Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danutzu_1069

#480
Io zic sa terminati cu prostiile aste... "... nu-si gaseste locul..." In primul rand bucata aia nu este considerata bucata de autostrada ci de bretea de legatura... si semnul exista pe orice bretea care "da in autostrada"
De la pasajul Calea Vacii, nu mai este autostrada, sunt doar bretele de viteza. Vedeti sa aiba banda de urgenta?

hefaistos

Mai citeste, mai invata.
Daca ai banda de incadrare/accelerare nu se pune cedeaza trecerea.
Daca se ingusteaza drumul de la 2 la 1 iar nu se pune cedeaza.

De ce?

Se amplasează pe drumul public fără prioritate, la intersecţia acestuia cu un drum public prioritar. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza şi să se asigure că pe drumul prioritar nu circulă autovehicule, şi abia apoi poate să pătrundă în intersecţie. Dacă pe drumul prioritar circulă alte autovehicule, conducătorul auto este obligat să oprească pentru a le acorda prioritate.

Astea sunt obligatiile pe care le ai cand vezi cedeaza trecerea.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

danutzu_1069

#482
Io zisa te mai uiti pe indicatoarele care iti ies in cale... O alta varianta este sa "calatoresti" cu streetview...  Vei fi surprins cate vei vedea...
Chiar si la iesirea din parcarea de pe A ai cedeaza trecerea... Si acolo ai banda de accelerare...
Si dupa parerea ta, ce trebuie sa faci cand esti pe banda de accelerare? Te bagi indiferent ca e cineva pe B1?

tudor

^Semnalizarea "ajutatoare" (Terminarea benzii de circulatie, pe fond verde) spune ca in zona aia ESTE autostrada.
Dar poate e si ala gresit...

Cedeaza trecerea nu e despre "bretea vs autostrada" ci despre banda X vs banda Y de autostrada ( hmm.. bretea). Daca as vedea un semn de cedeaza trecerea in varf de panta unde se termina banda de pentru vehicule lente as fi la fel de mirat.
Daca acolo unde autostrada se ingusteaza de la 3 la 2 benzi e un semn de cedeaza trecerea e ridicol si periculos.
Sunt zeci de comentarii pe marginea subectului care spun acelasi lucru: banda 2 si nu banda 1 trebuie sa dispara, trebuie sa existe o zona buffer hasurata care sa permita fizic circulatia - la viteze mici - in cazul unui incindent, dar proiectantul se incapatanteaza sa ramana in secolulul 19 si in incapatinarea lui mai adauga si alte mici tampenii.

vancouver

#484
Avem aici in Germania o situatie asemanatoare, cu ingustare inainte de intrarea pe autostrada:

https://www.google.ro/maps/@50.0575515,8.6506426,3a,75y,38.6h,80.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6qi7ScvEXJ5pgEnzWVQsVQ!2e0!7i13312!8i6656

- nu exista nici un semn de cedeaza trecerea
- banda a doua este cea care se termina si cei de pe banda a doua trebuie sa se incadreseze pe prima (cum e logic, adica cine e in depasire sa revina pe prima banda, nu cine e in depasire sa aibe prioritate de smecher, iar camioanele sa schimbe banda - unii sofer de camion in astfel de situatii nu reduc nici un mm din viteza si trag stanga fie ceo fi, ca ei doar nu patesc nimic in caz de accident - asa ca va fi o situatie periculoasa. Aceeasi imbecilitate ca si pe A3 la Moara Vlasiei, unde are loc retragerea de la 3 la 2 benzi.



^

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Si inca un aspect extrem de important, DOMNILOR DE LA CNAIR SI MT: pe autostrada (inclusiv pe bretelele cu 2 benzi spre o autostrada) TOATE semnele se amplaseaza pe ambele parti ale sensului de mers!

Sistemele automate de citire a semnelor au neaparat nevoie de asta, dar si un conducator auto poate sa nu vada semnele de pe dreapta daca acolo circula un cârd de camioane!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

reed

La nemti si in general in vest este regula fermoarului,deci nu se pune problema de prioritate sau cedează trecerea.Se invata la scoala de soferi.S-a mai discutat pe aici.

alin2pas

Necazul e că noi am preluat unele construcții și amenajări rutiere din vest, dar nu am luat tot și nu cum trebuie. Am luat autostrăzile și punem ,,cedează trecerea" la intrarea pe autostradă. Ce va trebui să facă un TIR la intrarea pe autostradă? Intră pe banda de accelerare, semnalizează, chiar dacă are loc, nu poate intra pe B1 pentru că are linie continuă. La capătul benzii de accelerare, are linie discontinuă și poate intra pe B1 dacă are loc. Dacă nu are loc (sunt alte mașini pe B1) în porțiunea aceea de maxim 20 - 30 de metri maxim unde e linie discontinuă, banda de accelerare se termină și se transformă în bandă de urgență de 2,5 metri lățime, adică e cam cât lățimea TIR-ului. Șoferul are două opțiuni: să ruleze (ilegal) mai departe pe banda de urgență sau să oprească pe banda de urgență (tot ilegal) pe banda de urgență și să aștepte acolo până se eliberează suficient de mult B1 pentru a porni de la zero  fără să oblige alți șoferi să frâneze brusc sau să vireze pentru a evita un accident (adică să riște să piardă permisul pentru neacordare de prioritate).
Dacă se instituie regula fermoarului, LEGAL TIR-ul se va încadra între două mașini care circulă pe B1, adaptând viteza din mers, iar acele mașini își vor adapta și ele viteza din mers pentru a-i face loc, deci exact cum se procedează acum (practic).
Pentru cei care spun că nu e chiar așa de aglomerat traficul pe autostradă pentru a putea TIR-ul (sau altă mașină) să intre legal de pe bretelele de accelerare fără probleme, să ne gândim că ar trebui să intre pe A2 vara sâmbătă dimineața spre Constanța sau duminică seara spre București.

vancouver

Un prim pas ar fi adoptarea in codul rutier romanesc a articolului din codul rutier german referitor la regula fermoarului:

"(4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet ein Fahrstreifen, ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen der Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu ermöglichen, dass sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen können (Reißverschlussverfahren)."

Adicatelea cam asa:
In cazul in care pe un drum cu mai multe benzi pe un sens nu mai este posibila continuarea circulatiei pe o banda de mers sau o banda de mers se termina, atunci vehiculului care este impiedicat sa-si continue deplasarea trebuie sa i se permita deplasarea pe banda alaturata de asa natura incat acest vehicul sa poata schimba banda imediat inaintea ingustarii in alternanta dupa un alt vehicul care circula pe banda care este continua (procedeul fermoarului).

Ce intelegem de aici (si deci valabil in Germania):

1. Regula fermoarului se aplica atat cand se termina o banda, cat si atunci cand banda nu se termina, dar este ocupata de un obstacol (vehicul in pana, santier, etc).
2. Fermoarul se formeaza OBLIGATORIU imediat inaintea ingustrarii. Nu se schimba banda decat in ultima clipa. Cei care schimba mai devreme nu procedeaza corect, iar cei care ocupa ambele benzi, ca sa nu permita celor de pe prima banda sa depaseasca nu procedeaza deloc corect.
3. In caz de accident instantele de judecata au decis de regula ca paguba sa fie impartita 50%-50% intre cei doi soferi. Asta dupa ce stai si pierzi vremea prin procese. Asa ca sfatul meu si al politiei este sa nu fortezi. Daca e unul care nu lasa, atunci nu trebuie intrat in conflict cu el, la fel daca unul se baga de asa natura incat sa se intercaleze 2, unde regula spune doar cate unul.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

teoneo

Quote from: interesantul on August 23, 2021, 06:18:26 PM
care e faza pe A3 - Chetani - Targu Mureș, că apare pe indicatoare OGRA, si Iernut numai la iesire?
Daca nu esti din zona, dai rateuri...

Răspuns scurt: e o boală veche. Ai dreptate!

Răspuns lung:

"Boala" indicatoarelor pe autostrăzile românești au la bază un standard greșit folosit și în prezent în proiectare. În apropierea nodurilor A1-A10 și A3-A10, cât și pe pe A3-MS, vezi cu insistență:
- grupări de orașe apropiate între ele (Turda vs Câmpia Turzii, Turda pentru că e nod, Câmpia Turzii pentru că e capăt de lot), la care se adaugă Cluj-Napoca (care e la două sau mai multe localități distanță de autostradă);
- localități care au fost limită de sector (de lot) la atribuirea lucrărilor, dar care nu sunt nici orașe, nici noduri rutiere; în categoria asta se află și Ogra (se află între nodul Aeroport TgM și nodul Iernut);
- punctele de trecere a frontierei nu au ce căuta în centrul țării (cel mult ar trebui să apară pe raza județelor care au frontiere de stat).

Exemplele pot continua, nu am expus decât o frântură din problemele legate de indicatoarele rutiere de pe autostrăzi. Semnalizarea rutieră are loc de îmbunătățire. Aproape de fiecare dată observ mașini rătăcite. La bretelele de la nodul Chețani aproape peste tot vezi urme de cauciuc pe asfalt cu întoarceri peste linia continuă de la capătul bretelelor. Ultima dată era o mașină de Galați care era îndreptată spre Luduș și semnaliza că vrea să se întoarcă (n-am mai văzut unde, spre Cluj -dacă a venit de pe A3- sau spre Târgu-Mureș -dacă venea de pe DN15 și voia pe autostradă). Altă dată am văzut o mașină de HD care dădea înapoi pe breteaua de urcare spre A3 dinspre Luduș spre Târgu-Mureș. Am oprit să las mașina să iasă (era întuneric și se vedeau avariile și vecul de marșalier mai bine).

