News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[BH] Poduri si pasaje in Oradea

Started by Jack, October 30, 2017, 10:21:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi767

Pasajul Magheru și extinderea Podului Dacia sunt aproape finalizate. Azi s-a asfaltat pasajul și mai urmează rampele și benzile pentru accesul spre bulevard respectiv peste linia de tramvai care a fost schimbată.

Se va deschide până la sfârșitul lunii.







Mai multe poze aici: https://www.ebihoreanul.ro/stiri/pasajul-magheru-din-oradea-va-fi-deschis-in-curand-circulatiei-vezi-cum-arata-158260.html

Apoi, municipalitatea a mai anunțat 2 noi subpasaje pe care intenționează să le construiască: unul în fața magazinului Crișul și altul în fața Gării de Nord.

QuoteConsiliul Local au aprobat vineri, cu unanimitate de voturi ca angajaţii Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională să facă demersuri pentru pregătirea documentaţiilor.

"Există o axă prin care beneficiarii pot cere finanţări europene pentru acoperirea cheltuielilor cu documentaţiile proiectelor pe care urmează să le depună. Cum pentru fiecare domeniu, cum ar fi mobilitate urbană, regenerare urbană ori infrastructură turistică se poate depune câte o fişă de proiect, am ales aceste trei lucrări ca fiind mai importante", a declarat pentru BIHOREANUL, directorul DMPFI, Marius Moş.

Angajaţii DMPFI vor depune în perioada următoare la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest fişele de proiect pentru obţinerea finanţărilor din care oraşul să poată acoperi studiile de fezabilitate şi alte documente necesare pentru obţinerea finanţării lucrărilor.

Suma totală de investit: 25 mil euro

QuoteInvestiţia, în valoare de 25 milioane euro, ar putea fi finanţată printr-un proiect european privind realizarea unui sistem de undă verde pentru tramvai prin amenajarea a două pasaje subterane în care să fie coborât traficul auto din intersecţia Bulevardului Magheru cu străzile Republicii şi Louis Pasteur precum şi din intersecţia străzilor Piaţa Bucureşti, Republicii şi Ştefan cel Mare.

Link: https://www.ebihoreanul.ro/stiri/primaria-oradea-vrea-inca-doua-pasaje-subterane-sub-bulevardul-magheru-si-piata-bucuresti-158247.html


TibiV

Nu are cont pe forum...

Dar +1 pentru Bolojan!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dominik

Pasajul e ok, dar nu intelg pt ce au facut trotuarele alea in pasaj, nu au nicii jumate de metru ? nu isi au rostul !
You're in Steelers Country

cristi767

Ziceau la un moment dat că pentru a fi folosite la lucrări de întreținere. Dar nu îmi dau nici eu seama în ce ar putea consta asta în concret.

voicul

Pasajul subteran Magheru din Oradea, inaugurat în prezenţa ministrului Marcel Boloş (FOTO / VIDEO)

Pasajul subteran Magheru, construit cu scopul de a fluidiza circulaţia în zona intersecţiei Bulevardului Magheru cu străzile Aleea Ştrandului şi Parcul Traian, a fost inaugurat, vineri, în prezenţa ministrului Fondurilor Europene Marcel Boloş, dat fiind că lucrarea – care a cuprins şi lărgirea podului Dacia la trei benzi pe sens – a fost realizată cu ajutorul finanţărilor europene.

Video prin pasaj: https://www.facebook.com/watch/?v=620289111982904&extid=6sNzP6i6ffHbvawy

Articol:
https://www.ebihoreanul.ro/stiri/pasajul-subteran-magheru-din-oradea-inaugurat-in-prezenta-ministrului-marcel-bolosfoto-video-158711.html

marinul

SE CAUTĂ EXECUTANT PENTRU REALIZAREA LUCRĂRILOR LA CORIDORUL DE MOBILITATE URBANĂ DURABILĂ ÎN PIAȚA E. GOJDU

Ieri, 10 martie 2021, a fost publicat pe site-ul Primăriei Oradea www.oradea.ro anunțul de participare la licitația  "Execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții "Coridor de mobilitate urbană durabilă în piața Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa I", cod SMIS 126216, Cod unic: 4230487/2021/17."

Data limită de depunere a ofertelor în SICAP este 19 aprilie 2021, ora 15:00.
Informații suplimentare pot fi obtinute accesând site-ul www.e-licitatie.ro  - anunț de participare nr. CN 1029040

Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate - preț.

Valoarea estimată a lucrărilor este 91.368.147,55 lei fără TVA, iar durata contractului este de 24 de luni.

Acest proiect este unul dintre cele mai complicate proiecte din ultimii 20 de ani care se va derula în Oradea. Pasajul subteran din Piața Gojdu, dintre Catedrala Ortodoxă și Casa de Cultură a Sindicatelor, va avea deasupra o piață pietonală, care va lega centrul orașului Oradea prin Parcul 1 Decembrie de Cetate.

Implementarea proiectului "Coridor de mobilitate urbană durabilă în piața Emanuil Gojdu din Oradea" va rezolva deficiențele de trafic care afectează semnificativ transportul public, Piața Emanuil Gojdu fiind punctul de întâlnire a peste 80% dintre traseele de tramvai și autobuz din municipiul Oradea și promovează transportul nemotorizat.

Prin implementarea proiectului se vizează reorganizarea traficului în zona Pieței E. Gojdu și a Parcului 1 Decembrie, prin separarea fluxului de circulație rutieră de cea pietonală și liniile de tramvai prin construirea de drumuri cu benzi dedicate transportului public de călători și prin redirecționarea în subteran a altor fluxuri de circulație rutieră existente. Se va asigura în acest fel separarea acestui tip de circulație de liniile de tramvai pe întreaga lungime a acestora în zona proiectului, prin subtraversare (drumuri cu bandă dedicată pentru autobuze) sau prin treceri la nivel cu liniile de tramvai și se va reamenaja infrastructura rutieră la care se intervine în acest scop prin bretele și benzi de încadrare.

Proiectul prevede astfel crearea unui coridor de mobilitate urbană durabilă din Piața Emanuil Gojdu - Vasile Alecsandri, printr-o abordare integrală bazată pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Oradea.

oradea.ro

Reminder



Daca are cineva timp sa puna planurile de situatie/planse ii multumesc anticipat :)

cristi767

Două noi pasaje subterane şi "undă verde" pentru tramvaie, în Oradea. Ce presupune proiectul de 25 de milioane de euro

Quote
Primarul Oradiei, Florin Birta, a afirmat, joi, că municipalitatea şi-a propus modernizarea arterei Bulevardul Magheru (de la pasajul subteran) - Republicii (Gara Centrală), în două etape, care presupun o investiţie totală estimată la 25 milioane de euro.

Proiectul cuprinde realizarea a încă două pasaje subterane în Oradea, unul lângă centrul comercial Crişul, iar celălalt în Piaţa Bucureşti. La final, va fi creat un sistem de "undă verde" pentru tramvaie, astfel încât circulaţia acestora să nu fie încurcată de autoturisme, cum se întâmplă în prezent.

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/doua-noi-pasaje-subterane-si-unda-verde-pentru-tramvaie-in-oradea-ce-presupune-proiectul-de-25-de-milioane-de-euro-163994.html

marinul

A FOST DESEMNAT CÂȘTIGĂTORUL LICITAȚIEI PENTRU REALIZAREA PASAJULUI RUTIER SUBTERAN DIN DREPTUL PIEȚEI CETATE

La finalul săptămânii trecute a fost desemnat câștigătorul licitației pentru obiectivul de investiții ,,Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa II".

Acesta este asocierea formată din S.C FREYROM S.A - lider de asociere, S.C.PROCONS GROUP S.R.L - asociat 1, S.C METABET CF S.A - asociat 2, și SC LEKO CONSTRUCT S.R.L - asociat 3.

Valoarea estimată a proiectului este de 30.127.053, 37 lei fără TVA, iar oferta cu care a venit ofertantul este de 27.004.232,55 lei fără TVA.

,,Perioada de contestații este de 10 zile, respectiv până la sfârșitul acestei săptămâni, după care, dacă totul va decurge fără probleme, o să trecem la semnarea contractului. Ne dorim ca lucrările să înceapă cât mai repede, chiar înainte de sfârșitul acestei luni, având în vedere că proiectul există deja și autorizația este obținută", a declarat primarul Florin Birta.

Etapa a II-a a acestui proiect complex, care prevede şi realizarea a încă unui pasaj rutier subteran în dreptul Centrului Civic, urmează să fie realizată în zona intersecției dintre Bulevardul D. Cantemir și strada Sucevei. Aici vor fi realizate două girații, care vor fi traversate în subteran de un pasaj, ce ar urma să asigure benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relația D. Cantemir - Centrul Civic. În partea de la nivelul solului va exista o bandă dedicată liniei de tramvai. Prin realizarea celor două girații vor fi evitate astfel și o serie de puncte de conflict cu liniile de tramvai.

Proiectul prevede un pasaj subteran cu patru benzi de circulație, două pe fiecare sens. Lungimea zonei acoperite va fi de aproximativ 29 m.

Finanțarea se realizează prin Programul Operațional Regional 2014 - 2020, în cadrul proiectului integrat ,,Coridorul de mobilitate urbană durabilă din Piaţa Emanuil Gojdu - Piața Cetate, Oradea".





Powered by API/PUM imgur uploader

oradea.ro

bacovia

La Oradea mereu castiga firme consacrate ce fac treaba.

lucianluci96

Au inceput lucrarile pentru Pasajul din Piata Cetate:

















marinul

Au început lucrările la viitorul pasaj subteran de lângă Piaţa Cetate din Oradea! (FOTO / VIDEO)

Constructorii au finalizat relocarea reţelelor de apă, canalizare şi termoficare din calea viitorului pasaj subteran de lângă Piaţa Cetate din Oradea şi au început lucrările efective de amenajare a acestuia.

Viceprimarul Marcel Dragoş a declarat pentru BIHOREANUL că lucrările la rampa dinspre Bulevardul Dimitrie Cantemir a viitorului pasaj au început cu consolidarea viitorului mal de pământ de pe cele două laturi ale tunelului.

"Acum bat palplanşele din tablă groasă vălurită (n.r. elemente de construcţie folosite la executarea unor pereţi care susţin săpăturile sau sprijină malurile înalte) care vor asigura accesul în condiţii de siguranţă la construcţie. Ulterior, după realizarea pereţilor, acestea vor fi îndepărtate", a declarat Marcel Dragoş.
Potrivit viceprimarului, în cursul zilei de joi constructorii au început săpătura pentru primul pilot forat dintre cei 86 care vor forma structura de rezistenţă a pereţilor viitorului tunel.

"În prezent se face săpătura pentru primul pilot forat. În săpătură se va monta armătura şi se va turna beton. Cei 86 de piloţi foraţi vor constitui zidul de sprijin. Deasupra piloţilor se va lega, într-o fază ulterioară, armătura şi se va turna planşeul viitorului pasaj", a explicat viceprimarul.

Potrivit estimărilor constructorilor, toți cei 86 de piloţi foraţi vor fi amplasaţi înainte de sfârşitul anului, în condiţiile în care ritmul de lucru este undeva la patru piloţi foraţi pe zi.

Amenajarea pasajului din zona Pieţei Cetate face parte din cea de-a doua etapă a proiectului privind coridorul de mobilitate Nufărul-Cantemir.

Lucrările vizează amenajarea în zona pieţei Cetate din Oradea a două giraţii traversate în subteran de un pasaj cu patru benzi (două pe fiecare sens de mers), care vor asigura inclusiv benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relaţia Bulevardul Cantemir - Centrul Civic.

Lungimea zonei acoperite a pasajului va fi de 29 metri.

Lucrările, cu termen de finalizare de 15 luni, au fost adjudecate în vară de o asociere de firme reprezentate de Freyrom, constructorul podului Centenarului, pentru circa 27 milioane lei fără TVA.


























Powered by API/PUM imgur uploader



Bihoreanul


razvan96

Azi s-a lansat licitatia [CN1042175] - Executie lucrari pentru obiectivul de investitii: "Construire drumuri colectoare si pasaj pentru Centru de Transport Intermodal"

Valoarea estimata: 49.450.726,67 RON

Durata: 20 de luni

Termen de depunere: 20.06.2022

QuoteObiectul 1 – Pasaj peste sensul giratoriu amplasat pe DN 1 la km 634+825, în lungime totală de 1043 m, care se suprapune cu traseul drumului național, începând la km 634+222 până la km 635+265 • Obiectul 2 – Drum colector în lungime totală de 2220 m, amplasat pe partea dreaptă a drumului național, paralel cu acesta, începând la km 634+825 până la km 637+025, unde se intersectează în girația proiectată a drumului de legatură Centura Oradea – Autostrada A3 Biharia-Borș • Obiectul 3 – Drum de acces la Centrul Intermodal, care începe din intersecția cu drumul colector proiectat, în dreptul drumului național la km 636+335 și are un traseu în lungime de 665 m, până la viitorul acces în Centrul de Transport Intermodal.

Solutia tehnica pentru supratraversarea giratoriului este pasaj pe 2 arce metalice cu lungime totala de 72 de metri.

marinul

,,Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa II" denumirea proiectului, defapt e un singur pasaj in zona pietei cetatii


In videoclip apare si intersectia Emanuil Gojdu, contractul pentru etapa I fiind semnat recent

stirea din 24 iunie

S-A SEMNAT CONTRACTUL PENTRU CELE CINCI PASAJE DIN PIAȚA EMANUIL GOJDU

A fost semnat contractul pentru obiectivul de investiții ,,Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa I". Anunțul a fost făcut de către primarul Florn Birta care, alături de Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a vizitat șantierele altor două proiecte mari de infrastructură din Oradea.

,,S-a semnat contractul de execuție la Gojdu I, pentru cele 5 pasaje, din zona Centrul Civic - Catedrala Ortodoxă. Contractul a fost câștigat tot de o asociere de firme condusă de Freyrom, care se ocupă și de etapa II. În 2 săptămâni vor începe lucrările la partea de deviere rețele și devieri de circulație, așa cum este normal să se pregătească pentru începerea unui proiect.

Vom mai avea două pasaje: pasajul de la magazinul Crișul, respectiv pasajul de la Gară, care sunt în etapa de realizare a proiectării", a precizat primarul Florin Birta.

Lucrările la etapa I vor fi executate de asocierea formată din Freyrom - lider, Leko Construct SRL, Construcții Erbaşu S.A, Metabet CF S.A, Ritmoteh SRL, Procons Group, Viarom Construct și DAS Traffic System. Valoarea contractului este 84,956,804.76 lei fără TVA (17,1 mil. euro fără TVA).

"Proiectul este de mare complexitate, definește foarte bine și conturează în același timp ce înseamnă un coridor de mobilitate urbană la nivelul unei dezvoltări urbane, așa cum este cea din Oradea. Faptele ne dovedesc că suntem în fața unei comunități care are responsabilitatea dezvoltării și oportunitatea accesării fondurilor, pentru care prioritatea numărul 1 în vederea dezvoltării orașului sunt fondurile europene" a punctat Marcel Boloș.

În cadrul proiectului se vor construi 5 pasaje subterane, 12.117 metri pătrați de  trotuar pietonal, 660 metri liniari de piste de biciclişti, 990 metri liniari de bandă dedicată transportului public, infrastructură rutieră modernizată, linii de tramvai modernizate, stații de transport create şi modernizate, se vor planta arbori și arbuști și se vor realiza rețele de irigații.

Obiectivul general al proiectului constă în reducerea emisiilor de carbon în municipiul Oradea prin crearea unui coridor de mobilitate urbană durabilă din Piața Emanuil Gojdu - Vasile Alecsandri, printr-o abordare integrată bazată pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Oradea.

Gojdu II, stadiu de execuție 40%

În privința obiectivului ,,Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa II", stadiul lucrărilor este 40%. În acest moment se lucrează la rampa dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir, fiind realizată săpătura aproape de cota finală. Au fost finalizați cei 86 de piloți forați aferenți pasajului rutier din Piața Cetate și au fost executate cele două banchete turnate deasupra piloților forați. Pe aceste banchete vor fi așezate grinzile pasajului rutier. Totodată, au fost executate lucrările pentru devierea rețelelor de utilități, urmând să fie realizată armătura rampei dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir.

Prin acest obiectiv de investiții se va face un pasaj rutier subteran în zona intersecției dintre bulevardul Dimitrie Cantemir și strada Evreilor Deportaţi. Aici vor fi realizate două girații la nivelul solului, care vor fi traversate în subteran de un pasaj pe relația D. Cantemir - Centrul Civic.

La nivelul solului va exista, în continuare, o bandă dedicată liniilor de tramvai. Totodată, vor fi executate următoarele categorii de lucrări: realizarea sistemului de irigații, modernizarea zonei pietonale și a trotuarelor din aria proiectului, piste de biciclete, stații de transport public modernizate precum și plantarea de arbori și arbuști.

Acest pasaj rutier este situat pe una dintre cele mai importante axe de circulație din Municipiul Oradea, axa pe direcția Nufărul - Cantemir - Centrul Civic - B-dul Magheru - str. Republicii - Gară - str. Ștefan cel Mare. Astfel, se urmărește obiectivul de fluidizarea traficului rutier în vederea reducerii poluării și creșterii siguranței.

Se estimează finalizarea lucrărilor până la sfârşitul anului, valoarea proiectului fiind de 27,004,232.55 lei fără TVA (5,4 mil. euro fără TVA).

Ambele proiecte sunt implementate de către Primăria Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională.

oradea.ro

si o animatie cu cele 2 proiecte, cred ca a mai fost pusa dar e buna de rimender




marinul

Incep lucrarile la pasajele din Piata Emanuil Gojdu


cristi767

Construcţia pasajului peste Şoseaua Borşului are şanse mari să fie finanţată prin PNRR

Construcţia pasajului peste Şoseaua Borşului spre viitorul terminal intermodal orădean, precum şi a drumurilor colectoare care vor duce la acesta, are 90% şanse să fie finanţată prin PNRR.

20 de pasaje în toată ţara

QuoteConsiliul Local, întrunit miercuri în şedinţă extraordinară desfășurată online, a aprobat cu unanimitate de voturi încheierea unui parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru implementarea investiţiei în valoare de 50 milioane lei.

,,Sunt 20 de pasaje în toată ţara care se vor finanţa prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Când am aflat această informaţie, m-am dus la CNAIR şi am întrebat: Care sunt condiţiile? Mi s-a răspuns că principala condiţie este ca lucrările să fie finalizate până în 2026, deci proiectul trebuie să fie matur, iar cea de-a doua condiţie este ca pasajul să fie pe un drum naţional. Noi ne încadrăm în amândouă. Viitorul pasaj este în faza de licitaţie a execuției şi în primăvara anului viitor ar putea începe lucrările, iar el traversează DN1, în Oradea, la intrare în România", a explicat pentru BIHOREANUL primarul Florin Birta.

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/50-de-milioane-de-lei-constructia-pasajului-peste-soseaua-borsului-are-sanse-mari-sa-fie-finantata-prin-pnrr-173574.html