News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Secundare feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Balto, August 07, 2018, 04:45:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlad94

Ma mir ca nu vor sa redeschida linia Siret-Dornesti pentru transportul refugiatilor. Gara Siret este foadte aproape de punctul de frontiera si chiar langa tabara de refugiati

dan tm

Asta chiar mi-a scapat.
E o linie grea sinuoasa.
Cladira garii este pensiune acuma.

Vlad94

Dar cred că de aici pot pleca trenuri speciale pentru refugiați, poate cu destinația București. Oare care este starea actuală a a liniei?

dan tm


shift2rail

se redeschide si linia cf transfrontaliera Falciu Frontiera (Ro) - Cantemir (Md) dar nu e clar din articol cine va asigura serviciul pe acest tronson unde se schimba, cred, si ecartamentul liniei:

https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-25440862-redeschide-linie-feroviara-granita-intre-romania-republica-moldova.htm

TibiV

Semi-oficial, adica FB>

https://www.facebook.com/894054857296050/posts/5427633987271425/

Bucureşti, 17 martie 2022
📢 𝑫𝒆𝒔𝒄𝒉𝒊𝒅𝒆𝒎 𝒍𝒊𝒏𝒊𝒂 𝒁𝒐𝒓𝒍𝒆𝒏𝒊 - 𝑭ă𝒍𝒄𝒊𝒖 - 𝑭ă𝒍𝒄𝒊𝒖 𝑭𝒓𝒐𝒏𝒕𝒊𝒆𝒓ă 🇷🇴, 𝒖𝒏 𝒂𝒍𝒕 𝒑𝒖𝒏𝒄𝒕 𝒇𝒆𝒓𝒐𝒗𝒊𝒂𝒓 𝒄𝒖 𝑹𝒆𝒑𝒖𝒃𝒍𝒊𝒄𝒂 𝑴𝒐𝒍𝒅𝒐𝒗𝒂

🚉 Vineri, 18 𝒎𝒂𝒓𝒕𝒊𝒆 2022, redeschidem linia de cale ferată 𝑍𝑜𝑟𝑙𝑒𝑛𝑖 - 𝐹ă𝑙𝑐𝑖𝑢 - 𝐹ă𝑙𝑐𝑖𝑢 𝐹𝑟𝑜𝑛𝑡𝑖𝑒𝑟ă 🇷🇴, o linie feroviară care traversează râul Prut și care asigură legătura directă cu Stația CF Cantemir, 𝑝𝑢𝑛𝑐𝑡 𝑓𝑒𝑟𝑜𝑣𝑖𝑎𝑟 𝑑𝑒 𝑓𝑟𝑜𝑛𝑡𝑖𝑒𝑟ă 𝑎𝑙 𝑅𝑒𝑝𝑢𝑏𝑙𝑖𝑐𝑖𝑖 𝑀𝑜𝑙𝑑𝑜𝑣𝑎.

🚉 Prin redeschiderea liniei feroviare Zorleni - Fălciu - Fălciu Frontieră, în lungime de cca 60 de km, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA se aliniează eforturilor concrete ale României 🇷🇴 în 𝑝𝑟𝑒𝑙𝑢𝑎𝑟𝑒𝑎 ș𝑖 𝑔𝑒𝑠𝑡𝑖𝑜𝑛𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑓𝑙𝑢𝑥𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑐𝑟𝑒𝑠𝑐𝑢𝑡 𝑑𝑒 𝑟𝑒𝑓𝑢𝑔𝑖𝑎ț𝑖 𝑑𝑖𝑛 𝑈𝑐𝑟𝑎𝑖𝑛𝑎 🇺🇦, care sosesc în țara noastră, prin granițele cu Republica Moldova.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm


JohannDB

                  ""... si pe linia spre Teresva? "" Sau către est spre Valea Vișeului - Trebușeni și Kruhlîi Rahău...??

            Ieșirea din Sighet spre Câmpulung la Tisa, Decembrie 2016.


