Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

kitsune,
este podul Izvor...

Daca dai zoom, vei vedea firma verde a celor de la Kassandra (am bolduit cat se vede in poza ta)....

Ciudat cum "fura" obiectivele superangulare ale celor de la StreetView/TomTom...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oc7avian

Am analizat semafoarele astea care sunt o imbecilitate imensă. În poza ta, doar atunci are voie biciclistul să facă stânga. Semaforul "de stânga" din partea dreaptă este de fapt semaforul care îți dă voie să traversezi pe zona roșie până în fața benzii de făcut stânga. Acela este verde exclusiv când mașinile de pe sensul perpendicular au verde.

Nu știi logica semafoarelor că te dai prima oară p-acolo și nu vezi că mai e un semafor în stânga pe roșu? S-ar putea să crezi că ai verde și te bagi în intersecție fără să mai oprești, cu riscul să te ia cineva pe capotă. Când e aglomerat măcar mai vezi că circulă mașini în intersecție. Când nu e aglomerat se circulă cu viteză.

kitsune

#497
@TibiV, poza e făcută de mine, stând la semafor, am văzut discrepanța dintre semafoare. Din păcate nu aveam la îndemână telefonul mai bun și am făcut cu cel de muncă (ăla nu are locația pornită). Și apoi a trebuit să plec de pe loc. Aș fi vrut să fi putut face poză și când era roșu pentru vehicule, dar nu am apucat să scot telefonul repede.

Disclaimer (și offtopic): nu cunosc Bucureștiul. Merg exclusiv cu Gmaps, pe unde mă duce el. Din când în când mai văd câte ceva și fac poză. Din când în când mai recunosc cate o clădire, gen Casa Poporului sau a Scânteii. In rest blocuri, toate identice. După ele sunt ăia de la BUG. Abia aștept să se facă A0
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

oc7avian

Am eu poză de la altă intersecție, când credeam că e o defecțiune. De fapt intenționat sunt așa :lol: Am și filmat 2 cicluri complete





Powered by API/PUM imgur uploader

Deutschländer

Exact asta e intersectie cu Stirbei Voda de care am scris.
Este bine de vazut cum sunt copaci si stanga, si dreapta. Cand vii din distanta, nu vezi nimic. Uneori mai sunt si becuri arse.

Si sunt 99% sigur ca Opel alb (care, conform Abziehbild se plimba frumos prin munti) a oprit pe pista de biciclete.

roata

#500
Colac peste pupaza, in prima poza se vede cum panoul aditional de "stanga" al semaforului de biciclete din dreapta se suprapune partial peste culoarea verde a semaforului pentru masini.
De asemenea mi se pare greu pentru un biciclist/trotinetist fara carnet de sofer sa interpreteze rapid si corect, in conditii de trafic, cele 2 semafoare rezervate pentru ei din dreapta.
Mi-e frica ca primul instinct pentru multi va fi traducerea culorii verzi pentru "inainte" in culoare verde pentru toate directiile.

Cel mai sigur mod de a face stanga ca si biciclist cred in continuare ca ramane: oprirea pe trecerea de pietoni, dat jos de pe bicicleta, asteptata culoarea verde pentru pietoni, traversat pe langa bicicleta pana pe trotuarul celalalt si continuat astfel drumul.
Cat drespre discrepanta dintre semaforul de biciclete din stanga si cele 2 din dreapta... nu cred ca s-a rezolvat ceva. Ori trebuia facuta o banda de biciclete in stanga benzii 2 care sa fie destinata exclusiv virajului la stanga, ori incurajata traversarea pe la trecerea de pietoni, cum am descris mai sus.

Sistemul prezentat in poze mi se pare doar o incercare de a mima luarea de masuri pentru o anumita categorie de participanti la trafic, dar din pacate nu vad niciun plus adus sigurantei acestora, ba dimpotriva.
Daca insa tot scopul era sa "ii bage" in fata masinilor la stop pentru a arata superioritatea transportului alternativ, atunci au reusit cu brio.

PS: legat de cazul prezentat in poza din postarea anterioara: in momentul in care semafoarele nu vor merge, cati dintre biciclisti vor putea sa vada/sti sa interpreteze corect semnul de "cedeaza trecerea" ?

alin2pas

Din câte văd eu în poza anterioară, biciclistul care merge pe B1 cât mai aproape de bordură și cu morcovul de la șa în sus să nu fie ,,ajutat" de la spate de vreo mașină, dacă vrea să vireze la stânga, are posibilitatea să se întoarcă aproape cu spatele la semaforul care îi este dedicat și să meargă spre axul drumului, să aștepte să i se aprindă lumina verde și să vireze. Problema care o văd eu: bicicliștii se vor strecura destul de greu printre mașinile oprite la semafor pentru a ajunge în pătrățelul dedicat, pentru că nu sunt benzi pentru biciclete. Dacă erau benzi pentru biciclete, poate ar fi fost mai util ca bicicliștii să traverseze odată cu pietonii, paralel cu trecerea de pietoni, pe spațiu marcat în acest sens.

oc7avian

Acel Opel se strecurase pe banda de biciclete. Acolo există 2 benzi rutier + 1 biciclete

rota

Indicatoare rutiere din panouri de carton. Imaginile dintr-o localitate din Arad au ajuns virale și au dus la reacții diferite

Indicatoare rutiere din panouri de carton. Imaginile dintr-o localitate din Arad au ajuns virale și au dus la reacții diferite
Sursa

gruiarew

Eu nu văd nici un indicator rutier. Putea să fie la fel de bine scris "Vând mere" sau "Vând țuică". Poate nici mie nu mi-ar conveni ca să alerge cu 50km/h pe la mine prin fața casei.  Până la urma e zonă rezidențială acolo, nu de tranzit.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV



Quote
Numărul accidentelor rutiere nu va scădea niciodată dacă autoritățile nu se vor îngriji de indicatoare și marcaje, atrag atenția experții. Lipsesc mii de semne în toată țara, iar asta contribuie la avalanșa de nenorociri de pe șosele.

În București, autoritățile locale au recunoscut în fața echipei de la Inspectorul Pro că nu au mai refăcut nici un marcaj de cinci ani și că bugetul alocat în prezent abia acoperă necesarul unui sector.

Peste 1.100 de kilometri de drum din România au marcaje deteriorate. Iar 5.500 de indicatoare lipsesc cu desăvârșire. Așa se face că țară noastră ocupă primul loc în Europa la capitolul accidente rutiere. Numai de la începutul anului, 3.000 de oameni au rămas mutilați pe șosele, în timp ce 1.000 și-au pierdut viața.

În București, mai mult de jumătate din trecerile de pietoni sunt neconforme. Marcajele sunt șterse, iar indicatoarele ascunse după copaci.

În urmă cu zece ani, Vasilica Badea a fost la un pas de moarte într-o noapte, după ce a fost lovită chiar pe această trecere. Și atunci marcajul era șters pe jumătate. Asociația Victimelor în Accidentele de Circulație susține că polițistul a trecut în procesul-verbal că starea marcajului era bună. Victima se judecă și acum că să recupereze daune.

,,Ce ni s-a întâmplat nouă, se poate întâmpla oricui. Ne-au luat în plin și pe mine și pe soțul meu. Ce să va zic, a fost cumplit! Înca retraiesc momentele acelea!", spune victima.

Același loc, aceeași problema. La un deceniu distanță! Am venit pe timp de noapte să măsurăm reflexia marcajului cu un aparat special, dintr-un laborator acreditat. Am vrut să vedem dacă șoferul vede trecerea de pietoni în lumina farului.

,,Marcajul nostru rutier are retroreflexie 7. Adică are aceeași retroreflexie că și asfaltul. 6,40 în momentul acesta, noi nu avem trecere de pietoni!", spune Valentin Ciobanu, expert în ciruclație rutieră.

,,E crimă să ai curaj să treci pe acea trecere de pietoni!", transmite și Nicu Marin, specialist labortator de testare de marcaje.

Administratorii drumurilor au obligația să traseze marcajele și să plaseze indicatoare, iar poliția rutieră trebuie să-i amendeze dacă nu fac asta. În Capitală, Administrația Străzilor este direct responsabilă pentru arterele principale iar primăriile de sector pentru străzile secundare.

Tot poliția rutieră este obligată să semnaleze și zonele cu probleme. În cazul Mărășești, Brigada Rutieră a informat Administrația Străzilor foarte târziu. Exact în ziua în care echipa de la Inspectorul Pro a filmat și a cerut explicații despre starea tuturor marcajelor din București. Din document reiese că poliția nici în ceasul al 12-lea nu a pomenit nimic despre de copacul care acoperă indicatorul.

Reporter: Sunteți de acord cu mine că de multe ori nici polițiaa nu sesizează?
Claudiu Costea, purtător de cuvânt Brigada Rutieră: Nu aș vrea să fiu subieciv dar va contrazic. Nu, nu!

În acest an, Brigada Rutieră a întocmit doar 160 de informări către administratorii drumurilor, în condițiile în care numai sectorul 2 are peste 700 de treceri de pietoni neconforme.

Iar șeful Administrației Străzilor recunoaște senin că nu a mai refăcut niciun marcaj de 5 ani. Motivul: procedura de achizție a fost permanent contestată. Abia acum se lansează noua licitație.

,,Va fi pe 6 loturi, deci fiecare sector va avea un lot și atunci mai mulți operatori vor putea interveni în același timp ca să ajungem cumva cu situația la zi. Luna aceasta pot să va spun că am trasat undeva la 50 de locații", declară Marian Bargau, șeful Administrației Străzilor.

Din cele 20 de milioane de lei pe care Administrația Străzilor le are pentru acest an nu se pot trasa însă mai mult de 1.000 de treceri, adică necesarul mediu al unui sector.

Asta în condițiile în care tot Bucureștiul trebuie refăcut. Fapt recunoscut și de ministrul de Interne.

,,Am măsurat vizibilitatea pe timp de noapte, reflexia arată 7 și am pus o și pe asfalt și era tot 7. E că și cum trecere asta n-ar exista. Dumneavoastră ați filmat în localitate, unde există totuși un sistem de iluminat public, imaginați-vă ce se întâmplă în lipsa unui sistem de iluminat public. Situația este foarte gravă! Tare mă tem că lipsa marcajelor este în lista de priorități a administratorilor mai la coadă clasamentului", susține Lucian Bode, ministrul de Interne.

Și ar mai fi ceva! România folosește încă vopsea convențională pentru marcaje, în timp ce toate țările europene cu puține accidente de circulație folosesc marcajele cu bile mari din sticlă și indicatoare cu contur luminos. În Suedia, Norvegia, Anglia sau Germania, de pildă, o trecere de pietoni este vizibilă chiar și după 2 ani și nu că la noi doar câteva luni.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Mut aici o discutie de pe A3 Targu Mures, caci este o tema des intalnita pe discutiile de pe forum....

Quote from: nedcatalin on October 24, 2021, 02:23:17 PM
Ce cauta oare Turda pe indicatorul de iesire de la aeroport... Ce rusine..  >:(

Ba eu cred ca este logic...

Pentru ca iesi de pe autostrada intr-un drum national (printr-un giratoriu, intersectie care poate "ameti" orice ne-localnic).
Asa ca pare OK sa pui pe indicatorul ala cele mai apropiate localitati importante de pe DN-ul respectiv. Cine ar intelege ceva daca in loc de Turda ar fi scris Chetani?!....
Sau ce crezi tu ca ar fi trebuit scris in stanga? Cluj-Napoca, Oradea sau Bors?...

Fiind vechi pe forum, stiu "virtual" multe localitati si intersectii prin care NU am trecut niciodata.
Si tocmai pentru ca sunt vechi pe forum, mi-am impresionat nevasta cand i-am demonstrat ca stiu "pe de rost" diverse noduri/intersectii, atunci cand am trecut prin ele prima oara...

Dar indicatoarele nu sunt pentru forumisti, sunt pentru restul de 99,9% dintre soferi.

Si pentru ca tot am amintit ca "optiune" destinatia "Bors"....
Da, mi se pare corect ca de la o anumita distanta de granita sa treci pe indicatoare PTF-urile (Puncte de Trecere a Frontierei), nu neaparat cele mai apropiate orase de pe traseu... Adica este mai bine ca pe indicatoarele din Turda sa scrie Bors, nu Oradea.

De ce?
Pai simplu...
Drumurile/autostrazile astea sunt destinate traficului european - tocmai de asta le platim cu bani europeni, luati aproape "moca" de la UE.
Adica trafic continental.
Trafic in care 99% dintre soferi nu sunt interesati de Ungheni, Chetani, Cugir etc. etc. etc....
Exemplu: pleaca spre casa danezul din vacanta petrecuta in Bulgaria, si (aproape) inevitabil trece prin Romania. Pai pe el nu il intereaza decat PTF-urile, ca Waze ii spune "X ore pe la Nadlac, Y ore pe la Bors".
Iar majoritatea soferilor (fac si eu parte din "majoritate") se bazeaza inca pe hartile tiparite, unde frontierele apar la fel de mari ca Parisul... (Eu nu plec la drum fara harti tiparite.)

Asadar, cred ca este absolut corect ca pe indicatoare sa apara "vama" cam cu 200 de km inainte. Este o confirmare clara ca omul este pe drumul cel bun... Asa cum in Ungaria vreau sa vad indicatoare DOAR spre orasele MARI, nu spre orice "Kecseke..." care pentru mine nu are nicio/nici o relevanta, desi localnicilor li se pare ca Kecske.... este buricul Europei.

Deci ma astept ca pe A0 sud (la Bragadiru DN6-A0 de exemplu) sa apara MUSAI pe indicatoare destinatia "Giurgiu", desi A0 nu va ajunge niciodata pana acolo...

Ganditi-va invers...
Cum ar fi sa mergeti in Spania, sa vreti sa ajungeti la Madrid, dar ajungeti intr-o intersectie in care pe sensul spre Madrid scrie.... hmmmm... " Antonio Banderas"?... Sau "a small Spanish little town"?... V-ar ajuta cu ceva?!
In general orice om care isi planifica un traseu ia in considerare toate punctele obligate de trecere. Iar intr-o tara non-Schengen, PTF-urile sunt puncte obligate...

Pe de alta parte, trebuie sa recunoastem ca strainii sunt avantajati in mod clar in Romania. Nu de legi/autoritati, ci exact de faptul ca NU cunosc Romania, iar pe ei nu ii deranjeaza "anomaliile geograficd" - faci dreapta ca sa mergi in stanga...

EXEMPLE: capetele A10, care au avut constructori diferiti, dar ambele sunt "pe invers".
Eu, ca roman, sunt socat la Turda ca "fac dreapta" pentru Cluj - care este in stanga!
Si la Sebes "fac dreapta" pentru Sibiu - care este tot in stanga!

Dar, in realitate, aceste "inadvertente geografice mentale" (cu totii avem in cap o harta "virtuala/mentala" a traseelor uzuale...) tin de faptul ca zeci de ani nu am avut noduri denivelate, ca nu se putea "face stanga" decat virand la stanga...

PS
Cam lunga postarea, imi cer scuze...  :-[









Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin2pas

De mare ajutor ar fi numerotarea tuturor ieșirilor de pe autostradă, pentru că acum marea majoritate a șoferilor folosesc gps-ul pentru drumuri lungi și e mult mai ușor de orientat când îți spune "mergi pe ieșirea 31", mai ales când ai noduri mai complicate, decât să te uiți după ieșirea spre Alba Iulia de exemplu, mai ales când nu ești din România. La trecerea de pe o autostradă pe alta poate indica "A4 Sud" sau "A4 Nord". În acest fel erau notate ieșirile în SUA și mi s-au părut foarte clare, chiar și pentru unul care nu știe zona și nici limba foarte bine.

mirceaeliade

cred ca mai multa lume din Ro ar trebui sa stie de optiunea asta care poate suplini liniile dintre benzi si de pe axul unui DN/A:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cat%27s_eye_(road)


bogdymol

Varianta asta e buna, dar doar in tarile cu climat cald. In tarile in care iarna e iarna nu prea o sa vedeti asa ceva, pentru ca incurca masinile de deszapezire. Cand trec cu lama sa deszapezeasca, lama se agata de aceste mici elemente reflectorizante care sunt ridicate putin deasupra asfaltului, le scoate pe acestea din asfalt, iar rezultatul e o groapa mica, care cu timpul se va extinde.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele