[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etravel

Quote from: etravel on May 30, 2018, 10:21:02 AMcredeam totusi ca au avut o urma de ratiune si au extins si la Basarab operatiunea de montare mai ales, asa cum spuneam, acolo e dezastru din punctul asta de vedere. Nu tu afisaj, nu tu anunturi. Pana si ceasul din gara e incremenit pe ora Vladivostokului, arata permanent 21:20. In fine, o sa imi fac drum vineri pe acolo sa arunc un ochi, desi asteptari nu am.
Si am fost. Evident ca @rizzuh a avut dreptate iar eu am avut asteptari mult prea mari - nu s-a montat nimic, ba intre timp a mai murit si ceasul care arata ora din Extremul Orient, asa ca trebuie sa intrebi personalul de miscare la ce linie vine trenul X, asta in cazul in care se nimereste cineva prin zona persoanelor, altfel nu. Bine ca au pus vechile AVA-uri de pe Intercity si trenuri rapide, pe linii regionale gen Bucuresti - Titu, Bucuresti - Targoviste, Rosiori sau Piatra Olt. La asta s-au priceput.



dan tm

Pe linga ora Vladivostokului, acolo in Basarab peroanele nu sint numerotate intr-o alta ordine fata de Vladivostok?

adica 5-3-2-1-4 cum iesi din gara la peroane

etravel

@dan tm, parca da, dar nu mai tin bine minte. La cum arata totul acolo, sunt sanse maxime sa fie exact cum spui.

dr4qul4

Da. La Basarab, cel putin acum 15 ani, 1-2 erau in mijloc si 3-4 pe laterale.  5 era pe margine, dupa gard. Rar tragea trenul acolo. Parca acolo  era mesageria.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2018 -2022

anexa 20: strategie Bucuresti Nord

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 14.07.2018

tom_sawyer

CEETRUS, parte din grupul Auchan, transformă Gara de Nord din Paris până în 2024. Acelaşi lucru vrea sa-l faca şi la Bucureşti

Directorul general al CEETRUS România, Tatian Diaconu, a declarat în  repetate rânduri la întâlnirile cu presa că ar studia reabilitarea Gării de Nord din Bucureşti şi transformarea ei într-un centru urban de excelenţă, dacă ar fi funcţional şi la noi parteneriatul public-privat.

,,Astăzi, legea parteneriatului public-privat nu este una care să îmi permită să fac aşa ceva. Până nu se va clarifica, o să continuăm să investim ca persoane private. Dacă ar exista mecanismele legale necesare şi dorinţa de a face un proiect aş studia de mâine dimineaţa reabilitarea Gării de Nord şi transformarea ei într-un centru urban de excelenţă", spunea Diaconu la începutul anului trecut.

În urmă cu o lună, la anunţul schimbării numelui companiei din Immochan în CEETRUS, Diaconu spunea că "Bucurestiul se poate dezvolta prin parteneriate public-privat. O să revin şi o să vă spun iar, că îmi stă ca un ghimpe, despre Gara de Nord, unde în continuare nu se mişcă nimic".

Transformarea Gării de Nord din Bucureşti ar avea nevoie de 2 miliarde de euro şi de zece ani. Iar pentru demararea unui proiect de o asfel de anvergură, ar fi nevoie de mai mulţi investitori.

"Un proiect precum Gara de Nord nu poate să fie făcut de un singur dezvoltator. Este imposibil, pentru că nu avem timp ca un singur dezvoltator să facă un astfel de proiect. Și atunci, într-un proiect de două miliarde de euro ar trebui ca cineva să joace acest rol de catalizator și nu ar fi absolut nimic sprectaculos ca lângă mine să vină Skanska, NEPI, AFI, Primăria, Ministerul Transporturilor. Asta însemnă pentru mine evoluția Romaniei", mai spunea în urmă cu o lună Tatian Diaconu.

economica.net


etravel

@ioandorin, Tudorache ori se face cã nu ştie, ori minte. Din cate stiu, Ceaşcã şi-a pus problema. Cã nu a mai apucat s-o implementeze, e altceva.

nenea_hartia

QuoteVorbim de o suprafaţă de teren foarte mare şi foarte valoroasă. Gândiţi-vă dacă CFR ar muta gara şi ar vinde acest teren ar câştiga bani buni pentru investiţii.

Doamne, câți tâmpiți în țara asta. I-aș sugera lui Tudorache să vândă mai întâi terenul pe care e construită primăria lui, cu astfel de specimene pare oricum că ocupă spațiul degeaba.

dr4qul4

Statul ar trebui sa cumpere terenuri in oras si sa le transforme in parcuri. Nu sa le vanda.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


etravel

Quote from: dr4qul4 on December 27, 2018, 08:15:03 PM
Statul ar trebui sa cumpere terenuri in oras si sa le transforme in parcuri. Nu sa le vanda.
Categoric, sunt de aceeasi parere. Plus piste de biciclete, cat mai multe si cat mai lungi.

Harry

Doamne ce ineptie :))) Daca S1 e taiat in 2 de CF , Constanta ce sa mai zica ? :))) Si aici nu s-a pus niciodata din 1960 pana acum problema mutarii garii. Din contra exista proiecte (ce zac prin sertare pline de praf ce-i drept) pentru pasaje supraterane si chiar un pasaj subteran, Ferdinand sa treaca pe sub gara si sa iasa in fosta zona industriala interbelica).


cristi5

Politicienii nu inteleg trenul. Ei umbla cu masina, daca ar fi dupa ei ar merge toti cetatenii cu masina personala si nu ar mai fi nevoie de trotuare, piste de biciclete sau transport in comun. Ca-n SUA.

Plus ca fireste ca saliveaza cu gandul la terenul ocupat de gara.

etravel

#164
@cristi5, nu numai terenul ocupat de gara ci si de intreg pachetul de linii probabil minim pana la Grivita daca nu chiar pana la Chitila, suprafata care e vreo cateva zeci de ori mai mare decat gara insasi. Iti dai seama de potentialul imobiliar si mai ales financiar al afacerii. De blocajele din trafic care se vor genera nu mai spun.
Ce am vrut sa spun aici e ca panseurile feroviare ale lui Tudorache nu sunt deloc noi. In ultimii ani ai decadei '80 a existat un proiect al tovarãşului, din fericire esuat, prin care voiau sa rada Revizia de vagoane Grivita si toate casele pana in bulevard, pentru a face acolo noua Gara de Nord. Traim decenii de impliniri marete, cum ar veni.