News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

DC: Drumuri comunale

Started by ciprebbe, October 18, 2012, 11:10:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

burli


Granata06

Podul peste Mures de la Radesti

A plouat mult in zona si la munte, Muresul avand un debit mare.







Din pacate daca se nimeresc doua masini din sens opus, una din ele va astepta ca sa treca cealalta. Lipsa de viziune, dar na....pentru multi din zona e bine si asa comparativ cu vechiul pod.

Redox

Este doar din cauza luminii sau semnul "prioritate din sens opus" este pe fundal galben? Presupun că există și o limită de viteză pe pod sau nu au fost instalate indicatoare?
Ce se va întâmpla cu vechiul pod de lemn? Rămâne în picioare pentru trafic pietonal?

Granata06

1. Din cauza luminii (poze facute cu telefonul).
2. Doar acele indicatoare (cel din poza si cel din partea cealalta a podului) si inca doua in care se precizeaza raul Mures.
3. Nu stiu insa grinzile longitudinale care fac parte din suprastructura sunt din metal. Banuiesc ca se vor lua de acolo. Trafic pietonal doar cine se risca avand in vedere ca nu se va ma intretine deloc. 

Precizez ca incap doua masini mici (apare sentimentul de claustrofobie), insa atunci cand am facut pozele autovehiculele mici se asteptau una pe alta.

TibiV

Quote from: Granata06 on June 21, 2018, 08:30:22 AM


Ce repede lucreaza natura...
Observati malul stang, langa culee, ce frumos si verde este...
Si comparati cu aspectul de la inaugurarea de la mijlocul lunii mai...

Quote from: Dominik on May 13, 2018, 11:59:26 PM
Podul peste Mures de la Radesti, judetul Alba, construit in locul celui de lemn


Mama proștilor este mereu gravidă... :)


myid

Servus.

Am nevoie de ajutorul unor specialisti ( ma gandeam ca asta e topic-ul potrivit)

Asist o primarie din RO, cu ceva solutii de mobilitate, infrastructura, etc.

Avem cateva drumuri comunale pietruite pe care se cheltuie anual in jur de 130K RON, si nu este suficient, plus ca e munca in zadar.
Acele drumuri vor intra intr-un proces de modernizare impreuna cu adaugare canalizare intr-un orizont de timp de 3-4 ani.
Pana atunci, am identificat solutia de a pune in loc de pietris : asfalt frezat.
Intrebari :
- cam ce grosime ar fi indicat ? ( 4-5 cm ar fi suficient ? )
- ce solutie de liant ( emulsie) sa fie aplicata peste ? inteleg ca se poate aplica o emulsie dupa ce se compacteaza ca sa tina mai bine.
- Ce lucrari preliminare trebuie efectuate? Unele drumuri au corpul drumului bine facut ? Urmatorii pasi sunt suficienti ? : nivelare cu autogreder, compactare pietris, asternere rest de asfalt, compactare rest de asfalt, emulsie, si inca o tura de compactare...

Din analiza preliminara : costurile ar fi similare insa solutia ar fi mult mai de durata si in nici un caz intervenit la fiecare 3-6 luni cu autogrederul si adaugiri de pietris.
Plus ca se reduce considerabil cantitatea de praf si noroi.

alecu26

Ar trebuii sa vorbesti cu firmele specializate in genul asta de lucrari...de reciclare asphalt...la rece....la cald.

Sau poate are WIRTGEN ceva consiliere tehnica.
Drumurile noastre POATE;


gruiarew

O să-mi atrag o ploaie de înjurături acum. Dar poate cineva să-mi explice pe cine o să ajute drumul ăla? În afară de cei ce cară lemne și care îl vor rupe în câțiva ani... Bine că se aruncă cu bani în drumuri forestiere și când e ceva de interes național sau regional ne scremem toți că nu-s bani. Azi de exemplu dop-ul de la linia CF + îngustarea de la Moșnița Nouă a întins coada până aproape de AEM. Nu m-am mai văzut ieșit din oraș. Apoi dop în Margina de am crezut că îmbătrânesc acolo pentru 50m sau cât e de lucru la linie. Erau semafoare dar nici un muncitor.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

reed

In judetul Iasi s-a propus inca de acum ceva ani ca drumurile administrate de Consiliul Judetean sa se faca modernizarile drumurilor județene, acolo unde se permite  ,cu beton rutier.Un exemplu drumul 208L








Cetatean

@myid
Vorbiti cu un proiectant si el va da o solutie,in functie de ce aveti la dispozitie.
Ce pot sa iti spun legat de asfaltul frezat e ca da,daca il pui pe un suport bun,face treaba. In sensul ca "se leaga" in timp. Legat de a mai da cu ceva emulsie,nu stiu. S ar putea sa ajute. Daca te intereseaza,cauta despre macadam dublu penetrat. Cam acolo se duce ce ai descris tu.

Banuiesc ca fundatia drumului e buna? Daca il luati la greder,dupa e important sa cilindrati,sa se aseze bine tot. Eventual ceva material sa uniformizati,sa impanati. Apoi lasat putin in trafic. Vazut unde se rupe. Refacut.Cilindru din nou. Important,daca se da cu emulsie,sa se perieze. Atentie sa nu sape peria in drum. O sa iasa foarte mult praf. Asta e o etapa importanta pentru ca apoi emulsia data o sa treaca prin asfalt si va face legatura intre cele doua. Dupa ,asfalt frezat si emulsie. Emulsia e destul de scumpa si ar trebui sa va zica cineva cati l/mp sa folositi.
Daca vrei,putem vb ,iti povestesc ce am facut noi.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on June 24, 2022, 02:26:45 PM^
Pentru că licitația pentru tuneluri scârțâie și DN68A se degradează, o să amintesc vechile discuții (video 1, 2) despre drumurile comunale Holdea-Coșteiu de Sus-Margina.

Urmează să se reasfalteze DC100 (pe 4,5 km din 9; pe restul, o bună parte va fi relocat odată cu construirea autostrăzii):

Zona de munte din Timiș a devenit în ultimii ani  atracție pentru turiști, dar, ca în multe alte regiuni, accesul este greu din cauza infrastructurii rutiere care lasă de dorit. Este și cazul comunei Margina și a satului Coșteiu de Sus. Drumul dintre cele două localități va fi reabilitat.

Șoseaua comunală dintre Margina, Nemeșești și Coșteiu de Sus, sate aparținătoare, va fi reabilitată. Licitația a fost lansată și pornește de la 2,5 milioane de lei.

Potrivit caietului de sarcini, se vor reface terasamentele, suprastructura rutieră și se vor face marcajele care acum lipsesc.

Comuna Margina și satul Coșteiu de Sus au ajuns pe harta turistică după ce Asociația pentru Promovarea Turismului Timiș a început să organizeze aici Banat Brunch. În fiecare sfârșit de săptămână, zeci de turiști merg în aceste localități pentru drumeții și o masă copioasă cu produse tradiționale. Deplasările se fac cu căruța, o alternativă bună mașinilor tocmai din cauza drumului prost.

https://expressdebanat.ro/veste-buna-pentru-turismul-din-timis-se-investeste-in-drumurile-care-duc-spre-locuri-de-vis/



[SCN1108898] Proiectare si executie: ,,Reabilitare drum comunal DC 100 Margina – Coşteiu de Sus, comuna Margina, judetul Timiș"

Data publicare: 15.06.2022
Autoritate contractanta: COMUNA MARGINA
Valoarea totala estimata: 2.449.907 lei



















Powered by API/PUM imgur uploader


Contractul a fost atribuit:
http://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-snc/100307727

tom_sawyer

O șansă pentru modernizarea drumurilor comunale din zona Margina:

Dumitru Prunariu, singurul cosmonaut român, a donat Consiliului Județean Timiș (CJT) un teren în satul Groși, comuna Margina, pe care l-a moștenit de la bunicii săi. În viitor, CJT va amenaja acolo un centru educațional, care pe lângă un muzeu, va cuprinde și un observator astronomic.

    ,,Dumitru-Dorin Prunariu a convenit să doneze Județului Timiș imobilul situat în Groși, Margina. Imobilul este compus din teren în suprafață de 1.667 de metri pătrați cu nr. top 407048 având categoria de folosință – curți construcții. Din CF-ul menționat rezultă că imobilul este liber de sarcini și este proprietatea donatorului Dumitru-Dorin Prunariu, dobândită prin succesiune, în cotă de 1/1. Valoarea imobilului este de 3.334 euro, reprezentând 16.268 lei calculat la cursul BNR valabil la data autentificării ofertei, va fi declarat ca fiind de interes public județean și va fi înscris în domeniul public al Județului Timiș.

    Potrivit ofertei de donație, donatorul solicită ca imobilul să fie utilizat pentru realizarea unui obiectiv de investiții constând într-un Centru educațional care să includă un muzeu și/sau observator astronomic/planetariu, precum și achitarea taxelor/impozitelor generate de autentificarea donației de către donator", precizează Alexandru Proteasa, vicepreședintele Consiliului Județean Timiș.


tion.ro

bbk

Dj682j Margina-Zorani-Groși este tipla. Iar cel mai prost drum circulat din comuna este DC100 Margina-Nemesesti-Costeiul de sus.

O.T. Actualul primar(despre care mulți se plâng ca are caracteristicile lui Iliescu l :D  :D ) dintotdeauna a avut afinități pentru anumite sate din comuna. Din nefericire comuna Margina este cea mai mare,ca intindere, din județul Timiș și are în compunere nu mai puțin de 8 localități