile pentru toate versiunile şi pe care are un configurator funcţional. De asemenea, şi în Marea Britanie se poate configura un Ecosport, însă nu dispune de toate informaţiile.

În Germania preţul de pornire pentru Ecosport este de 18.590 de euro cu TVA, tot pentru versiunea Trend, cu motor Ecoboost de 1,0 litri şi 100 CP, practic cu circa 5.000 de euro mai scump decât oferta din România şi fără a include pachetul Trend. Mai mult, versiunea de top, ST Line cu dieselul de 1,5 litri şi 125 CP ajunge la 28.340 de euro cu TVA, ceea ce face din Ecosport cel mai scump automobil produs vreodată în România. În condiţiile în care clienţii din Franţa, Germania sau Marea Britanie, care atrag şi cele mai mari volume, optează de cele mai multe ori pentru versiunile superioare, cifra de afaceri a Ford România ar putea urca rapid spre 2 miliarde de euro. Spre comparaţie, B-Max, tot în Germania, are preţuri cuprinse între 12.990 şi 16.800 de euro cu TVA.

Producţia lui Ecosport ar putea urca la cel puţin 100.000 de unităţi odată cu demararea vânzărilor noului model, astfel încât acesta să poată intra în top cinci la nivel european. În luna martie când Ford majorase producţia de B-Max, uzina asambla într-un singur schimb 280 de maşini pe zi. Cu două schimburi pe zi uzina ar putea livra cel puţin 500 de automobile Ecosport pe zi începând cu finalul lunii noiembrie, astfel încât producţia anuală poate urca, în funcţie de cerere, până la 130.000 de maşini anual. Cu acest volum businessul americanilor ar putea trece de 2 miliarde de euro, Ford urmând să revină în topul celor mai mari exportatori ai României, după ce anul trecut s-a aflat pe locul al optulea.

ZF

Ionut

Cele mai vândute SUV-uri urbane din Europa:
Dacia Duster, pe podium, înaintea intrării pe piață a noii generații




Segmentul SUV-urilor subcompacte, din care face parte și Dacia Duster, are o dinamică tot mai intensă, cu creșteri de peste 20 de procente și o cotă de piață care a depășit orice alt segment. În luna noiembrie, șapte noi SUV-uri au intrat pe piață, unele cu un succes evident. Modelul Dacia Duster, deși a intrat în fabricație în noiembrie, va fi disponibil la vânzare abia din luna ianuarie, astefl că cifrele din statistice se referă la prima generație, încă prezentă la dealeri.

În acest context, Dacia Duster s-a situat în noiembrie pe locul patru între SUV-urile mici, dar adevărata comeptiție începe de anul viitor. Cel mai vândut SUV de clasă mică din Europa este Renault Captur, un model care a fost lansat cu mult timp înaintea celorlalte și a reușit să cucerească publicul. Modelul Renault a vândut 191.546 exemplare în 2017, potrivit datelor Jato Dynamics, dar a înregistrat o scădere de aproape 3 procente, semn că a obosit, iar concurența i-a tăiat din elan. Peugeot 2008 este al doilea, fiind permanent în spatele lui Captur, gata să-i preia clienții. De altfel, 2008 a crescut cu aproape 3 procente anul acesta, la 167.253 unități.

Dacia Duster, aflat în 2017 pe locul patru, s-a situat în noiembrie pe podium, datorită creșterii de 2,8 procente la nivelul întregului an, respectiv 7,5% în noiembrie, când a vândut aproape 13.000 de untiăți în Europa. Opel Mokka, obișnuit cu primele poziții, a pierdut din vânzări în noiembrie, cu 11.415 exemplare vândute, cu peste 13 procente mai puțin decât anul trecut, dar rămâne pe creștere în acest an, având un volum total de 160.268 unități, cu 5,7% mai multe față de 2016. Problema mjoră a lui Mokka este că are un cocnurent puternic chiar în propria familie: Opel Crossland, un SUV nou intrat pe piață care a generat în noiembrie peste 7.000 de vânzări.

Profit.ro

dr4qul4

Asadar cifrele pe noiembrie sunt pentru modelul vechi.. interesant.
S-ar putea ca anul viitor sa fie cel mai vandut SUV din UE.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

CONFIRMARE Dacia va avea un nou SUV în gamă, mai mare

,,Vom avea un SUV mai mare în familia Duster/Kaptur, iar în India vom lansa mai multe mașini în familia Kwid", a declarat Suss pentru Automotive News în legătură cu noile modele pe care programul Global Acces le are în plan. Cele trei centre de interes ale programului sunt grupul Sandero/Logan, modele care ar trebui reînnoite peste mai puțin de doi ani, grupul Duster/Kaptur (versiunea din Rusia care are designul Captur, dar platforma și piesele Duster), și familia Kwid, ce se va dezvolta pe noua platformă de clasă A a Alianței Renault – Nssan – Mitsubishi. Șeful Global Acces a spus că nu vor mai fi lansate prea multe modele Dacia, pentru a putea păstra avantajul prețurilor.

Profit.ro

voicul

Dacia va avea un nou model SUV în gamă, într-o variantă mai mare decât Duster

Dacia va avea în gamă un nou SUV, mai mare decât Duster, susţine Marc Suss, şeful Global Acces Program, care coordonează inclusiv dezvoltarea mărcii Dacia.
,,Vom avea un model SUV în familia Dacia/Kaptur, iar în India vom lansa mai multe maşini în familia Kwid", a spus Marc Suss pentru Automotive News. Întrebat dacă este loc pentru mai multe multe maşini în oferta Dacia, el a spus că există o ofertă completă, acum: Sandero, Logan şi Logan MCV, Lodgy, Duster şi Dokker, adică şase modele. ,,Nu vrem să adăugăm prea multe modele, deoarece atunci pierzi din efectul scalei, care ne permite să fim accesibili. Nu vom merge către categorii de nişă", a declarat el. El a precizat că segmentul low-cost din Europa va creşte substanţial. Puterea de cumpărare este stabilă, inflaţia şi salariile sunt în principal aceleaşi, dar costul maşinilor creşte.
Aşadar, cei mai mulţi dintre oameni se vor îndrepta către maşini mai mici sau către maşini mai ieftine, a spus el. Suss susţine că se aştepta ca Dacia să aibă în ziua de astăzi o concurenţă mai agresivă, dar realizează că de fapt acest lucru nu este atât de uşor de făcut.

Citeste mai mult: adev.ro/p1kull

Ionut

Dacia nu va primi deocamdată noul motor Energy TCe 140 de 1.3 litri, lansat de Renault

Renault a lansat în luna decembrie un nou motor pe benzină, cu o cilindree mică, 1.3 litri, destinat mașinilor din cadrul grupului și al Alianței Renault - Nissan – Mitsubishi. Cu toate acestea, Dacia nu va primi acest motor, deocamdată, pe niciunul din modelele sale, potrivit informațiilor transmise de Renault pentru Profit.ro. Un nou motor, cu o cilindree redusă și performanțe ridicate, a fost introdus de Renault în gama sa, pe două modele, pentru început, respectiv Scenic și Grand Scenic. Motorul va fi introdus ulterior și pe restul gamei, precum și la partenerii din Alianță.

Profit.ro

Ionut

Ce maşini au ales românii în 2017:
Duster a urcat pe locul secund pe măsură ce SUV-urile au prins viteză


Dacia Logan păstrează pentru cel de-al 13-lea an consecutiv poziţia de cel mai bine vândut automobil din România, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) datorită preţului şi echipării sale. Pe locul secund însă, a urcat SUV-ul Duster, devansând modelul de clasă mică Sandero, care deţinuse poziţia a doua în 2016. Duster a mai fost pe locul doi în 2015, flotele având un cuvânt greu de spus atât în cazul său, cât şi în cel al lui Sandero. Mai mult, 2017 a fost ultimul an în care s-a comercializat prima generaţie a lui Duster, înlocuit de cea de-a doua în decembrie. Totodată, la începutul anului Duster a fost lansat inclusiv cu transmisia automată EDC pentru versiunea cu tracţiune faţă.

Pe modele, cu cele 14.795 unităţi livrate, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele 11 luni din 2017, urmat de Dacia Duster cu 7.713 unităţi, Dacia Sandero 7.597 unităţi, Skoda Octavia 4.505 unităţi şi Renault Clio, 3.500 unităţi.

ZF

Ionut

Anul SUV-urilor românești:
Dacia Duster și Ford EcoSport au plecat din uzinele de la Pitești și Craiova către piețele europene


Dacia Duster a fost evenimentul anului pentru industria auto românească, SUV-ul mărcii care aparține grupului Renault fiind deja un succes în Europa, de la lansarea primei generații, în 2010. Anul 2017 a adus debutul celei de-a doua generații, care a avut primul act la Frankfurt, unde a avut loc premiera mondială alui Duster 2, apoi intrarea în fabricație, în noiembrie, lansarea pe piața din România, la începutul lunii decembrie, odată cu primul eveniment ,,Porți Deschise".

Celălalt SUV românesc, Ford EcoSport, are propria poveste mai mult sau mai puțin romanțată. Deși oficialii Ford anunțaseră, în urmă cu doar câțiva ani, că acest model nu va fi produs în Europa, ci va fi doar importat de la uzina din India, deciziile ulterioare au contrazis aceste declarații. Creșterea pieței de SUV-uri, nevoia unui automobil mai rafinat în comparație cu cel din India și mai ales declinul vânzărilor monovolumului B-Max, produs la Craiova, au condus la schimbări de strategie pentru uzina Ford.

Profit.ro

Ionut

Dacia a înregistrat în 2017 un nou record de vânzări în Franţa,
119.357 de autoturisme şi utilitare vândute


Constructorul auto francez Renault Group a anunţat marţi că în 2017 vânzările sale pe piaţa din Franţa au crescut cu 3,4% până la 673.869 de unităţi, cel mai ridicat nivel din ultimii şase ani, graţie unei creşteri de 6,5% a vânzărilor Dacia, informează un comunicat de presă. Cu 119.357 de autoturisme şi utilitare înmatriculate, marca Dacia a stabilit un nou record istoric de vânzări în Franţa. Pe segmentul autoturismelor, cu 117.865 de unităţi vândute, marca Dacia a câştigat 0,1 puncte ajungând la o cotă de piaţă de 5,6%, ceea ce i-a permis să îşi consolideze poziţia a cincea. Marca Dacia ocupă poziţia a treia pe piaţa autoturismelor vândute clienţilor persoane fizice.

