[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

@carutasul cand s-a construit Petite Ceinture nu exista nicio linie care traversa Parisul. Zero, nada, niente. De aceea avea milioane de calatori, pentru ca alternativa era pe jos sau caruta. Nu este cazul Bucurestiului, cu M3 care traverseaza est-vest, M2 nord-sud si M1 semicerc spre nord. Practic M3 este "linia 1" a metroului Paris care a omorat Petite Ceinture, asadar "Petite Ceinture du Bucarest" se va naste direct moarta :)

Da, nu este o problema ocolul daca il poti face intr-un timp rezonabil; dar pe CFB NU il faci intr-un timp rezonabil, este mult prea mare ocolul. Pipera este altceva, se afla pe M800, CFB este la 6 km mai la nord pe la Tunari. Dar nu poti folosi M800 pentru trenuri dese din lipsa de capacitate, trebuie 2 linii separate de M800, care ar fi o investitie majora - macar terenul de langa M800 nu este construit decat in cateva locuri, este loc de cvadruplare fara demolari masive, punctele grele sunt podurile de pe CF si pasajele rutiere.

carutasul

Da, în mare ai dreptate, totuși o traversare nord-sud propriu-zisă nu există, asta ar trebui să fie M4, de asta am mai și zis pe aici că ar trebui să fie prima urgență. Însă cumva ce am vrut eu să zic e că "în primă aproximație" e rezonabil să crezi că centura ar funcționa, doar că din păcate la a doua aproximație găsești o grămadă de hibe... Așa că nu pot să îl condamn pe primar că s-a gândit la asta, dar în momentul în care experții o să spună pas... mă aștept să fie rezonabil și să înțeleagă. Mă rog, așa sunt eu, optimist :)   

oc7avian

Legat de axa nord-sud, aș zice că problema se pune un pic altfel față de alte tronsoane. Modernizăm linia București Nord - Jilava - Giurgiu. Merită separat să facem și Gara Progresu, apoi să punem tren suburban? Unde am avea stațiile?

Apoi ne lovim de problema de capacitate pe M800, dacă vrem să facem Gara Progresu - Pipera (am ales "semicercul" lung strict pe ideea de corelat proiectele).

rizzuh

^ Pe traseul sudic GdN -> Jilava -> Progresu n-ai unde sa faci gari, CFB trece pe la marginea localitatilor care sunt insiruite pe DN radial, nu pe DNCB. Faci gara ca sa deservesti cateva case din Domnesti, Bragadiru si Magurele, eventual cateva hale cu una sub A1? Iar calatorii trebuie sa traverseze DNCB cumva, faci treceri de pietoni? :)

Pe traseul nordic e inca si mai rau prin coclauri. Doar M800 ar avea sens daca ar fi cvadruplata, cu gari Pod. Constanta, Pajura/Poligrafiei, Baneasa, Aerogarii, Pipera, Andronache, Dragonul Rosu (NU Pantelimon, e in coclauri) si poate o gara pe centura la Pantelimon. Mai departe ar avea sens doar catre Titan Sud, daca se dubleaza si ridica linia de la sol pe estacada/rambleu inalt.

oc7avian

La Domnești trebuie corelat cu terminalul de tramvai, deci am avea ceva multimodal. Iar din Domnești ar trebui să ai transport public care aduce la tramvai oricum oamenii. Părere personală: pare stație cu potențial în zonă, dacă ai sursă/destinație zona de nord a Bucureștiului.

carutasul

și eu aș zice că la Bragadiru partea din interiorul centurii s-a dezvoltat destul de puternic, au și destule bloculețe ( și se mai construiesc) și ar fi ceva potențial... dacă ar ajunge "undeva". Nu aș zice că e în câmp, în stânga DN6 au cam ajuns la centură, în dreapta e un mic orășel dar e separat de centură de o unitate și nu mai știu ce alte obiective, însă nu e departe . Nici în exteriorul centurii nu e chiar în câmp dar e zonă de case și nu poți traversa centura decât pe DN6... Nu știu dacă ar merge, dar merită niște calcule... Ar mai fi de observat că Mihăilești e legat de București ( și implicit de Bragadiru) cu microbuze și ține de Giurgiu, deci probabil există o oarecare populație în deplasare către Giurgiu din motive administrative, n-aș putea zice cât de importantă ...

Sorinus

Pana sa implementeze Nicusor marea reforma feroviara in Bucuresti, ma uitam pe Google maps /street view si am observat ca sunt ceva statii ce nu sunt exploatate doar din nesimtire, desi sunt deservite cat de cat ok  de trenuri:

1) Pajura - e fix langa o zona de case din Chitila, oamenii aia pot merge pe jos pana la halta si fac 5-10 minute pana la Basarab/GDN. Desi cu peron modernizat, halta arata ca dupa razboi, iar zona din imediata vecinatate a garii e napadita de buruieni.

2) Depoul Bucuresti Triaj (M1000/M700) - la cca 500m de centura, catchment area - niste case, niste firme si cateva blocuri din capatul soselei Chitilei. Peroane modernizate (mai putin cel aferent M700). Exista o alee discreta de access din Soseaua Chitilei, pavata cu biscuiti, arata decent, dar zona haltei e napadita de buruieni si insalubra.

3) Bucurestii Noi - fix langa Giulesti Sarbi, pe M900, situatie similara Pajurei.

4) Chiajna - e langa oras, la fel, trebuie salubrizata, peroane noi si o parcare decenta in zona garii (M900).

5) Domnesti (M900) - halta simpla, model vechi, peroane vechi si roase, e loc ptr o mica parcare langa. E in localitate, pe un DJ.

Costurile sunt mici: var, curatenie de doua ori pe an, tuns boschetii de doua ori pe an. Peroane noi pe cele de pe M900 (cand se va reabilita aceasta magistrala).

Si daca toate astea atrag 1000 de oameni zilinic, mi se pare un plus.


vancouver

#487
Daca o sa ai trenuri cu circulatie la 10-15 minute poate ca o sa atragi 1000 de oameni zilnic. Altfel nu vine nimeni daca ai 3 trenuri pe zi, care poate in unele zile intarzie 2 ore si in altele poate vine la fix, dar intarzii tu si urmatorul tren e peste 6 ore....

In plus statiile sunt la distanta mica de un numar foarte mic de case, majoritar cocioabe. Calitatea calatorilor ar fi extrem de dubioasa si poate chiar sa alunge alti calatori de pe trenurile normale.

Ar fi bani aruncati de pomana.

Pur si simplu nu poti folosi infrastructura existenta pentru altceva, numai de dragul de a face ceva. Trenurile interurbane de oriunde in lume circula pe linii dedicate, separate, la intervale regulate de 5-15 minute si asa sunt interesante. In plus Gara de nord nu este un punct de interes in sine. Degeaba ajunge cineva acolo, ca are enorm de mers pe jos pana la metrou, care poate ca il duce sau nu la destinatie...

Trebuie un concept nou, de la zero. O gandire unitara, un plan complet nou. Cu trenuri metropolitane / suburbane cadentate ca un metrou si care ating puncte de inters sau din care se poate schimba f. usor cu metroul in cateva puncte. Iar garile acestui tren metropolitan nu trebuie sa fie la marginea unei mahalale, ci in mijlocul unor cartiere de blocuri sau macar langa primaria localitatii satelit, deci in buricul acelui satelit.

PS. Ca sa deservesti decent mahalalele de care ai amintit, poti face linii de microbuze sau maxi-taxi sau autobuz. Ieftin, flexibil, cu 3-5 statii in acel cartier, nu doar fix pe unde trece intamplator calea ferata. Si cu cadente decente si flexibile. Cu investitie aproape zero. Asta in masura in care nu exista deja (de ex. Chiajna e deservita deja decent de autobuze, iar gara de care vorbesti e departe de centrul localitatii, deci oricum si daca se face acolo gara de tren metro la 15 minute, tot trebuie autobuz de colectare / distribuire).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Uite sa-ti mai dau un exemplu: Sofronea. 2500 de locuitori. Am trecut acum cateva zile pe acolo (cu masina in drum spre Curtici). Localitatea arata acceptabil, casele acceptabil. Gara: nou nouta, ireprosabila. Pe magistrala noua, pe care trenurile circula ireprosabil. Si.... ce ne tot povesteste @motorzbh: sunt max. 10 calatori pe zi. Desi gara e in centrul localitatii si arata bine! Si e clar ca 90% din locuitori au treaba cu orasul Arad, aflat la 10km distanta (ca si Chiajna de centrul Buc)...

Deci cu ce te ajuta doar sa faci gara sa arate bine?

Si mai ales cand iesi de la servici, nu iesi in fiecare zi la fel. Depinde daca termini treaba sau nu, depinde de sef, daca mai faci o cumparatura, mai la o cafea, etc... Pai si daca ai doar un tren la 2-3 ore.... Cine se va duce la tren? Cand ai mijloace de transport in comun normale in Bucuresti si majoritatea intre timp isi permit si o masina personala?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Sorinus

#489
La Depoul Bucuresti Triaj, per exemplu, opresc 24 trenuri pe sens/zi. E un nr mare, iar daca acestea opresc degeaba, ar trebui desfiintata. Daca opresc cu sens (chiar si doar ptr angajatii CFR din Triaj si cei 3 din cocioabe), ar trebui igienizata. E vorba de bun simt si civilizatie (si bani putini). Apropo, eu stau pe langa, si nu-s sarman, si nici vecinii mei nu sunt. As folosi-o cu drag decat sa conduc pana la metrou, dar nu ma simt safe in zona, mai ales seara.

hefaistos

Raman la obsesia mea. Cat o sa-i ziceti TREN n-o sa aiba nici un succes. Cand o sa aiba nume si regim de transport local de calatori ar putea fi alta chestie. Dar asta insemna:
- Infrastructura de rulare dedicata sau cvasidedicata.
- Statii separate de cele de cle ferata, modernizate si cu acces controlat pe baza de cartele (ca la metrou)
- Cartele, nu bilete de tren. Eventual sistem de tarifare comun cu cel de la Metrou.
- Frecventa! In principiu 10-12 minute. Pentru ca nimeni nu vrea sa se plimbe spre centrul Bucuresiului studiind mersul trenurilor.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

tom_sawyer

Trenuri urbane şi metropolitane pentru Bucureşti – Ilfov

jurnaluldeilfov.ro








dr4qul4

privind aceste harti, ai impresia ca Popestiul e in Frumusani, Chiajna in Dragomiresti si Pantelimonul in Branesti. In realitatea, cea mai mare parte a teritoriului lor este in interiorul centurii.
Si eu vreau sa vad cum face el in 5 ani Gara de Vest- Razoare-Progresu! Sper ca planul asta va fi facut pe hartie igienica, petnru a nu fi nevoiti sa-l aruncam la gunoi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alex8

Oprescu var. 2. Unul cu autostrăzi suspendate altul cu trenuri urbane.

TVlad

#494
Desi eu sint fan trenuri si imi doresc sa fie pastrate si folosite cumva liniile existente, cred totusi ca acest proiect nu e viabil. Pur si simplu o mare parte din directiile de circulatie propuse nu cred ca se suprapun cu sensurile naturale de calatorie ale oamenilor. Ma intreb daca s-a facut in prealabil un studiu de trafic origine destinatie. O idee pentru acest studiu: cred ca Facebook si Google (plus operatorii mobili) ofera spre vinzare astfel de date agregate (si anonimizate, in caz ca cineva se revolta).