Secundare feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Balto, August 07, 2018, 04:45:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


cristi5

Quote from: StefanCelMare on March 07, 2024, 10:28:29 AMAm observat lucrări pe linie în zona dintre Petroșani și Pui, jud. Hunedoara.
Cred că se schimbă traversele vechi din lemn cu unele de beton, și evident și șina.

Cred ca e Quick-Wins-ul intre Banita si Livezeni . Vezi pe topicul Quick Wins si in stadiul proiectelor CFR

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/__stadiu_proiecte__/

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3377.msg443663#msg443663

StefanCelMare

Asta pare a fi.
Interesant.
Este și clip video, dar pe Facebook.
https://www.facebook.com/watch/?v=1154931829020511&ref=sharing

Pe raza Regionalei CFR Timișoara se lucrează intens la modernizarea tronsonului de cale ferată dintre Bănița și Petroșani.

Sectorul este împărțit în două loturi. VIDEO AICI.

"La ora actuală, stadiul de execuție înregistrează procente de 35 și respectiv 20, pe loturile 1 și 2, unde lucrările la suprastructura feroviară au demarat anul acesta. Lot 1 Bănița – Petroșani Triaj, km 70+402 – 74+600 – stadiul execuției 35%; Lot 2 Petroșani Triaj – Petroșani, km 74+ 600 – 77 + 870 – stadiul execuției 20%. Lucrările de tip QUICK WINS sunt lucrări la suprastructura feroviară, care se execută punctual, între kilometrii de cale ferată cu restricții de viteză pe intervalele CF contractate, și constau în înlocuirea componentelor aferente suprastructurii – șină, traverse, material mărunt de cale, aparate de cale, bretele (legătura între 2 linii paralele), schimbătoare de cale cu dublă joncțiune (TDJ), inclusiv montarea de dale elastice la trecerile la nivel cu calea ferată și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de circulație, prin creșterea vitezei și a gradului de siguranță feroviară", arată CFR Timișoara.

INFORMAȚII GENERALE lucrări tip QUICK WINS SRCF TIMIȘOARA:

→ Contracte semnate: 5

→ Valoare totală: 56.136.451,78 lei, fără TVA

→ Semnare contracte: noiembrie 2022

→ DURATA de implementare: 24 de luni

 CONSTRUCTOR: SC EUROPAN PROD SA – SC CONSTRUCȚII FEROVIARE DRUMURI PODURI SRL – SC CONSTRUCȚII COMPLEXE BUZĂU SA SC DARIA CONST SRL

 Lungime totală: 12,648 km

https://buletindetimisoara.ro/video-un-traseu-spectaculos-de-cale-ferata-se-afla-in-reabilitare-se-lucreaza-intens-la-tronsonul-dintre-banita-si-petrosani-are-loc-schimbarea-de-linie-cu-dubla-jonctiune-si-montarea-de/?fbclid=IwAR24UYlnhjp72nDxwdbBCFbkGJgMKaQNzyIG8VuS7m6VOUBkxI2eyMxuVQo

montaniardul

#273

Subcarpathia_Engineering

Salut!

Imi poate explica cineva, va rog, ce este linia Bogdanesti-Onesti-Racauti introdusa recent pe harta?
https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html?zoom=12&lat=46.2833&lng=26.8825

Incerc sa gasesc orice in presa si nu i-am dat de capat...

Multumesc!

Ionut

@RobertH Cred că tu ai adăugat pe hartă ^

@cristi5 @oc7avian Știți ceva despre proiectul ăsta? Eu nu știu de unde să-l iau și unde să-l pun. :)

oc7avian

S-a jucat cineva în OSM. Nu are logică ce e acolo
Nu neapărat să încurce harta noastră, că apare și pe OpenRailwayMap drept proposed

cristi5

Buna observatie @Subcarpathia_Engineering!

Tot ce se pune pe OSM apare si pe openrailwaymap si pe harta noastra.

Nu apare pe openstreetmap.org pt ca pe acolo nu apar segmentele "proposed", ci doar "construction"

Se poate afla cine a pus pe OSM cu un click pe segment pe harta noastra, apare un link spre OSM, de ex


https://www.openstreetmap.org/way/1288899609

Acolo se vede autorul:

https://www.openstreetmap.org/user/slxbxz

Eu cred ca utilizatorul OSM slxbxz nu a inteles ce inseamna Proposed. Proposed inseamna ca exista macar un SF, nu ca eu sau altcineva propunem un traseu.

Ionut

Totuși trebuie scos de acolo. Generează confuzie, nu e OK să apară pe harta noastră. Nu știu tehnic cum.

cristi5

Trebuie scos de pe OSM, alta solutie nu este. Si trebuie lamurit utilizatorul ala, ca e posibil sa-l puna la loc.

@RobertH ai timp?

tom_sawyer

Memorandum pentru conexiunea feroviară Timișoara – Szeged

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă miercuri că a semnat împreună cu ministrul ungar al Afacerilor Externe şi Comerţului Exterior, Peter Szijjártó, un memorandum pentru restabilirea conexiunii feroviare Timișoara – Szeged.

Pentru ca acest proiect să devină realitate este nevoie de refacerea unui pod peste Mureș, la Cenad, scria recent site-ul local Opinia Timișoarei.

Podul de la Cenad, peste Mureș, a fost inaugurat în 15 noiembrie 1857 și făcea legătura între Timișoara și Szeged, iar de aici mai departe spre Budapesta și Viena. Acest pod a fost dinamitat la finalul Primului Război Mondial. Refacerea legăturii feroviare directe ar scurta drumul cu 60 km. Actuala linie ferată ocolește prin Arad și intră în Ungaria pe la Curtici.

clubferoviar.ro/foto-memorandum-pentru-conexiunea-feroviara-timisoara-szeged/

Adrian.TM

^
Iarasi, jurnalistii incurca informatiile.In 1857 s-a dat in folosinta calea ferata Timisoara-Szeged, pe ruta ei "traditionala", pana la 1918, si anume, Timisoara-Jimbolia-Kikinda-Mokrin-Szeged.
Actualmente, aceasta trece prin Serbia, deci, varianta secundara prin Sannicolau-Mako cred ca ar fi mai realista de realizat.

Stancosti

Și culmea, încurcă informațiile cei locali, care ar trebui să vrea să se documenteze mai bine. Ghinionul lor e că în Banat în acele vremuri s-au construit multe căi ferate. Aici se pot vedea rutele și anul dării lor în folosință. 
Se confundă și cele două poduri feroviare, din Szeged de pe Tisa și de la Cenaduri, de pe Mureș (unde puțin în aval exista și unul rutier - pilele ambelor sunt vizibile și în prezent, inclusiv de pe google maps).
Iar aici era o idee a lui frunzaverde despre ce ar fi presupus în opinia lui reluarea circulației pe traseul secundar.

Adrian.TM

^
Sincer, mi-ar plăcea să devină realitate această propunere, fie ea și ca tren Timisoara-Ujszeged, fara pod in Szeged (Desi actualmente podul din Szeged este in faza de pregatire, mi se pare ca la final de august se mai bifeaza un jalon in parcursul proiectului).

Problema e ca se tot discuta, de cel putin 20 de ani (Ce sa mai spunem ca postarea de pe SSC are deja 12 ani...).

dan tm

o filmare pe linia Oradea -Holod-Vascau.

un pod interesant la 22.22 :-[

se vad si ceva lucrari rutiere.