Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gruiarew

Deja o dăm în altele. Când sun la 112 borna hectometrică nu mă ajută deloc. Că n-o să știu partea dinaintea plusului, nu știu kilometrul dacă nu văd borna mare. Și cred că-i suficient să zic că-s între Margina și Coșava că nu-mi trimite ajutor parașutat sau cu racheta, tot pe drum vine.

Discuțiile tehnice ce le aveți cu constructorul e cu totul altceva. În orice domeniu e un limbaj specific.

Nu mă înțelege că-s contra indicatoarelor. Mai ales pe autostradă e groaznic de greu să-ți dai seama unde ești. Doar că de banii și timpul investit în pietroaiele alea s-ar putea face parapet pe mijloc de exemplu. Sau tăiate tufele de pe margine. Că degeaba ai borna în tufă sau lăstăriș.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Cand suni la 112 ar tb sa te localizeze instant de pe gps-ul telefonului  ;)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nenea_hartia

^ Bornele hectometrice nu sunt pentru șoferi, sunt pentru cei care se ocupă de reparații și întreținere (mă rog, cei care ar trebui să se ocupe de întreținere).

JohannDB

                                ""sa te localizeze instant de pe gps-ul telefonului"" ....... Totuși, mulți nu au GPS-ul "pornit".... Și atunci rămâne triangulația între relee, care a dat "aproximări", deja celebre prin județul Constanța și nu numai, cu erori "destul de bune".....

oc7avian

Pe smartphone-uri ar trebui să se folosească AML (Advanced Mobile Location) automat la nivel național acum. Știu că începuseră probele în București acum 2 ani parcă. AML-ul activează automat GPS-ul și datele mobile dacă ai +10% baterie.

Mai multe detalii: https://eena.org/our-work/eena-special-focus/advanced-mobile-location/

dr4qul4

Asa cum camioanele sunt dotate cu tahometru, la fel ar trebui sa aiba si GPS. Oricum majoritatea soferilor profesionisti il folosesc pentru ca altfel te invarti de iti vine rau.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Revenind la indicatoare, am si eu o dilema - cui ar trebui sa ii acorde prioritate cel care vede acest indicator de "cedeaza trecerea". Vorbim de banda de iesire din giratoriu aflat sub centura Brasov pe DN1, spre Ghimbav. Aceasta banda de iesire se transforma in banda 2 a DN1, banda 1 fiind o banda directa de ocolire pe ruta Brasov - Ghimbav. Cele 2 benzi merg in paralel pana in Codlea (deci inca cativa km buni), iar pe prima suta de metri dupa indicatorul de cedeaza mai exista si o linie continua intre cele 2 benzi.

Pe acea banda cel mai des vin tirurile ce coboara de pe centura Brasov si merg spre Ghimbav / Sibiu. Da, ele vor pune semnal dreapta si, cand vor avea B1 libera in dreapta lor, vor trece pe B1. Insa partea distractiva e ca pe B1 sunt cel mai des masini mici, care toate accelereaza nedorind sa piarda timp asteptand ca tirul sa schimbe benzile. Iar onor CNAIR & Politia Rutiera pun semn de cedeaza chiar pentru tiruri... Ce ar trebui sa faca tiristii, sa se opreasca pe B2, sa cedeze trecerea celor de pe B1 si apoi sa faca manevra de schimbare a benzii?

Situatia este identica si la iesirea din centura Brasov spre Harman / Sfantu Gheorghe / DN11. Aici insa mai exista si un semn deinterzicere a virajului la dreapta (ciudat, de fapt interzice intoarcerea si sincer sa fiu nu vad cum ar putea cineva sa faca o asemenea manevra). Volumele de trafic aici sunt insa ceva mai mici, dar chiar si asa...

alin2pas

E așa de greu de introdus ,,fermoarul" în legislație? Ar rezolva problema, în mare parte.

pasadia

#473
În logica mea, fermoar pui când vrei să faci din două benzi una singura. Dar aici avem două benzi care continuă cu două benzi...

Problema reală e creată de faptul că intersecțiile, așa cum au fost gândite, aduc pe B2 exact tirurile care în mod normal ar trebui sa circule pe B1. Dar cum construcțiile sunt deja făcute și nu vad cum le putem modifica astfel încât rezultatul sa fie mulțumitor (și ușor de implementat) eu mă leg de indicatoare - mai exact cred că cei care AR TREBUI sa cedeze trecerea sunt exact cei de pe B1, nu cei de pe B2. Adică ar trebui să cedeze trecerea:
- cei care beneficiază de bretea directă ce ocolește giratoriu (dacă nu ar fi avut bretea directă oricum ar fi trebuit să cedeze trecerea în girație)
- cei care oricum nu au ce să blocheze în spatele lor (ăialalți, cei de pe B2, prin cedarea trecerii riscă să blocheze giratoriu din spatele lor)
- cei care oricum au accelerația mai puternică și deci recuperează rapid timpul "pierdut" cedând trecerea (în ambele cazuri pe B1 majoritare sunt autovehiculele mici, aflate în tranzit de scurt parcurs între Brașov și Ghimbav, respectiv Hărman, în vreme ce pe B2 majoritar sunt tiruri, aflate în tranzit în trafic de lungă distanță între Moldova și vestul țării sau al Europei.

Eu vă întreb pe voi dacă vedeți argumente pro- amenajarea actuală. Căci contra găsesc eu destule pe care am de gând să le trimit CNAIR/ DRDP/ Poliția Rutieră.

gruiarew

Dar trimite-le omule. Precis îs puse semnele alea de cineva care habar n-are care-i treaba în intersecția respectivă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Cristi N

Indicatorul ala de cedeaza mi se pare si mie aberant. Sunt o multime de situatii asemanatoare prin Bucuresti. Ai 2 benzi pe/prin pasaj si inca o banda pe langa pasaj care are cedeaza si continua toate.

Avand in vedere ca niciuna din benzi nu dispare cine cedeaza trecerea cui? Ala care are cedeaza sau ala care schimba banda?

hvm

ca sa fie cedeaza trecerea o banda trebuie sa fie blocata de cealalta. nu pare sa fie cazul aici. atunci de ce sa cedezi trecere
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tudor

Quote from: Daniel_I on July 25, 2021, 01:01:38 AM


Un indicatoar care te astepti sa nu-l gasesti pe autostrada:
(Trecere de pietoni  :p).
- Cedeaza trecerea.

Cui se adreseaza indicatorul ala cedeaza trecerea?
HG 1391/2006 Art66(1) Semnificaţia unui indicator este valabilă pe întreaga lăţime a părţii carosabile deschise circulaţiei conducătorilor cărora li se adresează.

Ce trebuie sa faca soferul?
N-am gasit litera de lege care sa explice "cedeaza trecerea" dar acolo unde e o explicatie e asta:
"Se amplaseaza pe drumul public fara prioritate, la intersectia acestuia cu un drum public prioritar. La intalnirea acestui indicator, conducatorul de vehicul este obligat sa reduca viteza si sa se asigure ca pe drumul prioritar nu circula vehicule si abia apoi poate sa patrunda in intersectie. Daca pe drumul prioritar circula alte vehicule, conducatorul de vehicul este obligat sa opreasca pentru a le acorda prioritate."
Deci: esti obligat sa opresti ca sa acorzi prioritate dar sa nu opresti pentru ca oprirea pe autostrada e interzisa.

Mizeria asta cu banda 1 care dispare n-ar trebui sa existe nici pe DN-uri (si pe nici un drum unde oprirea e interzisa). Pentru o autostrada facuta in secolul asta indicatorul asta e deja obscen.

alext

Chiar si in tari cu apa calda (multa apa calda) se practica ingustarea latimii drumului si trecerea de la 3 benzi la 2 benzi sau de la 2 benzi la 1 banda.
Singura diferenta este modul in care se face trecerea, iar aici mai tine si de educatia soferilor, nu numai de legislatie.
(Aici cred ca @JohanDB iti poate confirma).
De exemplu in Franta stiu ca se aplica regula fermoarului (o masina cu prioritate se intercaleaza cu una fara prioritate - nu stiu daca este implementata prin lege aceasta regula).

Exact cum ai spus si tu (@tudor): indicatorul intra in conflict cu alta prevedere din legislatie.... La noi, acel indicator va fi ignorat.

Dar... Daca inaintea acelui semn apare un semn cu "Sfarsit de autostrada" si limitarea vitezei la 80 sau chiar 50 km/h, se schimba situatia.

hefaistos

Semnul de CEDEAZA TRECEREA in mod cert nu-si gaseste locul acolo. Arata doar nivelul inalt de profesionalism al celor din comisiile de specialitate.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.