Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Earthchild

@phb2
Si c'etait la signalisation seulement...

Kidu

Quote from: dr4qul4 on January 10, 2019, 09:47:36 PM
@TibiV, explica-mi te rog de ce DN7 la Arad este pe centura. Asa a fost mereu?

Ma bag si eu in discutie insa si eu stiu ca la noi in Arad DN7 mereu a fost pe centura de nord. Cred ca asa au ales de la bun inceput cand au facut centura aia in 1996.

JohannDB

#317
VO 1K Brașov ieșire în DN 13, spre Feldioara-Rupea.....
     De ceva timp, tranzitând zona, mi-a atras atenția această ieșire din Centura Brașov spre Rupea-Sighișoara.....
     Dacă vii pe centură dinspre DN11 spre DN13, după ce treci de "Podul Zâzaniei" (DJ103) "Sânpetru", pe sensul acesta de mers ai imediat după breteaua ce vine de la Sânpetru în centură o tablă indicatoare cu kilometrii spre Tg.Mureș/168 km, Sibiu/150 km și Pitești/147 km. De aici rulezi bine mersi  și treci peste "Timișul sec" (cu linie discontinuă între benzi), continuând până la la începutul rampei/urcarii spre podul peste M300, loc unde dunga discontinuă devine continuă și ai un adițional pe drepta, pentru "depășire interzisă"..... Această depășire interzisă ține și linia continuă după pod, pe o lungime mai mare față de locul unde începe breteaua de ieșire din centură spre DN13.... Practic ieși de pe pod, unde la vreo 50m ai o consolă ce te anunță de viitoarea separare de drum/ieșire spre Sighișoara, dar dunga continuă este prezentă între banda I și II. Treci pe sub linia de înaltă tensiune și la capătul glisierei de protecție din dreapta ce face parte din cea a podului, ai un semn de "terminare restricții", dar linia între benzi este tot contiuă.
    Ajungi la locul de despărțire al bretelei de ieșire și pe acel spațiu ai încă pe câțiva metrii buni tot linie continuă.... Bun, și care e problema ??
    Păiii, de la DJ 103 nimic nu te anunță că vei avea o ramificare și rulând mai cu camioane pe banda unu te trezești că ajungi la ramificare după ce te anunță placa de pe consola aflată DUPĂ podul peste M300 și vei fi pus în dificultate de a te replia pe banda unu pentru ieșire în DN13 spre Sighișoara, prin a face o măgărie gen forțare de intrare pe banda unu prin a tăia fața cuiva.... Repet, nimic nu te anunță până după pod și când ai anunțul esti ținut pe banda doi de....linia continuă (deși ai o "terminare de restricții" ceva mai în spate cu 100m)....
    Nu de puține ori am pățit-o, ca să am pe unul ce în ultima clipă realizează că trebuie să facă dreapta, cu toate "surprizele de rigoare"!! Exact o situație ca-n această poză Google, dacă duba ar fi vrut să iasă spre dreapta.............................
     




Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

@kidu, daca in 1996 s-a putut schimba traseul DN7 din centrul localitatii pe centura nou-cosntruita, tot asa se poate face si acum cu DN1 si centura Brasovului de ex.

TibiV spunea ca nu se poate modifica traseul DN-ului pt ca este numerotat din centrul capitalei, insa cred ca esti de acrod cu mine ca atunci cand a fost asfaltat DN7 prima data (si montate m bornele km), traseul acestuia strabatea Aradul, nu il ocolea.

Sau mai pe intelesul tuturor: De ce avem indicativ cu DN7 pe centura Aradului si VO1K pe centura Brasovului?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on January 15, 2019, 03:20:04 PM
Sau mai pe intelesul tuturor: De ce avem indicativ cu DN7 pe centura Aradului si VO1K pe centura Brasovului?

Din pura prostie si indolenta a CNAIR, care nu este in stare sa inteleaga rolul numerotarilor... Uite o alta intrebare, pe care o pune si UNECE, agentia ONU care se ocupa de drumuri europene:

De ce E81 e trasat pe A2 intre Constanta si Bucuresti, pe A1 intre Bucuresti si Pitesti dar... pe DN1+7 intre Sibiu si Sebes si pe DN1 intre Aiud - Turda - Feleacu - centrul Clujului - 1F - Nadasel? In loc sa fie trasat pe A1-A10-A3?

ONU a atras atentia problemei din 2011, cand A3 nu a fost "europenizat" dar nu s-a miscat nici un deget pana acum...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

@frunzaverde:

Apropo de E vs DN - exemplele date de mine (Targu Secuiesc si Baia Mare, vezi mesajul asta) sunt corect reprezentate pe Gmaps?

frunzaverde

^
Traseele E-urilor sunt intotdeauna corecte pe GMaps, cu o intarziere de cel mult 6 luni - 1 an. Anual Google ia un shapefile de la UNECE, pe care il pune pe harta direct. Si UNECE e cel care care mentine registrul (si definitiile, si tratatele) drumurile "E". De DN, Dumnezeu stie - alea sunt definite in Romania, printr-un paienjenis de acte cu diverse niveluri de claritati, care pentru mine, cel putin, e criptic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

Iarta-ma ca o zic, dar nici cu site-ul UNECE nu imi e rusine. Am cautat sa vad daca exista pe site-ul lor vreo harta a acestor E-uri (sau macar vreun document cu traseul) dar nu l-am gasit. E adevarat, nu am cautat mult caci am mai avut si in trecut sesiuni de cautare febrila la ei pe site a unor reglementari clare care sa se aplice transportului de bunuri periculoase. Si dai cu ADR, cu reglementari care se aplica sau nu se aplica functie de nu stiu ce context, da-i cu informatii care se bat cap in cap pe diverse site-uri si tot asa mai departe.

Una peste alta, usor off-topic: exista pe aici cineva care se pricepe la ADR si transportul de bunuri periculoase. Daca da, un semn pe privat caci vreau sa adun informatii pe subiect.

phb2

#323
@frunzaverde

Pour l'administration roumaine, depuis 2010 fin du contournement de Sibiu, les routes nationales DN sont des routes INTERNATIONALES => E, avec indications de grandes destinations, Arad, Cluj, Oradea, etc... Par contre, toujours depuis 2010, les autoroutes sont des routes locales, secondaires, sans grande importance, avec indications de destinations bien connues dans toute l'Europe, telles que Nadlac, Bors, Varsand, Calafat, Chichis, voire même Sebes et Turda.

Note : Le CNAIR affuble certains tronçons d'autoroute du sigle TEM - jamais rencontré dans toute l'Europe à part en Roumanie - sigle dont les automobilistes n'ont rien à foutre. Ce qui intéresse et est utile pour les automobilistes est le NUMERO E de ces TEM.

En définitive, il s'agit avant tout d'empêcher les touristes étrangers, voire les citoyens roumains, d'utiliser et donc d'user les autoroutes. Ceci explique pourquoi la circulation y est particulièrement fluide.

salman rushdie

@pasadia, am atestat pe ADR colete si cisterne dar nu pot trimite mesaje private, nu imi este permis!

rota

treaba romaneasca:
Strada Sofia - Emile Zola indicatoarele montate în rond nu sunt vizibile dinspre str. Sofia. 




Sursa

C0ndu


Hercule

^ Elie Wiesel (logic era sa fie al lui Emile Zola  :) )
Deșteaptă-te române!

gruiarew

Vă zic o întâmplare de azi ce mi-a confirmat încă o dată cât de tâmpită e semnalizarea rutieră. https://goo.gl/maps/4dpyMwhGxDEXjHXY7 Erau opriţi nişte elveţieni nu aveau idee cum să ajungă la Deva. E fain că pe tablă scrie Ilia şi Margina. Pe cine dracu interesează la câţi km de Margina e Ilia? Chiar m-au întrebat ce-i Ilia şi de ce apare Ilia şi nu Deva... Pe drum până acasă tot la aia m-am gândit şi nu am idee de ce scrie Ilia. Mă lămuriţi careva? Dacă e cu capetele drumului, DN68A nu se termină la Ilia ci la Săcămaş.

Mai bine să nu mai pună indicatoare, de tabla aia pot face altceva.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

bgd77

Poate fiindca este trecuta comuna Ilia si nu satul Ilia pe indicator? Sacamas e un sat care face parte din comuna Ilia.