[BH] Centura Oradea

Started by NGC, July 24, 2015, 10:37:40 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Sorry, Ionut, nu are farmec altfel...

Quote from: alecu26 on October 04, 2019, 02:56:38 PM
Cineva sa-l opreasca pe Bolojan. Glumesc.

Cineva sa-l cloneze pe Bolojan. NU glumesc....  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexa_adrian2001

http://www.bihon.ro/cnair-a-depus-spre-finantare-proiectul-legaturii-dintre-centura-oradea-si-autostrada-a3/2334952

Citez:

Proiectul drumului de legătură are o lungime de 18,96 km, 12 poduri noi și pasaje (inclusiv peste Crișul Repede și peste șoseaua Borșului), dar și 3 noduri rutiere. Acesta urmează să facă legătura dintre Centură și autostrada, din zona sensului giratoriu cu Calea Sântandrei spre Sântandrei – Borș – Biharia.

CNAIR a depus proiectul ,,Legătura Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) cu Autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea pe teritoriul localităților Oradea, Sîntandrei, Borș și Biharia din județul Bihor" în vederea obținerii unei finanțări europene nerambursabile în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Potrivit aplicației, 85% din costuri ar urma să fie asigurate de bani europeni, iar diferența de 15% să fie contribuția propriei.

Harry

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Oradea a aprobat pe 18 octombrie 2019, la solicitarea SC PORR Construct SRL, instituirea unor restricții de circulație în vederea executării lucrării de "Amenajare intersecție prin pasaj denivelat între drumul de centură al municipiului Oradea și strada Universității - etapa I."



Traficul va fi restricționat pe sensul Borș-Cluj la o singură bandă de circulație, în vederea lucrărilor de demontare parapet metalic, execuție lucrare relocare utilități și execuție terasamente pentru bretelele aferente noului sens giratoriu proiectat.



Instituirea restricțiilor de circulație se va realiza în perioada 21.10.2019- 30.11.2019.




marinul

A aparut prima foreza la pasajul Universitatii

marinul

Restricții de circulație pe șoseaua de centură pentru amenajarea pasajului suprateran

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Oradea a aprobat luni, 4 noiembrie 2019, la solicitarea constructorului, instituirea restricțiilor de circulație pentru obiectivul de investiție ,,Amenajare intersecție prin pasaj denivelat între drumul de centură al municipiului Oradea și strada Universității".
Astfel, de joi, 7 noiembrie, începe demontarea parapeților aferenți sensului giratoriu de la intersecția străzii Universității cu drumul de centură, care urmează să fie desființat. Banda din mijloc a sensului va fi blocată, circulația din sens urmând să se desfășoare pe o singură bandă. Aceste lucrări sunt necesare pentru translatarea sensului giratoriu actual înspre accesul la Parcul Industrial 2, pentru realizarea benzii de ocolire a pasajului  la ieșirea de pe strada Universității.



Începând cu data de 21 noiembrie se va închide circulația din centură înspre strada Universității, inclusiv banda de circulație a centurii pe direcția Borș dinspre Cluj. Circulația rutieră în această perioadă se va derula pe o singură bandă pe sens pe șoseaua de centură, în zona de construcție a noului pasaj. Prin închiderea accesului în centură din strada Universității, circulația va fi deviată pe strada Islazului. 





Powered by API/PUM imgur uploader

Aceste restricții vor fi în vigoare până la începutul lunii aprilie 2020.

oradea.ro


marinul

De evitat centura Oradea in zona Universitatii. Pentru cine are posibilitatea este mai bine daca se intra in oras intre pasajul peste DN79 si pasajul Grigorescu

















Powered by API/PUM imgur uploader

ovidiu.caba

Quote
Pe ordinea de zi a ședinței de azi, Guvernul României are spre aprobare un proiect important pentru județul Bihor. E vorba de hotărârea privind declanșarea procedurilor de expropriere a terenurilor ce vor fi afectate de lucrările la șoseaua de 4 benzi ce va lega Oradea de autostrada Transilvania. Adoptarea acestei hotărâri este ultimul act necesar declanșării procedurilor de licitație pentru contractarea lucrărilor. Se aprobă amplasamentul viitoarei lucrări, declanșarea procedurilor de expropriere și lista cu proprietarii terenurilor. Pentru cei 19 km de şosea, dintre girația de pe Calea Sântandrei și nodul rutier de pe autostrada de lângă Biharia, Guvernul Ludovic Orban va aloca pentru exproprierea celor 551 de proprietari suma de 22 milioane lei. Proiectul se va realiza pe o suprafață de peste 140 de ha de teren. Se cuvine să mulțumesc tuturor celor care au contribuit la promovarea proiectului și la asigurarea banilor necesari ajungerii în această etapă: Zona Metropolitană, CNAIR, Ministerul Transporturilor și Guvern. Din discuțiile cu reprezentanții Companiei de Autostrăzi am înțeles că sunt pregătiți să declanșeze licitația pentru contractarea lucrărilor, finanțarea acestora fiind asigurată din fonduri europene. Sper ca la începutul lunii ianuarie, în noul an, să se publice caietul de sarcini. Dacă nu vor fi probleme, în vara anului viitor vor începe lucrările.

Sursa: Pagina de Facebook a lui Ilie Bolojan

tom_sawyer

^ s-a adoptat:
https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-adoptate-sau-de-care-guvernul-a-luat-act-in-cadrul-edintei-din-10-decembrie-2019
5. HOTĂRÂRE privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Legătură Centură Oradea (Girație Calea Sântandrei) – Autostrada 3 (Biharia)"

marinul

Eu inteleg ca Bolojan incearca sa ii incurajeze pe cei din cnair "hai ba ca se poate" :) , dar e aproape imposibil sa scoata ei la licitatie si sa mai si semneze  contractul in maxim 8/9 luni.

Bogdan_Cluj

Stie cineva centura veche (adica partea dinspre Cluj pana unde incepe cea noua):

- la cine a fost (primrie/cnair/mt) pana acum 8-10 ani?
- de ce s-a putut largi centura (incepand cu acum 8-10 ani), si cine a largit-o (primaria sau cnair/mt)?
- cine a facut pasajele? ce jurisdictie are primaria pe pasaje si ce are cnair/mt?

Daca jurisdictia e la primarie, ok, pot sa inteleg ca primarul/primaria are o prioritate si a investit treptat, intr-o largire, mai un pasaj, mai alt pasaj, usor-usor.
Daca jurisdictia e la "centru", cum se face ca s-au lasat convinsi sa faca largiri si pasaje? Si de ce nu se lasa convinsi si in alte parti?
Bottom line, de ce se poate la Oradea si nu se poate in alte zone?

Multumesc.

pentium10

neoficial eu tot am auzit ca "la butoane" in centru, deci undeva intro pozitie se afla un oradean
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

TibiV

#86
Quote from: Bogdan_Cluj on January 17, 2020, 02:13:16 PM
Bottom line, de ce se poate la Oradea si nu se poate in alte zone?

Good question...
The best question, in fact...

In cazul meu/nostru: Bolojan este urat, dar Firea este buna de p....

(Sorry, Ionut, dar mi-e foarte rusine de ne-rusinea blondei doamne Pandele... Care vrea sa nu mai treaca trenuri pe M800 "in rush-hours" :headbash: )

@pentium,
dar la Bucuresti cine naiba conduce orasul?!... Niste moscoviti?!.... Ar fi bine, ca aia chiar FAC lucruri... :((
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marinul

Cred ca tine mai mult de implicarea locala, pasajul care se face acum la universitatii este inceput in guvernarea psd, deci nu prea tine de "centru". Largirea a fost facuta de Cnair (lotul dintre Metro si Selgros a fost dat in traffic inainte de alegerile prezidentiale din 2009) la fel si 2 pasaje Nojoridului si Ciheiului. Cel peste CF nu stiu cine la facut dar restul pasajelor sunt facute de primarie cele de la intersectia dn76 si dn79, iar acum cel aflat in constructie il face tot primaria. Pasajele facute de primarie sunt prin programul POR, iar cu amplasamentul se face cam asa ei preiau terenul de la cnair dupa ce semneaza contractul iar dupa finalizarea proiectului il da inapoi catre cnair sa administreze.

cristi767

^^ Exact. Fără să știu dedesubturi, cum s-a văzut din exterior, de regulă primăria a căutat să preia sarcini și a pus cumva CNAIR-ul în fața faptului împlinit. Adică a avut un rol destul de activ. Pentru acest motiv a fost mai greu de refuzat sau mai bine zis, mai ușor de obținut decizia de la centru.

cristi767

#89
Zona Metropolitană Oradea vrea să facă o şosea ocolitoare pentru satul vecin municipiului

Modelul de la Biharea urmează să fie urmat și la Oșorhei.

QuoteAnunţul a fost făcut luni de primarul Ilie Bolojan, pe pagina sa de Facebook. "Consiliul Director al Zonei Metropolitane Oradea a decis săptămâna trecută organizarea licitaţiei pentru realizarea studiului de fezabilitate a centurii ocolitoare a Oşorheiului. Alături de drumul pentru trafic uşor dintre Podgoria şi Fughiu, cu legătură la DN 19 prin drumul expres, centura ocolitoare a Oşorheiului va elimina blocajele actuale de trafic de pe DN1, la ieşirea din municipiul Oradea", se arată în anunţul edilului.



PS: Ar merge un topic separat?