News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

Discutii despre normativele rutiere

Started by cristi5, August 08, 2018, 11:22:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Eu, in urma cu 3 sau 4 ani.
Dar in Ungaria, pe M3, dupa Or, in drum spre Budapesta.... 

Culmea, telefonul a functionat. Dar degeaba. Aia de la capatul celalalt nu pricepeau o boaba de engleza...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vasile.silion

#46
Normativele românești pentru construcția de autostrăzi prevăd ceva în legătură cu acele drumuri de serviciu, sau nu știu cum să le numesc, acele drumuri de-o parte și de alta de-a lungul autostrăzii, care deservesc mai ales traficul agricol sau accesul local spre parcelele riverane ale autostrăzii? Sau sunt lăsate de la caz la caz la aprecierea proiectanților?
Pentru că se vede din filmarea lui @ciprebbe că Astaldi pare că amenajează, pe diferite porțiuni ale lotului lor, astfel de drumuri de serviciu, unde construiesc podețe. Sau le folosesc doar pe timpul șantierului la autostradă, pentru acces?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

alecu26

O prevedere stricta nu exista, dar in mod normal trebuie asigurata continuitatea drumurilor locale, comunale...etc.
La fel si accesul la prorietati trebuie asigurat, si fara a provoca un ocol de zeci de km. In general...2...3 km se considera acceptabil.

Insa, in mod normal se executa doua drumuri...unul in interiorul gardului de expropiere...care va fi folosita la mentenanta (not)....si in afara gardului sunt relocarile la care fac referire mai sus.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#48
Mesajul asta e prin alt topic si informatiile lipseau de aici.

Quote from: NGC on July 10, 2017, 11:30:43 AM
Proiectul de ORDIN al ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice

In cazul de fata este vorba in primul rand despre viteza de proiectare pentru DX, care revine la 120, dupa ce in norma din 2013 (AND 598 / 2013) a fost 100.

QuoteNOTE:
    1. Viteza de proiectare este viteza care se alege la construcţia unui drum nou, la modernizarea, consolidarea sau reabilitarea unui drum existent, în vederea determinării caracteristicilor geometrice care să permită fiecărui vehicul să poată circula cu viteza respectivă, în siguranţă.
    2. Viteza de proiectare redusă este viteza care poate fi redusă în cazuri excepţionale pe sectoare de drum cu lungime limitată, în condiţii grele de desfăşurare a traseului şi/sau acolo unde condiţiile de mediu adiacente drumului o impun, în vederea neafectării resurselor istorice şi estetice şi pentru evitarea unor lucrări costisitoare, pe baza unui calcul tehnico-economic.
    3. Încadrarea drumurilor publice în clase tehnice se stabileşte prin norme tehnice, aprobate prin Ordin al Ministrului Transporturilor.







Quote4.2. Intersecţiile autostrăzilor și a drumurilor expres cu alte drumuri se fac denivelat.



Intre timp proiectul a devenit Ordinul 1296 / 2017 si poate fi gasit si aici. In plus, mai exista si Ordinul 1295 / 2017, care poate fi gasit si aici.

cristi5

Quote from: cutter on November 27, 2020, 01:58:59 PM
@areal51
https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2159241560888261

Pe scurt, distanța dintre parapetele centrale (zona mediană) e prea mare în România, comparativ de ex. cu Ungaria. Soluția e simplă trebuie tras fiecare parapete mai spre centru măcar cu 0,25m (detalii tehnice sunt în postarea de mai sus).

Ca implementare, din analiza mea din iunie, asta stă în pixul ministrului (e vorba de emiterea unui ordin de ministru care actualizează alt ordin).

După articolul de la acea vreme, am primit un răspuns pozitiv din CNAIR, și promisiunea cel puțin era că A7 va fi de la început proiectată așa.


ce mi se pare fascinant e ca se schimba normativele mai incet decat se fac autostrazile...

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on August 05, 2024, 04:02:38 PMReglementari tehice in revizuire

Ghid tehnic privind stabilirea unor soluții constructive pentru prevenirea căderilor accidentale în golul tehnologic al structurilor paralele (gemene)" - Redactarea I - anchetă publică 26.07.2024 - 19.08.2024 - observații - secretariat.calitate[at]andnet.ro

cnadnr.ro/ro/reglementari-tehice-revizuire
Quote from: TibiV on August 05, 2024, 08:45:20 PMPacat ca a trebuit sa moara un om pe viaductul Talmacel pana sa inceapa astia sa gandeasca..


Astăzi, 25.03.2025, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru aprobarea reglementării tehnice ,,Ghid tehnic privind stabilirea unor soluții constructive pentru prevenirea căderilor accidentale în golul tehnologic al structurilor paralele (gemene)"– indicativ AND 620-2024


Scurtă descriere

Ghidul tehnic privind stabilirea unor soluții constructive pentru prevenirea căderilor accidentale în golul tehnologic al structurilor paralele (gemene), indicativ AND 620-2024 stabilește condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească lucrările de acoperire a spațiului liber dintre două poduri/tabliere, în etapele de proiectare, execuție, control de calitate şi recepţie. Reglementarea tehnică se aplică atât în cazul podurilor noi, cât și în cazul podurilor existente, situate pe rețeaua de drumuri de interes național.
Elaborarea acestei reglementări tehnice s-a impus în scopul prevenirii căderilor accidentale în golul tehnologic al structurilor paralele (gemene). Precizăm că, deși accesul public în aceste zone pe pod și pe echipamentele ce fac obiectul prezentului ghid este strict interzis, se pot produce evenimente rutiere cu consecințe deosebit de grave pentru persoanele care pot circula pe pasaje, viaducte și poduri prevăzute cu structuri paralele (gemene), în împrejurări accidentale (ex. defecțiuni ale vehiculelor etc.). De asemenea, acest ghid tehnic are ca scop, protecția și evitarea accidentării angajaților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) însărcinați cu întreținerea drumurilor de interes național.
Elaboratorul a prezentat în cadrul Ghidului tehnic privind stabilirea unor soluții constructive pentru prevenirea căderilor accidentale în golul tehnologic al structurilor paralele (gemene) specificații tehnice, specificații geometrice și posibile tipuri de secțiuni transversale pentru echipamente de protecție tip grătare metalice zincate. De asemenea, elaboratorul a prezentat planuri tehnologice de execuție a acestora, prevederi generale privind recepția lucrărilor, precum și prevederi generale privind întreținerea echipamentelor de protecție pentru
lucrările de artă.
Ghidul tehnic supus aprobării, întocmit în conformitate cu standardele, reglementările tehnice și legislația specifică în vigoare, se adresează tuturor factorilor implicați în procesele de proiectare, execuție și recepție ale lucrărilor: producători de materiale pentru construcții, proiectanți, executanți de lucrări în domeniul construcțiilor, specialiști cu activitate în domeniul construcțiilor atestați/autorizați în condițiile legii, precum și organisme de verificare/control.
Proiectul reglementării tehnice a fost postat pe site-ul CNAIR în perioada 26.07.2024 – 19.08.2024, iar în perioada de anchetă publică au fost transmise observații din partea Asociației Drum Sigur, observații ce au fost analizate și implementate de elaborator conform documentului Sinteza Observațiilor, anexat.
De asemenea, proiectul reglementării tehnice a fost analizat în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR și avizat favorabil, conform documentului de avizare nr. 5702/12.09.2024, precum și de către Asociația de Standardizare din România – aviz nr. 692/10.03.2025.

Instrument motivare
textul complet al proiectului actului respectiv
anexa

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 07.04.2025
MT