Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

pentru ca varianta de ocolire nu are aceeasi lungime .  Dar nu ar fi o problema atat de mare daca doar le-am vopsi pe cele existnete si 2 din cele noi ar fi amplasate la o distanta ceva mai diferita de 1km.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruiarew

Ştiu ce zici dar chiar nu mi se pare un capăt de ţară. Dacă face centura la Făgăras să zicem de la Avrig la Sibiu ai tot atâţia km. Oricum nu ştiu pe cine ajută şi la ce bornele alea, că pe şoferi sigur nu. Mai degrabă nişte semne cum trebuie cu distanţele până la oraşele de pe traseu. Dar la oraşe sau noduri nu sate de 1000 de suflete.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

exact asta am zis si eu. Nu trebuie sa ne impiedicam de o piatra.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Allex

Nu e chiar o piatra. De exemplu daca DN1 se muta din interiorul Brasoului pe centura atunci in loc de ~14,3 km pe DN1 intre Sacele si Ghimbav am avea ~22,7 km pe Centura, deci cu 6,4 km mai mult. Asta automat ar presupune ca bornele kilometrice sa fie mutate cu 400 de metrii mai in fata incepand de la Ghimbav (iesirea de pe Centura) si pana la vama la Bors. Plus modificarea kilometrajelor de pe borne (nu kilometrii indicati pana la localitati ci kilometrajul bornelor). Si sa te apuci sa faci asta de fiecare data cand se mai construieste cate o centura pe traseu mi se pare o munca inutila, colosala si costisitoare.

In plus, modificarea kilometrajului pe un drum chiar nu e chestie marunta. Daca ai contracte in executie pe un DN pentru reabilitare, reasfaltare, etc. intre km a.xxx si b.yyy atunci trebuie aditionate contractele cu noua numerotare. Iarasi munca inutila DPMDV.

Insa o astfel de regandire a drumurilor nationale pe centuri in loc de interiorul localitatilor ar putea fi totusi facuta odata la 10-15 ani, cu modificarile aferente acestora. Doar ca trebuie facuta cu planuri si studii responsabile, serioase. De preferat facuta sincron cu inaugurarea unei/unor centuri importante de pe traseul drumului.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

pasadia

Sa intreb cand a fost facuta ultima reorganizare in domeniu? Jumatate de secol in urma?

Evident ca nu caut sa fie facute modificari anuale. Dar macar de una pe deceniu tot am avea nevoie considerand ca vom construi firesc in acei 10 ani.

Ps: apropo, centura Carei e DN19? Sau au inventat si acolo un nou indicativ rutier?

dr4qul4

@Alex, trebuie doar sa revopsesti bornele, si pe 4 dintre ele sa le amplasezi la distanta de 1,1 km.
Sau le poti scoate de tot, ca oricum nu ajuta pe nimeni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruiarew

Serios acum pe cine ajută bornele respective? În afară de caz de accident când zice că la km X + Y s-a întâmplat oarece. Eu unul nu am cum să observ ce scrie pe ele, mai ales că în 90% din cazuri îs șterse sau sparte. Indicatoare d-alea mari cu distanțele cred că ar fi arhisuficiente.

Și la contracte oricum se măsoară și se fac planuri înainte de a te apuca. Doar nu se ia nimeni doar după ce scrie pe bornă și atât...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Quote from: gruiarew on January 10, 2019, 01:42:43 PM
Și la contracte oricum se măsoară și se fac planuri înainte de a te apuca. Doar nu se ia nimeni doar după ce scrie pe bornă și atât...
Doar nu crezi ca intinde constructorul ruleta pana la kilometrul zero din Bucuresti?... Sau CxxxR cand lanseaza licitatia?...
Bornele sunt instalate topografic.
Daca scrie km 371, poti fi sigur ca sunt 371 de la Biserica Sf.Gheorghe Nou...

Quote from: pasadia on January 09, 2019, 07:58:10 PM
- "centura de diamant" a Clujului ar fi trebuit sa fie DN1C. Cu continuare pe centura Valcele - Apahida. Caci ala e drumul ce leaga DN1 de Dej si tot ce e de la Dej mai departe.
Dar daca vii de la Oradea pe DN1? Ar trebui sa meri pana la Valcele?
OK, renumerotam (si probabil mutam) toate bornele pana la Baia Mare...
Si dupa ce se face (daca se face) noua centura, renumerotam de prin Florest, ca si acolo tot DN1 estei?
(Ai dreptate cu Oradea... Si pe mine ma nauceste traseul DN1 in oras....  :o)

Ceea ce se poate face (si mi se pare mult mai important) este mutarea E-urilor (Europenele) pe noile centuri.
Nu am rabdare sa caut, dar dupa ce s-a inaugurat centura Alexandria (DN6F) un coleg de forum a povestit cum si-a luat amenda acolo, pentru ca E70 NU a fost mutat pe noua centura, ci a ramas pe vechiul traseu (adica prin orasul Alexandria!...), in timp ce noua centura este strict DN. Cu limitarile de viteza corespunzatoare....
Merg pe centura Alexandria cel putin o data la doua luni. De Craciun era tot DN, nu E....

Quote from: AlexAllex on January 10, 2019, 08:29:18 AM
De exemplu daca DN1 se muta din interiorul Brasoului pe centura atunci in loc de ~14,3 km pe DN1 intre Sacele si Ghimbav am avea ~22,7 km pe Centura, deci cu 6,4 km mai mult. Asta automat ar presupune ca bornele kilometrice sa fie mutate cu 400 de metrii mai in fata incepand de la Ghimbav (iesirea de pe Centura) si pana la vama la Bors. Plus modificarea kilometrajelor de pe borne (nu kilometrii indicati pana la localitati ci kilometrajul bornelor). Si sa te apuci sa faci asta de fiecare data cand se mai construieste cate o centura pe traseu mi se pare o munca inutila, colosala si costisitoare.

In plus, modificarea kilometrajului pe un drum chiar nu e chestie marunta. Daca ai contracte in executie pe un DN pentru reabilitare, reasfaltare, etc. intre km a.xxx si b.yyy atunci trebuie aditionate contractele cu noua numerotare. Iarasi munca inutila DPMDV.

Astea sunt principalele motive pentru care am spus si eu ca este inutil...
Mai ales in epoca Waze/GM/etc., care iti spun tie, ca sofer, ca este mai rapid pe VO1K, deci o iei pe acolo...
Nu te intereseaza cum il cheama, poate sa il cheme si Nelutu3Wy37...

In ceea ce priveste diferenta de 6,4 km intre centura/DN1 poate gasim o solutie simpla....
Inventam niste kilometri "noi", care sa aiba fie lungimea de o,63 km, fie de 1,58 km (pe modelul anglo-saxon, short-tone, long-tone)...
Umblam la cel mult 22 de borne, dar nu mai putin de 14...

:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@TibiV, Nu toti asculta dumnezeieste GPS-ul.
Mai ales dupa ce o patesti prima data. De ex de la Calimanesti la Petrosani, nu cred ca tu vei merge iarna pe DN7A. Sau daca o vei face, apoi vei ocoli DN-urile necunoscute care au o litera in coada. Iar daca te-a ingrozit 7A, imagineaza-ti ce ai putea astepta de la 7G?

Eu stiu, pentru ca am patit-o anul acesta si la San Marino si la Venetia. Cred ca sughita si acum waze-ul. Si eu nu ma sperii atat de usor. Adica nu ma stresez nici  pe DN7A (dar am mers doar vara) si nici macar DN7D (parcurs iarna).
Dar cand mai plec din tara, voi avea grija sa urmez indicatoarele, chiar daca waze-ul imi da o scurtatura.

Si modificarea bornelor km s-a mai facut si in trecut. ai atatea exemple mai sus. Iti mai dau unul: Centura Arad, care e DN7 are 14,5km si inlocuieste drumul prin oras (acum redenumit DN7E) care are doar 11,9km. Crezi ca au reamplasat toate bornele de la Arad la Nadlac? Sau daca se face o deviere (gen pasaj nou), si se mai adauga/scad 2-300 m, se umbla si la borne?

Nu cred ca sunt singurul care a observat pe DN2 ca uneori mergi 2-3 km si distanta de pe indicatoare scade cu 6-7 sau chiar ramane neschimbata.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: dr4qul4 on January 10, 2019, 03:01:50 PM
Nu cred ca sunt singurul care a observat pe DN2 ca uneori mergi 2-3 km si distanta de pe indicatoare scade cu 6-7 sau chiar ramane neschimbata.
Nu stiu, nu prea folosesc DN2...
Dar daca este asa, este nasol.
NU poti avea de 3 ori km 235, tot asa cum nu poti avea km 276 dupa km 279....

Imagineaza-ti ca vine zugravul si iti vopseste peretele pana la 35 de centimentri de usa...
"-De ce n-ai vopsit pana la usa?
-Pai am vopsit 3,5 metri de unde ai zis... Dar daca ai mutat reperul... Am zugravit (asfaltat) de doua ori alti 30 de centimetri, de unde era reperul. Daca vrei inca 30 de centimetri ne platesti separat..."

Evident, am exagerat, la 3 bidinele de lavabila "pe persoana fizica" probabil nu se va intampla asta.
Dar la 3-5-10 km de asfalt (ceva mai scump decat lavabila) probabil se va intampla...
Daca este vorba si de refacerea fundatiei, sigur se va intampla.

Ca sa nu mai vobesc de aspectul "unde naiba era km X in anul Y? Ca de atunci s-a mutat de vreo 5 ori...."

