Aeroportul Transilvania Targu Mures [TGM]

Started by lautaxi, October 20, 2012, 10:49:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

teoneo

#135
"Buzunarul" de la cap 07. Balizajul de capăt de pistă (simetric cu cel nordic, însă la acesta luminile sunt... în buzunar).  8)



zoom din colțul buzunarului:

Lumini specifice buzunarelor de întoarcere și platformelor.


În depărtare se executa un șanț. (La baza dealului e DN15/E60, iar pe deal, într-un debleu, e A3):



LE: o parte din sistemul ILS:


Și-o ultimă privire spre Est. (Recapitulare).





teoneo

#136
LE: urmatoarele 8 poze am uitat să le postez când trebuia!

Trecem la capătul opus, cel estic, al aeroportului. De data asta doar de departe (având ocazia să conduc pe o pistă de aeroport m-a făcut să uit să cobor din mașină ca să fac poze și aici). Dar am filmare.
Cap 25.

Vedere mai largă. În dreapta platforma 2, în plan apropiat platforma 1 (principală):


Din același loc, de lângă aerogară, vedere spre capătul vestic al pistei (Cap 07):




Calea Bravo și Platfororma de Parcare (nr.1):



(aici se încheie paranteza deschisă de Later Edit)

Platforma de parcare nr 1 a aeronavelor, capacitate: 3 locuri (aeronave mari, din categoria: B737/A320) (rotire in sens invers acelor de ceasornic):










teoneo

#137
From the ground level:




Static GPU (Ground Power Unit) - cele două unități de putere de alimentare a aeronavelor aflate în staționare. De aici se văd amândouă mai bine. Așa cum aminteam, acestea sunt foarte utile la debarcare, dar mai ales la îmbarcare, când aeronava are nevoie de energie electrică (îndeosebi iluminatul în aeronavă). În lipsa acestuia trebuia folosit parte din combustibil pentru a genera energie electrică. GPU ajuta si la pornirea APU (Auxiliary Power Unit), care la rândul său oferă electricitate pentru a porni motoarele și generatoarele.


GPU vestic.

GPU estic.




teoneo

#138
Calea Bravo.

Platforma de parcare a aeronavelor și Aerogara.





Aici iluminatul e cu LED. LED-LED. Adică, vreau să spun: cu LED. Mă iertați, mă gândeam la A10 și la unele povești spuse prin iarnă...

Sunt 4 piloni de iluminat.
Mulțumim Moldova! (& Dacia). Merităm cu toți un A8. Ar porni de-aici, tare de-aproape. Doar să se vrea! Dar și-aici, poveștile sunt și mai vechi. Riscăm să devină basme. Sper să dispară balaurii.



Mulțumim și SMURD. De-aici te-ai "născocit", cu Arafatu'.


Vântul bate spre Moldova. Doar că azi mai slab. E loc de mai bine.



Poate am mai uitat câteva poze, dar în esență cam astea sunt, de data asta. Am și-o promisiune... dacă se va materializa vom vedea.

tom_sawyer

Targu Mures o sa fie la distanta de o ora pe autostrada de aeroportul din Cluj. In conditiile astea, ce sanse sa se dezvolte are?

dumbravaandrei

Suficiente sanse. Tocmai ora aia permite separarea tipurilor de operatori. Ca nu poti sa tii Clujul numai cu ULCC. Devine suficient de mare si pentru alt tip de trafic. Bineinteles, ca mai trebuie investitii in ambele locatii.

adiarc

cat timp continuua dezvoltarea low-cost ,impreuna cu disponibilitatea autoritatilor de a-l finanta ( cheltuilei curente plus investitii ),va fii totul ok.

Spre deosebire,insa de cel din CJ,acesta nu cred ca se poate autofinanta
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ciprebbe

WZZ amana pt septembrie reluarea zborurilor pentru Londra si Budapesta.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

AdrianB1

Care e treaba cu lungimea pistei? Pentru 737 e suficienta, 747 sau mai mari nu o sa vina vreodata pe-acolo, ce aeronava are nevoie de o pista mai lunga?

Xenos

Bine, între 737 și 747 e o categorie întreagă de avioane, cum ar fi de ex B 767 sau chiar 777 - 787 (care sunt deja mari), A 330, A 350...cred că trebuie să privim în perspectivă și să nu construim aeroporturile în România doar pentru B 737 și A 320.

Nu știu dacă acest enunț e valabil pentru Târgu-Mureș, dar pentru Cluj, București și Iași e sigur valabil. Sau mai exact  ar trebui să fie.

ciprebbe

^ Pai bine a punctat AsrianB1 "pe acolo"
Cred ca e mai mult decat suficient pt TGM ce s-a facut acuma iar pentru perspectiva e de analizat in timp daca "se merita".
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alex8

Momentan să reușească să fie profitabil TGM și după aceea să se gândească la marirea pistei.
Dpdv al traficului cei de la Cluj se pot gândi la astfel de avioane dar trebuie să oferi facilități conexe ca să vină astfel de avioane în mod regulat de genul terminal de pasageri, parcare publică, etc. Astfel de avioane au peste 200 de pasageri care vin și încă pe atât care pleacă în aproximativ 3-4 ore.

teoneo

#147
Video onboard de la vizita pe care am făcut-o la Aeroportul Internațional "Transilvania" din Târgu-Mureș în data de 12.06.2018:



Contractul pentru reabilitarea capitală a pistei în lungime de 2.000m și a suprafețelor de mișcare/parcare a fost semnat în septembrie 2017 cu asocierea Porr Construct - Geiger Transilvania.

TibiV

Iti marturisesesc ca la 1.10 m-as fi asteptat sa incepi sa te inalti.... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduC

Arată bine lucrarea, felicitari tuturor celor implicați. Și terminalul arată bine. Știu ca e o cafenea panoramică la etaj, cu vedere la platforme și pistă. Haideți cu reluarea și înmulțirea zborurilor