Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adiarc

http://www.automarket.ro/stiri/noi-nu-inauguram-niciun-kilometru-de-autostrada-in-2016-in-timp-ce-ungurii-72399.html

Daca tot suntem ocoliți de marii producători,poate vom avea ceva beneficii din extinderea/apariția de fabrici de componente
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

productie de transmisii reconditionate nu e contradictie de termeni?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

kumar

Vânzările de camioane grele, de peste 16 tone, au ,,explodat" în prima jumătate a acestui an, înregistrând un avans de peste 43 de procente faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, vânzările de camioane au ajuns în prima parte din 2016 la aproape 6.900 de unităţi, în condiţiile în care piaţa vehiculelor comerciale a urcat cu 26% în acelaşi interval.



Sursa: http://www.businessmagazin.ro/analize/transporturi/legatura-dintre-forfota-de-pe-santiere-si-vanzarile-dealerilor-auto-15555505

Gendan

Captain obvious, stiu, dar abia depasim jumatate din valoarea dinainte de criza.  :o
De curiozitate, ce perioada de amortizare are un astfel de camion?

l3x

Fata de cel mai bun an dinainte de criza suntem deja la 66,666 % la > 3.5t si anul mai are inca patru luni. Vanzari mari, poate batem recordul. Acum nu mai trebuie decat sa atragem niste investitii straine serioase si-o sa fim bine (adica n-o sa picam in nas dupa ce atingem apogeul consumului),

alecu26

Chiar acum discutam cu un șofer și mașina lui avea aproape un milion de km. Și arata bine încă.  Nu sa stricat deloc de vreo săptămână de când tot lucrează. Zicea ca e din 2007 (parca).
Deci lejer amortizare după. 1, 5 milioane km și 10 ani.
PS: deci încă exista resurse pe piața dinainte de criza....suficiente.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Daimler a investit 13 mil. euro la Cugir într-o nouă hală, unde a angajat 150 de oameni

Star Transmission, divizia locală a Grupului Daimler, a finalizat o investiţie de 13 milioane de euro într-o nouă hală de producţie din cadrul fabricii companiei din Cugir, judeţul Alba.

http://www.money.ro/daimler-a-investit-13-mil-euro-la-cugir-intr-o-noua-hala-unde-a-angajat-150-de-oameni/

bogdymol

Un Mercedes produs in Ungaria se plimba pe pasajul Basarab din Bucuresti:

http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=176593379
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Nu doar pe Basarab. Si pe Pasajul Pipera-Barbu Vacarescu, prin Pasajul Unirii (daca vad bine), prin Piata Revolutiei...

TibiV

#1090
Nu e doar unul, sunt doua... ;)
Si nu e Pasajul Unirii, e Pasajul Victoriei... (secunda 11, inainte sa aprinda farurile)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ashbird

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

TibiV

#1092
http://www.mfinante.gov.ro/acasa.html?method=detalii&id=140194

Quote
Ford realizează noi investiții în fabrica de la Craiova. Ministerul Finanțelor Publice continuă monitorizarea acestora până în 2025


Ministerul Finanțelor Publice propune o nouă modificare a OUG nr. 109/2008, cadrul legal prin care s-a acordat un ajutor de stat de 75 de milioane de euro companiei Ford România SA pentru implementarea și finalizarea proiectelor de investiții în fabrica de automobile și fabrica de motoare de la Craiova în valoare totală de 869 milioane de euro. Aceasta constă în prelungirea până la data de 31.12.2025 a perioadei de realizare a producției asumate de automobile, respectiv de motoare.

Condiția este ca, până la finalul lui 2019, Ford să realizeze la Craiova, exclusiv din surse proprii și fără implicarea altor elemente de natura ajutorului de stat, o investiție suplimentară de minimum 130 de milioane de euro. Din această sumă, 100 de milioane de euro vor fi folosiți pentru introducerea în fabricație a unui nou model de autovehicul la Craiova și 30 de milioane euro pentru producția de motoare.

Decizia de modificare a ordonanței 109/2008 a avut la bază cuantificarea următoarelor beneficii pentru statul român pe termen mediu și lung:
- securizarea continuării investițiilor Ford la Craiova și întărirea rolului acestor fabrici la nivelul sectorului prin introducerea în fabricație a unui nou model de autovehicul;
- menținerea numărului de locuri de muncă, respectiv 2700 de salariați cu posibilitatea suplimentării acestuia;
- încasarea unei contribuții la dezvoltarea regională prin plata directă de taxe și impozite în perioada 2014 – 2025 de aproximativ 230 de milioane de euro;
- un efect multiplicator în economia națională al investițiilor Ford în perioada 2014 – 2025 de aproximativ 30 de miliarde de dolari.

Nerealizarea de către Ford a condițiilor asumate prin această modificare în termenul menționat determină aplicarea unui mecanism de recuperare a ajutorului de stat care va fi plătit de Ford proporțional cu gradul de neîndeplinire.

Menționăm că Ford a realizat, în perioada 2008 – 2012, investiția asumată prin OUG nr. 109/2008, respectiv de 869,09 milioane de euro, având obligația de a menține această investiție până la 31.12.2017. Ajutorul de stat autorizat de Comisia Europeană a fost integral plătit de Ministerul Finanțelor Publice. Statul român urma ca până la 31.12.2017 doar să monitorizeze menținerea investiției și îndeplinirea condițiilor asociate acesteia, inclusiv realizarea de către Ford a producției asumate de 810 mii de autovehicule, respectiv 1,5 milioane de motoare.

În cazul în care propunerea de prelungire a perioadei de realizare a volumelor nu se materializeză, Ford nu este obligată să-și mențină investiția de la Craiova după 31.12.2017.

Totodată, Ministerul Finanțelor Publice va monitoriza îndeplinirea obligației asumate de Ford de a realiza investiția suplimentară de 130 de milioane de euro, precum și obligația de a realiza la Craiova până în anul 2025 un număr de 810 mii de automobile și 1,5 milioane de motoare. Nerealizarea uneia dintre obligațiile asumate va determina aplicarea unui mecanism sancționator, respectiv recuperarea de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat plătit companiei Ford.


Sublinierile imi apartin.
Comunicatul, nu... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Denis

Trebuiau sa stipuleze in contract si ceva de Craiova-Pitesti. :poke:

bond

#1094
nu demult am facut prima revizie la o masina asamblata in Ungaria, si pe toate piesele de schimb, de origine, scrie 'Made in Romania'
ceea ce m-a pus pe ganduri... poate ca nu-i o catastrofa ca anumiti producatori au investit in fabrici de asamblare la vecinii din vest, cat timp luam si noi ceva din valoarea aia adaugata.
pana n-o sa arate harta de la noi ca si aia un pic mai de la vest, io zic ca e good enough, inca min 10 ani si o sa atragem investitii mai de palmares :)