Atentie.
Vorbesc despre drumurile de rang 1 (o cifra), hai sa zicem si rang 2 (o cifra si o litera).
Adica despre coloana vertebrala a transportului in Romania.

In urma cu vreo 3 ani am facut o plimbare de vacanta cu nevasta pe DN1.
Am oprit la niste prieteni in Brasov (undeva in centru), la unii in Alba Iulia, am salutat un prieten in Cluj cateva ore in centrul orasului, am ajuns la neamuri in Dej si la alte neamuri in Sighet.
Surprinzator, cifrele de pe bord sunt cam alea de la Sf.Gheorghe (abaterile au fost de "hai sa oprim la restaurantul ala de pe deal, arata bine"...)
Adica nu am ocolit orasele, am mers prin orase.
Din acest punct de vedere, DN1 prin Brasov mie imi da bine. Prietenii mei brasoveni, care sunt "localnici" la origine, imi spun de la Predeal cu o precizie de +/-1 km cat mai avem pana la ei...

Dar nu vreau sa exagerez cu subiectul asta...

Parerea mea personala este sa lasam DN-urile acolo unde sunt, prin buricul targului.
Ca poate eu chiar vreau sa ajung in targul ala... Sau in mai multe targuri la rand.
Asta este parerea mea, dar nu vreau sa o impun nimanui...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Quote from: TibiV on January 10, 2019, 02:33:13 PM
Quote from: gruiarew on January 10, 2019, 01:42:43 PM
Și la contracte oricum se măsoară și se fac planuri înainte de a te apuca. Doar nu se ia nimeni doar după ce scrie pe bornă și atât...
Doar nu crezi ca intinde constructorul ruleta pana la kilometrul zero din Bucuresti?... Sau CxxxR cand lanseaza licitatia?...
Bornele sunt instalate topografic.
Daca scrie km 371, poti fi sigur ca sunt 371 de la Biserica Sf.Gheorghe Nou...

Eu n-am zis aia. Am zis că nu se ia doar după ce scrie pe bornă. Ar fi stupid. Mai sunt hărți, mai sunt coordonate GPS. În ziua de azi nu mai poți fi sigur de nimic. Ideea de la care a plecat toată discuția a fost faptul că te încurcă maxim faptul că tot ieși și intri de pe DN X și faptul că diferă foarte mult calitatea asfaltului pe aceleasi porțiuni de DN.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

@TibiV, explica-mi te rog de ce DN7 la Arad este pe centura. Asa a fost mereu?

Ba mai mult, masurat de la Sf gheorghe pana la borna 553 avem 554 km pe DN7. Asta ne arata ca bornele au fost re-vopsite. Dar probabil nu si dupa alte devieri minore.
Bornele sunt doar o adresa. Asa cum se schimba numerele de strazi, asa se schimba si ele.  KM 500 de pe DN7 nu mai este in acelasi loc ca acum 70 de ani.

Daca in trecut s-a putut, de ce nu se poate si acum?

uite aici pe DN2. Da pe streetview. Primul indicator zice Bacau 57km/Suceava 207. Al doilea , situat la 750m, zice Bacau 58km/Suceava 204.
Explica-mi te rog cum este asta masurat de la Sfantul Gheorghe?  :lol: :lol: :lol: :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bogdymol

Uite, exact ce discutam pe un alt thread zilele trecute, legat de incompetenta, nepasare si reavointa:



Iesirea e semnalizata ca DN68A spre Lugoj si Deva. Semnalizarea e asa pentru ca, si citez un raspuns oficial primit acum cativa ani pe vremea cand era aceasi problema pe Orastie-Sibiu, ca Deva si Lugoj sunt capetele DN68A si de aia trebuie semnalizata iesirea asa. Pe logica asta, TOATE iesirile de la Lugoj pana la Ilia ar trebui sa fie semnalizate in felul acesta. Mergand pe autostrada, tot de iesi spre Lugoj si Deva o sa dai, de o sa zici ca sunt cine stie ce metropole.

Nu stiu voua, dar logica mea imi spune ca ar trebui semnalizata cea mai apropiata localitate, sau 2 localitati.

Tin minte ca acum cativa ani s-a contactat CNADNR in legatura cu problema asta, dar vad ca tot la fel fac.

:bash: :bash: :bash:
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

phb2

La signalisation routière en Roumanie est la plus débile de toute l'Europe

gruiarew

#314
Am o mică problemă cu indicatoarele din planșele dinainte. N-ar fi fost mai normal să apară și Făget pe acolo, chit că e un orășel, în loc de Deva / Lugoj? Până la Lugoj mai sunt cca 40 km și mai e și nodul de la Traian Vuia. Deva e și ea la vreo 60km... în partea ailaltă. Nu ajută absolut deloc indicatoarele respective. Ar fi util cumva să știe șoferul ce nod e.

L.E. a fost mutat de pe A1. Văd că mai au și alții problema asta, cu Lugoj / Deva nu doar eu...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis