Secundare feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Balto, August 07, 2018, 04:45:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Dar nu inteleg, care ar fi "marele" avantaj daca s-ar incarca pe RO-LA la Siret si nu la Dornesti? Distanta pe rutier e foarte mica, nesemnificativa. Si banuiesc ca proceduri vamale se fac in ambele cazuri (adica nu e ca si cum daca l-ai incarca la Siret si l-ai duce in Ruse nu ai mai trece prin vama).

frunzaverde

Nu mai intra prin Siret si Dornesti + terminalul de incarcare ar fi la 3 km de vama (unde este fosta gara), cu acces direct in vama. Sunt totusi 17 km economisiti, plus doua localitati economisite, ceea ce, daca sunt seriosi cu RO-LA-ul pe relatia asta, s-ar putea justifica.

Daca chiar sunt seriosi cu RO-LA-ul, oricum e nevoie de un terminal nou, dedicat, de check-in si imbarcare. La Siret ar costa cu 5 milioane de euro mai mult decat la Dornesti (un RK diesel, cale libera, scoti cu 200-300 mii de euro/km).

Bineinteles, pentru RO-LA e prioritate mai mare ridicarea vitezei pe Adjud - Ploiesti Sud si refacerea Giurgiu - Bucuresti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Balto

Quote from: frunzaverde on August 08, 2018, 06:03:46 PM
Nu confund BLA-ul cu CED-ul. Uita-te la dispunerea semnalelor; daca doreau doar sa faca centralizare fara BLA nu le dispuneau asa. Acum, e foarte probabil una din multele lucrari incepute si neterminate (am vazut ca la fabrica Schweighofer e cu cantonier, deci daca au tras BLA vreodata, nu a fost pus in uz sau nu mai e folosit).

Dispunerea semnalelor este tipică unei stații cu instalație CED, adică Prevestitor --> Intrare --> Iesire , doar că între PrX și intrare mai există un RX (repetitor), datorită vizibilității reduse a semnalului de intrare . Cantonul respectiv a apărut odată cu construirea fabricilor austriece, si al liniilor industriale (2007-2008) care le deservesc. Persoana respectiva schimba macazurile trenurilor ce intra in fabrici, majoritatea garniturilor fiind aduse prin impingere din Dornești. Pe acolo intră pe ecartament normal și larg mai multe tipuri de vagoane zilnic (cisterne, containere, EACS-uri etc.) mare parte din materiile prime ajungând pe ecartament larg, iar cele finite pe normal, deci era nevoie de un cantonier pentru a schimba macazurile, stația Dornești fiind tot cu macazuri manuale. La intrarea pe pod spre stația Dornești mai există un canton, care se ocupă cu barierele.
Pentru a avea BLA ai nevoie ca distanța între stații să fie împărțită în sectoare de bloc, prin semnale de bloc, și așa ceva nu există pe 515.
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

dan tm


nirolf

QuoteTrenurile CFR Călători vor circula de la jumătatea lunii august pe linia ferată Dorneşti - Gura Putnei - Putna, după ce aceasta a fost reparată de CFR SA în regie proprie, a anunţat, miercuri, Ministerul Transporturilor, scrie Agerpres.

http://m.hotnews.ro/stire/22624395

djidji1975

Mă poate ajuta cineva cu vreun răspuns la cele de mai jos?
Quote from: djidji1975 on August 07, 2018, 09:55:07 PM
Super utile informațiile de aici! Puteți oare să adăugați și câteva informații tehnice pe fiecare secție în parte? De genul tonaj maxim acceptat sau înclinația maximă pe acel traseu? Eu de exemplu as vrea să știu dacă pe pe 412 Carei -Jibou se poate trece cu o garnitura de 2000 tone (mai ales că circulația pe 200 este din ce in ce mai anevoioasă de când cu noile reparatii)

frunzaverde

Quote from: djidji1975 on August 09, 2018, 08:41:49 AM
Eu de exemplu as vrea să știu dacă pe pe 412 Carei -Jibou se poate trece cu o garnitura de 2000 tone (mai ales că circulația pe 200 este din ce in ce mai anevoioasă de când cu noile reparatii)

Sectia e foarte grea: Zalau - Mirsid are 20‰, fiind mult mai grea ca 300 (Cluj - Episcopia Bihor). Nu am gasit restrictii de tonaj, dar daca calculez bine, ca sa tragi 2000 tone cu DA-uri pe 20‰ panta caracteristica iti trebuie 4 locomotive.

Tabelele cu declivitati aici : http://cfr.ro/files/ddr/Anexa%2010%20-%20Declivitatea%20liniilor%20CFR.pdf


Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


Balto

Astăzi au avut loc probe pe linia 515 Dornești - Rădăuți - Putna, cu un AM Desiro formand trenul PROBA Iasi - Suceava - Dornesti - Radauti - Putna. Nu s-au intampinat probleme pe traseu, cu exceptia unei masini parcate in gabaritul de libera trecere a CF in Radauti obligand trenul sa oprească. VS-ul intre Dornesti - Radauti este 60km/h si intre Radauti - Putna 40km/h. Au fost amenajate 4 noi halte: Rădăuți Gara Mica h. (in centrul orasului), Vicov h, , Putna Troita h. si Putna Centru h. pentru deservirea calatorilor din zonele respective. Trenurile vor circula regulat incepand din 15 august 2018.
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

frunzaverde

^
Linia are destule sanse sa mearga ok, mai ales ca s-a luptat comunitatea destul de mult pentru repunerea in functiune.

Ma intreb daca ar exista vreo sansa pentru un serviciu direct de la Bucuresti, cred ca ar fi destul de popular - interesul turistic pentru zona e mare, si trenurile circula destul de bine. O cuseta la 1757 ar pleca din Bucuresti la 23:20 si ar ajunge la Radauti undeva la 7:30, si la Putna pe la 8:30-8:40, iar un vagon de calatori la 380 ar pleca la 6:15 si ar ajunge inainte de 15:30 la Putna.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

djidji1975

@frunzaverde

Mulțumesc pt răspuns și tabel!

Ionut


Balto

12.09.2018 - Licitatie sectii secundare neinteroperabile

Licitatie deschisa, cu calificare si admitere din punct de vedere tehnic, urmata de strigare libera, pentru inchiriere sectii de circulatie neinteroperabile, individual sau grupate, in scopul realizarii activitatilor de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile si asigurarii serviciilor de transport public de calatori si/sau marfa - ordonator CNCF CFR SA.

Documentele anexate: feroviarul.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Vlad94

Incepand cu 15 septembrie s-a dat in folosinta halta Parc Mogosoaia de pe M700. Statia este localizata in apropierea pasajului refacut.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on August 20, 2018, 01:29:47 PM
Un reportaj foto despre trenul Unirea (Chisinau-Socola) si gara Socola:

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=16266&postdays=0&postorder=asc&start=0

Quote from: frunzaverde on August 20, 2018, 03:12:27 PM
Quote from: TibiV on August 20, 2018, 01:59:30 PM
Pagina Tramclub lamureste multe intrebari despre "Trenul Unirea"....

Vai in ce hal arata!

CFR a lansat astazi licitatia: Anunt de participare simplificat: [SCN1017096] 21.09.2018

Linie nouă cale ferată cu ecartament larg primiri-expedieri trenuri de călători în staţia CF Socola (proiectare)

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 15.10.2018 15:00

Valoarea totala estimata: 17.970 lei

Din Caietul de sarcini:
QuoteLinia noua de primire-expediere cu ecartament larg se va realiza in prelungirea liniei 1CL existente, cu construirea unei portiuni de linie de circa 265 ml pana in zona cladirii statiei, pe partea opusa acesteia, si va fi controlata din instalatia CED a statiei PC2 Socola