S-a discutat mult și se va mai discuta pe această speță. Deocamdată am rămas într-o veselie doar cu discuțiile, iar "localitățile capăt-de-lot" vor domina din ce în ce mai mult peisajul indicatoarelor infrastructurii românești. De parcă pe străinii care ne vizitează țara îi interesează unde a fost capătul de lot între sectoarele 1 și 2 (Ogra) și 2 și 3 (Câmpia Turzii) de pe A3. Ziceți și voi cum stă treaba pe A1 (parcă Orăștie a fost capăt de lot și de-aceea sunt pline indicatoarele cu Orăștie). De Alba Iulia nu mai spunem nimic. În condițiile standardelor actuale prevăd că Zalău nu o să apară pe nicăieri pe panourile verzi. Ce să mai zic de vreo localitate din Moldova pe A3 sau A8 în zona Târgu-Mureșului. (Parcă apare Bacaul doar pe breteaua de ieșire de la Aeroport TgM).

Însă despre bunăvoință spre standardizare și normalizare în acest domeniu nu prea sunt semne bune.

Când vom vedea scris pe panourile cu fond verde Deva (nu Orăștie), Alba Iulia (nu Sebeș), Târgu-Mureș (nu Câmpia Turzii, nu Ogra), chiar și Turda poate e nonsens. Nodurile mari nu sunt direcții (atunci ar trebui să apară Leordeni pentru că va fi nod A3 cu A8).
Pe indicatoarele verzi ar trebui să apară orașele mari (sau stațiunile/zonele turistice importante dacă se consideră necesar, cum ar fi Sovata, etc) și nu localitățile care au fost desemnate capete de lot în faza studiului de fezabilitate/proiectare/construcție ! În exploatare, acestea din urmă nu-și mai au rostul !

Orașele cele mai apropiate de un nod rutier pot apărea pe panourile verzi imediat după nodul anterior:
- Luduș (după ce treci de Iernut, sau după ce treci de Câmpia Turzii când va fi gata "lotul Straco"),
- Câmpia Turzii (imediat după ce treci de nodul Chețani/Luduș sau pe sensul celălalt, după ce treci de Turda),
- Sebeș (după ce treci de Alba Iulia Nord sau Sud, sau după penultimul nod dinspre Sibiu și dinspre Deva),
etc.

Orașele mari, reședință de județ, ar cam trebui să fie trecute pe indicatoare și înainte și după intersecțiile autostrăzilor!

Unele din cele mai bune comentarii pe această temă a indicatoarelor pe autostrăzi le-am citit la userul vancouver (++), dar nu numai. Regăsești constant tema pe topicurile A3, A10, A1.

kitsune

Intră și semafoarele la topicul ăsta? Dacă da, îmi poate explica cineva daca un ipotetic biciclist poate face la stânga în imaginea de mai jos:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Deutschländer

Acesta intrebare am avut de mai multe ori.
Presupun ca ideea e, sa mergi cu bicicleta in fata masinii pe partea stanga (este spatiu rosu) cand autoturisti au rosu si semafor drept cu segeata in stanga e rosu.
Dupa, cand toti au verde, merge ca biciclist mai departe in stanga.

Nu cred ca codul rutier include acest fel de scenariu si am avut de mai multe ori masini pe acest spatiu rosu.
Bafta biciclistilor care se bag acolo, eu prefer in continuare trecere de pietoni, este mai sigur.

kitsune

#493
@TibiV...ăăă... București. Pe undeva, habar nu am unde, mă duce Gmaps. Stai așa, pe clădirea din dreapta scrie Societatea Stvdenților... și nu se mai vede in poză altceva.
@neamțu (că nu știu să scriu pe de rost deustchlander), da, așa mi-am închipuit și eu, bicicliștii de pe pistă merg înainte și nu fac stânga, cei de pe carosabil din stânga (care legal nu au ce căuta acolo pentru că au pistă) fac stânga și nu înainte. Când e roșu pentru mașini e semaforizarea invers. Dar mi se pare un pic overkill toată chestia, două semafoare pentru mașini și trei pentru bicicliști. Plus marcaje cu benzi separate de înainte și de stânga pe pista de biciclete.

LE: vezi, știam eu că nu mă descurc, am uitat umlautu'
LLE: abia acum am văzut că este un spațiu roșu (e celebrul "box" de care se spunea la Digi acum câteva zile?), inițial am crezut că este trecerea de pietoni, pe la noi se mai trag dungi albe pe fundal cărămiziu, să fie mai vizibilă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Deutschländer

Este complet overkill. La intersectia cu Stirbei Voda mai sunt si copaci in fata de semafor si cum e Bucuresti, jumatate de becuri sunt arzi.
Iti ia 10 sec pana ai inteles ce se intampla acolo.

E bine primit ca fac ceva cu infrastructura velo, dar eu (adevarat, ma duc maxim de doua ori pe luna cu bicicleta prin oras) as preferat in primul rand marcaje si semnafoare care sunt in oras sa fie pus pe punct.
Avem o gramada de marcaje care se contrazic cu semne:


Powered by API/PUM imgur uploader

E plin de semafoare care sunt stricate sau care pot sa aduc soferii in eroare (existe semafor de tramvai in Bucuresti, dar in majoritate folosesc semafor standard doar cu un semn mic de tramvai - este minunat in timpul noptii).





Presupun ca sunt cam off topic, dar asta e cam tot ce-mi trece prin cap cand aud indicatoare si marcaje in aceasta tara.