Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Exista un vid legislativ, dar toate chestionarele auto din ultimii ani dau aceeasi solutie: prioritate au cei ce circula in interiorul giratoriului. Posibil sa existe o dispozitie interna la nivelul Politiei Romane.
Asadar aveti sanse bune sa fiti amendati exact cum a facut si acel politist din filmul postat. Aveti sanse bune sa castigati contestatia si sa vi se anuleze amenda.
Totusi, in caz de accident probabil se va considera culpa comuna, adica va trebui sa va reparati singur masina.
Iar daca trebuie sa dati examen pentru redobandirea permisului mai repede de 3 luni, tineti minte: pt inainte si la stnaga tb sa te incadrezi pe banda de langa centru. Pentru dreapta pe prima banda si sa acordati prioritate celor de pe a 2-a banda.
Sau, daca sunteti incapatanati, puteti raspunde dupa cum vreti si sa picati examenul cu "legea in mana". Faceti contestatie, deschideti proces....dar permisul ramane la ei 3 luni de zile  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Prioritate au cei din giratoriu față de cei care vor să intre. În cazul de față ambele mașini erau deja în giratoriu. Audi-ul de pe banda 2 trebuia să traverseze un marcaj de separare a benzilor pentru a ieși din intersecție, deci schimba banda, cu toate obligațiile ce decurg din aceasta. Dacă Audi-ul avea prioritate, înseamnă că marcajele din giratoriu nu au fost executate corect și vinovat e administratorul drumului, împreună cu serviciul rutier care a dat avizul. Codul rutier spune că ordinea de prioritate a semnalizării rutiere e: ..., indicatoare, marcaje și reguli, deci marcajul care permite celui cu Seat de pe banda 2 să se învârtă în giratoriu e mai presus de regula care spune că trebuia să se înscrie pe banda din stânga. Un exemplu de decizie judecătorească a postat cineva pe internet, în care a dat dreptate celui de pe banda 1: https://m.imgur.com/a/fVgr1lQ

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin2pas

Nu prea e intuitivă situația legală și cred că cel puțin 90% din participanții la trafic dacă vor fi înscriși într-un giratoriu pe banda 2 și ieșirea se face pe două benzi vor avea tendința să iasă din giratoriu direct pe banda 2, fără să intenționeze să dea prioritate celui de pe banda 1 care vrea să continue deplasarea în giratoriu. Vina e a celor care fac (și avizează)astfel de marcaje. E mai ușor să înfigi un par în centrul giratoriului și să marchezi cercuri concentrice decât să faci niște marcaje mai complicate, dar intuitive.

cristi5

#439
O pun sa o vada colegii, ca e monumentala









rocklee

pe breteaua de iesire la nodul SIMERIA  ...A1 ...a aparut acest semn ... (GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#441
In intersectie incarcarea cognitiva a soferului dezorientat e foarte mare. El stie ca Deva e la stanga si vrea sa faca stanga. Focusul lui e in stanga. Un indicator ciudat aflat in dreapta lui, intr-o padure de indicatoare, nu stiu daca ca il ajuta. El vrea la Deva.

Cred ca "indicatorul" nou ar trebui sa fie plasat *singur*, la vreo 30m dupa intersectie. In intersectie exista deja "Acces Interzis" pe ambele parti (un mare pas inainte! pe Street View era unul singur, pe stanga, ascuns dupa stalpul de iluminare: https://goo.gl/maps/RXnBJkWXtR2aCyHNA )

Daca ii scapa indicatoarele de Acces Interzis, dupa intersectie se relaxeaza un pic (ca orice sofer) si asta poate il ajuta sa internalizeze mesajul indicatorului ciudat. Gen "ultima sansa, daca vezi asta, ai luat-o gresit"

In plus indicatorul asa cum e pus acum arata un pic confuz pt cei care circula corect. E mare si vizibil, si oamenii o sa zica WTF??

RaduC

Sau pus pe extrema stângă, chiar la întrarea în bretea, asa cum se vede el în poza de ansamblu cu toată bifurcatia aia, sa poată întoarce amețiții.

E bine ca se mișcă ceva, iată feedback-ul de la utilizatori, acum este așteptată acțiunea de finețe, draga CNAIR / DRDP.

cristi5

#443
Da stiu ca tentatia este "il punem in intersectie sa ii dam o sansa sa intoarca, sau sa nu intre". Dar pentru asta avem indicatorul standard.

"Indicatorul" nou e un al doilea nivel de protectie. Un soi de plasa de siguranta. Daca le pun in acelasi loc, ramane un singur nivel de protectie (chiar daca mai bun decat inainte), nu doua.

vancouver

Noul indicator este amplasat gresit. Ideea este de a avea inca un indicator DUPA cel clasic, pentru cazul ca un sofer ratacit A DEPASIT punctul in care nu avea voie sa intre.

Noul indicator nu are ce cauta in intersectie, pentru ca poate deruta soferii care merg corect.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Cam asta ar fi locatia corecta:


Ideal cate 2 la pachet, si pe dreapta si pe stanga drumului, ca sa fie 100% clar.

Panoul trebuie sa fie unul pe care soferii in mod normal nu il vad niciodata. Un sofer corect trebuie sa nu vada niciodata acest panou! Cand totusi greseste sa aibe o mare surpriza cand il vede.

Un panou pe care-l vezi zilnic, atunci cand esti neatent, distrat, nervos, etc.. IL IGNORI!
Deci nu o sa ajute!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

bgd77

Ma bucur ca ati ridicat problema amplasarii noului indicator. Tin minte discutiile pe care le-am avut aici pe forum despre acesta. Eu am propus ceva asemanator modelului austriac, e bine ca indictorul nou seamana, sper totusi sa-l mute unde ati propus.

In general cam asa ar trebui sa arate indicatoarele rutiere pe bretelele pe contrasens:
1. la iesirea de pe bretea, 2 indicatoare Accesul Interzis, unul stanga, unul dreapta (exact cum e in poza, si cum bine a observat Cristi initial era unul singur iar acum sunt doua)
2. noul indicator plasat la o distanta de 30/50/100 m de Accesul Interzis, nu stiu exact cat ar fi mai bine, depinde si de situatia locala, tot doua, unul stanga si unul dreapta
3. noul indicator ar trebui repetat daca breteaua este foarte lunga, eventual sa mai apara o data fix inainte de locul unde breteaua ajunge la autostrada

panda_no 5

Incredibil
Am uitat cum se pun pozele :lol: :lol: :lol:
20210323_172052 by florin_apo, on Flickr

Se pregatesc si pe a doua bretea sa il monteze.

TibiV

#448
Sper ca pe a doua bretea il vor pune "cu fata" in sens invers...  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dargauda

As avea o intrebare pentru cei care sint din domeniu sau care stiu.
De ce nu se folosesc pentru marcaje rutier cele de Quartz(cele cu o grosime de0.5 mm pe asfalt)? gen autostrazi ,drumuri europene,peste tot in tara?
Si in alte parti,drumuri nationale,judetene,orase ,unde se folosesc marcaje simple de vopsea si se revopsesc la fiecare an(unde e cazul )sau nu se mai vopseste 2,3ani si ramine fara marcaj si noapte in deplasare nu sti unde sa cauti margine drumului.
Nu se poate reglementa sa se foloseasca doar cele de Quartz care sint mai eficiente si mai longevivi