Economica.net

Ionut

Dacia a ajuns la 3% cotă de piaţă în Europa şi se luptă direct cu Hyundai sau KIA

Dacia se pregăteşte să treacă de pragul de 3% cotă de piaţă în Europa, potrivit datelor de pe portalul carsalesbase.com, procent aferent unui volum de vânzări de circa 470.000 de maşini, produse la Mioveni, Tanger şi Casablanca. Dacia a profitat de concentrarea pieţei auto europene fie către segmentul premium, fie către cel low-cost, în special în timpul recesiunii economice, iar brandul românesc şi-a majorat constant cota de piaţă începând cu anul 2004 atunci când a fost relansat. Pentru prima dată în istoria mărcii Dacia, doar jumătate din maşinile vândute la nivel mondial mai sunt asamblate la Mioveni, iar restul în Maroc. Chiar şi aşa, uzina românească mizează în primul rând pe SUV-ul Duster, cel mai scump din gamă alături de noile investiţii în automatizări.

ZF

Ionut

Cum se clasează la nivel european maşinile produse în România.
B-Max urcă pe locul 2 înainte de a fi eliminat,
Duster rămâne în afara podiumului, dar are cel mai bun an


Maşinile produse la Craiova şi Mioveni şi-au păstrat poziţiile sau chiar au urcat în clasamentele europene pe segmentele lor, profitând de scăderile mai mari înregistrate de concurenţă în 2017. În segmentul monovolumelor mici Ford B-Max a urcat în primele nouă luni ale anului trecut pe locul doi în segmentul său la nivel european, după ce Opel Meriva a scăzut cu 35%, la mai puţin de 25.000 de maşini, potrivit datelor left-lane.com. De asemenea, şi producţia modelului Opel Meriva a fost oprită anul trecut după ce a fost înlocuit de Crossland X.

ZF

Balto

Dacia a produs maşini de 4,7 miliarde de euro în 2017. Duster a reprezentat două treimi din producţie

Automobile Dacia a asamblat în 2017 aproape 314.000 de maşini, în scădere uşoară faţă de anul anterior, însă a punctat o creştere de şapte procente pentru SUV-ul Duster, cel mai scump model al său, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Pe lângă maşinile asamblate, uzina Dacia a mai livrat peste 45.000 de colecţii de maşini semi-asamblate către uzina Oran din Algeria, de asemenea în creştere uşoară faţă de anul anterior.

http://www.zf.ro/auto/dacia-a-produs-masini-de-4-7-miliarde-de-euro-in-2017-duster-a-reprezentat-doua-treimi-din-productie-16917735
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

kumar

Revoluţie pe piaţa auto românească: Primul brand care renunţă la motoarele diesel

Decizia-şoc a începutului de an a fost adoptată de Toyota România care s-a aliniat deciziei europene şi a eliminat din gamă motorizările diesel pentru Yaris, Auris şi RAV4. Singurele modele care încă mai sunt disponibile cu propulsoare pe motorină sunt cele care nu au în gamă sisteme hibride de propulsie, însă cel mai probabil de anul viitor chiar şi pe Avensis, modelul de clasă medie ar putea dispărea dieselul. Singurele motoare diesel se vor mai regăsi cel mai probabil pe maşinile mari de teren precum Land Cruiser sau Hilux.

"Nu mai avem pe stoc motorizări diesel pentru Auris sau RAV4. Pentru Avensis avem în continuare motorizări diesel, dar nu ştim dacă vom mai avea şi anul viitor. Acum ne concentrăm pe hibride", a declarat pentru ZF un consultant de vânzări din cadrul reţelei de dealeri de pe piaţa locală.

Decizia este una surprinzătoare, mai ales că România este o ţară cu apetit pentru diesel datorită consumului scăzut. Pe de altă parte, Toyota este pe piaţa locală lider absolut la hibride. Mai mult, anul trecut peste 40% din vânzările Toyota au fost reprezentate de maşini pe motorină.

Potrivit Automotive News Europe şi în Italia au fost eliminate dieselurile de pe modelele hibride, pariul niponilor fiind acum exclusiv pe benzină şi baterii. Astfel, din această lună, Aygo, Yaris, Auris, Prius, C-HR şi RAV4 pot fi comandate exclusiv cu un motor pe benzină sub capotă, alături de hibride.

Pe de ală parte, în Italia Toyota oferă un bonus de 7.000 de euro clienţilor care renunţă la diesel în favoarea unei hibride. În România încă nu a fost anunţat un astfel de program.

http://www.zf.ro/auto/revolutie-pe-piata-auto-romaneasca-primul-brand-care-renunta-la-motoarele-diesel-16917752