Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

,,Se încarcă wireless 11 kw. Să faci transfer de 11 kw în aer este foarte mult" - wow!

Când va putea fi alimentată maşina electrică în mai puţin de cinci minute. Explicaţiile unuia dintre puţinii ingineri români specializaţi în domeniu

Una dintre cele mai mari provocări ale industriei auto în momentul de faţă este trecerea de la motorul cu ardere internă, la motorizarea electrică, iar una dintre cele mai mari probleme în această conversie este timpul de încărcare a maşinii electrice. Adrian Harea, unul dintre puţinii ingineri români specializaţi în domeniu, a explicat câteva dintre provocările industriei în momentul de faţă. Marii producători auto duc o luptă foarte dură pentru dezvoltarea maşinii electrice autonome. Un prim pas este dezvoltarea maşinii electrice, iar cea mai mare provocare pentru inginerii din domeniu este reducerea timpului de alimentare cu energie electrică. Continental Automotive, care lucrează pentru marii producători auto, a pus la punct o întreagă divizie care se ocupă de dezvoltarea sistemelor de încărcare pentru maşini electrice, iar Timişoara va fi unul dintre centrele de competenţă ale companiei în domeniul încărcătoarelor pentru maşini electrice. Unul dintre inginerii Continental Automotive care lucrează în momentul de faţă la dezvoltarea sistemelor de încărcare a maşinilor electrice este Adrian Harea. Unul dintre puţinii specialişti români în domeniu, Adrian Harea a declarat că pe piaţă este o criză acută de ingineri care să lucreze în dezvoltarea sistemelor de încărcare electrică.  ,,Acum avem specialişti pe partea de combustie internă, dar ne trebuie specialişti pe partea de electronică de putere. Am început programe de convesrie a unor colegi, dar am început să căutăm  la nivel naţional şi nu numai. Căutăm în  Ucraina, Rusia, Moldova, Bulgaria, Serbia şi Ungaria pentru a-i reloca în Timişoara. Atât de mare este nevoia. Până în 2020 trebuie să ajungem la 60 de specialişti în acest domeniu. Acum suntem 15 specialişti", a declarat Adrian Harea.

Citeste mai mult: adev.ro/oxzaky

adiarc

http://www.turnulsfatului.ro/2017/10/18/ulbs-singura-universitate-din-romania-cu-proiect-de-invatamant-dual-ca-n-germania/

Parteneri industriali din România ai proiectului DYNAMIC sunt companiile Continental Automotive Systems Sibiu și Marquardt Schaltsysteme Sibiu, a căror contribuție majoră va fi implementarea etapei pilot în cadrul proiectului, care presupune organizarea stagiilor de practică productivă pentru studenții care vor urma forma duală a programelor de studiu vizate prin proiect..Am mult mai mare incredere cand implementarea o fac companii de genul celor de mai sus.De fapt,mult hulitele companii multinationale,cel putin in Sibiu,fac pentru educatie,infinit mai mult decat min.educatiei(litere mici)

pe langa industria auto...aceasta este solutia pt penuria de meseriasi in toate domeniile,inclusiv constructia de autostrazi.Si e trist ca o cretina,fosta min al educatiei ( cu litere mici ),da acum lectii de morala,dupa ce a produs cea mai mare gafa ( intentionat ,pentru fabriciile de diplome ),de desfiintare a scolilor profesionale
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kitsune


Companiile membre PAR au fost reprezentate la Romanian Automotive Summit la nivel de CEO, iar in sala au fost zeci de oameni din industria auto, directori de resurse umane, directori de dezvoltare, etc... Iar din partea Guvernului Romaniei singurul reprezentant la nivel de ministru a fost Ilan Laufer, ministrul pentru mediul de afaceri. In rest, trecut pe lista si absent a fost insusi premierul Romaniei, Mihai Tudose, care a trimis, in loc, un membru al cancelariei primului-ministru.


Mi se pare tipic pentru guvernanții noştri, cocoțați în scaunele lor confortabile. Dispreț total...


sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Cel puţin doi mari producători auto, interesaţi de România

,,Suntem în discuţii destul de avansate, dar nu este doar România în această discuţie, ci sunt şi ţările din regiune", a explicat pentru HotNews.ro ministrul Laufer. Potrivit acestuia, este vorba despre un producător de autovehicule, dar şi despre o companie care este şi producător de autovehicule, dar vrea mai întâi să dezvolte alte elemente şi apoi ia în calcul şi o linie de producţie. ,,Repet, sunt doar discuţii, însă ceea ce este important este că interesul faţă de România a crescut în ultimul timp", a spus ministrul.

Adevarul

Ionut

Ingineria auto are potential mai mare decat productia de masini in Romania.
Cele mai mari companii auto pun la cale o strategie comuna


Este deja de notorietate faptul ca Romania a ratat atragerea unor investitii majore din partea unor producatori auto consacrati, precum Daimler / Mercedes-Benz si Jaguar Land Rover, care au decis sa deschisa unitati de productie in tarile vecine. Dar "trenul" nu este pierdut pentru ca inca putem miza pe "cartea" din zona CDI (Cercetare, Dezvoltare, Inovare) in sectorul auto, care prezinta un potential urias de dezvoltare, poate chiar mai mare decat productia de masini in sine. Cele mai mari companii auto prezente in Romania – desi unele sunt rivale de-o viata – si-au dat mana si au stat la aceeasi masa pentru a pune bazele unei strategii pe termen mediu si lung prin care spera sa angreneze mai activ si Guvernul Romaniei.

Hotnews

Ionut

Dacia se apropie de pragul de 500.000 de vehicule vândute în Europa în 2017,
cu o creștere de 10,5%, după 3 trimestre, mult peste avansul pieței


Dacia se apropie de un nivel record de 500.000 de autovehicule vândute anual în Europa, după ce a urcat, în primele 9 luni ale anului, la peste 350.000 de autoturisme înmatriculate în cele 27 de țări ale UE plus piețele EFTA. Cu o medie de aproape 36.000 de autoturisme înmatriculate lunar în Europa, Dacia a ajuns pe locul al treisprezecelea pe continent, având o cotă de piață de 3 procente, cu vârfuri care au depășit această valoare. Înmatriculările totale au ajuns la 356.218 unități în cele trei trimestre, cu 10,5% mai multe decât anul trecut.

Cele mai multe dintre vânzările Dacia au fost realizate în cele 5 piețe majore ale Europei, așa numitele Big 5: Germania, Franța, Spania, Italia și Marea Britanie. Aici Dacia vinde aproximativ 70% din mașinile sale. Pentru ultimul trimestru din an, sunt așteptate creșteri pe cele mai multe dintre piețe, astfel că estimările noatre arată peste 100.000 de autoturisme înmatriculate în trimestrul 4, cu un total ce se apropie de jumătate de milion de vehicule înamtriculate.

Profit.ro

voicul

Surpriză majoră de la Dacia: Ce pregăteşte constructorul pentru noul Duster

Grupul Renault, care deţine marca Dacia, se pregăteşte pe ultima sută de metri pentru a lansa noul Duster pe piaţa franceză, iar pe Internet au apărut primele informaţii cu privire la versiunile SUV-ului. În total, noul Duster va fi disponibil în Franţa în patru versiuni de echipare – Duster, Essentiel, Confort şi Prestige.

Detalii legate de preţ încă nu au apărut, însă versiunea de top nu va trece de 20.000 de euro cu TVA, cel mai probabil. Cea mai importantă surpriză este faptul că cele două din mijloc vor avea aer condiţionat în standard, iar cea de top climatizare automată. În prezent generaţia actuală a Duster este disponibilă în Franţa trei versiuni standard plus o ediţie limitată – Black Touch Edition. De asemenea, francezii vor primi în echiparea standard 6 airbaguri, faţă de numai două standard în prezent (plus 2 opţionale), ceea ce arată că există o cerere din partea clienţilor pentru un plus de siguranşă. Momentan Dacia este printre foarte puţinele mărci care oferă numai airbaguri frontale şi laterale.

Potrivit datelor, echiparea de bază a Duster va veni cu mod Eco, limitator de viteză, servodirecţie, închidere centralizată, sistem electronic de stabilitate, preechipare audio şi plafonieră faţă, printre altele. Următorul nivel, Essentiel aduce în plus aer condiţionat, radio-CD cu MP3, plafonieră şi pentru locurile din spate, sistem de asitenţă la coborâre pentru versiunile 4×4 – opţional această versiune va putea avea sistem de navigaţie şi tempomat. Versiunea Confort aduce în plus pe lângă elemente de design, senzori de parcare, oglindă de curtoazie pentru pasager şi şofer. În cazul Prestige, aceasta este singura ce oferă standard jante de 17 inchi din aliaj, pachet look exterior, cameră pentru marşarier, climă automată, computer de bord cu display LCD, două tweetere pe planşa de bord – pentru frecvenţe înalte – totodată fiind primul model Dacia ce oferă un sistem audio mai performant. Opţional, versiunea Prestige va putea fi echipată cu senzor pentru unghi mort, pachet City Plus cu sistem de camere în oglinzi, faţă şi spate şi tapiţerie din piele.

În materie de motorizări Noul Duster este echipat cu motoarele pe benzină SCe 115 (în versiunea 4X2) şi TCe 125 (în versiunile 4X2 şi 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală. în ceea ce priveşte oferta Diesel, modelul propune blocul dCi 90 CP în versiunea 4X2 şi dCi 110 CP în versiunile 4X2 şi 4X4, combinate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110  CP (în cazul versiunii 4X2) poate fi echipat cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC.

Noul Duster păstrează capacităţile offroad care au făcut succesul primei generaţii. Modelul are 4,3 m lungime şi 1,8 m lăţime şi o gardă la sol de 210 mm, un unghi de atac apropiat de 30° şi un unghi de degajare de 33° care îi conferă capacităţi reale în offroad.

https://www.money.ro/surpriza-majora-de-la-dacia-ce-pregateste-constructorul-pentru-noul-duster/

Ionut

Cât va costa noul Duster. Pentru prima dată un model Dacia poate ajunge la peste 22.000 de euro

SUV-ul produs la Mioveni are un preţ de pornire pe piaţa franceză de 11.990 de euro cu TVA, pentru motorul pe benzină de 115 CP, 1,6 litri şi tracţiune faţă. Versiunea Essentiel, prima care dispune de aer condiţionat în echiparea de bază are un preţ de pornire de 13.850 de euro cu TVA, tot pentru 1,6 benzină 4x2. Generaţia actuală pleacă tot de la 11.990 de euro, astfel încât, deşi noul model vine cu elemente suplimentare, păstrează preţul de pornire. În România generaţia actuală pleacă de la 10.900 de euro cu TVA.

În total, noul Duster va fi disponibil în Franţa în patru versiuni de echipare – Duster, Essentiel, Confort şi Prestige.



ZF

Ionut

Uzina Ford a depăşit pragul de 4.000 de angajaţi.
O treime din noii salariaţi vin din afara Craiovei.


Ford România, cel de-al doilea constructor auto de pe piaţa locală, care deţine uzina de la Craiova, a ajuns la finalul lunii trecute la un total de 4.054 de angajaţi, cel mai înalt nivel atins în ultimii zece ani, în urma programului de recrutări realizat de constructorul american. ,,În total angajăm 1.707 persoane, iar dintre acestea 1.501 vor lucra pentru pro­ducţia de vehicule, iar 206 pentru pro­ducţie motoare. La sfârşitul acestui an, vom avea 890 de angajaţi pentru pro­ducţia de motoare, respectiv 2.401 pentru producţia de vehicule. Conform datelor de la finalul lunii octombrie, Ford Ro­mânia are 4.054 angajaţi", a declarat Marina Babara, director resurse umane al Ford România. Până la finalul anului planul americanilor este de a ajunge la peste 4.300 de angajaţi, cel mai mare număr atins de uzina de la Craiova în ultimii 20 de ani.

ZF

Ionut

Dacia, scădere masivă pe piața din Marea Britanie

Dacia a vândut numai 1.625 de automobile în luna octombrie, în Marea Britanie, după mai multe luni de evoluție pozitivă. Scăderea este serioasă, -28,3%, în comparație cu anul trecut, când vindea 2.280 de automobile în octombrie. Cota de piață se menține în jurul valorii de 1%. La nivelul întregului an (10 luni), Dacia a pierdut 2 procente, din cauza volumul scăzut din octombrie, având un total de 22.700 de vehicule vândute, față de 23.203 vehicule în ianuarie – octombrie 2016.

Profit.ro

Ionut

Automobile Dacia caută 113 oameni pentru uzina auto de la Mioveni

Automobile Dacia, cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, cu aproximativ 18.000 de angajaţi pe platforma de la Mioveni, are disponibile în prezent 113 locuri de muncă pentru manageri proiect (45), şefi proiect (30), conceptori (20), responsabili afacere (10) şi analişti cumpărări (8), potrivit site-ului Agenţiei Judeţene Pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Argeş. Compania caută persoane cu studii superioare, care să cunoască limba engleză la un nivel avansat, oferind pentru un program de opt ore de lucru pe zi, pe o perioadă nedeterminată, un salariu de 3.300 de lei, conform AJOFM Argeş.

Automobile Dacia a încheiat prima jumătate a anului cu cea mai mare creştere semestrială din ultimii patru ani, iar dacă ritmul va continua, compania va urca la aproape 22,5 mld. lei până la finalul anului. De businessul Dacia depind direct cei aproximativ 18.000 de angajaţi de pe platforma de la Mioveni, dar şi întreaga industrie auto locală ce numără un total de circa 200.000 de angajaţi, la cei peste 200 de furnizori prezenţi în România. Compania a punctat în primul semestru o creştere de 8,4% a cifrei de afaceri, faţă de perioada similară a anului trecut, la 11,6 miliarde de lei (2,53 mld. euro) potrivit datelor publice.

ZF

Ionut

Dacia lansează noul Duster într-un eveniment Porți Deschise, între 8 și 10 decembrie, în rețeaua de dealeri

Dacia va lansa noul Duster în perioada 8 – 10 decembrie, potrivit unor informații neoficiale obținute de Profit.ro. Noul model ar urma să fie disponibil pentru teste după această dată, iar primele livrări să fie efectuate din luna ianuarie. Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider Dacia Duster va fi lansat într-un eveniment tip "Porți Deschise", în cadrul căruia vor putea fi efectuate pre-comenzi. Încă nu este cunoscută data la care vor fi deschise comenzile efectiv, însă este posibil ca totul să înceapă imediat după weekendul 8 - 10 decembrie.

Noul Duster a fost prezentat oficial la Frankfurt, în luna septembrie, aducând o serie de schimbări, mai ales la nivel estetic și de confort interior, în comparație cu prima generație.

Profit.ro

Ionut

Modificări în programul Rabla Plus -
o nouă categorie de autovehicule finanțate prin program și
eliminarea termenului de 31 decembrie pentru emiterea facturilor


Potrivit ministerului, a fost introdusă o nouă categorie de autovehicule finanțate prin program, și anume cvadriciclurile electrice, care vor putea fi achiziționate începând cu 1 ianuarie 2018, scrie News.ro. De asemenea, s-a introdus un procent maxim de finanțare de 50% din prețul de achiziție a autovehiculelor electrice, ținând cont de valoarea ecotichetului, de aproximativ 10.000 euro, raportată la prețurile existente pe piață.

Profit.ro

Ionut

Înmatriculări în România

Înmatriculările de autoturisme din România au crescut și în octombrie, cu 26,22%, față de octombrie 2016, în timp ce numărul total al vehiculelor înmatriculate a crescut cu 22,64%. Piața de mașini noi va depăși, în acest an, pragul de 100.000 de unități, iar segmentul second-hand va ajunge la peste 500.000 de unități importate. Numărul de autovehicule noi înmatriculate în octombrie în România s-a ridicat la 13.729 unități, dintre acestea cele mai multe, 10.036, fiind autoturisme. Au fost înmatriculate 2.026 de autovehicule comerciale, plus aproximativ 1.400 de remorci, tractoare și altele. În total, de la începutul anului, au fost înmatriculate 88.805 autoturisme, cu 16,94 % mai multe decât anul trecut, când erau înregistrate 75.943 de untăți. Cele mai multe autoturisme au fost înmatriculate de Dacia, cu 2.868 unități, cu 12,6 procente mai multe decât anul trecut.

Profit.ro

Ionut

Fabrica din Maroc și cererea locală redusă subțiază producția de Logan MCV la uzina Dacia din România.
Crește, în schimb, producția de Sandero


Dacia a anunțat nivelul producției în luna octombrie, cu un nivel mai scăzut decât anul trecut, în creștere ușoară față de luna septembrie. Anul acesta au fost produse la Mioveni aproape 300.000 de vehicule și kituri pentru asamblare. După 10 luni, fabrica Dacia din România, cel mai mare punct de producție al mașinilor care poartă sigla Dacia, a înregistrat un volum de 259.492 de autovehicule, din care 62% au fost SUV-uri Duster. În luna octombrie, uzina Dacia a scos de pe liniile de fabricație 27.934 de vehicule, o valoare aproape identică cu volumul de luna trecută (27.888 vehicule). Dintre acestea, au fost produse 17.625 Duster, 3.819 Sandero, 2.613 Logan MCV și 3.877 Logan. Au mai fost produse componentele pentru 4.004 kituri semicomplete, cu destinația Algeria.

Anul trecut, Automobile Dacia a fabricat 339.233 vehicule, în scădere cu circa 5,5%, față de 2015, în timp ce, la nivel global, au fost vândute 542.000 de vehicule cu sigla Dacia. Diferența de aproximativ 200.000 de automobile a fost produsă, în special, în Maroc. În total, au fost vândute în 2016 circa 1,2 milioane de mașini din familia Logan, cu sigla Renault și Dacia, anul acesta fiind așteptată o creștere de 5 până la 10 procente.

Profit.ro