            Trecere la nivel DN19 la Câmpulung la Tisa, spre podul CF peste Tisa și Teresava, Decembrie 2016.

Powered by API/PUM imgur uploader

shift2rail

(oarecum) offtopic: aceste linii "mici" transfrontaliere cunosc un reviriment fantastic in Europa de Vest - vezi doar exemplul Fr care se conecteaza printr-o miriada de petites lignes cu De, Ch, Es, Be - , se pare ca fost nevoie de un razboi ptr a descoperi si Ro ca are vecini catre care puntile (feroviare) au fost taiate...

AndreiB

Diferenta majora in Vest e Schengen. Fara, deschizi degeaba o linie transfrontraliera.

b1

Sorin Grindeanu vrea să transforme în șosea o cale ferată inaugurată de Răzvan Cuc

O cale ferată inaugurată de Răzvan Cuc în urmă cu cinci ani, pe vremea când era ministru al Transporturilor, ar putea fi transformată în șosea de actualul titular al portofoliului, Sorin Grindeanu. Culmea, această transformare este cerută chiar de președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, care a participat la inaugurare împreună cu Răzvan Cuc. Și Grindeanu, și Moldovan, și Cuc sunt membri ai PSD.

La finele săptămânii trecute, vicepremierul Sorin Grindeanu a fost într-o vizită la Bistrița, prilej cu care și-a expus proiectul său de a transfera în administrarea autorităților locale unele active de infrastructură feroviară.

Un punct central al vizitei l-a constituit întâlnirea cu președintele CJ Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, colegul său de partid și baron local cu state vechi. Și acesta din urmă, dacă tot a văzut că "e loc" pentru preluarea unor active feroviare, a plusat. Nu s-a mai mulțumit cu clădiri ale unor gări abandonate, ci a cerut o cale ferată cu totul.

,,S-a discutat (cu ministrul Sorin Grindeanu – n.red.) ca în locul căii ferate Ilva Mică-Rodna Veche să se facă variantă ocolitoare", a declarat Radu Moldovan, citat de publicația locală Bistrițeanul. Președintele CJ a detaliat planul său: ,,Nu avem nicio soluție pentru șosea de centură. Domnul primar de la Sîngeorz spunea că sunt doar două soluții. Una – tuneluri. Adică să facem o centură prin tunel. Era și proiectantul acolo. Nu este spațiu, nu sunt terenuri pe unde să poți face centura. Dar proiectantul spunea că acum, cu prețurile neactualizate, costă 50 de milioane de euro un kilometru de tunel. Or, pe ruta aia sunt vreo trei kilometri de tunel. Deci lucruri care nu sunt sustenabile. A doua – pe traseul căii ferate Ilva Mică-Rodna. Să fie făcută o șosea de tranzit pentru TIR-uri sau alții care tranzitează zona. Să meargă din Ilva Mică șoseaua asta, până la Șanț, și de acolo să intre pe drumul național, înapoi, pe unde nu sunt localități. Domnul ministru a zis că da, trebuie făcută o solicitare. Trebuie făcută o analiză, iar asta poate fi o variantă. Acum avem o cale ferată care nu mai este funcțională. Sigur că peste câțiva ani se pot redeschide minele. Dar în momentul de față nu există o situație strategică și cred că e cea mai bună soluție".

Radu Moldovan a cerut cale ferată în 2017. Acum vrea șosea:
În urmă cu cinci ani, același Radu Moldovan se plimba cu un automotor Siemens Desiro (Săgeata Albastră) pe ruta Ilva Mică-Rodna Veche, împreună cu Răzvan Cuc, și se arăta încântat de redeschiderea conexiunii feroviare.

Ba chiar el a cerut redeschiderea liniei, după cum a declarat Răzvan Cuc pentru Club Feroviar: ,,A fost o solicitare din partea președintelui Consiliului Județean (tot Radu Moldovan – n.red.) de reluare a traficului și noi am dat curs acelei solicitări".

