[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Hm, se pare ca proiectul devine unul serios. Ma rog, resuscitarea proiectului. Asadar, puneti aici noutati despre Centura Feroviara a Capitalei.


harta by frunzaverde | detalii despre harta si explicatii aici

Ionut

http://www.youtube.com/v/B4HDtm1B-8o

Primul tren de proba al CFR Calatori insotit de oficialitati din domeniu, pe Centura Feroviara a Capitalei, a circulat intre Bucuresti Nord - Bucuresti Progresul si retur pe data de 6 Octombrie 2012. Va invitam sa urmariti imagini de pe traseul acestui tren intre statiile Bucuresti Vest si Progresul.

Multumiri Railnet.ro!

TibiV

Semi-oficial, adica de pe FB...
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1357813447586853

Quote
Bucureşti, 24 octombrie 2016
Legătură feroviară București Gara de Nord - Domnești - Măgurele - Gara Progresu, etapa I (30 km/16 puncte de oprire) - alternativă rapidă de transport pentru Centura de Vest a Capitalei
Perioadă de implementare: 2017-2018/3 etape de execuţie
Proiect comun: CFR Infrastructura/CFR Călători/Metrorex/CNADNR, sub directa coordonare a Ministerul Transporturilor România
Traseu: București Gara de Nord - Basarab - Chiajna - Bucureşti Vest - Domnești - Bragadiru - Măgurele - Jilava (linie dublă); Jilava - Progresu (linie simplă)
Inelul feroviar o conexiune pentru:
- 7 localităţi
- 4 sectoare
- 8 cartiere
- Laser Măgurele

https://www.facebook.com/MinisterulTransporturilor/posts/1890152071213673
Quote
Ministrul Transporturilor, Sorin Buse, se află într-o vizită de lucru în cadrul căreia prezintă proiectul legăturii feroviare Gara de Nord – Domnești – Măgurele - Gara Progresu.
Asta are si poze cu dom' ministru...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Exista o singura sansa de reusita la asa un proiect: trenurile sa plece ca metroul, adica cel mult la interval de 10 minute in rush-hour si max. la intervat de 30 de min in orele mai putin solicitate (la pranz, seara si in week-end). Orice altceva poate fi aruncat la cosul de gunoi.

Suplimentar mai sunt necesare cateva aspecte pentru reusita:
- garile de pe traseu deservite de autobuze, cu plecare la 5 min. dupa sosirea cate unui tren. (pot fi si microbuze acolo unde nr. pasageri este mic).
- unele gari sa aibe si P+R (pot fi la inceput parcari mici, de 20-30 de locuri, amenajate doar pur si simplu pe un teren viran sau chiar pe marginea unui drum din apropiere, dar important sa fie f.f. aproape de gara si gratuit.)
- garnituri moderne, cu AC, paza ca la metrou, control bilete pe minim 1 din 3 trenuri (sansa de a fi controlat de ca. 33%).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

DanCld

1 tren pe sens / 30min inseamna ca bariera va fi jos la Domnesti de (cel putin) 4 ori intr-o ora. La o frecventa de 10 minute s-ar putea ca bariera sa nu se mai ridice deloc. Las pe altii sa descrie consecintele.

alinuttt

Bariera poate doar cu 2 minute inainte sa treaca trenul sa fie lasata, astfel ca nu vad consecinte in acest sens.

Sorinus

Fara astfel de proiecte, Bucurestiul nu are cum sa aiba un trafic decent. Suburbiile sunt legate in general prin drumuri 1x1 sau 2x2 (care din diferite cauze sunt de fapt 1x1 si ele), deci e imposibil sa stai in suburbii si sa fac sub o ora pana la munca in Bucuresti.
In conditiile de mai sus, dupa cateva saptamani de stat cu spume-n trafic, oamenii ar incerca trenul o data, si cand s-ar vedea in 30-40 minute de butonat pe telefon, la munca, nu vor mai scoate masina decat sa mearga la supermarket.

nirolf

Quote from: vancouver on October 24, 2016, 03:52:32 PM
Suplimentar mai sunt necesare cateva aspecte pentru reusita:
- garile de pe traseu deservite de autobuze, cu plecare la 5 min. dupa sosirea cate unui tren. (pot fi si microbuze acolo unde nr. pasageri este mic).
- unele gari sa aibe si P+R (pot fi la inceput parcari mici, de 20-30 de locuri, amenajate doar pur si simplu pe un teren viran sau chiar pe marginea unui drum din apropiere, dar important sa fie f.f. aproape de gara si gratuit.)
- garnituri moderne, cu AC, paza ca la metrou, control bilete pe minim 1 din 3 trenuri (sansa de a fi controlat de ca. 33%).

