Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

#46
Colegul nostru a pus intrebarea fireasca, care este rolul acestor ultime panouri de semnalizare. Nimic altceva de genul ca nu sunt si alte panouri inainte.
Raspunsul firesc la intrebare este ca au fost facute ca sa incarce nota de plata si sa manince si gura altora o paine.
Sunt inutile!!
Chiar as zice ca sunt instigare la accident. De ce?
E simplu. Sa zicem ca e un berbec care din neatentie (vorbeste la telefon) nu vede niciunul din panourile anterioare, si il vede pe asta in ultimul moment.
Ce credeti ca va face el?
Frana la blana, si virat la dreapta, eventual far sa se mai asigure.
Ce rezulta de aici? Probabil un carnagiu!
E util panoul asta? NU!

dr4qul4

panoul este util deoarece vine ca o confirmare a faptului ca te-ai incadrat bine.
Ar fi si culmea sa avem panouri la 3,2,1 km inainte de iesire, iar la iesire sa nu mai avem nimic. Fara ne-am intreba: sa fie asta iesirea? sau acesta este un nod viitor!

Nu cred ca exista iesire de autostrada in lumea asta care sa nu aiba semn exact la iesire (sa ma rog, in ultimii 50 de m)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

@dr4qul4
Ete ca exista.
M5 de la Unguri: https://goo.gl/maps/6LwRW
O fi doar o exceptie la unguri?

dr4qul4

Din ce vad, exista semn exact la iesire (de fapt sunt 2 semne) :lol: 
Desi este doar pentru a indica iesirea ar putea (daca ne e frica de drobul de sare) sa provoace aceeasi problema: cei care au ratat celelalte semne, ar trebui sa vireze repede dreapta ca sa se incadreze.

cei care vor sa iasa de pe A, dar la alta iesire, oricum incetinesc si au timp sa citeasca panourile.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

Colegu', discutam despre acel semn mare agatat pe stalp, pe care sunt trecute localitati, nu un undicator care arata numarul iesirii.

dr4qul4

Cred ca trebuie sa citesti mai cu atentie mesajul lui @rio tinto. Se referea la "semnalizare in ceasul al 12-lea  cand nu mai poti face nimic" .

Asadar orice panou pus exact la iesire, se incadreaza in aceasta afirmatie, indiferent de dimensiune sau continut.
Si ce ai vrea sa puna in locul localitatilor? numarul autostrazilor si al DX-urilor inexistente? Sau al DN-ului care merge paralel si cu care se intersecteaza de N ori?
Aiurea este cand iti apar aceleasi 3 localitati  la 3 iesiri consecutive si iesi ca fraierul in DN in loc sa mai mergi 10-20 km pe autostrada (si nu ma refer la orasele mari deservite de ai multe noduri). Sau cand te trimite la Bucuresti pe DN in loc de A

S-ar putea sa nu credeti, dar 75% dintre soferi habar nu au ca  Sibiu-Deva sau Timisoara-Arad sunt tot A1. Imaginati-va ce surpriza ar avea cand ar intalni un indicator cu A6 sau cu A10, cand ei vor sa ajunga la Lugoj sau la Cluj.
Cunosc persoane care au ramas uimite sa afle ca exista peste 100 de km de autostrada continua intre Sibiu si Deva.
Iar semnele acestea sunt si pentru ei!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

#52
Daca tin bine minte, a fost o perioda, in urma cu mai multi ani, cand in Ungaria s-a folosit aproape exclusiv indicatia cu numerele soselelor si autostrazilor in loc de numele localitatilor. (banuiesc ca tot in ideea de a putea fi citite imediat). Dar s-a renuntat si acum apar si localitatile. Probabil ca au ajuns la concluzia ca doar numarul nu ajuta. Si recunosc, si eu eram derutat la fiecare nod (nu erau GPS-uri) ca nu mai stiam pe unde sa o iau sa ajung la destinatie.  :D

Si da, la noi pe A1, este o nebunie - dar s-a mai discutat - exemplu Sebes care apare de mai multe ori la iesiri diferite - de nu stii care e cea mai buna daca nu esti un "urmaritor" pasionat al forumului.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

frunzaverde

Quote from: danutzu_1069 on May 04, 2015, 01:04:05 AM
Colegul nostru a pus intrebarea fireasca, care este rolul acestor ultime panouri de semnalizare. Nimic altceva de genul ca nu sunt si alte panouri inainte.
Raspunsul firesc la intrebare este ca au fost facute ca sa incarce nota de plata si sa manince si gura altora o paine.
Sunt inutile!!

Sunt panouri confirmatoare si se folosesc pentru a confirma directia de mers selectata anterior. Se gasesc in destul de multe tari, unele cu sisteme de signalistica extrem de avansate si siguranta a traficului la cel mai inalt nivel (exista in UK, exista in JP).

Au un rost simplu de tot, confirma corectitudinea selectiei facute de sofer. Panourile anterioare sunt panouri de selectie - indica optiunile disponibile soferului. Soferul alege, si, dupa ce alegerea e facuta, are nevoie de o confirmare ca a ales corect sau ca a gresit.

Pentru a avea aceasta confirmare, panoul trebuie sa fie dupa punctul in care nu mai exista vreo posibilitate de schimbare (nu mai exista vreo ambiguitate). Daca optiunea e gresita si soferul a iesit din greseala, poate intra la loc imediat; daca optiunea e gresita si soferul a ramas pe autostrada din greseala, va sti chestia asta, si nu va fi surprins la urmatorul nod intr-o situatie de incertitudine (care se poate dovedi periculoasa), daca alegerea e corecta, elimina orice dubiu si reduce stresul.

Partea cu saritul peste marcajul neintrerupt la confirmator este o idiotenie ilegala a soferului, nu o greseala a administratorului drumului. Se pot da amenzi, iar daca stilul de condus nu se imbunatateste, inclusiv instala separatoare fizice intre banda de franare pentru iesire si benzile de mers ale autostrazii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

brutalway

Intradevar sunt doar panouri pentru confirmare.
Problema la noi este ca soferii nu sunt inca educati/obisnuiti cu circulatia pe autostrazi.
Aceste panouri erau in trecut mai mici(ex. pe A2) dar din cauza soferilor care nu sunt atenti la presemnalizare(3,2,1 km) s-a hotarat redimensionarea lor. Acum sunt de aceeasi dimensiune ca si panourile de pe portalul care le precede.

nedcatalin

M-am jucat putin in weekend si am desenat niste panouri pentru A1. Am plecat de la ideea ca trebuie trecute cat mai putine localitati cu putina, pentru a putea fi citite rapid. In stanga sunt indicatoarele existente, iar in dreapta propunerile mele. Am luat ca reper ce este trecut pe indicatoarele de deasupra autostrazii.










Danny550394

Ai uitat Nod Saliste.

Te anunta:
3000 m Saliste Sacel
2000 m Saliste Sacel
1000 m Saliste Sacel

Inainte de nod.... Saliste Amnas :lol: WTF Bine ca nu apare Sibiu si Bucuresti.

trifuhoria

Felicitari pentru munca depusa. De acord 100% cu ce ai scris.

phb2

Bravo, félicitations, Nedcatalin
Bel exemple de signalisation claire et efficace, au service des automobilistes.

horatiu.cosma

Felicitari pentru munca, big like, ar fi pacat sa nu iasa un articol pe baza lor, sau macar sa le trimitem la CNADNR.