Acum, Radu Moldovan "s-a sucit" și vrea șosea în loc de cale ferată. Răzvan Cuc s-a ferit să critice această decizie, însă a ținut să sublinieze că ea nu trebuie pusă în practică decât după o analiză serioasă: ,,Este solicitarea dumnealui, întemeiată sau nu, dar decizia nu trebuie luată pompieristic. Aceste lucruri se decid în cadrul Companiei de Autostrăzi (CNAIR – n.red.), împreună cu Calea Ferată (CFR SA – n.red.), după ce se fac niște studii de trafic. Au trecut cinci ani. Dacă acum reiese că acolo e mai utilă o șosea, să se facă o șosea, dar trebuie parcurse toate etapele legale".

Cale ferată inaugurată de Răzvan Cuc împreună cu o delegație ministerială:
Pe 1 august 2017, când s-a repus în funcțiune linia de cale ferată abandonată de un operator feroviar privat (Via Terra), în urma înlocuirii a 900 de traverse, Răzvan Cuc era însă optimist în legătură cu viitorul transportului feroviar pe această rută.

,,Am avut onoarea de a călători cu Săgeata Albastră, alături de Radu Moldovan – preşedintele CJ Bistriţa, Ştefan Ioniţă – șeful CNAIR şi mai mulţi parlamentari pentru a redeschide traficul feroviar în această zonă extraordinar de frumoasă. De asemenea, şi legătura feroviară Cluj-Napoca – Ilva Mică – Rodna Veche şi retur a fost, de astăzi, repornită. Oamenii de aici aveau nevoie de această cale ferată funcțională şi mă bucur că i-am putut ajuta. Proiectele în infrastructura de transport în Bistriţa-Năsăud nu se vor opri aici!", scria ministrul Transporturilor de la acea vreme pe pagina sa de Facebook.

Circulația feroviară a fost oprită după ce Răzvan Cuc n-a mai fost ministru:
La rândul său, și CFR Călători anunța cu mare încredere reluarea legăturii feroviare pe acest traseu cu o lungime de 22 km: ,,Distanţa Ilva Mică – Rodna Veche şi retur va fi parcursă în aproximativ 45 de minute de șase trenuri Regio, tip Săgeata Albastră, trei trenuri pe direcţia dus şi trei trenuri pe retur. Trenurile vor opri în Anieş, Maieru, Cormaia, Sângeorz Băi şi Semnal Ilva Mică, graficul de circulaţie fiind realizat astfel încât intervalele orare să răspundă nevoii de mobilitate a localnicilor".

Trenurile CFR Călători nu au circulat însă decât câteva luni pe relația Ilva Mică-Rodna Veche. Pe 17 octombrie 2017, Răzvan Cuc părăsea cabinetul ministerial din Palatul CFR, iar de la 1 ianuarie 2018 circulația trenurilor pe ruta menționată a fost oprită, din cauza faptului că era nerentabilă.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Vlad94

Acum cu războiul din sudul Ucrainei imi dau seama ce utilă ar fi construcția căii ferate Tulcea-Ismail. Pe lângă accesul rapid spre portul Constanța, s-ar dezvolta o legătură feroviară estică.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

tom_sawyer

Se poate reface calea ferată Arțiz-Berezina-Basarabeasca. Până acum n-au vrut ucrainienii; acum probabil nu mai pot, deși ar avea nevoie de ea.
Și cred că nici moldovenii nu mai vor, că le convine să circule trenurile cât mai mult pe la ei, Moghilev Podolsk - Reni - Giurgiulești.

Vlad94

Se pare că tronsonul Berezina-Arțiz se pare că este folosită. Ar rămâne de refăcut circa 20 de kilometri între Basarabeasca și Berezina. Cred că linia i-ar ajuta și pe moldoveni, în cazul în care nu se va mai putea trece prin Transnistria.