Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bgd77

Stiu ca s-a discutat, pe topicul acesta, sau pe altele, despre ordinea oraselor pe indicatoarele rutiere: sa fie, de sus in jos, de la cel mai departat la cel mai apropiat, sau invers.

Legat de acest lucru am gasit postarea aceasta pe Reddit, care arata ce solutie a adoptat in fiecare tara din Europa: https://www.reddit.com/r/MapPorn/comments/mkhkxo/road_distances_order_in_europe/

Tarile cu rosu afiseaza de la cel mai departat oras la cel mai apropiat, cele cu albastru invers.


Gabriel1

#451
Am citit de destul de multe ori in mai multe locuri cum discutati despre semnele proaste de pe autostrazi si (uneori?) pe drumurile nationale.
M-a pus pe ideea sa fac si eu un semn de, in cazul asta, drum express.
Este o combinatie intre semnele de autostrada din Germania, si cele din Austria. (Am folosit "S" in loc de "DX" pentru ca arata mai bine, dar se poate schimba oricand.)

In plus, n-ar fi timpul sa se face niste normative mai serioase, clare pentru indicatoarele rutiere?
(Un exemplu bun in privinta aparitiei lui, dar prost in privinta locurilor unde s-au pus este noul semn de tip "STOP", dar ceea ce ati remarcat si voi e ca nu prea erau puse unde trebuiau, de parca erau puse numai ca sa spui ca le-ai pus.)

cristi5

Eu cred ca nu de normative ducem lipsa ci de oameni care stiu comunicare grafica, orientata pe sofer. Care eventual *testeaza* orice indicator pe care-l proiecteaza. Cu soferi. In varsta

Aplicarea mecanica a normativelor nu va duce la nimic bun

marinul

Parca au fost montate de 1 aprilie  :lol:

Pozele sunt puse in ordinea deplasarii langa localitatea Ocisor limita judetelor HD si AR, ultima poza fiind in AR












Powered by API/PUM imgur uploader

Cristi N

Indicatoarele rutiere care pun în pericol viețile oamenilor. Cele mai multe sunt neconforme. - Materialul video este in articolul propriu-zis.

QuoteMulte indicatoare rutiere nu sunt fabricate conform standardelor de siguranță în trafic. Este un lucru extrem de grav, care pune în pericol viețile oamenilor.

Unele sunt prea mici, altele nu sunt vopsite în așa fel încât să fie vizibile de la distanță. Toate la un loc pun în pericol siguranța în trafic, susțin reprezentanții Asociației Victimelor Acidentelor de Circulație. Mai multe panouri din trafic au fost testate într-un laborator acreditat.

Cătălin Condescu, președintele Asociației Victimelor Acidentelor de Circulație: "Uitaţi-vă ce înseamnă diferenţa la material, ce înseamnă să furi la astfel de indicatoare rutiere. Acesta este indicatorul conform şi acesta cel neconform. Este o diferenţă de 5-6 cm, vizibilă, cu ochiul liber."

Conform măsurătorilor făcute de un laborator acreditat, indicatorul de "trecere de pietoni" de pe stâlp nu îndeplineşte standardul de siguranţă în trafic. Este prea mic, tabla nu este destul de groasă şi se deteriorează repede, în timp. Pentru a vedea diferenţele, reporterul Știrilor Pro TV a dus la faţa locului un panou de circulaţie conform cu standardul.

Cătălin Condescu: "Probabil că ele au fost achiziţionate la preţurile unor indicatoare conforme, pentru că nustă nimeni să verifice dacă aceste indicatoare corespund sau nu standardelor de siguranţă."

Reporter: ,,Uitaţi-vă, vă rog, la indicatoarele acelea. Spuneţi-ne de diferenţe."
Șofer: ,,Cel de jos e mai mare decât celălalt şi mult mai vizibil."

Din 38 de panouri analizate într-un laborator acreditat, 65% nu îndeplineau condiţiile de siguranţă în trafic, susţin reprezentanţii Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie.

Un proiectant ne explică în ce constă furtul.

Sorin Drăgoi, proiectant la o firmă de siguranță rutieră: ,,Dacă vă uitaţi şi la tablă, la greutatea indicatorului, este mult mai ridicată decât acesta şi atunci preţul final de producţie este mai mic la cel care este mai uşor şi foloseşte mai puţină vopsea faţă de cel care este în standard."
Reporter: ,,Şi chiar se face economie în felul acesta?"
Sorin Drăgoi: ,,Puţin cu puţin se face mult."

Tot Bucureştiul e plin de astfel de indicatoare. În unele locuri, nici nu se mai văd.

Pe un indicator rutier de la intersecţia străzilor Tunari și Mihai Eminescu, culoarea s-a dus complet. Aşa ceva nu există în Codul Rutier. Practic, când ajungi cu maşina în această intersecţie, doar intuiţia te face să mai cedezi trecerea.

Reporter: ,,Ce înţelegeţi din acel indicator?"
Șofer: ,,Nici nu-l văd. Ăsta alb... Este super tare, o formă geometrică."

Șofer: ,,Nu înţeleg nimic. Nu se vede absolut nimic. Este şters. Ar trebui înlocuite."

Spre deosebire de alte ţări, în cazul accidentelor din România nu sunt trecute în statistici şi cauzele specifice. Uneori este vorba despre semnalizări rutiere incomplete sau insuficiente.

Anul trecut a fost înregistrat oficial un singur accident grav cu această cauză.

Tags: indicatoare, soferi,

Pot sa bag mana in foc ca si la capitolul vopsele pentru marcaje situatia e cel putin la fel de rea.  :bash:

TibiV

Nu baga mana in foc, ca arsurile se trateaza greu...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

                       A apărut și-n vama Nădlac 2......  Semnul este pe sensul spre Ungaria înainte de lărgirea benzilor spre punctul de Poliție de Frontieră, cu puțin înainte de breteau ce iese din parcarea din dreptul ACI-ului (cântarului) pe ieșire......
       Ceva mai în spate, puțin după consola din imagine, este și tunelul de trecere între cele două parcări de la A.C.I.(cântare) ....



Powered by API/PUM imgur uploader

ovideatza

De o saptamana doua asfalteaza noaptea integral Iasi-Podu Iloaiei.
Totul bine si frumos, dar nici urma de marcaj provizoriu. E stratul de uzura, poate e greu sa faci marcaje si apoi sa le stergi.
Dar totusi?
Am mai citit despre accidente in ultima vreme pe acel sector. Nu stiu daca au fost impact frontal sau nu.
Dar nu exista o varianta rapida de marcare a ceea ce se face? Adica asfaltezi 2 km si tragi marcaj din spate inainte sa dai drumul la circulatie.

Pana la urma si popice daca puneau pe mijloc tot mai bine era.

Azi l-am parcurs din nou si mergi cam la ghici sincer, dupa cum se circula riscul e si mai mare.

cristi5

Ne-a lamurit un domn de la CNAIR de ce in Romania nu sunt indicatoare deasupra benzii ca in lumea civilizata. Pentru ca nu sunt in normativ sau in ceva alt document. Pai zic schimbati dicumentul. Pai da zice, asa ar trebui. OK...

A remarcat ca in Romania sageata de deasupra benzii (ca totusi se pun, au gasit ei ceva artificiu) e in sus si in alte parti e in jos. OK. Pare foarte greu de schimbat :)

JohannDB

#459
                     " Doar o vorbă să mai spun"    :)    Tot mai des și tot mai mult, apar indicatoare rutiere la care culoarea roșie și neagră au devenit..... invizibile !!  Unul din locurile ce excelează în așa ceva este DN1 de la Brașov la Sibiu (primul exemplu venit în minte).  Dar, nu numai...   Pe fondul devenit complet alb al indicatoarelor, ce era scris (nume de localitate sau "desen") abia se poate vedea ca o hologramă, în/din anumite unghiuri și lumină/iluminare, ceea ce ar fi trebuit să se vadă clar și de la depărtare..... Se pare că lumina zilei și razele solare descompun aceste "culori", dar de înlocuit, doamne ferește !! Și așa ajungi să faci "rebus" la indicatoare.....
                    Ar mai fi o "vorbuliță" : bornele kilometrice au început să fie ciudate; s-or roti singure ?? Unele au ajuns și la 45 de grade față de perpendiculara la axa drumului și nu izolate ci pe kilometrii întregi; trebuie să-ți sucești gâtul ca să citești de pe ele !
       Apoi sunt unele distruse de multă vreme.... Sunt multe borne, "plantate" în spatele parapeților metalici, complet invizibile la fel ca și bornele hectometrice; de exemplu la vârful pas-ului Domașnea borna km 413 e undeva prin șanț pe drepta (numai cu mare atenție și noroc, o mai vezi), iar "hectometricele" de 413 + 100,+ 200, +300, până la cota maximă a drumului la +500, nu se văd... Devin vizibile cele pe coborâre spre Caransebeș.... Borna KM 414 e distrusă, borna 415 e prin boscheți, de nici iarna nu e vizibilă, abia 416 se vede.
      Problema bornelor o întâmpini și pe "centura est" DN65F a Craiovei, cu bornele sutelor de metrii puse jos și în spatele parapetelor.... O "centură" destul de nouă, între DN6 (Cârcea) și DN65 km 9+400 (ieșirea din Craiova)..
      Și tot legat de aceste "pietre kilometrice", este de apreciat că se utilizează material reflectorizant la ele, dar se pare că "semeni" de-ai noștrii, sunt chitiți numai pe a distruge ceea ce ar trebui să stea semi-veșnic pentru folosul tuturor; foliile albe aplicate smulse, dezlipite și bine-nțeles rupte, litere "eliminate" și chiar și indicele de kilometru de pe partea de sus a bornei, care-i cu reflectorizant argintiu, foarte vizibil noaptea, dispărut.... Numai vorbesc de bornele la care întreținerea este ceva uitat de cei ce-ar trebui s-o facă !!

