Aeroportul Transilvania Targu Mures [TGM]

Started by lautaxi, October 20, 2012, 10:49:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dragos76

Eu sincer nu aș merge la un zbor de conexiune folosind zbor de Wizz ca prim segment. Sau eventual doar cu o noapte de cazare acolo. Riscul e cam mare, mai ales că zborul ăsta de budapesta e după masa, deci o întârziere a avionului în cursele de la începutul zilei se pot propaga.

neobluenet

Nu cred ca poti folosi un low-cost pentru zbor de conexiune din motive de costuri. Este un risc foarte mare de intarziere, lucru care duce la pierderea legaturii, lucru care te face sa cumperi alt bilet si eventual sa petreci o noapte la hotel. In bani asta vine 100 Euro hotelul + cel putin 200 Euro biletul la urmatorul zbor, daca zbor in Europa. Chiar daca totul merge conform planului, timpul de escala trebuie sa fie destul de lung pentru ca trebuie sa iti iei bagajele si sa faci check-in + control de securitate pentru urmatorul zbor.

Daca urmezi strategia "zbor azi pana acolo, dorm o noapte si plec maine" pierzi o gramada de timp si acumulezi extrem de multa oboseala. Daca ar fi sa luam timpul petrecut de la intrarea in aeroportul de plecare si iesirea din cel de sosire, totul trece bine de 30 de ore, pe cand la un zbor Cluj - US coasta de est, timpul este de vreo 18-19 ore. Nu ai grija bagajelor, daca intarzie avionul primesti bilet la urmatorul zbor sau daca asteptarea e prea lunga, primesti si o camera de hotel. Pretul initial este mai mare, insa in banii respectivi sunt platite si riscurile pe care si le asuma compania.

Minuteman

poti folosi low costul ca si zbor de conexiune daca ai destul timp intre cele dou zboruri. Wizzul aterizeaza pe la ora 16:10 la Budapesta iar dimineata urmatoare ai 3 zboruri pe coasta de est. (JFK la ora 6:00). Hotel in Budapesta gasesti linistit, chiar si la un pret decent in zona aeroportului. Targu Mures devine extrem de interesant. Zborul TGM-Budapesta oficial dureaza 1 ora..dar au fost cazuri cand am zburat si 35 de minute. (experienta proprie).

De la Cluj inca nu sunt posibile zboruri long haul..este necesara prelungirea pistei. 2100m nu sunt de ajuns..Zbor spre US coasta de est de la cluj poti faci doar cu n low cost spre un hub mare..(ex.Londra, Paris, Viena) si de acolo spre State..problema este urmatoarea: low costurile de obicei nu aterizeaza pe aeroporturile principale. Budapesta, Viena fiind o exceptie.

pasadia

Hmmm... din cluj cred ca ai putea pleca si cu un Luftanha sau LOT sau Turkish. Conexiune asigurata, bilet cumparat direct, confort...

pentium10

am facut o simulare pentru 15 noiembrie, o zi de vineri, zboruri directe dupa ora 18 din Budapesta

ps. Google Flights nu listeaza toate optiuniile low-cost, deci sunt si alte zboruri valide care nu sunt pe harta.
Preturile sunt estimative pentru zbor din Budapesta, fara bagaj, doar un rucsac.

https://www.google.com/flights?hl=en&fbclid=IwAR03GcogWs4Lo_dXL78XWugmsQZsDtlXkzG9MEo9Wk6iG9dVStcxwUr1jrI#flt=BUD..2019-11-15*.BUD.2019-11-22;c:RON;e:1;s:0*0;dt:1800-2400;ls:1w;sd:1;er:391099065.-187486706.613632261.403138294;t:e

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

dragos76

Dacă vrei să pleci fix din Tg Mureș și să zbori mai departe (long haul sau altundeva prin Europa) atunci da, singura opțiune e să pleci cu Wizz și să faci transfer. Dar asta cum ziceam cu riscurile de rigoare.