Aș mai adăuga și un abonament integrat cu metroul, văd că în articol e menționat doar un bilet de 4,4 lei. Din păcate RATB-ul e în pragul falimentului și oricum mai degrabă sabotează CFR/Metrorex decât să ajute, nu știu cine ar putea asigura autobuzele. Poate niște dube de la privați.  :(

panzer

Victor cu mai multe detalii pe hotnews Este si o harta la dimensiune mare. Salvati-o poate o sa o mai cautati.

Proiectul e interesant, vizionar chiar. Am auzit prima data de el la un student de la arhitectura. El propunea in plus si folosirea liniilor industriale care intra in Bucuresti (gen strada Linia si interconectarea cu Metroul la Lujerului). Acest proiect sustine interconectarea cu liniile de metrou prin extinderi ale metroului.
@Adrian Rosca: acum intelegem si unde vor sa ajunga cu M2. La intersectia cu M800. Acum au sens cei 1.6 km.

Fiecare statie va atrage dezvoltari pe langa ea. Imi este groaza de cum vor fi amenajate statiile. Liniile exista dar statiile sunt toate pe interiorul DNCB, care se vrea drum de viteza, iar punctele de interes pe partea cealalta evident. Rezulta pasaje pietonale peste DNCB, nu?

Proiectul d-l ministru ar trebui sa includa inca 2 directii viitoare de dezvoltare:
- modifcarea magistralelor a.i. fluxul de calatori semiurban sa poata intra in Bucuresti/distribui pe acest ring. Ma refer la traficul pana la Chitila/Sabareni sau Buftea/Peris sau Comuna Pantelimon  etc. Oamenii ar folosi aceste intrari in Bucuresti dar au program de Regio, odata la 90 minute. Nu poti sa faci naveta asa. Again, infrastructura exista inclusiv statiile dar nu sunt ramele de tren. Este posibil ca in unele locuri sa mai fie nevoie de a treia linie pentru a nu se perturba traficul InterCity. (am mari dubii cum vor intercala un tren la 10 minute pe M800 intre Baneasa/Petricani/Andronache la cat trafic spre Constanta este acolo pe cele 2 benzi existente)
- amenajarea de park and ride adiacent statiilor a.i. sa poti lasa masina/bicicleta undeva

Se face un pic de lumina in ce viziune au. Si se leaga cat de cat cu afirmatiile lui Udriste si ale celorlalti despre Metrou si exitinderea acestuia.
E din ce in ce mai clar ca traficul auto de tranzit de pe Culoarul 4 nu mai are ce cauta pe DNCB. Daca acea zona va avea atatea statii de Regio Urban sau cum ii vor spune, zona va deveni urbana in totalitatea ei. A0 devine candidatul sa preia traficul A1-A2-A3-DN5.

PS: nu va mai faceti griji de bariera de la Domnesti. Acolo macar exista un proiect de rezolvare. Cum va fi insa la Petricani? Sau va puneti baza in cuplul Pandele sa rezolve acel pasaj?

Telvanni

#9
Articolul de pe Hotnews:
QuoteProiectul centurii feroviare a Bucurestiului a fost reinviat, dupa ce luni Ministerul Transporturilor a anuntat etapele modernizarii caii ferate din jurul Capitalei si termenele estimate pentru primele trenuri urbane care sa deserveaza zona metropolitana. Pana in 2017 primele trenuri urbane ar trebui sa circule pe rutele de la Gara de Nord spre Gara Progresu, via Domnesti si Magurele, si spre Gara Pantelimon, urmand ca ulterior sa fie realizata si conexiunea Pantelimon - Progresu, dar si legaturile CFR cu reteaua de metrou a Capitalei.

