[B] Incidente si accidente la metrou

Started by TibiV, July 23, 2018, 10:03:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

#90
Multumesc de precizari, intrebarile mele erau doar retorice!
Eu banuiesc, si e doar parerea mea, ca se grabeau cu manevra, ei stiu de ce...doar ca graba strica treaba! Si au calcat in toate strachinile posibile...
:)

v.ghiorghica

In raport scrie ca s-a repetat scenariul cu alt tren si s-a comportat la fel, vezi pag 28, C.4.4.3. Constatări efectuate la TEM nr.1323-2323


subway

#92
Tocmai ca am vazut si nu-mi explic de ce nu au luat masuri de corectare a procedurilor inca de atunci, trebuia sa se intample o nenorocire si o paguba de 6mil euro ca sa constate cine ar fi trebuit ca ceva e in neregula? Dar se pare ca nu au inteles nimic nici acum, mai ales acel penibil domn Picu portavoce sindicala desi e angajat la stat...poate ne spune cate tarabe are inchiriate de la sindomet.

v.ghiorghica

Pai....vreau sa cred ca nu mai imping trenul cu LDH ul atasat si sina a 3-a sub tensiune...adica masura asta e la mintea cocosului, se taie alimentarea pe sectorul respectiv.
Nu aveau de unde sa stie ca e softwareul bulit, pana nu s-a intamplat...a fost un scenariu care nu putea fi prevazut de nimeni.


subway

Ba era perfect previzibil tinand cont de incidentul anterior perfect similar...

ghrt

Din ce înţeleg din raport, au făcut ulterior accidentului un experiment cu un alt tren, să vadă dacă este reproductibil...
Cont (aproape) inactiv.

v.ghiorghica

Pai da, era normal sa refaca acel scenariul,
Pentru ca daca nu s-ar fi repetat, ar fi fost exclus software-ul, din moment ce ruleaza aceeasi versiune.
Putea fi o defectiune la o piesa hardware, eventual.

paulmare

#97
 :) Bine totusi ca la "reconstituire" au stiut cum sa preia comanda si sa opreasca trenul, si nu trebuie si 1323-2323 taiat in bucati ca sa poata fi scos
Scumpa distractie totusi, sper sa cada la pace cumva cu spaniolii care sa repare ce se poate repara, si sa inlocuiasca ce e distrus complet pe cheltuiala lor

v.ghiorghica

Nu scrie pe ce sector de linie s-a repetat scenariul....Cel putin nu am vazut nicaieri in raport...desi mi-as fi dorit
Speculez ca a fost pe un sector complet liber, care sa nu dea in vreun depou.
La reconstituire cam stii la ce sa te astepti si ce masuri sa iei....era culmea sa il fi busit si pe asta  :lol: :lol: :lol:

Pelicanul

#99
De ce tot vorbiți voi de 6 milioane de EURO valoarea trenului ? Din câte știu numai un vagon e bușit rău, celelalte le casăm pur și simplu ?
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

subway


Pelicanul

Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

dan tm

#102
Nu este interesant ce spune utilizatorul misterr pe forumul metrouusor? continua si pe pagina urmatoare.

https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=23&t=2104&sid=8ebddb9887ef391aa500c893432afa26&start=2926

ghrt

El atinge câteva probleme. Sunt situaţii unde contează flerul unui profesionist, iar mintea umană este expertă la tras concluzii corecte pe baza unor informaţii aproximative. Da, un mecanic care îşi băuse cafeaua ar fi trebuit să acţioneze acea frână a trenului de metrou. Acum ştim că dacă ar fi procedat astfel, situaţia era salvată.

Întrebarea la care eu nu pot să răspund (pentru că nu sunt de specialitate) este câte regulamente ar fi încălcat procedând astfel? Şi care ar fi fost răspunderea în cazul în care vorba unuia, doar deraia trenul peste un macaz (şi de aici completez eu) în loc să intre prin pereţi şi să sară de pe şine? Vorba bancului cu porcul, în ziua de azi e mai bine să îi dai 10 lei şi să îl laşi să facă ce vrea el.

Treaba asta cu "regulamente scrise cu sânge" arată de fapt că e mai greu să le scrii cu creierul. Ca avocat, studiez regulamente mult mai complexe, cu pretenţii de universalitate (gen Codul civil?) şi ele încearcă să ţină cont de natura umană. Cele inginereşti refuză acest lucru, aşa că mi se pare aberant că îi reproşezi mecanicului că nu şi-a folosit flerul de profesionist.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Regulamentele "inginerești" nu au cum să țină cont de natura umană. Aici se respectă la literă, nu la spirit. Pentru că trenul, avionul, vaporul sunt guvernate de legile fizicii, nu ale oamenilor, nu poți ține un avion în aer fără să respecți "la virgulă" procedura. Am vrea noi să fie mai laxe, dar nu se poate. Nu e democrație în domeniul nostru. Și nu toți sunt profesioniști, dar regulamentul, dacă e respectat, evită greșelile (a nu se înțelege că e infailibil).
E cunoscută legenda (eu o știu de la un prieten de la AFER) cu ciocănarul care toată viața a dat cu ciocanul în bandajul de la roți și nu avea idee de ce. Dar regulamentul îi spunea să raporteze când sună a doagă și el asta făcea.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence