Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

Pentru acest tip de ochi-de-pisică se poate schimba modul de deszăpezire:
Quote from: frunzaverde on January 18, 2019, 12:41:18 PM
O mare parte din diferenta de calitate vine din stilul de deszapezire practicat. In Romania, strategia este "aducerea drumului la negru", prin folosirea de cantitati foarte mari de sare si "razuirea" drumului pana la asfalt. In Scandinavia nu se face deszapezire asa sub nici o forma. Drumurile nu se aduc niciodata la "negru", se curata zapada, se foloseste o cantitate extrem de mica de sare si agenti de topire. Si, intotdeauna se lasa un strat de baza de zapada si gheata peste care se pune material antiderapant (pietris si nisip).
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

bogdymol

In Scandinavia functioneaza ce ai scris tu mai sus. la ei iarna e lunga, cu temperaturi negative constante pe o perioada lunga de timp. In asemenea locuri deszapezirea "la negru" ar fi extrem de costisitoare si anevoiasa.

In schimb la noi temperatura fluctueaza de multe ori peste si sub 0°C, ceea ce face ca zapada depusa sa se dezgehete peste ziua, creandu-se acea mâzgă si sleauri de zapada amestecata cu apa, iar noaptea cand ingheata, apa rezultata face drumul sa fie "sticla".
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

gruiarew

Nu ar fi mai "rentabil" bețele alea reflectorizante pe margine? Avem as aceva pe DN7 în Alba de exemplu: https://goo.gl/maps/5rY4VszSPGNbv9tH7

Nu încurcă la nici o deszăpezire.

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

mirceaeliade

varianta pe margine e o alternativa oarecum ok, si ar merge si pe DN1 sau alte drumuri de viteza mare.  singura limitare e ca la faza de intalnire sunt mai vizibile pe asfalt.  si pentru deszapezire cred ca daca se folosesc doar pe axu drumului, deszapezierea poate fi facuta ok daca cel cu lama stie sa nu calce axul drumului

mirceaeliade

cu riscul de a ma repeta, am cautat si eu putin despre tehnologia "cat's eye" am dat peste niste fragmente interesante:

>The original form consisted of two pairs of retroreflectors set into a white rubber dome, mounted in a cast iron housing. This is the kind that marks the centre of the road, with one pair of cat's eyes showing in each direction. A single-ended form has become widely used in other colours at road margins and as lane dividers. **Cat's eyes are particularly valuable in fog and are largely resistant to damage from snow ploughs.***

de pe wikipedia, fara referinta, dar cred ca e corecta informatia. 

si articol NYT se pare ca din 1986:

https://www.nytimes.com/1986/05/09/nyregion/new-breed-of-cat-s-eyes-lighting-up-city-s-roads.html

>In the North, snowplows have often torn them out of the pavement. But years of research have come up with plowable cat's-eyes

>The plowable version requires cutting a groove in the pavement with a diamond-tipped wheel. The reflector, encased in an arc-shaped housing, is then glued into the groove, so that it protrudes about an inch above the pavement. In winter, snowplow blades ride smoothly over the cast-iron housing without damaging the reflector. This type of reflector and its installation costs about $30 a unit.

Asta era situatia acum 35 de ani, si sunt sigur s-au imbunatatit multe cu pretul si metoda instalarii

Si mai e si articolul asta:

https://en.wikipedia.org/wiki/Raised_pavement_marker

Snowplow-resistant reflective marker:


andrei.obreja

După o căutare rapidă prin Street View, am găsit câteva puncte unde este montat așa ceva.
Nod rutier A1-E673
Nod rutier A1-A11
Nod rutier Ungheni-A3

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

                         ""Dar ce, asta e diferit?""  :)  Daa, "altă nuanță",  începe să se pârguiască și pare și "deplasat" (de la locul lui)... :lol: :lol:

dr4qul4

Cand l-am vazut prima data, acum vreo 10 ani, am crezut ca e reclama la carrefourul din zona.  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

elphax

sper ca nu trebuia sa intreb in alta parte

Exista ceva normative care sa impuna separarea sensurilor si marcarea cu linie continua acolo unde sunt 2 benzi pe sens ? Ma intrereseaza mai ales in interiorul localitatilor - gen sosea sau bulevard cu 2 benzi pe sens, dar si in afara lor.

ciprebbe

Quote from: Marius on November 27, 2021, 10:09:21 PM
In sensul giratoriu de la Alba Iulia Nord insa au gresit marcajele orizontale. Asa ar fi trebuit sa arate, conform regulilor pentru sensuri giratorii cu cel putin doua benzi pe sens:




Powered by API/PUM imgur uploader

Intreb, unde avem regula asta specificata ?
Nu de alta dar azi am trecut prin 3 giratorii fix cu marcajul de la Alba Nord. E drept ca in Spania, dar vad ca se practica marcajul acesta.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Marius

@ciprebbe: informatia am luat-o initial din articolul acesta.
Ulterior am cautat o imagine pe net cu marcajul orizontal.

Sincer, n-am reusit sa identific pe site-ul Asociatiei Romane de Standardizare confirmarea afirmatiei din articol.

JohannDB

#523
                      Marcajele pentru girație remarcate de @Marius, le-am mai văzut prin țară, mai recent, în mai multe locuri și chiar îmi spuneam că s-a găsit cineva să-i mai "ordoneze" pe unii bezmetici ce trec prin girații după "pohta ce-am pohtit"... Și chiar mi s-au părut de ajutor !! Mă întrebam totuși câți  or fi capabili să-și "traducă" semnificația" marcajului (de exemplu pentru marcajul "a", că ăsta "pare mai greu de-nțeles", au fost "n" situații în care pentru "înainte", nu puțini, au sărit la propriu cu mașina prin/peste girație  :lol: :lol: )... 
                       Dacă s-ar ține și cont cât mai mult, până a respecta deplin, de selectarea poziției/benzii la intrarea în intersecție plus ajutorul cestor marcaje, am avea..., părerea mea...., mai puține conflicte în bine-nedefinitele și contradictoriile giratorii de la noi.....
                       Ce să vă mai zic ?? "Girați" cu atenție, dați prioritate, încadrați-vă cât mai corespunzător direcției de urmat, răbdare și "gas ab"/lasă accelerația.........

al bundy

#524
Sper sa fie bine unde scriu sa descriu o problema legata de marcaje si sa primesc un raspuns.
Ce parere aveti de marcajele din intesectia de la piata Delfinului ( Socului) din Bucuresti ? Ca daca intri in intersectie si respecti marcajele de acolo, nu mai iesi niciodata din acea intersectie. Si mai ales, ca pe FB intr-un grup se discuta intens despre acele marcaje si parerile sunt impartite.
Daca vin de pe Pantelimon spre MegaMall si sunt pe banda 3 si pe banda 2 este o alta masina care vrea sa mearga inspre Titan, adica sa vireze stanga, cine are prioritate si cine este vinovat in caz de accident?
Daca ma uit la Marcajele din Piata Alba Iulia acolo este clar, banda de langa axul intersectiei face stanga obligatoriu si celelalte 2 sau 3 parasesc intersectia inspre inainte. LA fel este si la cea de la Obor. In aceste 2 din urma mi se par foarte clare benzile si directiile de mers, in schimb cea de la Delfinului are marcajele ca si cum ar fi un giratoriu.





Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader

Multumesc.