    Cât privește marcajele la (re)asfaltări, la unii, vezi niște table de avertizare cu "Markierung fehlt" și sub asta distanța pe care se întâmplă acest lucru.... ; ceva de genul "Markierung fehlt... 2 km" sau "x" km....

gruiarew

Totuși treba cu bornele n-o înțeleg. La ce mai ajută? Mie mi se par în plus. Scrisul e prea mic pentru a fi descifrat complet de la volan. Cu indicatoarele da, îs de acord, roșul ăla e dus complet de pe unele. Dar borne, mai ales cele hectometrice, chiar mai e nevoie de ele în 2021?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alin2pas

Păi dacă sunt în normativ... Sunt curios, când a fost făcută ultima modificare la normative (cu excepția celei privind distanța între marginea benzii și parapetul median la autostrăzi)? Ar mai trebui și ele revizuite, pentru că au cam apărut ceva modificări în traficul rutier în ultimii 30 (sau 50) de ani, atât ca nivel al traficului, cât și al performanțelor mașinilor.

JohannDB

   Pe cei "neinteresați" nu-i ajută absolut deloc..... pe mine da; și sunt mulți cărora le trebuie aceste repere ... @gruiarew, uite de exemplu (că și d-ta/tu bați drumurile vestice ale țării, la Lugoj am ieșit în "centură" din A6 la Km 500+400 (poți face excepție de sutele de metrii) și ies din nou "în drumul mare" (impropriu spus, pentru că "centura Lugoj" e tot DN6) la 494+200, apoi limita de județ TM/CS e la 477+500.... La 459-200 încep ocolul Caransebeșu-ului și la 446+400 ies din "Caransebeș". La 444 pe drepta e o parcare mare, încăpătoare și păzită, ca să nu dormi iepurește cu gândul la rezervor, numai bună de pauză mare, 9 ore sau de 24/48 de ore, (de weekend)... La 418+300 ai prăpăditul de pod CF cu max 4,44-4,49, ca să nu dai cu capul în el... La 413+500 ai cota maximă la Domașnea după care "te dai la vale"... spre Plugova.  La Plugova, iaca, pe vârful pasului ești la 395+600, după care numai la vale... Gara Herculane, la 381+300 și apoi Rompetrol-ul de la Orșova la 364+700...
         Când nu ții cont de ele, în anumite momente ți se pare că nu mai ajungi, că drumu-i tare lung; așa știi unde ești și știi exact când ajungi; mai dai gaz sau mai pui frână....
         Autostrăzile germane și nu numai, au marcaje asemănătoare, din 500 în 500m , plus că la ei ai un atlas/desfășurător general/total, bun de studiat și pe google (la noi încă n-am dat de-un desfășurător al tuturor drumurilor noastre cu tot ce-i pe ele ca poduri, tunele, pasaje supra și subterane, parcări, la kilometru, precum atlasul nemțesc la autostrăzilor și naționalelor lor), care și mie mi-era de mare folos în etapele de parcurs, în întâlnirile cu poliția rutieră, cu șantiere, etc....
   Apropo de nemți http://www.autobahnatlas-online.de/   dai clic pe "Strecken" și apoi alegi, de exemplu, A1 și poți vedea autostrada cu tot ce-i pe ea, la fiecare pod, intersecție, etc.....

gruiarew

Pe Gmaps am contribuit la greu și încă bag poze și informații cât cuprinde. Puncte de reper nu am zis că nu trebuie să fie. Dar nu din 100 în 100 de m că nu mai mergem cu căruța.
Intersecția A6 cu Centura Lugoj e suficient și mult mai utilă pentru publicul larg. Asemenea la limita TM / CS e o parcare. Sunt mult mai ușor de observat decât niște numere criptice.
Asemenea, știi că la Domașnea e la deal și la Plugova la vale (nu știu zona, n-am fost pe acolo). Dar nume de localități și locuri sunt mult mai utile ca numerele alea pentru mine și pentru oricare altul. Numere care îs puse de cele mai multe ori d-ampulea. Ieri am trecut spre Sibiu și (posibil să nu fi vazut bine) dar e un indicator cu Sibiu 87 apoi după câțiva km mers spre Sibiu apare Sibiu 88.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ciprebbe

In cazul unui eveniment neplacut si al unui apel la 112 e important sa localizezi cat mai repede (chiar si din 100m) locatia in care esti. Chiar daca tu nu sti unde esti, citesti borna si operatorul identifica mai repede locatia. Noi soferii intradevar ne luam alte repere insa drumarii vorbesc in km. (Chiar si la o vizita in santier degeaba intreb la UMB ce structura fac peste DN la Sampaul ca el imi raspunde la km20+200 ? )
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe