[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RaduG

Pe Openstreetmap.org poți bifa opțiunea ,,urme GPS publice", și vei ave o idee destul de bune despre traficul de suprafață, inclusiv poți face studii de trafic pe aleile din parcuri dacă vrei să știi unde să-ți poziționezi bicicleta cu cafea sau biscuiți :)

tom_sawyer

CFR SA a lansat licitația pentru modernizarea Complexului Feroviar București

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect "Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București".

Valoarea estimată a contractului este de 22.537.410,05 lei fără TVA (echivalentul a aproximativ 4,5 milioane de euro), la care se adaugă TVA în valoare de 4.282.107,91 lei, rezultând o valoare totală estimată de 26.819.517,96 lei (5,4 milioane de euro). Durata de prestare a serviciilor este de 21 de luni, care include și perioada necesară verificării şi aprobării documentelor de către CFR SA.

Complexul Feroviar București, cu o lungime desfășurată  a liniilor de cale ferată de 605,700 km, cuprinde mai multe zone de analiză/dezvoltare, după cum urmează:
Complexul Feroviar București Nord – în lungime de 156,055 km;
– Inelul Feroviar București – în lungime de 316,323 km;
– Conexiunile cu Inelul Feroviar București – în lungime de 133,348 km.

În  Nodul Feroviar București converg cinci dintre cele opt magistrale feroviare care sunt pe teritoriul României (300, 500, 700, 800, 900) și trei linii secundare (801, 901, 902).

Pentru elaborarea studiului, se vor parcurge următoarele etape principale:
1. stabilirea criteriilor de analiză și proiectare, inclusiv pentru relația cu celelalte moduri de transport dezvoltate la nivelul Regiunii București-Ilfov;
2. analizarea stării actuale a infrastructurii feroviare existente în vederea identificării blocajelor și a altor deficiențe;
3. identificarea scenariilor/opțiunilor tehnico-economice posibile, compararea lor prin analiză multicriterială și selectarea a două-trei variante de traseu;
4. compararea detaliată a variantelor de traseu la nivel de proiect conceptual, pe baza studiilor tehnice, analizei cost-beneficiu și evaluării preliminare a impactului asupra mediului, în vederea selectării variantei optime de investiții.
5. detalierea variantei optime și finalizarea studiului de fezabilitate.

O atenție specială se va acorda Complexului Feroviar București Nord. Restul infrastructurii feroviare din cadrul Complexului Feroviar București va fi, de asemenea, analizat pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/periurbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București).

Prin lucrările de modernizare care vor fi propuse/proiectate în cadrul Studiului de Fezabilitate, Gara de Nord trebuie să devină polul intermodal principal al Municipiului Bucureşti şi al zonei sale de influență principale – Județul Ilfov.

Sursa de Finantare este asigurată din fonduri de la Bruxelles alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporție de 85%.

https://clubferoviar.ro/modernizarea-complexului-feroviar-bucuresti/

AndreiB

Excelent. Sper ca rezultatul final sa includa dublarea tuturor magistralelor care intra in Gara de Nord, pentru ca sunt mult prea multe cu linie simpla pe ultima portiune, care reduce capacitatea.

NGC

Ofertantii pentru "Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București":

1. CONSIS PROIECT
2. Asocierea EGIS ROMANIA S.A. + EGIS RAIL + ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA
3. Asocierea I.S.P.C.F. + BAICONS IMPEX S.R.L.
4. Asocierea METROUL + INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL

Lyvyoo

Noutăți!
https://buletin.de/bucuresti/tren-tramvai-pentru-bucuresti-ilfov-concluzii-in-dezbaterea-marele-bucuresti/

"Trenul metropolitan înseamnă un suport pentru integrare urbană coerentă. Asta este ceea ce noi am căutat. Structura care a fost aleasă să implementeze acest proiect este una care integrează Bucureștiul și Ilfovul. (...) Încercăm să ieșim cât de curând, noi sperăm că în octombrie noiembrie să fie maxim. Eu mi-am tot dorit să ies cu niște comunicări publice, le-am amânat că am simțit că sunt niște elemente care încă n-au fost foarte bine definite din punct de vedere tehnic. Noi o să avem pentru fiecare gară, cu ajutorul autorităților, concursuri de soluții, vom încerca să atragem dezvoltatori."

zeckesan

Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan și Președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, vor fi prezenți la dezbaterea organizată în cadrul "Săptămânii europene a mobilității". Proiectul de tren metropolitan va fi prezentat public chiar de către coordonatorul proiectului, Ștefan Roșeanu.

Evenimentul va avea loc miercuri, 22 septembrie, între orele 11:00 – 13:00, iar în cadrul conferinței, publicul va putea afla ce anume presupune demararea unui astfel de proiect, care sunt investițiile necesare, ce s-a realizat până acum și care sunt pașii următori. Totodată, va fi organizată și o sesiune de întrebări și răspunsuri. Oricine dorește să se înscrie o poate face accesând link-ul: https://tpbi.ro/tren-metropolitan/

https://tpbi.ro/tpbi-viitoarea-retea-de-tren-metropolitan-bucuresti-ilfov-prezentata-intr-un-eveniment-online/

carutasul

văd că Gara de Vest e "star" :) Nici nu știam că există...

paullie

Da Mucusor 'fumeaza' 580 mil EUR din banii MT. Acu cu Vilceanu poate ii merge daca era @cutter nu pupa el nimic pentru proiect falimentar.

Desi cred ca o linie Domnesti - Branesti incrucisata cu o linie Buftea - GdN (nod la podul de pe lânga H Carpati) nu ar fi o idee rea. Si cu gari indesite de ex lânga viitoarea statie de metrou Pajura. Si atentie Domnesti - Branesti facuta pe direct fara sa intri si iesi din GdN.

Lyvyoo

Un rezumat foarte bun al intalnirii de azi:
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25054300-trenul-metropolitan-promis-nicusor-dan-campania-electorala-cum-arata-acum-proiectul-pasi-facut.htm

"Ce s-a făcut până acum? ADITPBI lucrează la studiul de prefezabilitate, a declarat Ştefan Roşanu, persoana tehnică pe acest proiect din partea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov.

,,Într-o primă etapă se poate valorifica sustenabil calea ferată de centură a Bucureștiului între Jilava – Măgurele – Domnești – Chiajna – Chitila – Băneasa – Pantelimon ce face parte din cele două coridoare ce vor fi reabilitate. Linia de cale ferată poate fi o bună alternativă pentru transportul urban în zonele periferice. Linia de cale ferată poate descongestiona traficul de călători de tranzit din București. Introducerea unor automotoare electrice cu frânare și accelerare rapide, cu orar cadențat și armonizat cu cel al altor mijloace de transport public va conduce la reducerea semnificativă a impactului asupra mediului din oraș.Calea ferată va facilita circulația locuitorilor noilor cartiere rezidențiale dezvoltate la periferia Capitalei", a explicat acesta.

Proiectul a fost împărțit în 3 etape.

În prima fază se va introduce trenul metropolitan pe rețeaua feroviară existentă prin:
reînnoirea/modernizarea liniilor existente
modernizarea stațiilor existente
construcția unor stații noi
construcția sistemelor și subsistemelor destinate asigurării tracțiunii ce asigură neutralitatea climatică
eliminarea unor limitări tehnice ale rețelei
achiziția de vehicule feroviare proiectate pentru trafic de scurt parcurs și în cadență ridicată
Prima fază se va realiza în perioada 2021 – 2026, sursa de finanțare dorită fiind fondurile europene nerambursabile din PNRR."

zeckesan

De menționat că domnul Roșanu a specificat că planul detaliat pentru faza 1 apare până la sfârșitul anului în curs. Prezentarea a fost cea postată de @oc7avian în aprilie pe forum http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2977.msg339656#msg339656

vancouver

#505
^^ Mamaaa ce de elucubratii:

"Într-o primă etapă se poate valorifica sustenabil calea ferată de centură a Bucureștiului între Jilava – Măgurele – Domnești – Chiajna – Chitila – Băneasa – Pantelimon" - halal sustenabil  :( . . . Sa nu uitam: Jilava - Chiajna este neelectrificata si apta de viteze nu tocmai grozave. Apoi Chiajna - Baneasa e linie simpla si nu e asa usor de folosit - se trece efectiv prin triaj si se schimba de mai multe ori linia (multe macaze). Linia e in stare f. proasta. Cadenta nu are cum sa fie mai buna decat e acum spre aeroport din cauza acestei gatuiri.

"Linia de cale ferată poate fi o bună alternativă pentru transportul urban în zonele periferice" - transport urban in zone periferice? Häääää? Cum adica. Nicaieri in lume nu se merge de la o periferie la alta sau doar in mod exceptional, daca vreuna din periferii are vreun stadion sau mai stiu eu ce centru de interes. In plus statiile nu sunt in localitate. De ex. statia Chiajna este in afara teritoriului administrativ al localitatii Chiajna. La 2 km de centrul orasului si la 1km de primele case. In jurul garii este doar un cãtun, parte din cartierul Giulesti-Sarbi (dar aflat la 2km de restul cartierului). Cãtunul nu are strazile asfaltate! In general garile acestea nici nu exista. Deci trebuie intai construit ceva, macar un peron. Dar garantat nu o sa mearga nimeni din Jilava sau Magurele 2km pana la gara pe jos sau mai stiu eu cum, ca sa ajunga la Chiajna tot la 2km de localitate etc.. Numai ca sa ne dam seama de dimensiuni: la nici una din garile astea nu circula acum nici un mijloc de transport in comun. Deci mai trebuie si alea create.

" Linia de cale ferată poate descongestiona traficul de călători de tranzit din București." WHAAAAT? Trafic de care? Traficul de tranzit de calatori. . . De unde? Din Bucuresti? Care Bucuresti? Ca linia asta nu prea are legatura cu Bucurestiul. Doar asa... tangential poate pe la Baneasa. Si din tren vezi si cladirile de birouri de la Pipera . . . dar doar le vezi, ca nu vad nici o idee de statie la Pipera, singura care ar avea 1-2% sens.

"Calea ferată va facilita circulația locuitorilor noilor cartiere rezidențiale dezvoltate la periferia Capitalei"  :lol: :lol: Pai ca omul din noul cartier sa foloseasca trenul, trebuie ca trenul sa opreasca in mijlocul cartierului. Asa cum metroul trece prin mijlocul unui cartier. Asa si metroul din Militari (M3) merge la 2km de Drumul Taberei (de la intersectia Brasov/Timisoara pana la metrou Lujerului sunt doar 800m!), dar nu sta nimeni din Drumul Taberei sa mearga pe jos pana in Militari sau nici macar sa ia 137 / 41 sau mai stiu eu ce sa ia M3. De aia a fost nevoie de inca un metrou: M5, prin mijlocul cartierului Drumul Taberei!

"va conduce la reducerea semnificativă a impactului asupra mediului din oraș" . . . daca zero este semnificativ, atunci da, va conduce. . .
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Deutschländer

^pe langa toate puncte valabile de sus, mai am o problema cu banii:
Doar 212 mio EUR pentru infrastructura? Linia spre spre Razoare este "functionala" (este un cuvant destul de pozitiv in acest contex) pana la Valea Cascadelor, dupa a ramas doar fier vechi. Nu o sa fie suficient de taiat iarba.
Iar si in rest, inelul de centura este intr-o stara deplorabila. Inteleg trenuri de marfuri pot sa se mai plimb cu 20km/h pe ea, dar un tren urban are nevoie de minim 70km/h.
Conform harta opresc toate linile la Carpati...presupun la 212 mio EUR nu sunt bani pentru noul nod feroviar acolo. Presupun o sa fie "Peron Chitila", "Peron Giulesti", "Peron 1 Mai" si pentru linia intre Chiajna si Baneasa o sa avem "Peron Jungla".

Dar cum a fost scris mai sus...daca oricum nu sunt pasageri, se poate si cu 20km/h si fara orice fel de gara sau halta.

hefaistos

Taci maaaa!!!!
Ne pregatim pentru:

"planul detaliat pentru faza 1 apare până la sfârșitul anului în curs"
Aia nu costa mai nimic. Si e domeniul nostru de expertiza: pdf-uri si ppt-uri.

Eu stau si ma intreb, ne prosteste ND pe noi, sau il prostesc "expertii" pe ND.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

survola

Propunere infrastructură feroviară:
- tramvai pană în pasajul Domnești,
- tramvaiul 5 cu șina reparată (dacă nu prelungit traseul),
- liniile de pe 19/ 23/ 27/ 40/ 55 etc reparate,
- inelul acela fantoma de pe Grigorescu/ D-na Ghica început

dr4qul4

Am si eu o nelamurire. In afara de sedintele astea, Mucusor si seful de la Ilfov, vor mai face si altceva?
Sau asteapta ca CFR sa le pun ain aplicare planul?

Nu de alta, dar din cate stiu eu, PMB nu are voie sa faca investitii pe "proprietatea" CFR. Macar a fost cineva de la CFR prezent la intalnire, s-au i-au dat cu seen  :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024