Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

APIA: Eliminarea timbrului de mediu ar avea efecte dezastruoase pentru mediul de afaceri
si pentru angajatii din sectorul auto unde mii de oameni ar putea fi disponibilizati


Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania NU sustine eliminarea Timbrului de Mediu si spune ca daca eliminarea se va produce ea va genera o multime de aspecte negative in societate.
Reamintim ca timbrul de mediu a fost introdus la 15 martie 2013 si a blocat aproape total tranzactiile cu masini second-hand Euro 3 si Euro 4. De anul trecut piata si-a mai revenit insa si acum este la niveluri record de dupa criza. APIA a sustinut mereu introducerea unor taxe care sa blocheze importul de masini second-hand, inocand pericolul ca Romania sa devina ,,un al doilea cimitir" al Europei.

Proiectul de lege de relaxare a fiscalitatii / birocratiei prin eliminarea unui numar important de taxe, respectiv PL-x 473 / 2016, printre care si Timbrul de Mediu (OUG 9/2013), a fost avizat favorabil astazi in Comisia de buget, finante si banci a Camerei Deputatilor. Timbrul de mediu insa, este un instrument de politica economica de importanta cruciala pentru ramura economica pe care o reprezentam, spun cei de la APIA.

Expertiza membrilor si specialistilor nostri, precum si documentatia de care dispunem in acest moment referitoare la practica europeana în domeniu, dar si evolutiile viitoare previzibile pentru piata auto, ne indreptatesc sa consideram ca eliminarea Timbrului de Mediu (OUG 9/3013) va genera grave efecte negative si imediate pe multiple paliere ale societatii si economiei romanesti, motiv pentru care punctul de vedere APIA fata de aceasta nedorita eventualitate este urmatorul:

Posibila adoptare a acestui proiect de lege va duce la cresterea poluarii din marile orase (confirmata de procedura de pre-infringement in care se afla Romania pentru nerespectarea cerintelor legislatiei comunitare in privinta calitatii aerului), precum si la deteriorarea nivelului de siguranta in trafic (unde Romania inregistreaza un dramatic loc doi in UE in ceea ce priveste numarul de victime ale accidentelor rutiere), dar si la scaderea activitatii producatorilor si importatorilor autorizati de automobile, cu impact direct extrem de negativ in ceea ce priveste restructurarea unui numar semnificativ al locurilor de munca, sau diminuare a incasarilor la Bugetul de Stat, ca si consecinta iminenta a reducerii activitatii din acest sector, concomitent cu cresterea abrupta a volumului de tranzactii nefiscalizate.

0-100/Hotnews

voicul

#1141
"Timbrul de mediu insa, este un instrument de politica economica de importanta cruciala pentru ramura economica pe care o reprezentam, spun cei de la APIA."

Phaaa ... mai mult decat cruciala. Mega super importanta!
Atat de cruciala incat:
1. S-au imatriculat masinile in BG si totusi si cu toate astea nimeni nu a plecat din fabrici ( ba culmea nesimtirii s-au deschis si altele).
2. Dupa plata taxei te duci la alt ghiseu si iti iei banii.

Deci desfintarea taxei inexistente "va genera grave efecte negative si imediate pe multiple paliere ale societatii si economiei romanesti".

Personal cred ca doar "expertiza membrilor si specialistilor nostri" - adica doar niste experti ar fi putut vorbi asa rezonant.

Despre ce vorbesc oamenii astia?

adiarc

Unde trebuie intervenit drastic ( inclusiv DNA ar avea mult de lucru ),este la RAR astfel încât ITP-ul sa se faca pe bune...astfel multe n-ar mai putea fii înmatriculate...asa zisele coji care nu corespund nici ca poluare ,nici ca siguranta ....
Asta unu la mana si doi la mana o lege dura (care sa se si aplice ),pt cei care modifica kilometrajul.

In rest ,dupa părerea mea adevarul e la mijloc .Daca aplicam legile existente putem exclude legal si corect toate vechiturile de la înmatriculare ( si avem mai mult control decat cu cele înmatriculate in BG sau alte state europene ).

Apoi sunt si multe mașini bune care se aduc.

Eu pana acum am avut tot mașini noi,dar ma bate gândul sa aduc una la 40-50.000 de km reali,luată din reprezentanta cu istoric complet ,aproape ca noua si aproape la jumătate de preț.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

#1143
Pai ar fi un ciclon de angajari ca sa isi faca treaba lumea! Ciclon ce va "va genera grave efecte negative si imediate pe" piata somajului.
Mai multe Rca-uri, mai multi bani la buget din impozite, mai multe ITP-uri ... nu se poate asa.

Mai simplu sa zica peste 1 an, ca desi automatizarile din fabrici erau planuite de mult si oamenii cam pleaca voluntar, doar datorita eliminarii taxei (care e eliminata, doar pentru ca nu este conforma cu apartenta noastra la UE!) s-au dat afara oameni.

voicul

Uite un gica contra in fata expertilor APIA

Renault vrea să angajeze încă 150 de ingineri în România

Producătorul auto francez Renault vrea să angajeze 150 de ingineri în România pentru Renault Technologie Roumanie (RTR), ce reprezintă 20% din activitățile de cercetare de la nivelul întregului grup, au anunțat marți reprezentanții Renault.

http://www.profit.ro/stiri/social/renault-vrea-sa-angajeze-inca-150-de-ingineri-in-romania-15608339

Ionut

Cioloș: Eliminarea timbrului de mediu lasă programele Rabla și Casa Verde fără finanțare

"Noi, Guvernul, am susținut această eliminare a taxei. Suntem de acord  ca ea să fie una mai adaptată realității. Dar când elimini niște taxe trebuie să vezi ce pui în locul lor. Cu eliminarea acestei taxe eliminăm și fondul pentru programul Rabla sau Casa Verde. Cu siguranță sunt multe taxe pe care românii le plătesc și nu își au rostul, dar trebuie să vedem ce punem în loc pentru a finanta astfel de programe", a spus Cioloș, citat de news.ro.

News.ro


Cu cât se vor ieftini benzina şi motorina la 1 ianuarie şi
unde va fi România în topul european al preţurilor la carburanţi


De la 1 ianuarie 2017, dacă forţele politice nu vor opera vreo modificare, vor scădea şi accizele la carburanţi şi nivelul TVA. România va urca puternic în clasamentul statelor europene cu cei mai ieftini carburanţi. Asta dacă actualul Guvern nu va pune în practică intenţia de a taxa carburanţii ca să compenseze desfiinţarea timbrului de mediu.

Economica.net

CTP a construit pentru Faurecia o fabrică de componente auto

Aceasta este a doua fabrică de componente auto în care grupul francez Faurecia a investit în ultimul an în condiţiile în care compania a început în luna mai producţia într-o nouă fabrică în Râmnicu Vâlcea, unde realizează tapiţerii auto. Faurecia are în plan să recruteze 600 de noi angajaţi până anul viitor pentru noua fabrică din Râmnicu Vâlcea.

ZF

Ionut

Cum arata piata auto la noua luni

Piata auto din Romania a avut un an bun cu cresteri consistente, atat la capitolul masini noi, cat si la second-hand. Pe piata se intampla multe lucruri: programul Rabla a avut succes, masinile electrice sunt sustinute printr-un program oficial, iar timbrul de mediu este foarte aproape de desfiintare. O analiza Autovit.ro arata principalele dezvoltari din piata auto romaneasca.

• Toate cele trei segmente ale pietei cresc cu procente record fata ultimii ani. Piata masinilor second-hand din import a avansat cel mai mult, atat ca procent din total, cat si ca volum.
• In anul 2016, pentru prima oara a fost demarat un program oficial de incurajare a instalarii de statii de incarcare pentru masini electrice.
• Pe Autovit.ro a crescut puternic ponderea dealerilor parteneri care au la vanzare masini noi si second hand verificate pentru care ofera garantie si servicii suplimentare incluse in pret (de exemplu, revizii).
• Timbrul de mediu este foarte aproape de abrogare si sunt mari sanse sa fie inlocuit de o taxa pe carburant si de modificari la calculul impozitului auto.

Hotnews

Ionut

APIA: Este absolut necesara mentinerea Timbrului de Mediu.
NOx, de 8-11 ori mai mare la Euro 2 decat la Euro 6


Emisiile de oxizi de azot (NOx) sunt de 8-11 mai mari la masinile Euro 2 fata de cele Euro 6, in timp ce emisiile de particule (PM) sunt de 20 ori mai mari, avertizeaza Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Organizatia invoca sanatatea publica si protectia mediului pentru mentinerea timbrului de mediu, pe care o gaseste ca fiind "absolut necesara". Pe harta masinilor rulate importate, doar in Bucuresti si Constanta media vechimii este mai mica de 9 ani. In cele mai multe judete din tara sunt inmatriculate masini rulate mai vechi de 10 ani.

,,Eliminarea Timbrului de Mediu va duce la cresterea poluarii produse de catre autovehicule si va afecta sanatatea populatiei, cu precadere cea din marile orase", spune APIA, intr-un comunicat de presa. Asociatia subliniaza ca timbrul de mediu ,,nu este, in sine, un concept singular in UE, deci el nu este ilegal din acest punct de vedere". Alte 19 state membre au o taxa al carei cuantum depinde de unul sau mai multi factori, dintre care cel mai intalnit este emisia de CO2 (similar, deci, cu Timbrul de Mediu), arata APIA.

,,Curtea de Justitie a UE arata, in deciziile sale, ca nu se opune ca un stat membru sa instituie o taxa pe autovehicule care se aplica autovehiculelor rulate importate, cu ocazia primei lor inmatriculari in acest stat membru, dar ca se opune ca statul membru respectiv sa scuteasca de aceasta taxa autovehiculele deja inmatriculate pentru care a fost platita, dar nu a fost restituita o taxa in vigoare anterior declarata incompatibila cu dreptul Uniunii", argumenteaza APIA.

0-100/Hotnews

voicul

In 1850 oamenii se speriau unii pe altii ca o sa murim de foame, pentru ca nu mai avem cum sa producem de mancare sa ne hranim!

Oare APIA s-au gandit ca daca nu platesc taxa, oamenii o sa ia cei 1000 - 1500e si din Euro2 o sa isi ia Euro4?

Noroc ca sutem in Ro si degeaba se agita. Nu prea a reusit Renault si Ford sa faca PISI, dar ei.

Ionut

Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Germania au urcat cu 6,7% în 10 luni; scădere de 20,1% în octombrie
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 6,7% în primele 10 luni ale anului, la 40.772 de unități, pe o piață care a avansat cu 4,9%, la peste 2,8 milioane de autoturisme. Dacia a consemnat în intervalul ianuarie-octombrie o cotă de 1,5% pe piața germană, scrie News.ro.

Profit.ro

Înmatriculările Dacia în Franța au crescut cu 11,5% în 10 luni, avans dublu față de piață
Înmatriculările de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi Dacia în Franța au avansat cu 11,5% în primele 10 luni ale anului, la 94.055 unități, ceea ce corespunde unei cote de piață de 4,46%, în timp ce piața a crescut cu 5,2%, la 1,99 milioane de unități, potrivit datelor publicate miercuri de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA). În luna octombrie, înregistrările de vehicule Dacia au urcat cu 2,9%, la 7.706 unități, iar cota de piață a atins 4,09%, în timp ce piața a scăzut cu 4,4%, scrie News.ro.

Profit.ro

Ionut

Înmatriculările de autoturisme au crescut în primele nouă luni cu 25%,
la 295.023, vânzările de maşini au accelerat în trimestrul al treilea


Înmatriculările de autoturisme în România au crescut în primele nouă luni ale acestui an cu 24,7% ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 295.023 de unităţi, potrivit datelor publicate vineri de către Institutul Naţional de Statistică (INS). Înmatriculările, dominate de autoturismele second hand aduse din străinătate, au accelerat în trimestrul al treilea. În primele nouă luni ale anului trecut au fost înmatriculate 236.657 autoturisme.

În al treilea trimestru al acestui an, înmatriculările de autoturisme - principalul segment al pieţei - a crescut cu 33,8% faţă de al treilea trimestru din 2015, de la 89.518 la 119.746 de unităţi, ritmul accelerând sensibil faţă de trimestrele anterioare. Cumulat pe primele nouă luni, numărul de autoturisme noi şi la mâna a doua înmatriculate în România a fost de 295.023, în creştere cu 24,7%. Singurul segment care a scăzut în primele nouă luni a fost cel al autobuzelor şi microbuzelor, cu un declin 35%, la 1.873 unităţi înmatriculate. În schimb, înmatriculările de autovehicule de transport marfă au crescut cu 16%, la 78.120 de unităţi.

Datele publicate de INS includ înmatriculările cumulate de maşini noi şi second-hand, fără a exista detalii legate de ponderea maşinilor noi sau de ocazie în totalul înmatriculărilor.

News.ro

Ionut

Afacerile cu maşini au crescut în ritm accelerat şi în septembrie, cu un avans de 23,8%

Cifra de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut în septembrie cu 23,8% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, ritm accelerat faţă de cel înregistrat în luna anterioară, în timp ce afacerile din serviciile prestate populaţiei au urcat cu 7,1%, potrivit datelor publicate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS). Pe seria ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare, afacerile din comerţul cu autovehicule şi motociclete au crescut în septembrie cu 22,5% faţă de anoua lună din 2015, iar serviciile prestate populaţiei au avansat cu 5,7%.

Faţă de luna precedentă, afacerile din comerţul cu autovehicule şi motociclete au crescut în septembrie cu 10,7%, ca serie brută, şi cu 3,5%, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate. În septembrie, cea mai mare creştere - cu 35% faţă de septembrie 2015, pe serie brută - s-a înregistrat la comerţul cu autovehicule. De asemenea, afacerile din întreţinerea şi repararea autovehiculelor au urcat cu 33,6%, iar afacerile din comerţul cu motociclete au avansat cu 19,3% faţă de a noua lună din 2015, arată datele INS.

News.ro

Ionut

Ford EcoSport facelift, prezentat in SUA.
Versiunea pentru Europa va fi produsa in Craiova


Ford EcoSport, intr-o versiune restilizata, este prezentat in SUA, la Salonul Auto de la Los Angeles, afisand un design care sa il apropie estetic mai mult de Escape/Kuga si Edge. In interior masina a primit o tableta multimedia noua (SYNC 3), cu afisaj tactil de 8 inch, noi instrumente de bord, iar combinatiile de materiale si culori pot fi acum mai variate. Versiunea europeana nu va fi cu mult diferita de aceasta si va intra in productie si in Romania, din a doua parte a anului 2017.









0-100/Hotnews

adiarc

un argument in plus pt Craiova-Pitesti
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Noul model Dacia Duster cu cutie automată de viteze va fi disponibil în România din februarie 2017

Modelul Dacia Duster cu cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC (Efficient Dual Clutch), prezentat la salonul auto de la Paris, va fi disponibil în România din februarie 2017, potrivit reprezentanţilor Dacia, care spun că "se va găsi un preţ cât mai competititiv faţă de concurenţi".



Deocamdată, oficialii Dacia nu au dezvăluit de la ce preţ se va vinde modelul Duster îmbunătăţit, dar au precizat că acesta va fi "puţin sub preţul mediu al pieţei". "Se va găsi un preţ cât mai competitiv faţă de concurenţi, vom fi poziţionaţi la nivelul concurenţei", a declarat Andrei Stratu. Potrivit reprezentanţilor Dacia, Duster a fost înnoit cu o cutie de viteze automată pentru a răspunde pieţei în creştere pe acest segment de autovehicule, dar şi a "aşteptărilor unei categorii din ce în ce mai largi de clienţi". Aceasta va fi disponibilă inclusiv pe modelul Duster 1.5 DCI 109 CP 4x2.

News.ro