[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanD_



Acesta este o idee de "S-Bahn" din 2007. Linia de centura s-ar fi intalnit cu alte linii ce duc inspre oras in cele 4 puncte cardinale (asemanator cu Berlin, doar ca acolo Ringbah-ul este in oras).


frunzaverde

#32
Singurul mod in care o schema de genul celei de mai sus poate functiona este cu un plan pe termen lung de dezvoltare urbana in jurul statiilor de cale ferata de pe "reteaua de centura". Adica suburbii care sa genereze, in jurul statiilor de cale ferata cartiere care sa genereze trafic spre gari si spre linie. Vorbim de cel putin 1-2 cartiere/suburbii cu 20.000+ de locuitori care sa genereze suficient trafic pentru trenuri de capacitate medie-mare la 10-15 minute la ore de varf si sa asigure rentabilitatea liniei. Si vorbim de cartiere in jurul garii, nu cu gara la o extremitate - fiecare minut de mers, mai ales in directia gresita, ii scade atractivitatea.

Doar ca planul asta se loveste de master-planul national, care spune ca DNCB va fi upgradat la "drum expres" si va servi drept drum principal de bypass al Bucurestiului pe termen mediu-lung. Pai asta inseamna ca Centura Rutiera va servi drept "baraj"/"zid" pentru orice dezvoltare urbana; tranzitul are nevoie de spatiu larg, nu de strangulari urbane; mai mult, nimeni nu vrea sa dezvolte activitati comerciale/industriale/rezidentiale de-a curmezisul unei sosele de tranzit - vor fi ori de-o parte, ori de alta. Astfel, statiie feroviare vor fi, sine-qua-non, cel mult la marginea dezvoltarilor urbanistice. Adica vor avea atractivitate redusa/extrem de redusa.

Exact asta e si situatia curenta - centura a fost construita ca linie de aparare (cu forturi militare cu tot) si separator oras/rural (in stilul cetatilor medievale) si apoi folosita ca solutie (vai-mama-ei) de ocol al orasului si tranzit. Rezultatul e ca centura e ori departe de, ori la marginea extrema a principalelor dezvoltari urbane/poli de trafic. Pentru ca centura, aglomerata, blocata, si "de tranzit", neavand puncte de traversare convenabile si usor de folosit, serveste, dpdv al accesibilitatii ca un zid. Calea ferata, asa cum e ea structurata acum, accentueaza "zidul", fiind traversata foarte putin si rar.

Astfel, mare parte din investitiile Bucurestiului sunt radiale - parcul logistic "vest/Militari" e construit in jurul celor doua prime noduri pe A1 (Ciorogarla si km11), nu in jurul CB - CB este granita extrema, iar in oras in jurul Bd. Iuliu Maniu - radial, nu circular. La fel si parcul logistic (ad-hoc) Afumati-Voluntari. La fel si satele/comunele din sud.

Practic singura dezvoltare decenta in jurul CB este in zona Otopeni - Odaile, (unde lipseste CF oricum), si foarte putin in zona Bragadiru. In rest camp-camp-camp, si margini de zone dezvoltate radial (Bucuresti Vest e in camp. Bucuresti Sud e in camp). In consecinta, daca-i dau drumul maine, nici sa vrei n-ai de unde sa mergi unde pe CB. Sa zicem ca-i dau drumul in 6 luni - ca sa ce? Vei putea lua trenul pana la Gara Bucurestii Noi, situata intre doua pachete de linii (6 de-o parte si 6 de alta) in pustietate (vechi platforme de incarcare descarcare si anexe feroviare), sau pana la Chiajna (cu singura atractie o groapa de gunoi) sau pana la TN Chiajna (la marginea extrema a oraselului, 1 km pana in centru) sau pana la Zona Comerciala A1 (1 km pana la Carrefour, peste o sosea cu 4 benzi), sau pana la Domnesti (2 km pana in orasel), sau pana la Bragadiru (2 km pana in orasel) si tot asa...

Deci ce facem? Folosim zona ca sa o dezvoltam (sub-)urban si abandonam ideea CB ca sosea/CF de tranzit? Sau folosim zona ca tranzit si abandonam ideea de tren de naveta urban?

