[B] Incidente si accidente la metrou

Started by TibiV, July 23, 2018, 10:03:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ghrt

Subway, îţi înţeleg punctul de vedere ref litigiu, dar dpmdv eroarea esenţială este de algoritm, deoarece dă prioritate unei prezumţii (trenul se mişcă în direcţia cabinei active) în defavoarea unui fapt (citirea de la senzor).

Este posibil ca în cerinţele transmise CAF să scrie că trenul se va deplasa numai în direcţia cabinei active şi atunci îi exonerează, dar în caz contrar au un algoritm greşit.

Pe de altă parte, indiferent cum au gândit schema logică, această prezumţie trebuia să fie menţionată în manualul trenului, fie ca atare fie ca interdicţie de a opera trenul din cabina opusă sensului de mers.
Cont (aproape) inactiv.

subway

#76
De acord cu tine, modificari de proceduri sau de software de protectie contra berbecariilor trebuie facute. Nu uita ca toate reglementarile ceferistice sunt scrise cu sange!!!...asa ca e si acum cazul!
Dar ramane si ce am spus, mecanicul de tren trebuie sa fie permanent la comanda suprema ultima, trebuia sa ramana in cabina de comanda nu sa lase trenul activat dar la voia intamplarii, daca ar fi avut mecanic de ajutor pentru astfel de manevre dubioase ar fi trebuit sa-l trimita pe ala in capatul de mers si sa se coordoneze intre ei prin comunicatiile radio din dotare...si nu am mai fi avut un tren in minus pe magistrala cea mai aglomerata si solicitata.
Dar moralmente tot operatorul a fost neglijent, daca au mai avut in trecut aceleasi probleme de ce nu au luat masuri de remediere? I-a durut in dos??? Las-ca merge si asa???
Uite ca ulciorul nu merge neciobit la apa la infinit...

TibiV

Quote from: ghrt on January 28, 2020, 08:54:21 PM
...eroarea esenţială este de algoritm, deoarece dă prioritate unei prezumţii (trenul se mişcă în direcţia cabinei active) în defavoarea unui fapt (citirea de la senzor).

Mie mi se pare ca asta este esenta...

Nici nu conteaza litigiul juridic.
Aia este treaba de instante si avocati. Si bani, desigur...
Dar un algortim care - intr-o anumita procedura  - nu intelege care este sensul de deplasare, are o mare buba...

@subway,
in general toate reglemetarile sunt scrise, din pacate, cu sange...
Si in feroviar (ca e ceva mai vechi) si in aviatie...
Si in naval... Cred ca cei de pe forum nu avem nevoie de filmul lui Cameron ca sa stim ce schimbari majore s-au produs in privinta numarului/capacitatii barcilor de salvare, sau a modului de utilizare a sistemelor radio dupa Titanic... Asta fiind cea mai veche si de impact tragedie, dar fiecare accident duce la noi reglementari. Costa, dar maresc siguranta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#78
Pai si daca senzorul iti spune ca te-ai apropiat periculos de stalp si tu iei mainile de pe volan si piciorul de pe frana cam care e esenta??? Doar ca asa ti-a zis sefa adica nevasta sa te muti pe scaunul din dreapta??? Iar prostia e totdeauna mai inventiva decat orice carte tehnica sau manual de bune practici...ca sa nu mai pomenim de lene si neglijenta. E ca la spitale, prevaleaza doar obiceiurile proaste pentru simplul motiv ca sunt impamantenite si de aici credinta ca asa se face conform traditiei.
Facem teoria chibritului cand in realitate in situatii care scapa de sub control de genul asta trebuie sa actionezi sistemul de franare de urgenta, pentru asta nu-ti trebuie prea multa scoala de mecanici de locomotiva...indiferent ce ti-a zis nevasta tragi macar frana de mana de pe scaunul din dreapta mai inainte de a incerca sa sari pe scaunul din spate! Plus ca si in aer si pe mare capitanul e ultimul care paraseste carma si abandoneaza corabia, pentru ca misiunea lui e sa salveze nava, pasagerii, echipajul si incarcatura, nu-mi umbla mie cu altfel de povesti...
Ce ar fi trebuit sa-i faca cei de la CAF? Sa-i puna senzori de LDH care sa anuleze dubla comanda contradictorie?
Le balmajiti precum cei de la Afer, griul e imaculat si kakaniul e roz bonbon...dovada ca le-a trebuit enorm de mult timp sa <retuseze> tabloul.
Manevrele cu trenul ala au fost in afara de orice reguli, nici autotractat nici remorcat, un fel de n-ar mai fi...si nimeni nu va putea convinge pe cineva ca nu a fost asa. Mai bine ati citi cu atentie si spirit analitic critic raportul ca sa vedeti cat de lipsit de <esenta> este si sa remarcati cat de grijuliu evita sa puna degetul pe rana.
Pentru mine situatia e destul de limpede, subiectul e deschis la prohab, se trage fermoarul si se inchide la tribunal...daca mai avem asa ceva!
:(

