[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

[...] se intenţionează pregătirea unui proiect pentru modernizarea Gării de Nord în parteneriat public-privat. Ideea nu este nouă – ea mai mai fost vehiculată încă de pe vremea când ministru al Transporturilor era Miron Mitrea.

Adevarul

cristi5

Promisiuni la foc automat de la CFR, s-o fi bagat PRul cel nou al ministrului si pe la ei.

Dintre toate asta cu PPP in gara de nord (finantata cum, cu spatiu comerciale?) mi se pare cea mai ciudata.

tom_sawyer

^
CEETRUS, parte din grupul Auchan, transformă Gara de Nord din Paris până în 2024. Acelaşi lucru vrea sa-l faca şi la Bucureşti.
14.07.2018

Directorul general al CEETRUS România, Tatian Diaconu, a declarat în  repetate rânduri la întâlnirile cu presa că ar studia reabilitarea Gării de Nord din Bucureşti şi transformarea ei într-un centru urban de excelenţă, dacă ar fi fuincţionale şi la noi, parteneriatul public-privat.

,,Astăzi, legea parteneriatului public-privat nu este una care să îmi permită să fac aşa ceva. Până nu se va clarifica, o să continuăm să investim ca persoane private. Dacă ar exista mecanismele legale necesare şi dorinţa de a face un proiect aş studia de mâine dimineaţa reabilitarea Gării de Nord şi transformarea ei într-un centru urban de excelenţă", spunea Diaconu la începutul anului trecut.

În urmă cu o lună, la anunţul schimbării numelui companiei din Immochan în CEETRUS, Diaconu spunea că "Bucurestiul se poate dezvolta prin parteneriate public-privat. O să revin şi o să vă spun iar, că îmi stă ca un ghimpe, despre Gara de Nord, unde în continuare nu se mişcă nimic".

Transformarea Gării de Nord din Bucureşti ar avea nevoie de 2 miliarde de euro şi de zece ani. Iar pentru demararea unui proiect de o asfel de anvergură, ar fi nevoie de mai mulţi investitori.

"Un proiect precum Gara de Nord nu poate să fie făcut de un singur dezvoltator. Este imposibil, pentru că nu avem timp ca un singur dezvoltator să facă un astfel de proiect. Și atunci, într-un proiect de două miliarde de euro ar trebui ca cineva să joace acest rol de catalizator și nu ar fi absolut nimic sprectaculos ca lângă mine să vină Skanska, NEPI, AFI, Primăria, Ministerul Transporturilor. Asta însemnă pentru mine evoluția Romaniei", mai spunea în urmă cu o lună Tatian Diaconu.

economica.net

Ionut

Reparații CFR de 6,4 milioane de lei pe rețeaua feroviară a Capitalei







Reparaţii CFR în valoare de 6,4 milioane de lei, executate de Wiebe România SRL, au loc în prezent pe rețeaua feroviară a Capitalei și în împrejurimi. Lucrările de reparații au drept scop refacerea parametrilor corespunzători pentru reluarea circulaţiei feroviare pe liniile Post Rudeni – Post Colentina, Post Giuleşti – Post Colentina şi Colentina – Mogoşoaia, a anunțat sâmbătă pe Facebook CFR SA. Lucrările sunt finanțate din fonduri proprii ale CNCF CFR SA. Se lucrează pe următoarele tronsoane: linia 301Y Post Rudeni – Post Colentina km 0+000-1+220, linia 301L Post Giuleşti – Post Colentina km 9+000-km 9+276 și linia 301 K Colentina – Mogoşoaia km 1+800-4+900.

Investițiile în execuție vizează trasarea lucrărilor pentru refacerea geometriei căii, defrișare, curăţare vegetație, decolmatare şanturi; demontarea căii, excavaţie selectivă în ampriză și evacuarea sterilului cu tren de lucru, nivelarea și compactarea patului căii; montarea mecanizată a suprastructurii căii, traverse noi, piatră spartă nouă. De asemenea, se lucrează la refacerea în zona schimbătoarelor de cale a substratului căii cu grosimea de 30 cm după compactare, cu geotextil de separaţie, geogrila biaxială de ranforsare, balast nespălat de râu 0-70 mm. O altă opedrațiune vizează montarea şi introducerea mecanizată în cale a schimbătoarelor simple noi 60-1/9/300. Totodată, se procedează la sudarea joantelor interioare ale aparatelor de cale, sudarea şinelor şi înglobarea tronsonului km 4+100/4+900 în CFJ existent, montarea cupoanelor de tranziţie 49/60, montarea de JIL-uri cu eclise consolidate și montarea traverselor speciale P1 şi P2 şi a contraşinelor.

Termenul de finalizare este septembrie 2019.

ClubFeroviar.ro

Ionut

In cazul in care aveti idei de zone bune de filmat din drona in jurul Bucurestiului, sa imi spuneti. Incerc sa ajung. Dar trebuie sa imi spuneti exact zonele, mai ales ca pe CF accesul e mult mai complicat si din drona se vad mult mai putine detalii ca la autostrazi/drumuri.

Cristi N

Imi vin cateva idei in minte:

- prima ar fi linia de CF dintre Maniu si Timisoara care duce la Gara Cotroceni. Acolo tot revine ideea crearii unui bulevard pe traseul ei, mie unul mi se pare o distanta prea mica intre cele doua bulevarde pentru a face un altul intre ele. In spatele complexului rezidential 21 residence este gara propriu zisa si ceva infrastructura pentru descarcarea pacurii care ajunge la CET Grozavesti.

- zona cu lucrarile de reabilitare ale liniei care duce la aeroport

- CF de Centura intre intersectia cu liniile care ies din Gara de nord si pana la intersectia cu linia spre Constanta. Aici stiu ca erau ceva lucrari pentru reactivarea liniei.

- zona Pod Constanta. Aici mai important cred ca e bariera care o reprezinta linia pentru locuitorii din zona nu linia propriu-zisa.

nenea_hartia

E foarte off-topic, dar dacă te nimerești pe lângă vreunul din fostele forturi dau o bere virtuală pentru 1 minut de filmare de sus. :)

Vlad94

A fost cineva cu trenul intre Parc Mogosoaia si Bucuresti Nord? Este o viabila pentru naveta?

bogdanstancu

#263
^
Este viabila doar ca nu sunt foarte multe trenuri pe parcursul zilei. Pentru zona Buftea/Mogosoaia consider cea mai viabila naveta din gara Buftea unde opresc f multe trenuri, unele facand apox 15min pana in Gara de Nord.
Eu folosesc naveta din gara chitila.

Ionut

Hai sa vorbim aici de podul asta.

S-a anulat licitația pentru Podul Constanța. Nu s-a prezentat nicio firmă, se trece la negociere directă

Licitația pentru Podul Constanța, lansată de CFR SA pe 5 aprilie, a fost anulată, pentru că nicio firmă nu a depus oferte. Termenul limită de depunere a ofertelor a fost 7 mai (marți). Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat pe 5 aprilie că se consolidează Podul Constanța, fiind lansată licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor. Este vorba de reparaţia şi consolidarea podului de cale ferată de la km 4+327, situat pe magistrala Bucureşti – Constanţa. Valoarea totală estimată a contractului este de 3.491.363 lei fără TVA, din care 101.175 lei pentru servicii de proiectare şi 3.390.188 lei fără TVA pentru execuţia lucrărilor, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Durata contractului era stabilită la opt luni de la semnare, din care două luni pentru proiectare şi șase luni pentru execuţie, la care se adaugă perioadă de garanţie a lucrărilor de 10 ani.

"Dacă în cazul unei proceduri cu anunț de participare nu a fost depusă nicio ofertă sau solicitare de participare, entitatea contractantă, în cazul de față Regionala București, poate transmite invitații la unul sau mai mulți ofertanți pentru a participa la negociere", au declarat oficialii CFR, citând din legea respectivă.

Dat fiind faptul că podul feroviar de la km 4+327 reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cu o importanţă deosebită atât pentru traficul feroviar, cât şi pentru cel rutier, CFR SA a analizat şi a stabilit un program de lucrări astfel încât, în perioada execuţiei, să nu intervină modificări majore de trafic nici în circulaţia trenurilor, nici în circulaţia rutieră, a precizat compania de infrastructură.

ClubFeroviar.ro

Cristi N

Vitalie i-a prins pe cei de la Infra la podul Constanta si a iesit asta: link

Quote"L-am prins" pe directorul CFR Infrastructură(cel cu mustață) sub podul Constanța. Am stat într-un fel de conferință de presă Ad-hoc, în ploaie, printre mașinile care așteptau la o coadă uriașă să treacă pe sub celebrul pod.

A venit să-l inspecteze pentru că este o căzătură. La propriu. Deh, este de o lună și jumătate în funcție și speră să înceapă în sfârșit lucrările. Asta în condițiile în care directorul anterior nu a putut face nimic pentru că, incredibil, dar nu s-a prezentat niciun constructor la licitație.

Vedeți clipul în care spune cum a convins totuși un constructor să preia lucrarea. 🙂

Mai multe detalii vă dau în seara asta, la ora 19.00, la știrile PRO TV.

Până atunci, vă zic doar atât, Constantin Axinia(așa îl cheamă pe noul director) mi-a promis că trenurile vor merge mai repede prin România până la sfârșitul mandatului. Aproape că își vor dubla viteza, susține domnul director.

Auzind promisiunea, l-am întrebat sincer cât va dura mandatul său?

Vedeți la 19.00, la știri, ce mi-a răspuns. :)

Sursa

tom_sawyer

#266
Constantin Axinia: încep lucrările de modernizare la Podul Constanța. Se pot adăuga două benzi de circulație



Peste zece zile pot începe lucrările de modernizare la Podul Constanța, a anunțat marți directorul general al CFR SA, Constantin Axinia, care s-a dus în vizită la fața locului.

Anunțul vine la doar câteva zile după ce licitația lansată în acest sens de compania națională de căi ferate a fost anulată, din cauză că nu a depus ofertă nicio firmă.

Oficialul CFR a explicat că, ulterior, s-a prezentat o companie interesată să semneze contractul pentru lucrările de modernizare a Podului Constanța. "Mai așteptăm până pe 23 (23 mai – n.red.), poate mai vin și alții. Apoi, chiar a doua zi pot da ordinul de începere a lucrărilor", a declarat Axinia.

Constantin Axinia a explicat că CFR SA are în vedere înlocuirea grinzilor din beton cu unele metalice, mai rezistente și cu o deschidere mai mare. "Apoi, Primăria Municipiului București poate să se apuce să sape în stânga (în partea dinspre Casa Presei Libere și Gara Băneasa – n.red.) și să mai adauge două benzi de circulație. Nu sunt necesare exproprieri, pentru că terenurile au fost deja expropriate atunci când s-au făcut săpăturile la metrou (Magistrala 4, între stațiile 1 Mai și Jiului – n.red.)", a mai spus el.

https://clubferoviar.ro/modernizare-la-podul-constanta/

rizzuh

Stai, ce? Lungesc podul? Exista vreun document sau proiect pe undeva care spune cum si cu cat? Cum se va desfasura circulatia pe M800, vor devia tot traficul pe centura?

TibiV

Ma ia cu ameteala!....
Incredibil!....  :o
Cred ca as fi putut posta chiar si la Coridor, dar totusi nu este taman de coridor....

Veti intelege imediat...


https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2564546173580235

CFR Infrastructura
19 minute ·
București, 15 mai 2019

Gara de Nord Bucureşti – lucrări de înlocuire aparate de cale şi buraj mecanizat desfăşurate în cursul nopţii de 14/15 - 15/16 mai 2019

Sucursala Regională CF Bucureşti a demarat programul de întreţinere şi reparaţii curente la infrastructura feroviară în zona Gării de Nord, prin lucrări de înlocuire a aparatelor de cale şi buraj mecanizat, lucrări care au drept scop ridicarea restricţiilor de viteză şi creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei, la intrarea şi ieşirea în/din Bucureşti Nord.

Lucrările executate în regie proprie, cu personal şi utilaje de specialitate, se desfăşoară în cursul nopţii, în intervalul orar 21.00 – 05.00, măsură necesară pentru a menţine condiţii optime de circulaţie, cu implicaţii reduse în graficul orar al trenurilor care sosesc şi pleacă în/din Gara de Nord.

♦ Lucrări:
◘ înlocuire aparate de cale
◘ buraj mecanizat cu maşini grele de cale
◘ restabilirea completă a calităţilor drenante ale pietrei sparte, refacerea omogenităţii şi elasticităţii stratului de piatră spartă
◘ eliminarea materialelor uzate din componenţa căii adiacentă aparatelor de cale înlocuite

♦ Utilaje:
◘ utilaj automotor ppentru transport materiale
◘ utilaj pentru înlocuirea aparatelor de cale montate DESEC
◘ maşină de burat linia şi aparate de cale plasser
◘ utilaj de profilat profilator plasser
◘ utilaj multifuncţional cu deplasare mixtă cale fetată/şosea

♦ Scop - îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie prin ridicarea restricţiilor de viteză pe aparatele de cale şi creşterea gradului de siguranţă

♦ Perioadă de execuție:
◘ etapa I: 14/15 mai – 15/16 mai 2019
◘ etapa II: 22/23 mai – 23/24 mai 2019

♦ Finanţare
◘ fonduri proprii ale companiei

Foto: CFR Infrastructura
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

#269
@rizzuh

Probabil la fel ca la podul de peste DN1 de la Herastrau.