Daca alegem a), cele doua trebuie facute simultan si in paralel, cu costurile asumate si bugetate (cateva sute de milioane de euro + cam tot atat in investitii private). Daca alegem b) atunci toata investitia in "tren regional" e inutila, pentru ca acolo va fi mereu "pustietate" la marginea activitatilor umane non-tranzit, cu cel mai prost acces posibil pentru riverani.

P.S. Din Militari Residence, de la ultimul bloc dezvoltat pana la CF sunt 930 de metri. Din centrul cartierului distanta pe jos este mai mare spre calea ferata decat pana la metrou Preciziei. Cat de atractiv crezi ca e mersul pe jos (sau chiar cu un shuttle) 1 km - 1.5 km pentru a merge pana la tren care apoi te lasa la un capat de metrou / la gara excentrica de nord? Satele cu gari "la margine" si autobuz/microbuz in sat iti vor spune ca deloc.

P.P.S. Proiectul cu pornit linia de tren cu halte cu peron de 100m e o gluma proasta, mai ales pe infrastructura curenta, pe care se circula cu 30-50 km/h viteza maxima... La fel pe M800, iesirea din Gara de Nord spre Constanta e linie simpla. Cu investitie zero (cat propune ministerul) ce frecventa credeti ca se poate oferi? 1 tph?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Tot ce zici e just, insă nu avem cum să aşteptăm momentul în care va exista un plan, pentru că probabil nu va exista niciodată. Ar trebui să se coordoneze niste autorităţi, ceea ce e mai rar decât alinierea planetelor.
In ceea ce priveşte Bragadiru, casele incep imediat după centură, deci chiar dacă ai 2 km până la Primărie, halta ar fi aproape în localitate. In partea dinspre Bucureşti de asemenea au ajuns foarte aproape de centură, sigur e sub 1 Km. După părerea mea Bragadiru e una din suburbiile de ~20 000 de locuitori de care zici ( la numaratoare au iesit ceva mai putini, dar sunt destul de convins că în realitate depăşeşte, pentru că sunt încă mulţi care vor să beneficieze de avantajele Capitalei - şcoală şi spitale -   vorbesc din experienţa mea de "suburban" din ce văd în jur :)  )
A doua localitate care are o oarecare anvergură ar fi Măgurele, care insă cred că e ceva mai departe de centură.
Soluţia e departe de a fi ideală, incă o dată, cam tot ce ai enumerat este corect, însă eu zic că experimentul ar merita făcut. Dacă tot ne permitem să plimbăm nişte trenuri goale pana la Balotesti si inapoi, cred că plimbatul unor trenuri pe centură macar un an de zile ar avea macar meritul ca ar aduna niste date reale despre trafic; dacă e destul de consistent bine, daca nu... nu.
Eu zic ca la un  moment dat, cu sau fara planificare, se va ajunge si la inelul celalalt de centură, vrem nu vrem ( pentru că se va constata că soseaua actuala nu face faţă, chiar lărgită) aşa că as face planurile tinand cont de acest aspect, mai ales stiind viteza cu care se implementeaza planurile la noi :)


TibiV

Quote from: panzer on October 25, 2016, 11:18:12 AM
Faine pozele @133 133: imi cam confirma ce spuneam: calea mai arata cum arata dar reteaua electrica a cazut prada vanatorilor de "fer" vechi
133 313 a pozat CF de centura intre Otopeni si Voluntari/Pantelimon.
Daca veti mai privi o data harta "oficiala". proiectul presupune utilizarea M 800, Bucuresti-Constanta. de dragul "corporatistilor" din Baneasa & Pipera. Cam aiurea, cred eu, ca pe o linie abia modernizata pentru 160 km/h, sa pui frana trenului de Constanta ca sa strecori trenuletul de Pantelimon...

Dar hai sa sintetizam "sursele oficiale"...

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1342-24102016
Quote
Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, împreună cu reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, CFR Infrastructură, CFR Călători şi Metrorex, au
prezentat, astăzi, 24.10.2016, proiectul centurii feroviare a Municipiului București, secțiunea vestică: Gara de Nord – Domnești – Măgurele – Gara Progresu. Acest proiect aduce în România conceptul de tren ,,regio urban", tren care operează pentru oraș și deservește atât locuitorii săi, cât și locuitorii localităților limitrofe.
Deplasarea s-a realizat cu trenul de la Gara Progresu, până la Gara de Nord, pe o porțiune de 30 de km de cale ferată. Opririle s-au efectuat în viitoarea stație Laser Măgurele PO, dar și în zona legăturii multimodale cu Magistrala 1 de metrou – stația Preciziei.
14813460 1078966772200662 1512020055 n
Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucureștiului are trei etape:
etapa I: legătura feroviară București Nord – Domnești – Progresu (centura feroviară – vest) și București Nord – Băneasa – Pantelimon (centura feroviară – nord). Cele două trasee pot fi operabile în luna februarie 2017, după lucrările executate de CFR Infrastructură în regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.
etapa a II-a: conexiunea feroviară cu rețeaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei și Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizării acestei etape este sfârșitul anului 2017, iar costurile se ridică la aproximativ 5 mil. euro.
etapa a III-a: legătura feroviară Progresu – Pantelimon – București Nord (centura feroviară est), precum și reabilitarea gărilor și a punctelor de oprire. Această fază presupune o serie de lucrări mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructură până în luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro.
Prima etapă a proiectului va conține 16 stații (9 existente și 7 noi). Costul unui bilet pe ruta completă Gara de Nord – Gara Progresu va fi de 4,4 lei (preț întreg) și 2,2 lei (preț redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localități mari, 4 sectoare și 8 cartiere, iar în stații vor fi amenajate parcări tip Park & Ride.
,,Acest proiect face parte dintr-o viziune mai amplă, menită să rezolve problemele de trafic ale Bucureștiului, cu ajutorul căii ferate și a metroului, exact cum este și legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Tot în acest context, se înscrie și lotul 2 al Magistralei 5 de metrou (Eroilor – Pantelimon) pe care dorim să o lansăm pentru licitare în următoarele zile, dar și Magistrala 6 de metrou, pe care o vom propune Guvernului spre aprobare în următoarele săptămâni.
Dupa cum vedeți, este o combinație între proiecte mai mici care folosesc calea ferată și proiectele mari ale metroului, prin care încercăm să decongestionăm traficul din capitală.", a declarat ministrul Sorin Bușe.

https://www.facebook.com/CFRCalatori.ro/posts/1859900240904858
Quote
Detalii proiect "legătura feroviară București Gara de Nord - Domnești - Măgurele - Gara Progresu"
Perioadă de implementare: 2017-2018
Proiect comun: CFR Infrastructura/CFR Calatori/Metrorex/CNADNR, sub directa coordonare a Ministerului Transporturilor





https://www.facebook.com/CFRCalatori.ro/posts/1861121667449382
Quote
26 octombrie 2016
Proiectul "legătura feroviară cu localitățile de pe centura Bucureștiului" este prezentat primarilor și reprezentanților acestora, în vederea colaborării pentru punerea în practică a fiecărei etape de implementare, în termenele stabilite.
"Avem infrastructura, avem materialul rulant, ne bazăm pe suportul și colaborarea dumneavoastră" a spus Ion Trocaru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Centura București: tren versus auto

viteza tren pe anumite porțiuni: 100km/h
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: carutasul on October 26, 2016, 07:43:34 AM
In ceea ce priveşte Bragadiru, casele incep imediat după centură, deci chiar dacă ai 2 km până la Primărie, halta ar fi aproape în localitate.
...
In partea dinspre Bucureşti de asemenea au ajuns foarte aproape de centură, sigur e sub 1 Km.

Asta inseamna ca vei capta fix casele alea. Cati crezi ca vor veni (pe jos) sau lua un autobuz 2km din centru, unde locuieste majoritatea populatiei, pentru ca apoi sa schimbe cu un tren care face 30-40 de minute pana la Gara de Nord, de unde sa continue cu un al treilea vehicul pana la destinatia lor finala (GdN nefiind, datorita excentricitatii sale, vreun pol de atractie - poate doar pentru lucratorii la MT). La fel, dinspre directia opusa, cati or sa vina 1 km pe jos, in directia gresita? In conditiile in care in acelasi Bucuresti, 1 km se fac in general cu transport public/masina, nu pe jos.

Quote from: carutasul on October 26, 2016, 07:43:34 AM
După părerea mea Bragadiru e una din suburbiile de ~20 000 de locuitori de care zici ( la numaratoare au iesit ceva mai putini, dar sunt destul de convins că în realitate depăşeşte, pentru că sunt încă mulţi care vor să beneficieze de avantajele Capitalei - şcoală şi spitale -   vorbesc din experienţa mea de "suburban" din ce văd în jur

Ar putea fi. Conditia e ca gara sa fie localizata unde e acum biserica. Nu la marginea extrema de sat. Avem o situatie (mai putin) extrema la Buftea. Trenul are un split modal EXECRABIL. Desi prinde 140 km/h, face 12-13 minute pana in Gara de Nord, trenurile sunt curate, si frecventele sunt bune (cele mai bune din toata Romania), distanta pana la gara din centrul orasului (< 1 km) face ca majoritatea covarsitoare a pasagerilor sa se inghesuie la dubele ATYC, care te duc tot la gara de nord, doar ca in 30-35 de minute, dar te iau de pe strada principala. Pretul la duba e 5 lei, la tren 3.9 lei. La tren se fac si abonamente si se dau si reduceri.

Quote from: carutasul on October 26, 2016, 07:43:34 AM
Soluţia e departe de a fi ideală, incă o dată, cam tot ce ai enumerat este corect, însă eu zic că experimentul ar merita făcut. Dacă tot ne permitem să plimbăm nişte trenuri goale pana la Balotesti si inapoi, cred că plimbatul unor trenuri pe centură macar un an de zile ar avea macar meritul ca ar aduna niste date reale despre trafic; dacă e destul de consistent bine, daca nu... nu.

E a patra incercare ratata de tren "suburban", dupa "trenul de dragon", "trenul de aeroport" si "trenul de aqua parc". Toate au esuat din motive lesne de inteles. Plimbatul unor Desiro-uri goale printre coclauri nu va avea alta soarta.

In schimb, ar putea face ceva pentru naveta radiala acolo unde CHIAR se poate. Mai ales naveta lunga. Reparatii si frecvente sporite pe Bucuresti - Craiova si Bucuresti - Pitesti astfel incat naveta zilnica la si de la Pitesti/Titu/Videle sa se faca pe CF, nu pe sosea, degrevand A1 si Iuliu Maniu. Bucuresti - Pitesti se poate cu 100 km/h, fara restrictii (si fara 40 km la 50 km/h pe un fir) un tren "naveta rapid" cu opriri doar la Bucuresti - Titu - Gaesti - Pitesti poate lejer scoate 1h15-1h20. Desiro-urile alea se pot folosi pentru a creste frecventele (si oferi legaturi directe mai departe spre C. de Arges/C-lung). Trenuri la frecvente bune si regulate pe Ploiesti. Trenuri la frecvente bune si regulate spre Urziceni (alta destinatie cu potential de naveta feroviara in loc de DN2). Sunt locuri unde sa se investeasca bani si timp si trenuri.

Soseaua nu face fata pentru ca mare parte e trafic radial si de tranzit. E foarte, foarte putin trafic "circulator". Ca nu are pe ce "circula".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mr.L

#36



Horațiu 87

Centura feroviara a Bucurestiului, reinviata de Ministerul Transporturilor. Prima etapa din 2017 - trenuri urbane de la Gara de Nord spre Gara Progresu si spre Pantelimon. Vezi planurile

Proiectul centurii feroviare a Bucurestiului a fost reinviat, dupa ce luni Ministerul Transporturilor a anuntat etapele modernizarii caii ferate din jurul Capitalei si termenele estimate pentru primele trenuri urbane care sa deserveaza zona metropolitana. Pana in 2017 primele trenuri urbane ar trebui sa circule pe rutele de la Gara de Nord spre Gara Progresu, via Domnesti si Magurele, si spre Gara Pantelimon, urmand ca ulterior sa fie realizata si conexiunea Pantelimon - Progresu, dar si legaturile CFR cu reteaua de metrou a Capitalei.

Un proiect de care s-a tot vorbit, in repetate randuri, in ultimii zece ani, centura feroviara a Capitalei, a fost reinviat de catre Ministerul Transporturilor. Luni, Sorin Buse, ministrul Transporturilor, a prezentat etapele pentru realizarea retelei de tren urban pentru Bucuresti si zona metropolitana.

"Acest proiect aduce in Romania conceptul de tren "regio urban", tren care opereaza pentru oras si deserveste atat locuitorii sai, cat si locuitorii localitatilor limitrofe", anunta Ministerul Transporturilor.

Ministrul Buse a facut, luni, un drum cu trenul pe sectiunea vestica  a centurii, Gara de Nord - Domnesti - Magurele - Gara Progresu. "Deplasarea s-a realizat cu trenul de la Gara Progresu, pana la Gara de Nord, pe o portiune de 30 de km de cale ferata. Opririle s-au efectuat in viitoarea statie Laser Magurele PO, dar si in zona legaturii multimodale cu Magistrala 1 de metrou - statia Preciziei", anunta Ministerul.

Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucurestiului are trei etape:

- etapa I: legatura feroviara Bucuresti Nord - Domnesti - Progresu (centura feroviara - vest) si Bucuresti Nord - Baneasa - Pantelimon (centura feroviara - nord). Cele doua trasee pot fi operabile in luna februarie 2017, dupa lucrarile executate de CFR Infrastructura in regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.

- etapa a II-a: conexiunea feroviara cu reteaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei si Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizarii acestei etape este sfarsitul anului 2017, iar costurile se ridica la aproximativ 5 mil. euro.

- etapa a III-a: legatura feroviara Progresu - Pantelimon - Bucuresti Nord (centura feroviara est), precum si reabilitarea garilor si a punctelor de oprire. Aceasta faza presupune o serie de lucrari mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructura pana in luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro.

16 statii CF in prima etapa. Costul biletului Gara de Nord - Progresu? 4,4 lei

Potrivit Ministerului Transporturilor, prima etapa a proiectului va contine 16 statii (9 existente si 7 noi). "Costul unui bilet pe ruta completa Gara de Nord - Gara Progresu va fi de 4,4 lei (pret intreg) si 2,2 lei (pret redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localitati mari, 4 sectoare si 8 cartiere, iar in statii vor fi amenajate parcari tip Park&Ride", anunta MT.

"Acest proiect face parte dintr-o viziune mai ampla, menita sa rezolve problemele de trafic ale Bucurestiului, cu ajutorul caii ferate si a metroului, exact cum este si legatura feroviara dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni. Tot in acest context, se inscrie si lotul al Magistralei 5 de metrou (Eroilor - Pantelimon) pe care dorim sa o lansam pentru licitare in urmatoarele zile, dar si Magistrala 6 de metrou, pe care o vom propune Guvernului spre aprobare in urmatoarele saptamani", a declarat ministrul Sorin Buse.

"Dupa cum vedeti, este o combinatie intre proiecte mai mici care folosesc calea ferata si proiectele mari ale metroului, prin care incercam sa decongestionam traficul din capitala", a mai declarat ministrul Buse.



http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21372496-centur-feroviar-bucurestiului-reinviata-catre-ministerul-transporturilor-prima-etapa-din-2017-trenuri-urbane-gara-nord-spre-gara-progresu-spre-pantelimon-vezi-planurile.htm

Horațiu 87

Călătorii vor putea ajunge în 40 de minute cu trenul din Gara de Nord în sudul Capitalei, din februarie

"Costul unei călătorii va fi de 4,4 lei, iar, practic, se va putea ajunge din nordul în sudul Capitalei în 40 de minute, inclusiv opririle în stații. Trenurile vor putea circula din 15 în 15 minute, chiar și mai des dacă va fi cazul", a spus Bușe, în timpul unei vizite la șantierul centurii feroviare.
Călătorii vor putea ajunge din Gara de Nord în Gara Progresu în 40 de minute, cu trenul, din februarie 2017, după o investiție de 200.000 de euro la infrastructura centurii feroviare a Capitalei, a declarat luni Sorin Bușe, ministrul Transporturilor.

Practic, trenul va lega cele două gări prin vestul Capitalei, cu opriri în stații precum Bragadiru, Chiajna sau Domnești. În total vor fi 30 de kilometri și 16 stații, din care 7 existente.

"Este vorba de 600.000 de locuitori în această zonă, care ar putea utiliza trenul", a mai spus ministrul.

Etapa a doua a proiectului, care va necesita 5 milioane de euro, presupune legarea centurii feroviare la stațiile de metrou Preciziei și Berceni și va fi gata la sfârșitul anului viitor. O a treia etapă presupune închiderea prin est a inelului de centură feroviară a Capitalei, care va fi gata până la sfârșitul anului 2018 și va necesita 15 milioane de euro.

http://www.agerpres.ro/economie/2016/10/24/calatorii-vor-putea-ajunge-in-40-de-minute-cu-trenul-din-gara-de-nord-in-sudul-capitalei-din-februarie-12-38-28

panzer

Quote from: frunzaverde on October 26, 2016, 07:53:42 PM
Quote from: carutasul on October 26, 2016, 07:43:34 AM
In ceea ce priveşte Bragadiru, casele incep imediat după centură, deci chiar dacă ai 2 km până la Primărie, halta ar fi aproape în localitate.
...
In partea dinspre Bucureşti de asemenea au ajuns foarte aproape de centură, sigur e sub 1 Km.

Asta inseamna ca vei capta fix casele alea. Cati crezi ca vor veni (pe jos) sau lua un autobuz 2km din centru, unde locuieste majoritatea populatiei, pentru ca apoi sa schimbe cu un tren care face 30-40 de minute pana la Gara de Nord, de unde sa continue cu un al treilea vehicul pana la destinatia lor finala (GdN nefiind, datorita excentricitatii sale, vreun pol de atractie - poate doar pentru lucratorii la MT). La fel, dinspre directia opusa, cati or sa vina 1 km pe jos, in directia gresita? In conditiile in care in acelasi Bucuresti, 1 km se fac in general cu transport public/masina, nu pe jos.
Pai solutia este ca acele microbuze sa ajunga la statia de tren. Sau bicileta.
La fel si la Militari Rezidence. Iar oamenii nu trebuie sa ajunga toti GDN decat daca au treaba pe M1. Pot ajunge la Preciziei daca au treaba pe M3. Sau la Pasaj Pipera daca au treaba la Aurel Vlaicu. Sau IMGB daca au treaba pe M2. Altfel ce varianta au? Din Militari Rezidence pot lua 178 pana la Pacii. Si daca au treaba in Pipera 1h prin Unirii.

Pe filmarea cu DNCB din weekend se vede si calea ferata.

AdrianB1

Daca le ia o ora pe sens ca sa ajunga undeva, adica 2 ore dus-intors, o sa prefere sa mearga cu masina pentru ca e mai comfortabil.

carutasul

#41
^^
Eu  n-am mai comentat pentru că aproape m-a convins Frunzăverde :)
Dacă trenul merge la GDN ii dau draptate 100%. Dacă trenul merge in Pipera ( nu stiu in ce conditii se poate improviza ceva acolo, dar ideea e sa nu mai trebuie să schimbe corporatistu' inca un mijloc de transport ... mi se pare fezabila, chiar si cu varianta dus cu bicicleta/masina la tren, eventual si luat bicicleta in tren. Eu cel putin as folosi - ma rog, daca as mai lucra in Pipera, si asa de multe ori las masina la primul supermarket cu parcare, respectiv Cora Alexandriei). Dacă mai trebuie incă o schimbare, timpul total devine prea mare si solutia nu va functiona. Sigur, la Bragadiru varianta ideală mi se pare, pentru ca DN6 e ok si are trotuare largi, prelungirea tramvaiului 32 prin sacrificarea unei parti din trotuar, s-ar putea ajunge in centru lejer , dacă cei din Răşinari au putut acum 100 de ani :) Dar deja asta e offtopic aici.

strainu

Salut. Am și eu 2 întrebări:
1. Aveți idee cum va fi "conexiunea cu M1 Preciziei"? AFAIK între metrou și tren e Coca Cola (sau Prefabricate)
2. Militari Residence aproape de calea ferată? Sunt cel puțin 1,5 km acolo, iar strada Rezervelor/Tineretului/cum i-o mai zice e o chestie super îngustă pe care nu-s convins că ar avea loc 2 autobuze unul pe lângă celălalt. Nu zic, cartierul se tot dezvoltă și în zece ani poate va ajunge și la calea ferată, dar acum nu cred că "aproape" e o estimare corectă.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

mikidutzaa

1. Exista linie de tren de la Preciziei catre centura feroviara prin depou - se vede din Google Earth.

strainu

Da, de linia ferată știu, merge până hăt la AFI (more or less). Eu întrebam cum or să ajungă oamenii de la tren la metrou. Din câte știu eu nu există nici măcar o potecă de la linia ferată la Preciziei.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.