rizzuh

Este clar ca procedurile Metrorex sunt cel putin ciudate, practic fiind nevoie sa dezactiveze orice sistem de siguranta care i-ar fi putut salva de buba, doar ca sa impringa trenul cu locomotiva. In orice accident sunt un cumul de factori, unul daca lipsea nu se mai intampla accidentul ;)

v.ghiorghica

Depoul e pe CED...daca ar fi fost complet tehnologizat, sa mearga in ATP pana la opritor cu 5km/h, nu mai exista probabil accidentul asta...

TibiV

Quote from: rizzuh on January 29, 2020, 11:46:05 AM
In orice accident sunt un cumul de factori, unul daca lipsea nu se mai intampla accidentul ;)
+1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Nu aceea este problema, le era teama ca nu pot muta trenul de la suprafata in subteran pentru ca a inghetat sina a treia, de aceea l-au tractat cu locomotiva. Cum naiba numai Metrorex nu gaseste solutii pentru 500m de sina a treia la suprafata nu inteleg. E mai simplu sa ramana la vechiile obiceiuri.

subway

Aceeasi problema cu sina a treia va fi si pe portiunea pana la noua statie convenita cu PS4.

v.ghiorghica

nu cred asta cu sina a treia...daca era sa inghete intre Berceni si Depou, ar fi inghetat si intre Lonida si Berceni, unde iese la suprafata...

v.ghiorghica

Revin cu informatii: acea linie nu este dotata cu catenară, fiind linie de revizie.
Singura modalitate era să fie împins cu LDH-ul.

subway


v.ghiorghica

Sina a 3-a se opreste la intrarea in depou.
Se poate observa in figura din raport, la pagina 7.
Recomand să dati zoom. Depourile nu au sina a 3-a, la noi.
Sunt dotate cu catenară, mai puțin liniile de revizie.

subway

Deci locomotiva era necesara strict pentru parcare, nu?
Atunci de ce s-au plimbat cu ea doua interstatii?

v.ghiorghica

In mod normal, locomotiva este necesara de la punctul in care nu mai exista sina a 3-a (fig 3). Ea ar fi trebuit atasata abia la intrarea in depoul subteran.
Până acolo, există catenara din depoul suprateran, apoi șina a 3-a.
Stiu ca in ziua aia nu erau restrictii, se circula pana la Berceni, eu afland de incident tocmai de la un amic de al meu care a avut drum pana la Piata Sudului, ce-i drept, pe la ora 8.
Pe trenul cu care a mers el scria BERCENI si pana a coborat, nu a fost facut niciun anunt cum că s-ar merge numai pana la DL. Asa tine el minte.
Luand in calcul ce a spus, mi s-a parut dubios că au dat vina pe conditiile meteo, atunci cand au atasat locomotiva.
Si din cate se pare, sina a 3-a "a functionat" atunci cand trenul a accelerat necotrolat....LDH ul nu-l putea impinge cu viteza aia.