Un proiect de care s-a tot vorbit, in repetate randuri, in ultimii zece ani, centura feroviara a Capitalei, a fost reinviat de catre Ministerul Transporturilor. Luni, Sorin Buse, ministrul Transporturilor, a prezentat etapele pentru realizarea retelei de tren urban pentru Bucuresti si zona metropolitana.

"Acest proiect aduce in Romania conceptul de tren "regio urban", tren care opereaza pentru oras si deserveste atat locuitorii sai, cat si locuitorii localitatilor limitrofe", anunta Ministerul Transporturilor.

Ministrul Buse a facut, luni, un drum cu trenul pe sectiunea vestica  a centurii, Gara de Nord - Domnesti - Magurele - Gara Progresu. "Deplasarea s-a realizat cu trenul de la Gara Progresu, pana la Gara de Nord, pe o portiune de 30 de km de cale ferata. Opririle s-au efectuat in viitoarea statie Laser Magurele PO, dar si in zona legaturii multimodale cu Magistrala 1 de metrou - statia Preciziei", anunta Ministerul.

Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucurestiului are trei etape:

- etapa I: legatura feroviara Bucuresti Nord - Domnesti - Progresu (centura feroviara - vest) si Bucuresti Nord - Baneasa - Pantelimon (centura feroviara - nord). Cele doua trasee pot fi operabile in luna februarie 2017, dupa lucrarile executate de CFR Infrastructura in regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.

- etapa a II-a: conexiunea feroviara cu reteaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei si Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizarii acestei etape este sfarsitul anului 2017, iar costurile se ridica la aproximativ 5 mil. euro.

- etapa a III-a: legatura feroviara Progresu - Pantelimon - Bucuresti Nord (centura feroviara est), precum si reabilitarea garilor si a punctelor de oprire. Aceasta faza presupune o serie de lucrari mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructura pana in luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro.

16 statii CF in prima etapa. Costul biletului Gara de Nord - Progresu? 4,4 lei

Potrivit Ministerului Transporturilor, prima etapa a proiectului va contine 16 statii (9 existente si 7 noi). "Costul unui bilet pe ruta completa Gara de Nord - Gara Progresu va fi de 4,4 lei (pret intreg) si 2,2 lei (pret redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localitati mari, 4 sectoare si 8 cartiere, iar in statii vor fi amenajate parcari tip Park&Ride", anunta MT.

"Acest proiect face parte dintr-o viziune mai ampla, menita sa rezolve problemele de trafic ale Bucurestiului, cu ajutorul caii ferate si a metroului, exact cum este si legatura feroviara dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni. Tot in acest context, se inscrie si lotul al Magistralei 5 de metrou (Eroilor - Pantelimon) pe care dorim sa o lansam pentru licitare in urmatoarele zile, dar si Magistrala 6 de metrou, pe care o vom propune Guvernului spre aprobare in urmatoarele saptamani", a declarat ministrul Sorin Buse.

"Dupa cum vedeti, este o combinatie intre proiecte mai mici care folosesc calea ferata si proiectele mari ale metroului, prin care incercam sa decongestionam traficul din capitala", a mai declarat ministrul Buse.


vancouver

Atentie mare inca o data: circulatia in Bucuresti este radiala, adica suburbii spre centru si invers. Circultia, interesul pe ruta descrisa tinde actual spre zero si se poate dezvolta, dar nu are o sansa sa ajunga niciodata la nivelul celei radiale.

Exista o singura sansa de reusita a proiectului pe termen lung: LINIE DEDICATA. In nici un caz nu poate functiona cu 10 minute de stat si asteptat la intrarea in Gara de Nord. Cu alte cuvinte viteza mare. Trebuie sa se circule cu min. 80km/h intre statii, ideal 100km/h.

Linie dedicata si viteza mare inseamna costuri mari. Statii aproape de centura cu traversari aeriene sau subterane de legatura pe partea cealalta = alte costuri mari. Intretinerea tuturor acestor lucruri cu paza si anti-vandalizare = extrem de greu. Iar daca statiile devin o cloaca de mizerie, numai oameni f. saraci vor folosi acest tren.

Asa cum am mai spus, nu in ultimul rand, trebuie cadentare la 10 minute, altfel nu va fi atractiv.

Apoi mai este mersul pe jos prin gara de nord pentru legatura cu alt mijloc de transport... mai bine s-ar opri in Basarab.


In final, parerea mea, abordarea este gresita. Nu este nimic vizionar in treaba asta. Sa salvam linia CF de centura de dragul de a o salva. Cand am vazut ca pe o zona va fi linie simpla = oouuu ouu ouuuu... Cadentarea la 10 min e ca si imposibila. La 30 min deja nu mai devine interesant.

Toate S-Bahn-urile din Germania si trenurile echivalente din Franta trec prin centrul, repet CENTRUL localitatilor satelit din apropierea marilor orase. Sau prin centrul unui cartier locuit. Daca exista linii circulare, si acestea trec prin diverse puncte de interes, cum ar fi la Berlin - acolo avem un inel gen inelul descris de M1 la noi (Dristor - Crangasi), doar ca la noi inelul este facut doar pe jumatate deocamdata. Oricum o iau, va costa mult si efectul va fi minim, iar peste 20-30 de ani vom scrie istoria unui esec.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on October 25, 2016, 12:33:17 AM
Cand am vazut ca pe o zona va fi linie simpla = oouuu ouu ouuuu... Cadentarea la 10 min e ca si imposibila. La 30 min deja nu mai devine interesant.

In sfarsit cineva a observat "calcaiul lui Ahile"
Pe o linie simpla nu poti face cadenta de 10-15 minute.
Asa-numitele "Faza  II" si mai ales "Faza III" sunt "bullshit".
Se pot face, evident, dar la costuri de 20-30 ori mai mari decat cele enuntate, pentru ca implica dublarea liniei acolo unde avem doar linie simpla...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Sa nu uitam de costurile materialului rulant. Apoi costurile intretinerii. Cu 4 lei biletul abia se acopera costurile curentului electric si salariile personalului. Restul ...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Io

#13
Intrebare (teoretica) pentru specialistii in materie: sa presupunem ca avem un inel circular de cale ferata in jurul Bucurestiului, continuu, pe un singur fir. Nu avem nici timp si nici bani sa dublam linia.

Daca:
1- dublam linia doar in citeva puncte, sa spunem in citeva statii, 4-6-8, pe toata circumferinta inelului unde ramele "sa faca cruce" (cred ca asa se spune) si,
2- un numar de rame merge continuu in sens trigonometric si un alt numar merge continuu in sens orar.
E o idee buna?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

#14
Uite aici o idee buna:  :lol:

QuoteÎn urmă cu opt ani de zile, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, a plimbat ziariştii cu trenul pe centura feroviară a Capitalei, promiţând că va introduce garnituri la intervale regulate. Nu s-a întâmplat însă nimic.

Abia prin 2010 CFR Călători a pus în circulaţie "Trenul de Dragon", care lega Gara de Nord de Gara Obor, făcând oprire la Dragonul Roşu. Garnitura fu-sese introdusă în circulaţie la cererea angajaţilor complexului comercial, care făcuseră şi vreo 300 de abonamente.

Problemele Trenului de Dragon au fost însă că nu a fost promovat absolut deloc şi circula numai dimineaţa, la intervale de două ore, aşa că atunci când n-au mai fost înnoite abonamentele a fost scos din grafic.
sursa: http://www.romanialibera.ro/economie/companii/ministrul-transporturilor-vrea-sa-faca-la-bucuresti-retea-ca-la-paris--corporatistii-din-pipera-si-baneasa--ademeniti-cu-sageata-albastra-431316


PS. STA CEASU-N LOC. Pai bai desteptilor de la CFR, cum sa introduci tren care circula la 2 ore in zona periurbana ??? Voi sunteti sanatosi la cap? Si se vorbeste acum de copierea ideii de RER de langa Paris. Pai voi aveti idee la ce intervale circula trenurile RER? Si aveti idee pana unde in centrul Parisului ajung, resp. pana unde se duc in periferii ? ? ? ? ? ?  :lol:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.