[TM] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Timisoara

Started by radutm, October 10, 2012, 09:25:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Nu prea as crede ca pun semafoare pentru ca se afla in cele mai ciudate si idioate locuri in care ar aparea semafoare. Daca pun semafoare peste tot pe unde am vazut stalpi noi atunci o sa fie nebunie deplina in oras.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Lvs_tm

^^^

Sunt 44 de noi intersectii noi semaforizate conform articolului.


mircea

Au montat și pa Take Ionescu la semafoare de-ți vine să vomiți. Presimt că vor bloca traficul cu semafoarele astea 'telijente.

iuli

44?! Sunt nebuni?! OK, pana la lucru si inapoi nu au adaugat nimic, asta e sigur deci atat cu masina, in rest pe jos... Daca ei cred ca rezolva traficul adaugand semafoare si in buda atunci au o problema de logica si de perceptie a realitatii.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

gmtro

mostră de modernizare... în intersecţia dintre Strada Pacha cu Proclamaţia de la Timişoara, înspre piaţa Sf Gheorge, zonă doar de parcări cu trafic minim, au fost montaţi 8(opt) stâlpi! aştept să văd ce pun pe ei!  ???

Cuneo

,,Big Brother" pregătește un veritabil lungmetraj în intersecțiile Timișoarei

roiectul de management al traficului rutier și monitorizare video face, încet-încet, primii pași spre viață. Arterele importante din Timișoara s-au umplut de stâlpi pe care vor fi montate semafoare și camere de supraveghere.

semafoare timisoaraNumărul lor este atât de mare, încât șoferii au început să se întrebe dacă nu cumva timpul de așteptare în trafic va fi și mai mare decât este la ora actuală.

Oamenii sunt destul de sceptici, mai ales după ce au fost ,,aburiți" acum câțiva ani cu bulevardele cu ,,undă verde" a semafoarelor. Întreaga rețea ar fi trebuit decontată din fonduri europene nerambursabile, însă, din nou, ghinionul a făcut ca proiectul să nu poată fi terminat până la 31 decembrie 2015, pentru că două firme s-au bătut pentru contractul cu Timișoara, tergiversând licitația. Bugetul municipiului de pe Bega va trebui să acopere o diferență de patru milioane de lei reprezentând lucrările neexecutate.

Municipalitatea timișoreană se străduiește de mulți ani – cel puțin zece – să implementeze un sistem de supraveghere și de reglare a traficului din oraș, care, între timp, a devenit cu adevărat infernal. Studiile întocmite pe vremea fostului primar sunt deja depășite, pentru că gradul de motorizare a crescut de la un an la altul, iar numărul de străzi pe care se poate circula a scăzut, în urma transformării centrului istoric în zonă pietonală. Iar cu un singur pasaj subteran (Michelangelo) nu se face primăvară.
"Unda verde", doar o amintire

Cu șapte ani în urmă, la 20 ianuarie 2009, reprezentanţii Primăriei Timişoara, cei ai Universităţii Politehnica şi cei ai Institutului German de Cercetare Fraunhofer prezentau noul sistem de monitorizare a traficului şi fluidizare a circulaţiei, a cărui implementare era în curs.

Personajele principale erau, la fel ca la sfârșitul anului trecut, actualul primar Nicolae Robu, pe atunci rector al Universității ,,Politehnica", și Culiță Chiș, tot director al Direcției tehnice din primărie, plus câteva ecrane, de pe care putea fi supravegheat traficul.

Culita si Robu

Proiectul de la acea vreme avea două componente: asigurarea aşa-numitei unde verzi la semafoare, adică sincronizarea culorii semafoarelor la o viteză constantă, şi monitorizarea video a circulaţiei în principalele intersecţii ale oraşului, pentru schimbarea culorii semafoarelor în funcţie de numărul maşinilor, respectiv optimizarea timpilor de aşteptare.

Astfel, cu ajutorul camerelor video, printr-un sistem electronic, se observa numărul de maşini care stau la coadă şi, în funcţie de acest lucru, se schimba automat culoarea semaforului.

Intersecţiile unde s-a încercat pe atunci optimizarea timpilor de aşteptare sunt: Calea Aradului cu Amurgului, Gh. Lazăr cu Circumvalaţiunii, Vasile Pârvan cu Mihai Viteazu, Calea Lipovei cu Ialomiţei, Calea Aradului cu Liege şi Dorobanţilor cu Take Ionescu. Desigur, după anunțarea cu mult elan a undei verzi de pe bulevardul Rebreanu, restul a căzut în uitare.
A doua încercare va fi cu noroc?

În proiectul din fonduri europene și locale de la ora actuală este vorba despre 134 de intersecții care vor fi semaforizate și supravegheate, precum și de 230 de camere video. Deocamdată, ca să nu se încheie anul 2015 fără o inaugurare și în acest plan, s-a anunțat că centrul de comandă este finalizat, iar Nicolae Robu și Culiță Chiș au apărut, din nou împreună, alături de niște ecrane uriașe, la șapte ani după prima tentativă de colaborare în acest domeniu, cu cupele de șampanie cuvenite la un asemenea eveniment.

Între timp, în Timișoara, traficul tot infernal este, iar șoferii privesc la stâlpii pe care vor fi instalate noile semafoare, 44 în total. De exemplu, pe bulevardul Take Ionescu, de la Fântâna Punctelor Cardinale până la Piața ,,Badea Cârțan", vor fi semafoare la fiecare trecere pentru pietoni. La fel și pe Bulevardul Revoluției, dar și pe alte artere importante din oraș.

Promisiunea este că toate aceste instalații vor fi sincronizate cu adevărat, nu ca pe vremea ,,undelor verzi". Lui ,,Big Brother" nu-i va scăpa aproape nimic, ceea ce se preconizează că va duce și la scăderea infracționalității. Ceea ce a rămas în ceață este data la care întregul sistem va deveni funcțional, data estimată fiind împinsă undeva în primăvară, probabil cât mai aproape de alegerile locale.

http://renasterea.ro/big-brother-pregateste-un-veritabil-lungmetraj-in-intersectiile-timisoarei/

Ciobby

Mostră din viitorul plan de management al traficului. Pornind de la Punctele Cardinale și mergând până la intersecția din Modern se parcurg 2.3 km. Existau 3 puncte semaforizate și se adaugă 6.

Cu violet sunt indicate intersecțiile în care exista semaforizare și cu roșu semafoarele noi.

#MăcarRobuFaceCeva


Ciobby

^Se pare că am ratat una. Se pune semafor și la intersecția dintre bulevardul Take Ionescu și strada Baader. Vor fi 7 semafoare noi și 3 existente pe o distanță de 2.3 km.


colinb73

F bine ca se pun semafoare. Sunt o gramada de treceri de pietoni la care trebuie sa opresti pt fiecare pieton care se gandeste sa treaca. E cazul ca pe acolo sa se treaca la semafor.
Treceri de pietoni fara semafoare mai ales pe bulevarde de 2 benzi pe sens nu fac decat sa incetineasca traficul.

iuli

Ca tot ai pus harta aia, ma gandesc daca vor lasa cu ocazia asta sa faci viraj la stanga sau va ramane ca pana acum?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ciobby

QuoteCa tot ai pus harta aia, ma gandesc daca vor lasa cu ocazia asta sa faci viraj la stanga sau va ramane ca pana acum?

Nu știu dacă se schimbă și direcțiile de deplasare posibile. N-am văzut nimic în acest sens în comunicările primăriei și nici n-am văzut să lucreze în acest sens în intersecții, deci bănuiesc că nu.

QuoteF bine ca se pun semafoare. Sunt o gramada de treceri de pietoni la care trebuie sa opresti pt fiecare pieton care se gandeste sa treaca. E cazul ca pe acolo sa se treaca la semafor.
Treceri de pietoni fara semafoare mai ales pe bulevarde de 2 benzi pe sens nu fac decat sa incetineasca traficul.

Atâta timp cât nu ai un flux constant de pietoni care să traverseze, a pune semafoare la trecerile de pietoni e pur și simplu greșit. Eviți ca o mașină să stea după un pieton (fără semafor), dar ai 10 mașini care stau în fața unei treceri de pietoni nefolosite (cu semafor, dar la culoarea roșie). Spre exemplu, prezența unui semafor la trecerea de pietoni de pe Aleea Ripensia, în dreptul căminului 19 e o idee bună. Acolo aduni pietoni și le dai drumul la toți odată. În schimb, un semafor pe Take Ionescu la o trecere de pietoni care e folosită din an în paști e pur și simplu greșit.

iuli

Asa mi se pare si mie, dar daca sunt sincornizate cu cap si ca la carte vor crea exact acea fluenta pe care actuala situatie nu o poate oferi.

Cu ocazia asta sper sa scapam de acele bumpere idioate.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

colinb73

Quote from: Ciobby on February 03, 2016, 03:39:11 PM
Atâta timp cât nu ai un flux constant de pietoni care să traverseze, a pune semafoare la trecerile de pietoni e pur și simplu greșit. Eviți ca o mașină să stea după un pieton (fără semafor), dar ai 10 mașini care stau în fața unei treceri de pietoni nefolosite (cu semafor, dar la culoarea roșie). Spre exemplu, prezența unui semafor la trecerea de pietoni de pe Aleea Ripensia, în dreptul căminului 19 e o idee bună. Acolo aduni pietoni și le dai drumul la toți odată. În schimb, un semafor pe Take Ionescu la o trecere de pietoni care e folosită din an în paști e pur și simplu greșit.

In primul rand managementul traficului e facut de: https://www.swarco.com/romania-ro/Stiri-si-Evenimente/Noutati/Arhiva/SWARCO-CASTIGA-PROIECTUL-TIMISOARA
Par destul de experimentati: https://www.swarco.com/sts-en/Products-Services/Urban-Traffic-Management.

Ini nici un caz nu cred ca va fi un simplu semafor de pietoni pus pe un timp setat.

Poate fi semafor ca si pe Aradului cu buton pt pietoni sau poate fi detectat traficul de masini si in functie de acesta sa lucreze semaforum pt pietoni.


Ciobby

QuoteIn primul rand managementul traficului e facut de: https://www.swarco.com/romania-ro/Stiri-si-Evenimente/Noutati/Arhiva/SWARCO-CASTIGA-PROIECTUL-TIMISOARA
Par destul de experimentati: https://www.swarco.com/sts-en/Products-Services/Urban-Traffic-Management.

Ini nici un caz nu cred ca va fi un simplu semafor de pietoni pus pe un timp setat.

Poate fi semafor ca si pe Aradului cu buton pt pietoni sau poate fi detectat traficul de masini si in functie de acesta sa lucreze semaforum pt pietoni.

Dacă te iei strict după cât de cool arată site-ul, atunci și SIVECO este o firmă perfect respectabilă care oferă servicii IT de cea mai bună calitate.
http://www.siveco.ro/

Dacă le sincronizezi atunci nu le legi la datele de trafic; dacă primești input-uri de la valorile de trafic (fie el auto sau pietonal) atunci nu le sincronizezi. Și cu dânsa-ntrânsa și cu sufletu-n Rai nu prea merge.

Cât despre cât de buni sunt, țin să-ți amintesc că se pun semafoare la strada Episcop Augustin Pacha, colț cu strada Proclamația de la Timișoara (strada aia îngustă care vine pe lângă magazinul Bega și iese spre liniile de tramvai). E un FAIL acolo cât se poate de clar.