@Minuteman, nu știu de ce zici că din Cluj doar Wizz/low cost e alternativa pentru SUA? Pe lângă faptul că e mai sigur să iei un bilet la LOT/LH/Turkish (din motivele ce le-a zis neobluenet), sunt convins că în 90% din cazuri costul suplimentar strict al biletului de avion e nesemnificativ mai mare. Dacă mai pui și hotelul (atâta ca preț cât și ca inconvenient) deja ieși în pierdere.
Ar fi convenabil acest aranjament doar în condițiile unor oferte de prețuri cu plecare din Budapesta (deseori companiile au oferte țintite pe anumite țări/aeroporturi secundare/feeder), dar în condiții normale nu prea.

dr4qul4

Va ganditi prea departe. Tg Mures este langa secuime, asa ca nu ar trebui sa fie greu sa umple un avion, doar cu pasageri care au destinatie finala Budapesta. Cu masina faci cel putin 7 ore, fara oprire, asa ca poate fi mai rentabil sa calatoresti cu avionul. Cel putin pana va fi gata A3.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

Da, de acord că ținta principală e la fel cam ca orice destinație Wizz: point to point. Să vedem după sezonul de iarnă dacă o să rămână la frecvența zilnică.
Discuția a pornit de la remarca că orarul nu e prea potrivit pentru zboruri de conexiune. Dar problema folosirii acestui zbor pentru conexiuni nu e de fapt orarul, după cum s-a argumentat.

pentium10

Intrun grup de Facebook lumea deja se vaita dupa conexiuni.
Cel putin ce am observat eu, majoritatea cererilor sunt din Tarile nordice, Marea Britanie, si Germania.

Teoretic mai multe grupuri tinta trebuie adresate, si mesajele publicitare sa fie clare.
- grup tina Budapesta si retur
- sameday escala via Budapesta (cu rucsac)
- escala via Budapesta (cu bagaj de cala/copii)
- long haul

doar asa "se poate mentine" ruta pe termen lung

ps. TGM mometan nu are in vedere o conexiune cu un HUB major, Istambul ar fi una din variantele accesibile dar un Munchen nu e accesibil
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Minuteman

@dragos76
long haul pe ruta TGM-Budapesta-JFK se renteaza din punct de vedere financial. Biletul Wizz din Tgm spre Budapesta porneste de la 10 euro..si fiind cursa zilnica nu prea vad sa creasca prea mult, de sarbatori poate..dar ai dreptate cu Turkish/LOt este mai comod, dar mai scump. Oricum din Budapest spre JFK tot cu LOT se zboara..




pentium10

#205
nu m-as complica via BUD spre New York (trebuie platit 2 nopti de cazare si la dus si la intors, + eventual bagaj la Wizz)

as alege Sibiu-Munchen-New York, am calatorit pe ruta asta, preturile sunt destul de bune, pt 15 noiembrie in jur de 2100 lei.

(da click pe Date Grid si exploreaza)

https://www.google.com/flights?hl=en#flt=SBZ./m/02_286.2019-11-15*/m/02_286.SBZ.2019-11-24;c:RON;e:1;sd:1;t:f
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Minuteman

devine deja obicei la TGM..dupa imbarcare avioanele stationeaza inca 30-60min pana primesc aprobare pentru decolare. (nu stiu exact de la cine..)
Calatoresc des pe ruta TGM-FMM(Memmingen) am patit-o de vreo 3 ori deja...asta in 3 luni.

Dupa imbarcare se inchid usile si automat pilotul informeaza pasagerii despre intarziere care dureaza de la 30 min pana la 60 min..depinde. In acest timp aviounul stationeaza plin cu pasageri si se asteapta...copii mici incep sa planga etc..destul de enervant

avioanele care decoleaza din Cluj au prioritate ? stie cineva care este cauza ?

pentium10

o sa ma interesez, dar Germania in general duce lipsa de sloturi si am patit ca si pentru Frankfurt sa asteptam mult fie din Cluj sau Vilnius
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

mircea

O oră și 5 minute delay de pe CLJ pentru MUC cu LH la început de iulie. Nu e aeroportul de vină.

ciprebbe

@Minuteman Verifica aici cand este slotul disponibil pt fiecare zbor.

http://flightplan.romatsa.ro/init/fpl/flightslr/lrtm

E aglomerat cerul Europei  mai ales vara.
Fata de ora din tabel mai pune +3 ca sa fie valabila ora Romaniei.

Nu are treaba cu zborurile de pe CLJ, la fel se sta si pe CLJ.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe